• Inspiratie, vroeger had ik gewoon teveel ideeën voor stories. Maar nu... ik wil graag een nieuw leuk verhaal beginnen, maar ik heb echt totaal geen inspiratie. Ik denk dat ik te lang geen normaal verhalen heb geschreven die verdoemde RPGs, maarja. Mijn vraag aan jullie: hoe komen jullie meestal aan inspiratie?


    “A queen will always turn pain into power.”

    Dagelijks leven. Mijn leven is één en al spanning. :Y)

    Mhh, verder ben ik vaak fantasierijk :'D

    Ik haal vaak ook dingen uit mijn dromen, dat helpt echt. :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Daar heb ik hartstikke lang last van gehad, tot drie dagen geleden. Toen bedacht ik me opeens wat een bullshit het was, me laten stoppen omdat ik zogenaamd "geen inspiratie" heb. Dus toen ben ik maar gewoon gaan schrijven over hoe ik zou reageren als ik in een wereld kom waar niemand anders is, en bam, ik heb genoeg inspiratie voor een heel verhaal. Hier heb ik 1.5 jaar over gedaan (ik heb 1.5 jaar niks geschreven) dus ik ben er hartstikke trots op!
    Gewoon schrijven, niet zo luisteren naar die zeikstem in je hoofd die je vertelt dat je geen inspiratie hebt. Gewoon schrijven zonder na te denken, dat werkt het beste voor mij!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb ook periodes waarin ik niks kan verzinnen.
    Ik heb altijd een notitieblokje mee, waarin ik dingen opschrijf die ik in een verhaal zou kunnen verwerken.


    Tell me about it, stud.

    filmmuziek luisteren zoals Two Steps from hell, Thomas andersen etc..


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Well, ik had de vreemde tik dat ik inspiratie kreeg wanneer ik in de badkamer voor mn uit lag te staren x) (de badkamer had vloerverwarming dusja, dan ga je daar maar liggen. Lekker warm ^^) Maar ik geloof dat iedereen wel een plek heeft waar als je alleen bent je wel wat inspiratie op kunt doen. Dus mijn tip is, ga eens naar buiten en maak in je eentje een wandeling ofzo door een plek die je mooi vindt ofzo. Op die manier kun je misschien wat ideeën opdoen :3


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Mmm, misschien dat ik inderdaad maar gewoon over helemaal niets ga schrijven ofzo. En muziek luisteren helpt vast ook een beetje :Y)
    Ja, normaal heb ik 's avonds in bed altijd ineens ideeen. Maar de laatste tijd ben ik zo vermoeid, ik val meteen in slaap xd


    “A queen will always turn pain into power.”

    Uit jezelf gaat het niet komen, als je er in het moment zelf niet hebt, dan mag je daar nog 3 uur op zitten wachten, het komt niet. Meestal iets extern opzoeken, iets lezen, kijken, teksten beluisteren. Dan drijf je vanzelf naar ideeën toe!

    [ bericht aangepast op 3 april 2015 - 21:49 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.