• Beste leden van Quizlet,

    Wij, de redactie van de Quibbler, zijn op zoek naar een enthousiaste journalist.

    De taken van een Quibbler journalist:
    - Elke week een leuk interview schrijven met een heks of tovenaar over een (door ons gekozen) onderwerp.
    - Suggesties geven voor de krant
    - Harry Potter verhalen lezen en aan de hand daarvan een stuk schrijven
    - Nurgels en Knarlkloppertjes spotten voor onderzoek en foto's

    Klik hier voor de Quibbler als je een voorbeeld wil

    Denk jij dat jij deze kwaliteiten hebt en ben jij enthousiast om mee te doen?
    Vul dan deze solicitatiebrief in:
    Naam:
    Leeftijd:
    Motivatie:
    Voorbeeld interview (mag in spoiler):
    Overige vragen:

    Voorbeeld:
    Naam: Frouke
    Leeftijd: 12
    Motivatie: Ik vind het erg leuk om stukjes te schrijven en het lijkt me erg leuk om dat voor de Quibbler te doen. Ook denk ik dat ik dat erg goed kan, mijn stijl lijkt erg op die van jou
    Voorbeeld interview (mag in spoiler):
    Waarom heeft u die bom af laten gaan?
    'Het was een ongelukje, ik wilde hem niet voor het ministerie af laten gaan, maar het gebeurde gewoon. Mijn broer Fred zou mij wel begrijpen.'
    Vast, hoe liet u de bom af gaan?
    'Ik had nieuw vuurwerk ontwikkeld en ik ging het op straat testen. Toevallig schoot de pijl omhoog, recht de schoorsteen van het ministerie in.'
    Wat zijn de gevolgen van de bomaanslag?
    'Ik heb huisarrest van mijn moeder gekregen en mijn vader heeft het moeilijk op zijn werk. Voor het ministerie is er niet veel veranderd. Ze hebben me alleen levenslang verbannen van hun grond. Ik moet nu omlopen als ik naar mijn werk ga...'
    Overige vragen: Niet van toepassing


    Hopelijk tot snel en ik hoop veel van jullie te horen!

    Redactie Quibbler
    - Luna_Lovegood
    - HarryPotterLife
    - Hermelien_HP
    - EvilDaughter

    Informatie over de Quibbler:

    De Quibbler is in principe fanfiction en niet waarheidsgetrouw. Elke week zijn er 'nieuwsfeiten' over verschillende onderwerpen. Eens per maand is er een maandeditie met informatie, tips en trucjes over Nurgels, Knarlkloppertjes en andere wezens.
    Elke week op vrijdag is er een weekeditie met onder andere interviews.
    De journalist is er voor die interviews. Een kort stukje (circa 300 woorden) over een onderwerp.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2016 - 12:50 ]

    Wil jij meehelpen aan de Quibbler?


    How you doin'

    Lijkt me leuk, maar ik denk niet dat ik hier tijd voor ga hebben. Succes met het vinden van een journalist! c:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Lijkt me leuk, maar ik denk niet dat ik hier tijd voor ga hebben. Succes met het vinden van een journalist! c:


    Dankje! ^^
    Ik hoop dat er wat vraag naar is (:


    How you doin'

    Ik vind het denk ik wel leuk...
    Naam: Mare
    Leeftijd: 12
    Motivatie: ehh, heel erg super erge harry potter fan? (tuurlijk ook luna! lekker gestoord ^^)
    voorbeeld interview:

    U zei in uw uil, dat u een mank knarlkloppertje in uw huis had, Is dat zo? 'Ja, dat is zo, maar, ze is heel erg mank en ziek. Ik heb meteen gebeld, omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om haar dood te laten gaan.' Mogen wij haar zien, we zijn hier namelijk met een knarlklopper herkenningsteam, dan kunnen we haar misschien meenemen of hier genezen . NEE, neem haar alstublieft niet mee, ik ben heel erg aan haar gehecht! maar, natuurlijk, komt u verder Ze ligt in een luciferdoosje, en is haast niet te zien, al zijn knarkloppertjes zoiezo niet goed te zien. Ik heb nog een mooie tooi, zodat u niet verdwaasd wordt, door de andere knarkloppertjes die er zijn.
    Kijk voor meer schrijfstijl bij mijn story Patronus op Hogwarts
    Overige vragen: niet van toepassing


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb het al veel te druk met mijn taken als moderator, het Q-Magazine en het Word War Topic en probeer daarnaast ook nog te schrijven, dus ik pas, maar wel super leuk! Ik hoop dat je een leuk en goed groepje gaat vinden om mee te werken!


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    Ik heb het al veel te druk met mijn taken als moderator, het Q-Magazine en het Word War Topic en probeer daarnaast ook nog te schrijven, dus ik pas, maar wel super leuk! Ik hoop dat je een leuk en goed groepje gaat vinden om mee te werken!

    Dankjewel! Ik hoop het ook!
    Ik vind het denk ik wel leuk...
    Naam: Mare
    Leeftijd: 12
    Motivatie: ehh, heel erg super erge harry potter fan? (tuurlijk ook luna! lekker gestoord ^^)
    voorbeeld interview:
    U zei in uw uil, dat u een mank knarlkloppertje in uw huis had, Is dat zo? 'Ja, dat is zo, maar, ze is heel erg mank en ziek. Ik heb meteen gebeld, omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om haar dood te laten gaan.' Mogen wij haar zien, we zijn hier namelijk met een knarlklopper herkenningsteam, dan kunnen we haar misschien meenemen of hier genezen . NEE, neem haar alstublieft niet mee, ik ben heel erg aan haar gehecht! maar, natuurlijk, komt u verder Ze ligt in een luciferdoosje, en is haast niet te zien, al zijn knarkloppertjes zoiezo niet goed te zien. Ik heb nog een mooie tooi, zodat u niet verdwaasd wordt, door de andere knarkloppertjes die er zijn.

    Kijk voor meer schrijfstijl bij mijn story Patronus op Hogwarts
    Overige vragen: niet van toepassing

    Dankjewel voor je inschrijving! Ik stuur je een berichtje als ik er uit ben


    How you doin'

    Jaaa lijkt me geweldig ! Ahha , hier komt t :
    Naam : Milou
    Leeftijd : 14 jaar
    Motivatie : Ik vind verhalen schrijven leuk , maar mensen uithoren nog veel leuker , ahhaha (op een leuke manier als je begrijpt wat ik bedoel ;) ) en ik ben fan van de quibbler en Harry Potter stories , met name lunas leuke opmerkingen. Ohja, en dit is het enige blad die wat weet van nurgels !
    Interview:

    na een voorval op het ministerie van toverkunst heb ik besloten om hier uitgebreider op in te gaan, aangezien er misschien grote problemen uit voortkomen!
    Ik begon met het ondervragen aan arthur wemel.

    Meneer wemel? Kunt u uitleggen wat er is gebeurd op het ministerie?
    Jazeker, was zijn antwoord, op een doodnormale morgen werd opeens iedereen ziek. De ene moest weer overgeven, de volgende had hoge koorts en anderen weer een fikse bloedneus.

    En hoe wat dit mogelijk meneer?
    Het ministerie staat voor een raadsel. Het lijkt alsof er een plotselinge ziekte uitbraak is. Bij mijn Collega , Alfred Timmer, was zijn koorts zelfs zo hoog dat hij noodgedwongen naar het ziekenhuis moest. En dorothea Omber moest ook gaan, aangezien haar braaksel er niet goed uitzag.

    Dat is vrij heftig, maar wat zijn de vermoedens van dit voorval?
    Nou, laatst kregen we van een onbekende bron een doos met snoep binnen, waar sijpelende smuldoos op stond. De snoepjes waren oranje met paars en ik denk dat hier mee geknoeid is. En een tegengif zat er ook niet bij. Gelukkig heeft niemand er meer dan 1 gegeten, anders waren er vast ergere dingen gebeurd.

    Maar wij, van de Quibbler denken echter dat er teveel doorzichtige snottifanten in het ministerie hebben rondgehangen, waardoor iedereen te gelijk is aangetast.
    Bedankt voor het lezen ! :)

    Overige vragen: hebbik nie llloool hihihi :P


    take risks

    Helaas ben ook ik te druk, maar ik hoop dat je snel iemand vind Frouke! En natuurlijk zal ik altijd trouwe lezer blijven!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    HarryPotterLife schreef:
    Jaaa lijkt me geweldig ! Ahha , hier komt t :
    Naam : Milou
    Leeftijd : 14 jaar
    Motivatie : Ik vind verhalen schrijven leuk , maar mensen uithoren nog veel leuker , ahhaha (op een leuke manier als je begrijpt wat ik bedoel ;) ) en ik ben fan van de quibbler en Harry Potter stories , met name lunas leuke opmerkingen. Ohja, en dit is het enige blad die wat weet van nurgels !
    Interview:
    na een voorval op het ministerie van toverkunst heb ik besloten om hier uitgebreider op in te gaan, aangezien er misschien grote problemen uit voortkomen!
    Ik begon met het ondervragen aan arthur wemel.

    Meneer wemel? Kunt u uitleggen wat er is gebeurd op het ministerie?
    Jazeker, was zijn antwoord, op een doodnormale morgen werd opeens iedereen ziek. De ene moest weer overgeven, de volgende had hoge koorts en anderen weer een fikse bloedneus.

    En hoe wat dit mogelijk meneer?
    Het ministerie staat voor een raadsel. Het lijkt alsof er een plotselinge ziekte uitbraak is. Bij mijn Collega , Alfred Timmer, was zijn koorts zelfs zo hoog dat hij noodgedwongen naar het ziekenhuis moest. En dorothea Omber moest ook gaan, aangezien haar braaksel er niet goed uitzag.

    Dat is vrij heftig, maar wat zijn de vermoedens van dit voorval?
    Nou, laatst kregen we van een onbekende bron een doos met snoep binnen, waar sijpelende smuldoos op stond. De snoepjes waren oranje met paars en ik denk dat hier mee geknoeid is. En een tegengif zat er ook niet bij. Gelukkig heeft niemand er meer dan 1 gegeten, anders waren er vast ergere dingen gebeurd.

    Maar wij, van de Quibbler denken echter dat er teveel doorzichtige snottifanten in het ministerie hebben rondgehangen, waardoor iedereen te gelijk is aangetast.
    Bedankt voor het lezen ! :)

    Overige vragen: hebbik nie llloool hihihi :P


    Dankjewel voor je sollicitatie, ik zal er naar kijken en je krijgt bericht als ik er uit ben.


    How you doin'

    Laleah schreef:
    Helaas ben ook ik te druk, maar ik hoop dat je snel iemand vind Frouke! En natuurlijk zal ik altijd trouwe lezer blijven!


    Dankjewel! Vanmiddag weer een nieuwe editie ^^


    How you doin'

    Jammer genoeg zijn er al mensen, alleen ik ga het sollicitatie formulier insturen :)
    Naam: Amina
    Leeftijd: 14
    Motivatie: Mijn liefde voor Harry Potter (het verhaal! Niet de persoon!) en ik verveel me vaak op Q, dus ik heb vaak wel tijd en fantasie genoeg :P
    Voorbeeld interview (mag in spoiler):

    Wat bracht u op het idee om een standbeeld van Harry Potter uit kurken te gaan maken?
    Harry Potter is mijn held, hij heeft Jeweetwel gedood. Hij heeft ook de dodelijke onvergeeflijke vloek overleefd. Hij verdient een standbeeld.
    Waarom gebruikt u kurken, in plaats van steen of wat anders?
    Nou, steen is zo ordinair. Elk standbeeld word ervan gemaakt. Ik wou wat voor de held doen en mijn verzameling kurken gebruiken daarvoor. Het komt deels ook door mijn familie, ze vonden dat ik een andere hobby nodig had. Mijn obsessie om kurken werd iets te groot.
    Als het standbeeld af is, waar wilt u het dan neerzetten?
    Naast het standbeeld van zijn ouders in Goderic's Eind. Daar hebben immers bijna alle helden uit de toverwereld gewoond. En dan ziet hij het standbeeld als hij het beeld van zijn ouders wekelijks bezoekt.
    Bedankt voor de vragen, dit was een interview met een fan van de held Harry Potter.

    Overige vragen:
    (Aan de redactie neem ik aan)
    Krijgen we ook vakantie?


    I am Loki, from Asgard and I am burdened with glorious purpose ~Loki~ }{ Mister Potter, our new celebrity ~Severus Snape

    EvilDaughter schreef:
    Jammer genoeg zijn er al mensen, alleen ik ga het sollicitatie formulier insturen :)
    Naam: Amina
    Leeftijd: 14
    Motivatie: Mijn liefde voor Harry Potter (het verhaal! Niet de persoon!) en ik verveel me vaak op Q, dus ik heb vaak wel tijd en fantasie genoeg :P
    Voorbeeld interview (mag in spoiler):
    Wat bracht u op het idee om een standbeeld van Harry Potter uit kurken te gaan maken?
    Harry Potter is mijn held, hij heeft Jeweetwel gedood. Hij heeft ook de dodelijke onvergeeflijke vloek overleefd. Hij verdient een standbeeld.
    Waarom gebruikt u kurken, in plaats van steen of wat anders?
    Nou, steen is zo ordinair. Elk standbeeld word ervan gemaakt. Ik wou wat voor de held doen en mijn verzameling kurken gebruiken daarvoor. Het komt deels ook door mijn familie, ze vonden dat ik een andere hobby nodig had. Mijn obsessie om kurken werd iets te groot.
    Als het standbeeld af is, waar wilt u het dan neerzetten?
    Naast het standbeeld van zijn ouders in Goderic's Eind. Daar hebben immers bijna alle helden uit de toverwereld gewoond. En dan ziet hij het standbeeld als hij het beeld van zijn ouders wekelijks bezoekt.
    Bedankt voor de vragen, dit was een interview met een fan van de held Harry Potter.

    Overige vragen:
    (Aan de redactie neem ik aan)
    Krijgen we ook vakantie?


    Bedankt voor je sollicitatie,
    Ik zal er naar kijken en ik stuur je een bericht als ik er uit ben.
    Voor je vraag: Natuurlijk krijg je ook vakantie. Daarom wil ik een groepje mensen, van ongeveer 3, die het over kunnen nemen als je een keer vakantie hebt en als je een keer geen tijd hebt.


    How you doin'

    Luna_Lovegood schreef:
    (...)

    Bedankt voor je sollicitatie,
    Ik zal er naar kijken en ik stuur je een bericht als ik er uit ben.
    Voor je vraag: Natuurlijk krijg je ook vakantie. Daarom wil ik een groepje mensen, van ongeveer 3, die het over kunnen nemen als je een keer vakantie hebt en als je een keer geen tijd hebt.


    Oke! Bedankt :)


    I am Loki, from Asgard and I am burdened with glorious purpose ~Loki~ }{ Mister Potter, our new celebrity ~Severus Snape

    > Slotje op aanvraag


    Happy Birthday my Potter!