• Een van de weinige onderdelen van de Nederlandse taal die er bij mij nooit goed in gezeten heeft, is werkwoordspelling. Wanneer doe je nu een t, een d of een dt. Ik deed het meestal op de gok, zoals veel mensen. Er zullen echter altijd zinnen blijven waarbij je het verkeerd doet als je de regels niet goed kent. Je denkt dan bijvoorbeeld dat een d mooier staat, omdat dat meestal zo is, maar in dat geval moet het toch echt met een t. En iemand die de regels wel precies kent, denkt dan 'auw', zoals mijn docent dat zo mooi zegt.

    Nu heb ik op school weer Nederlands en is ons precies uitgelegd wat de regels zijn omtrent werkwoordspelling.

    Rara wat voor cijfer ik heb gehaald voor de toets?

    Een 10. Het is dus mogelijk, mensen!!


    Iemand die uitleg wilt over werkwoordspelling? haha

    [ bericht aangepast op 29 maart 2015 - 15:24 ]

    Krull schreef:
    (...)
    Moet ik een poging wagen je de regels uit te leggen?

    Graag^^
    Dan kan ik misschien nog een kans maken op een voldoende


    Seasons will change, but I shall remain

    Wat goed! Daar mag je heel trots op zijn, Emma. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik leer het al sinds m'n achtste met 't kofschip/soft ketchup en ik heb er nooit echt problemen mee gehad, maar super dat het je uiteindelijk gelukt is! Het hangt ook gewoon sterk af van de manier waarop het uitgelegd werd vroeger denk ik. Nog proficiat! ;D


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oh, ik bedacht me trouwens net dat ik eigenlijk in een topic over werkwoordspelling ook even schaamteloos moet linken naar het hoofdstuk over werkwoorden in de bèta-story, want ik heb daar te veel tijd in gestoken om er niet af en toe reclame voor te maken. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan