• Lieve Q'ers,
    Normaal gezien ben ik degene die commentaar geeft op 'zeiktopics' zoals deze, maar nu kan ik mezelf echt geen raad geven. Oké, hier komt 'ie.
    Ik ben ondertussen al meer dan anderhalf jaar samen met mijn vriendje, maar dit weekend ging het helemaal mis. Om één of andere reden kreeg ik een super raar gevoel als ik aan hem dacht en dat ging maar niet weg. Ik heb nog nooit getwijfeld aan onze relatie en kon zonder problemen denken aan trouwen, kinderen,... maar nu kreeg ik telkens weer dat ongemakkelijke gevoel.
    Ik wil zo ongelooflijk graag terug naar dat zekere gevoel, maar het lukt me maar niet. Ondertussen heb ik het hem dan ook verteld en hij reageerde super lief, zei dat ik mijn tijd moest nemen en het hem zeggen als ik meer wist...
    Ik hou zo ongelooflijk veel van hem maar wat als dit gevoel niet weg gaat?
    Heeft iemand raad?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Misschien een paar dagen geen contact met hem hebben en dan kijken hoe dat gaat? Is er misschien een enkele gedachte in je opgekomen toen je dat nare gevoel kreeg? Iets wat voor is gekomen tussen jullie twee of waar je mee zit en ergens probeert weg te stoppen?


    Real eyes realize real lies.

    Bij jezelf nagaan waarom je dat gevoel krijgt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Omamori schreef:
    Misschien een paar dagen geen contact met hem hebben en dan kijken hoe dat gaat? Is er misschien een enkele gedachte in je opgekomen toen je dat nare gevoel kreeg? Iets wat voor is gekomen tussen jullie twee of waar je mee zit en ergens probeert weg te stoppen?


    De laatste keer dat ik hem zag voor dit gebeurde hadden we inderdaad wel ruzie, maar dat is vaker voorgekomen en we hebben het opgelost... dus ik weet echt niet waar het vandaan kan komen.
    En het waren echt een heleboel gedachten, dus niet echt één centrale. Dat van die afstand nemen klinkt goed... ik denk dat ik dat ga proberen (: bedankt!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Zo zat ik een paar dagen geleden ook. Toen ik het hem vertelde was het positief en nog geen dag later was het 'nare' gevoel weg en ben ik nu weer volop verlieft. Je moet jezelf even de tijd geven om na te denken, het komt wel goed (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Liefde, volgens mij het enige waar wetenschappers nog geen duidelijkheid over hebben kunnen vinden.:')
    Ik zou ook een weekje niet met de relatie bezig zijn, want als je de hele tijd aan iemand denkt kan het ook wel eens gaan vermoeien. Soms is een kleine pauze van enkele dagen eens nodig voor de relatie.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik denk dat twijfels heel normaal zijn in een relatie, niets om je zorgen over te maken. Iedereen krijgt het wel eens benouwd als ze aan de toekomst denken, niet alleen in een relatie maar ook gewoon in het dagelijks leven. Waarom zou het in een relatie anders zijn? Even twijfelen betekend niet dat hij niet de ware zou kunnen zijn of dat je het meteen uit moet maken.
    Kijk het gewoon even aan, is het over een maand nog niet weg, dan heb je pas iets om je zorgen te maken.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Dankjewel allemaal, dit doet echt enorm veel!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    De laatste keer dat ik hem zag voor dit gebeurde hadden we inderdaad wel ruzie, maar dat is vaker voorgekomen en we hebben het opgelost... dus ik weet echt niet waar het vandaan kan komen.
    En het waren echt een heleboel gedachten, dus niet echt één centrale. Dat van die afstand nemen klinkt goed... ik denk dat ik dat ga proberen (: bedankt!

    Geen dank hoor! Misschien helpt het ook wel als je even een paar dagen geen contact hebt, maar misschien kan het ook wel aan iets anders liggen. Je kunt het altijd proberen. Wat voor gedachten waren dat dan precies? Je hoeft het niet te vertellen, als je niet wilt.
    Niet aan de toekomst denken. Wat komt, dat komt wel. Wel begrijpelijk dat je daardoor gaat stressen of twijfels krijgt, als je hier daadwerkelijk aan denkt. Maar stel jezelf de vraag; is dit de man/jongen waar je, je leven bij wilt blijven? Zo ja, neem dan gewoon rustig de tijd om erachter te komen wat dat nare gevoel is. Er is wel een oplossing voor.


    Real eyes realize real lies.

    Neem de tijd om rustig na te denken.


    16 - 09 - '17

    Omamori schreef:
    (...)
    Geen dank hoor! Misschien helpt het ook wel als je even een paar dagen geen contact hebt, maar misschien kan het ook wel aan iets anders liggen. Je kunt het altijd proberen. Wat voor gedachten waren dat dan precies? Je hoeft het niet te vertellen, als je niet wilt.
    Niet aan de toekomst denken. Wat komt, dat komt wel. Wel begrijpelijk dat je daardoor gaat stressen of twijfels krijgt, als je hier daadwerkelijk aan denkt. Maar stel jezelf de vraag; is dit de man/jongen waar je, je leven bij wilt blijven? Zo ja, neem dan gewoon rustig de tijd om erachter te komen wat dat nare gevoel is. Er is wel een oplossing voor.


    Gewoon als ik dacht aan een leuk moment van ons/dat weekend/de toekomst kreeg ik zo een knoop in mijn maag, iets wat ik daarvoor nog nooit had. En ja, we passen echt perfect bij elkaar en ik hou ook écht van hem.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik denk dat het superverliefde gevoel wel altijd wat overgaat na een bepaalde tijd, en dat het in het begin enorm wennen is aan dat andere gevoel. Het is daarom niet slechter, zolang je die knoop in je maag kan kwijtgeraken.
    Neem wat tijd voor jezelf, dat is ook altijd heel belangrijk in een relatie.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Iedereen zegt, neem je tijd.. maar misschien is het ook een idee om samen wat leuks te doen? Dagje uit? Weekendje weg? Of iets anders romantisch.. Als je standaard al ergens heen gaat heeft het niet zo veel effect maar ik ben echt weer helemaal verliefd op mn vriend als we samen wat leuks gaan doen ipv thuis zitten.

    En inderdaad zoals iedereen zegt, gek is het niet en je zeurt helemaal niet. dit soort dingen hou je in een relatie en het is alleen maar goed als je er over praat!
    Ik ben juist zo'n binnenvettertje en dat is niet zo top


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ten eerste; superfijn dat hij zo lief reageerde!
    Ik ben inmiddels een vergelijkbare tijd met mijn vriend en ik kan me voorstellen dat het heel raar is als je opeens zo'n gevoel krijgt. Ik zou, wat ook al eerder voorgesteld is, even een pauze nemen, een weekje geen contact en waarschijnlijk zul je hem snel genoeg gaan missen^^
    Verder zou ik inderdaad proberen na te gaan waar het gevoel vandaan komt, maar je er niet al te druk over maken. Je zegt dat jullie perfect bij elkaar passen en je heel veel van hem houdt, en af en toe een dipje is heel normaal. Maak het dan ook niet groter dan het is en probeer aan iets heel anders (wat niet met je relatie te maken heeft) te denken wanneer je het nare gevoel weer krijgt.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Wat zijn jullie toch een schatten, ik voel me stukken beter en ga jullie raad zeker opvolgen! Heel erg bedankt ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien