• Uit het Analyse topic is gebleken dat er veel irritaties bestaan in de MSV/RPG gemeenschap op Q, vooral over het snel vastlopen van de MSVen/RPGs.

    Uit dit topic zijn een boel irritaties gekomen, maar ook een boel ideeën om dit mogelijk op te lossen. Een van deze ideeën is het limiteren van users in het eindeloos aanmaken van MSVen/RPGs.

    Het is vrij simpel. Een limiet van de hoeveelheid MSVen/RPGs die je per maand mag aanmaken, bijvoorbeeld 1 per maand. Dit is vooral gekomenom te zorgen dat TSen eerst nadenken voor ze een MSV/RPG aanmaken. Zo zal hopelijk de hoeveelheid MSVen/RPGs iets minder worden, en worden users ook minder overweldigd door de grote hoeveelheid, soms erg gelijkende, MSVen/RPGs. Zo is het hopelijk makkelijker om zeker een maand actief te blijven, voor zowel TS als speler, en zo dus ook trouw te blijven aan een MSV/RPG en zo ook na de maand, als er weer een nieuw topic geopend mag worden, te blijven spelen.

    Zie HIER voor de poll over de hoeveelheid RPGs/MSVen per persoon per maand in het aanmaaklimiet.

    Suggesties
    Lothbrok schreef: [Hoort niet bij dit onderwerp]

    Misschien ergens je rpg aanmelden voordat je begint. Als een regel en dat je anders niet mag starten, een beetje zoals bij de wedstrijden maar dan zonder een wachtlijst.

    Zo ontstaat er meteen een overzicht van de rpgs en kun je als bedenker meteen kijken of er niet al een soortgelijk idee bestaat.


    Assassin schreef:
    Voor. :Y) Ik denk gewoon dat het een algemene regel moet worden en dat users moeten opletten om te kijken of mensen niet meer RPG's aanmaken. Als ze zien dat het gebeurd, kunnen ze het topic melden bij de mods die er dan iets aan kunnen doen (waarschuwing, topic sluiten).


    Tywin schreef:
    Ik ben eigenlijk tegen, maar ik ben lastig, geloof ik. Ik zou enkel voor zijn als de limiet op twee lag (dat vind ik een degelijker getal). Als je leden niet actief zijn en het dus niet jouw fout is, kun je altijd opnieuw proberen.


    TonyTurtlePerry schreef:
    Laten we dit zo min mogelijk rond de mods centreren. Het lijkt me een goed plan om zelf de controle te houden, maar het te melden als de regels neit worden nageleefd, zoals met zoveel dingen.


    Florrie schreef:
    Ik ben voor als de limiet op twee of drie ligt.
    Misschien kan er iets ingesteld worden dat als je dan bv. een vierde RPG wil aanmaken je een foutmelding krijgt waardoor het niet lukt? Zoals je bv. in je gastenboek een melding soms krijgt dat je maar vijf berichten per vijf minuten kan plaatsen? En dat dan na een maand die melding niet meer op je scherm komt omdat die limiet voorbij is?

    EgoTerreo schreef:
    Dit. Misschien moet je ook een beetje kijken naar hoeveel mensen rpg's aanmaken want niet rpg spreekt je aan en als iedereen er maar 1 mag wordt de keuze wel heel beperkt. Ik zou dus beginnen met 2 en aan de hand van hoeveel rpg's er dan nog komen etc. kijken of het aantal omhoog of omlaag moet.


    TonyTurtlePerry schreef:
    Wat als het limiet niet geld voor ideeën topics, maar alleen op rollen/speel topics? Zo kan je toch eerst testen of je idee t waardig is om je maand aan op te verbruiken, voor je het echt aanmaakt. Is er geen animo voor, dan heb je nogsteeds dat ene volwaardige topic in je broekzak zitten.

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 13:19 ]

    Ben je voor of tegen dit idee?


    Bowties were never Cooler

    TonyTurtlePerry schreef:
    (...)

    De gevarieerde keus ligt geheel aan onszelf. Dit is meer tegen 20 paarden RPGs in 2 weken en 15 Harry Potter RPGs in een maand die beginnen.
    Ik weet niet of oude topics bumpen veel zin heeft, maar nu al als je de originele TS een berichtje stuurt kan de RPG opnieuw gestart worden, met nieuwe, hopelijk gemotiveerde, mensen, of kan je toestemming krijgen zelf een nieuw topic te openen.


    Maar als iedereen maar 1 rpg aan mag maken per maand heeft het geen nut een rpg opnieuw te openen omdat het al stukgelopen is.
    So mijn voorkeur gaat gewoon uit naar 2 rpg's per maand.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    EgoTerreo schreef:
    (...)

    Maar als iedereen maar 1 rpg aan mag maken per maand heeft het geen nut een rpg opnieuw te openen omdat het al stukgelopen is.
    So mijn voorkeur gaat gewoon uit naar 2 rpg's per maand.


    Als t geen zin heeft om te heropenen, heeft bumpen toch ook geen zin? Of is dat mijn rare logica.

    Ik zal als er wat meer mensen hebben gestemd en gereageerd wat extra polls maken over de details van dit idee.


    Bowties were never Cooler

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Je RPG aanmelden voor een overzichtslijst heeft toch helemaal niks te maken met een of andere beoordeling? :'D


    Dat heb ik van m'n leven ook niet geschreven.
    Bovendien ben ik nog steeds tegen het aanvragen, want ik bedoel: Wie bepaalt of iets origineel is? Je hebt een 1D RPG en er zijn er al tienduizend, maar deze is iets anders dan de anderen. Wie bepaalt dat? Wie bepaalt of een plot sterk genoeg is en hoe ga je vriendjespolitiek tegen?


    Ik bedoel hiermee dat, als je hem moet aanmelden, iemand moet zeggen of die goed genoeg is om gestart te mogen worden of niet. Wie bepaalt dat? Volgens welke criteria (ik veronderstel dan het uitgewerkte plot, originaliteit etc.) zijn van belang? Wie bepaalt of het plot goed is en of het origineel is? Dat verschilt héél sterk van persoon tot persoon.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Tywin schreef:
    (...)

    Ik bedoel hiermee dat, als je hem moet aanmelden, iemand moet zeggen of die goed genoeg is om gestart te mogen worden of niet. Wie bepaalt dat? Volgens welke criteria (ik veronderstel dan het uitgewerkte plot, originaliteit etc.) zijn van belang? Wie bepaalt of het plot goed is en of het origineel is? Dat verschilt héél sterk van persoon tot persoon.


    Volgens mij praten wij echt totaal langs elkaar heen. Niemand gaat bepalen welk verhaal goed genoeg is, dat heb ik ook nooit gezegd. Je komt alleen op de lijst zodat er wordt bijgehouden hoeveel verhalen je hebt gestart. Bovendien heb je daar een overzicht welke verhalen er al zijn, dus dat je jezelf kunt afvragen of het zinvol is om ergens een RPG over te starten als dat onderwerp drie weken geleden ook al is gestart.

    Het is dus alleen een overzichtslijst van de RPGs, zodat je het kunt zien wanneer Pietje dus zeven topics aanmaakt in plaats van twee. Dan kun je even tegen Pietje zeggen dat hij tot de volgende maand moet wachten voordat het topic geopend kan worden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zullen we het hier niet over een lijst hebben. Daar gaat het hier niet over. Het gaat hier over een maximum aantal topics per tijdsperiode.

    Als je wil zien wie er topics aanmaakt, kan dat heel makkelijk, omdat het achter de RPG naam staat, dus dat kan je in een oogopslag in het rollentopic zien.


    Bowties were never Cooler

    TonyTurtlePerry schreef:
    Zullen we het hier niet over een lijst hebben. Daar gaat het hier niet over. Het gaat hier over een maximum aantal topics per tijdsperiode.

    Als je wil zien wie er topics aanmaakt, kan dat heel makkelijk, omdat het achter de RPG naam staat, dus dat kan je in een oogopslag in het rollentopic zien.


    Die lijst was toch juist een suggestie om bij te houden hoeveel topics men aanmaakt. (cat)
    Als je een naam gaat zoeken zie je niet wanneer ze gestart zijn, volgens mij.

    Anyway. Ik legde gewoon even mijn suggestie aan Leah uit, hoor, die je zelf in de beginpost hebt gezet. Meer niet. :')

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 17:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    TonyTurtlePerry schreef:
    (...)

    Als t geen zin heeft om te heropenen, heeft bumpen toch ook geen zin? Of is dat mijn rare logica.

    Ik zal als er wat meer mensen hebben gestemd en gereageerd wat extra polls maken over de details van dit idee.


    Ja en nee dus. Wat ik bedoel is dat wanneer iemand een rpg opent waardoor door het overtollige rpg probleem geen reacties opkomen het persoon snel zal besluiten het niet opnieuw te proberen. Als dit topic omhoog gehaald kan worden loopt dit persoon niet het risico zijn enige rpg aanmaak beurt te verliezen aan een rpg dat niet wilt lopen.

    Er is trouwens ook well het gevaar van anderen gaan vragen rpg's voor een persoon te openen als je er maar 1 mag. Misschien een idee hier wat op te verzinnen? Ik zie de GB's met "wil je dit en dit voor me openen?" Namelijk al komen

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 17:14 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Er kan natuurlijk altijd een poll gemaakt worden waarop we kunnen stemmen hoeveel RPG's per maand de max zal worden, van 1 tot 4 RPG's per maand.


    Your make-up is terrible

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Die lijst was toch juist een suggestie om bij te houden hoeveel topics men aanmaakt. (cat)
    Als je een naam gaat zoeken zie je niet wanneer ze gestart zijn, volgens mij.

    Anyway. Ik legde gewoon even mijn suggestie aan Leah uit, hoor, die je zelf in de beginpost hebt gezet. Meer niet. :')

    True, maar als je op de eerste/eerste twee pagina's twee of drie keer dezelfde naam ziet staan kunnen er wel vraagtekens ontstaan en kan iemand even gaan kijken.

    EgoTerreo schreef:
    (...)

    Ja en nee dus. Wat ik bedoel is dat wanneer iemand een rpg opent waardoor door het overtollige rpg probleem geen reacties opkomen het persoon snel zal besluiten het niet opnieuw te proberen. Als dit topic omhoog gehaald kan worden loopt dit persoon niet het risico zijn enige rpg aanmaak beurt te verliezen aan een rpg dat niet wilt lopen.

    Er is trouwens ook well het gevaar van anderen gaan vragen rpg's voor een persoon te openen als je er maar 1 mag. Misschien een idee hier wat op te verzinnen? Ik zie de GB's met "wil je dit en dit voor me openen?" Namelijk al komen

    Aha, dan snap ik het. Ik dacht topics bumpen die al maanden dood gelopen waren. Dan kan je beter het aanpakken als nieuwe rpg. Maar als je topic even geen aandacht krijgt kan je die inderdaad, in alle redelijkheid, wel een paar keer proberen te bumpen.

    Dat gevaar heb je altijd, maar omdat het er maar een of een paar per maand zijn, kan het dan ook beter dat anderen nee zeggen omdat ze zelf een topic willen openen. En topics van niet RPGers / niet actieve TSen lopen zoizo vaak dood, maar daarvoor is een ander topic


    Bowties were never Cooler

    TonyTurtlePerry schreef:
    (...)
    Aha, dan snap ik het. Ik dacht topics bumpen die al maanden dood gelopen waren. Dan kan je beter het aanpakken als nieuwe rpg. Maar als je topic even geen aandacht krijgt kan je die inderdaad, in alle redelijkheid, wel een paar keer proberen te bumpen.

    Dat gevaar heb je altijd, maar omdat het er maar een of een paar per maand zijn, kan het dan ook beter dat anderen nee zeggen omdat ze zelf een topic willen openen. En topics van niet RPGers / niet actieve TSen lopen zoizo vaak dood, maar daarvoor is een ander topic


    Aah oké, dan scheelt dat iig wel weer, gezien ik het in mn korte tijd hier wel al heb zien gebeuren x)

    Klopt, maar je hebt altijd mensen die het proberen :/ Weet niet of er regels zijn tegen ongewenste reclame enzo? Want dan ist ook wel opgelost x)

    Ik blijf wel bij dat ik 2 een beter aantal vindt. In dat geval ben ik het er volledig mee eens. 3 vind ik gewoon weer veelste veel en 1 eigenlijk net te weinig, so 2 dus :3

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 21:52 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Volgens mij praten wij echt totaal langs elkaar heen. Niemand gaat bepalen welk verhaal goed genoeg is, dat heb ik ook nooit gezegd. Je komt alleen op de lijst zodat er wordt bijgehouden hoeveel verhalen je hebt gestart. Bovendien heb je daar een overzicht welke verhalen er al zijn, dus dat je jezelf kunt afvragen of het zinvol is om ergens een RPG over te starten als dat onderwerp drie weken geleden ook al is gestart.

    Het is dus alleen een overzichtslijst van de RPGs, zodat je het kunt zien wanneer Pietje dus zeven topics aanmaakt in plaats van twee. Dan kun je even tegen Pietje zeggen dat hij tot de volgende maand moet wachten voordat het topic geopend kan worden.


    Oh, op die manier. Zo vind ik het wel een goed idee! Maar dan moet er wel iemand zijn die het ziet zitten dat bij te houden, uiteraard.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Ik zal morgen een poll maken over de hoeveelheid topics.


    Fijn dat iedereen elkaar in elk geval lijkt te begrijpen op dit moment :D


    Bowties were never Cooler

    Tywin schreef:
    (...)

    Oh, op die manier. Zo vind ik het wel een goed idee! Maar dan moet er wel iemand zijn die het ziet zitten dat bij te houden, uiteraard.

    Het lijkt me sowieso handiger om eerst gewoon te kijken of we het via 'sociale controle' kunnen bijhouden, zoals Nikki voorstelde. Want dat scheelt natuurlijk erg veel werk. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zie HIER voor de poll over de hoeveelheid RPGs/MSVen per persoon per maand in het aanmaaklimiet.

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 13:19 ]


    Bowties were never Cooler

    TonyTurtlePerry schreef:
    Zie HIER voor de poll over de hoeveelheid RPGs/MSVen per persoon per maand in het aanmaaklimiet.


    Bij mij is hij niet bechikbaar?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."