• Uit het Analyse topic is gebleken dat er veel irritaties bestaan in de MSV/RPG gemeenschap op Q, vooral over het snel vastlopen van de MSVen/RPGs.

    Uit dit topic zijn een boel irritaties gekomen, maar ook een boel ideeën om dit mogelijk op te lossen. Een van deze ideeën is het limiteren van users in het eindeloos aanmaken van MSVen/RPGs.

    Het is vrij simpel. Een limiet van de hoeveelheid MSVen/RPGs die je per maand mag aanmaken, bijvoorbeeld 1 per maand. Dit is vooral gekomenom te zorgen dat TSen eerst nadenken voor ze een MSV/RPG aanmaken. Zo zal hopelijk de hoeveelheid MSVen/RPGs iets minder worden, en worden users ook minder overweldigd door de grote hoeveelheid, soms erg gelijkende, MSVen/RPGs. Zo is het hopelijk makkelijker om zeker een maand actief te blijven, voor zowel TS als speler, en zo dus ook trouw te blijven aan een MSV/RPG en zo ook na de maand, als er weer een nieuw topic geopend mag worden, te blijven spelen.

    Zie HIER voor de poll over de hoeveelheid RPGs/MSVen per persoon per maand in het aanmaaklimiet.

    Suggesties
    Lothbrok schreef: [Hoort niet bij dit onderwerp]

    Misschien ergens je rpg aanmelden voordat je begint. Als een regel en dat je anders niet mag starten, een beetje zoals bij de wedstrijden maar dan zonder een wachtlijst.

    Zo ontstaat er meteen een overzicht van de rpgs en kun je als bedenker meteen kijken of er niet al een soortgelijk idee bestaat.


    Assassin schreef:
    Voor. :Y) Ik denk gewoon dat het een algemene regel moet worden en dat users moeten opletten om te kijken of mensen niet meer RPG's aanmaken. Als ze zien dat het gebeurd, kunnen ze het topic melden bij de mods die er dan iets aan kunnen doen (waarschuwing, topic sluiten).


    Tywin schreef:
    Ik ben eigenlijk tegen, maar ik ben lastig, geloof ik. Ik zou enkel voor zijn als de limiet op twee lag (dat vind ik een degelijker getal). Als je leden niet actief zijn en het dus niet jouw fout is, kun je altijd opnieuw proberen.


    TonyTurtlePerry schreef:
    Laten we dit zo min mogelijk rond de mods centreren. Het lijkt me een goed plan om zelf de controle te houden, maar het te melden als de regels neit worden nageleefd, zoals met zoveel dingen.


    Florrie schreef:
    Ik ben voor als de limiet op twee of drie ligt.
    Misschien kan er iets ingesteld worden dat als je dan bv. een vierde RPG wil aanmaken je een foutmelding krijgt waardoor het niet lukt? Zoals je bv. in je gastenboek een melding soms krijgt dat je maar vijf berichten per vijf minuten kan plaatsen? En dat dan na een maand die melding niet meer op je scherm komt omdat die limiet voorbij is?

    EgoTerreo schreef:
    Dit. Misschien moet je ook een beetje kijken naar hoeveel mensen rpg's aanmaken want niet rpg spreekt je aan en als iedereen er maar 1 mag wordt de keuze wel heel beperkt. Ik zou dus beginnen met 2 en aan de hand van hoeveel rpg's er dan nog komen etc. kijken of het aantal omhoog of omlaag moet.


    TonyTurtlePerry schreef:
    Wat als het limiet niet geld voor ideeën topics, maar alleen op rollen/speel topics? Zo kan je toch eerst testen of je idee t waardig is om je maand aan op te verbruiken, voor je het echt aanmaakt. Is er geen animo voor, dan heb je nogsteeds dat ene volwaardige topic in je broekzak zitten.

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 13:19 ]

    Ben je voor of tegen dit idee?


    Bowties were never Cooler

    Tywin schreef:
    (...)

    Dit gaat er volgens mij wel over, daar speelde ik daarnet op in. Dat stuk van die RPG mods lijkt me wel wat, maar volgens mij hebben de mods het zo al druk genoeg zonde dat er ook nog eens bij te krijgen. :'D


    Ik kan niet vinden waar dat zou moeten staan. :'D
    Ik weet eigenlijk niet of er mods zijn die er tijd voor hebben, maar er zijn wel RPG mods en die hoeven volgens mij niet erg veel te doen. Ze hebben zo een groot team dat ze dat vast wel kunnen uitbesteden als het moet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Ik kan niet vinden waar dat zou moeten staan. :'D
    Ik weet eigenlijk niet of er mods zijn die er tijd voor hebben, maar er zijn wel RPG mods en die hoeven volgens mij niet erg veel te doen. Ze hebben zo een groot team dat ze dat vast wel kunnen uitbesteden als het moet.


    In jouw tweede post op pagina één en in de beginpost als suggestie.
    Ik weet natuurlijk niet wie wat allemaal doet, maar ik geloof dat we qua tijdsbesteding naar de mods moeten luisteren of dat voor hen haalbaar is, want dat kan ik natuurlijk niet weten.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Laten we dit zo min mogelijk rond de mods centreren. Het lijkt me een goed plan om zelf de controle te houden, maar het te melden als de regels neit worden nageleefd, zoals met zoveel dingen.


    Bowties were never Cooler

    Tywin schreef:
    (...)

    In jouw tweede post op pagina één en in de beginpost als suggestie.
    Ik weet natuurlijk niet wie wat allemaal doet, maar ik geloof dat we qua tijdsbesteding naar de mods moeten luisteren of dat voor hen haalbaar is, want dat kan ik natuurlijk niet weten.


    Je RPG aanmelden voor een overzichtslijst heeft toch helemaal niks te maken met een of andere beoordeling? :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    TonyTurtlePerry schreef:
    Laten we dit zo min mogelijk rond de mods centreren. Het lijkt me een goed plan om zelf de controle te houden, maar het te melden als de regels neit worden nageleefd, zoals met zoveel dingen.

    Ja, natuurlijk. Als het zonder mods kan is dat natuurlijk handiger.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben voor als de limiet op twee of drie ligt.
    Misschien kan er iets ingesteld worden dat als je dan bv. een vierde RPG wil aanmaken je een foutmelding krijgt waardoor het niet lukt? Zoals je bv. in je gastenboek een melding soms krijgt dat je maar vijf berichten per vijf minuten kan plaatsen? En dat dan na een maand die melding niet meer op je scherm komt omdat die limiet voorbij is?


    16 - 09 - '17

    Florrie schreef:
    Ik ben voor als de limiet op twee of drie ligt.
    Misschien kan er iets ingesteld worden dat als je dan bv. een vierde RPG wil aanmaken je een foutmelding krijgt waardoor het niet lukt? Zoals je bv. in je gastenboek een melding soms krijgt dat je maar vijf berichten per vijf minuten kan plaatsen? En dat dan na een maand die melding niet meer op je scherm komt omdat die limiet voorbij is?


    Drie wordt misschien wel erg veel, zeker als je eraan gaat rekenen met de hoeveelheid spelers op Q. Dat is al bijna 1 per week.
    Over het programeertechnische aspect zal met de staf moeten overlegd. Het is een goed idee, maar persoonlijk weet ik te weinig van programeren om te zeggen of het mogelijk is of niet


    Bowties were never Cooler

    Florrie schreef:
    Ik ben voor als de limiet op twee of drie ligt.
    Misschien kan er iets ingesteld worden dat als je dan bv. een vierde RPG wil aanmaken je een foutmelding krijgt waardoor het niet lukt? Zoals je bv. in je gastenboek een melding soms krijgt dat je maar vijf berichten per vijf minuten kan plaatsen? En dat dan na een maand die melding niet meer op je scherm komt omdat die limiet voorbij is?


    Dit. Misschien moet je ook een beetje kijken naar hoeveel mensen rpg's aanmaken want niet rpg spreekt je aan en als iedereen er maar 1 mag wordt de keuze wel heel beperkt. Ik zou dus beginnen met 2 en aan de hand van hoeveel rpg's er dan nog komen etc. kijken of het aantal omhoog of omlaag moet.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Florrie schreef:
    Ik ben voor als de limiet op twee of drie ligt.
    Misschien kan er iets ingesteld worden dat als je dan bv. een vierde RPG wil aanmaken je een foutmelding krijgt waardoor het niet lukt? Zoals je bv. in je gastenboek een melding soms krijgt dat je maar vijf berichten per vijf minuten kan plaatsen? En dat dan na een maand die melding niet meer op je scherm komt omdat die limiet voorbij is?


    Ik denk dat dat niet kan omdat je zit met het aanmaken van vervolgtopics.

    Ik vind drie echt belachelijk veel. Met twintig actieve RPG'ers zit je met een beetje pech alsnog op zestig topics per maand, dus de maand erna al weer honderdtwintig. Dat kan geen mens bijhouden. :')

    Als het loopt zoals het hoort denk ik dat een mens er toch niet meer dan tien kan bijhouden in het hele jaar. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    EgoTerreo schreef:
    (...)

    Dit. Misschien moet je ook een beetje kijken naar hoeveel mensen rpg's aanmaken want niet rpg spreekt je aan en als iedereen er maar 1 mag wordt de keuze wel heel beperkt. Ik zou dus beginnen met 2 en aan de hand van hoeveel rpg's er dan nog komen etc. kijken of het aantal omhoog of omlaag moet.


    De keuze wordt inderdaad minder, maar juist zoveel keuze als er nu is speelt stoppen in de hand. Als je namelijk elke week een nieuwe rol maakt in een nieuwe RPG, heb je er na twee maanden al tussen de 8 en de 10, en dat kan niemand echt bijhouden. Door het aanbod te verminderen wordt hopelijk de uitval ook verminderd, omdat er selectiever RPGs worden gemaakt en er dus ook minder RPGs zijn om bij te houden.Zo wordt door het kappen van wat excessief geplante bomen het bos hopelijk weer zichtbaar


    Bowties were never Cooler

    Wat als het limiet niet geld voor ideeën topics, maar alleen op rollen/speel topics? Zo kan je toch eerst testen of je idee t waardig is om je maand aan op te verbruiken, voor je het echt aanmaakt. Is er geen animo voor, dan heb je nogsteeds dat ene volwaardige topic in je broekzak zitten.


    Bowties were never Cooler

    TonyTurtlePerry schreef:
    Wat als het limiet niet geld voor ideeën topics, maar alleen op rollen/speel topics? Zo kan je toch eerst testen of je idee t waardig is om je maand aan op te verbruiken, voor je het echt aanmaakt. Is er geen animo voor, dan heb je nogsteeds dat ene volwaardige topic in je broekzak zitten.


    Daar ging ik eigenlijk automatisch al van uit. Goed dat je het even opmerkt.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben wel voor. Er zijn een paar users die bijna elke dag een RPG/MSV lijken te maken, wat erg vervelend en onoverzichtelijk wordt.
    Ik vind zelf twee RPG's/MSV's per maand een schappelijk getal. Zo is er genoeg ruimte voor verschillende RPG's en niet telkens dezelfde categorieën en het is overzichtelijker.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 16:25 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    TonyTurtlePerry schreef:
    (...)

    De keuze wordt inderdaad minder, maar juist zoveel keuze als er nu is speelt stoppen in de hand. Als je namelijk elke week een nieuwe rol maakt in een nieuwe RPG, heb je er na twee maanden al tussen de 8 en de 10, en dat kan niemand echt bijhouden. Door het aanbod te verminderen wordt hopelijk de uitval ook verminderd, omdat er selectiever RPGs worden gemaakt en er dus ook minder RPGs zijn om bij te houden.Zo wordt door het kappen van wat excessief geplante bomen het bos hopelijk weer zichtbaar


    Ik ga er eerlijk gezegd niet echt vanuit dat de keuze gevarieerder zal worden. Het aantal zal misschien halveren, maar het lijkt me niet dat er opeens heel andere ideeën gaan komen.
    Als je 1 rpg op wilt doen zal je het bumpen ook toe moeten staan zodat oude rpg's heropend kunnen worden zeg maar zodat er tenminste nog wat tussen zit voor jou. Over het algemeen komen er namelijk weinig rpg's op Q die mij aanspreken. Dus dat zal voor mij en geheid ook wel anderen gaan betekenen dat we niet kunnen rpg'en of maar 1 rpg kunnen doen, wat waarschijnlijk uitloopt op only's wat weer een leegloop betekend van rpg's en ja ik heb dit zelf op een andere site zien gebeuren.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    EgoTerreo schreef:
    (...)

    Ik ga er eerlijk gezegd niet echt vanuit dat de keuze gevarieerder zal worden. Het aantal zal misschien halveren, maar het lijkt me niet dat er opeens heel andere ideeën gaan komen.
    Als je 1 rpg op wilt doen zal je het bumpen ook toe moeten staan zodat oude rpg's heropend kunnen worden zeg maar zodat er tenminste nog wat tussen zit voor jou. Over het algemeen komen er namelijk weinig rpg's op Q die mij aanspreken. Dus dat zal voor mij en geheid ook wel anderen gaan betekenen dat we niet kunnen rpg'en of maar 1 rpg kunnen doen, wat waarschijnlijk uitloopt op only's wat weer een leegloop betekend van rpg's en ja ik heb dit zelf op een andere site zien gebeuren.


    De gevarieerde keus ligt geheel aan onszelf. Dit is meer tegen 20 paarden RPGs in 2 weken en 15 Harry Potter RPGs in een maand die beginnen.
    Ik weet niet of oude topics bumpen veel zin heeft, maar nu al als je de originele TS een berichtje stuurt kan de RPG opnieuw gestart worden, met nieuwe, hopelijk gemotiveerde, mensen, of kan je toestemming krijgen zelf een nieuw topic te openen.


    Bowties were never Cooler