• Na een aantal reclamefilmpjes over dit spel te hebben gezien(stiekem werkt reclame soms wel bij mij), besloot ik het een kans te geven. En ik moet zeggen dat het toch wel een leuk spel is.

    Voor de mensen die het niet kennen: Het is een spel waarbij je een dorp krijgt, die je uiteraard als het ware kan uitbreiden en verbeteren. Dit kun je doen door goud uit een goudmijn of meerdere goudmijnen en/of door middel van elixir. Ligt eraan wat je wil hebben voor je dorp of wat je wil verbeteren. Daarnaast kun je andere spelers aanvallen of kobolden aanvallen.

    Dus speelt er nog iemand dit spel?

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 21:50 ]

    Speel jij Clash of clans?

    15.4% (2 stemmen)
     
    Nee, wat is dat? (Zie beginpost, voor een korte beschrijving)

    46.2% (6 stemmen)
     
    Nee

    38.5% (5 stemmen)
     
    Ja


    Physics is awesome

    Singer schreef:
    Elke keer denk ik eraan om het aan te maken als ik de reclame eens voorbij zie komen, maar dan vergeet ik het glad weer. Dus het spel is wel aan te raden? En moet je voor sommige dingen iets kopen (met echt geld) of niet? Sommigen spellen hebben namelijk dat je dan pas door kan gaan als je iets koopt.


    Persoonlijk zou ik het spel wel aanraden, ik ben er nu al bijna verslaafd aan. Als je dingen wil verbeteren/upgraden dan moet je met goud of elixir betalen, alleen edelstenen kosten echt geld als je er meer van wil. Maar als je doelen behaald die in het spel worden gesteld, door bijvoorbeeld je goudkluis of dorpshuis op een bepaald level dan krijg je ze ook en als je stenen, paddenstoelen en bomen weg gehaald kan ze ook vinden. Daarnaast zijn edelstenen alleen belangrijk als je verbeteringen sneller wil laten gaan, je troepen sneller wilt trainen of een schild voor je dorp wil(schilden beschermen je tegen andere spelers), de schilden kosten aardig wat edelstenen.

    Voor zover heb ik niks hoeven kopen om verder te kunnen, je moet wel soms het ene ding verbeteren voordat je iets anders kan verbeteren.


    Physics is awesome

    Ik vind Castle Clash leuker (:
    CoC heb ik nooit gespeeld, maar wel gameplay gezien.

    Takeru schreef:
    Ik vind Castle Clash leuker (:
    CoC heb ik nooit gespeeld, maar wel gameplay gezien.


    Castle Clash ken ik niet. Zijn er veel verschillen met Clash of clans?


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    (...)

    Persoonlijk zou ik het spel wel aanraden, ik ben er nu al bijna verslaafd aan. Als je dingen wil verbeteren/upgraden dan moet je met goud of elixir betalen, alleen edelstenen kosten echt geld als je er meer van wil. Maar als je doelen behaald die in het spel worden gesteld, door bijvoorbeeld je goudkluis of dorpshuis op een bepaald level dan krijg je ze ook en als je stenen, paddenstoelen en bomen weg gehaald kan ze ook vinden. Daarnaast zijn edelstenen alleen belangrijk als je verbeteringen sneller wil laten gaan, je troepen sneller wilt trainen of een schild voor je dorp wil(schilden beschermen je tegen andere spelers), de schilden kosten aardig wat edelstenen.

    Voor zover heb ik niks hoeven kopen om verder te kunnen, je moet wel soms het ene ding verbeteren voordat je iets anders kan verbeteren.

    Oké, dankjewel voor de info. ^^


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    McCarthy schreef:
    (...)

    Wat vind je er dan niet leuk aan of wat eraan trekt jou niet?

    Ik denk omdat het zo'n strategische game is. Op sites sla ik meestal die categorie over. Soms vind ik strategische games wel leuk als ik eenmaal goed bezig ben. : )


    Ik wil een tuin vol egels

    Singer schreef:
    (...)
    Oké, dankjewel voor de info. ^^


    Graag gedaan!


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    (...)

    Graag gedaan!

    Ik zal denk ik van de week het eens proberen en laten weten hoe mijn spel-skills zijn ^^

    [ bericht aangepast op 13 april 2015 - 20:04 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    McCarthy schreef:
    (...)

    Castle Clash ken ik niet. Zijn er veel verschillen met Clash of clans?

    Volgens mij heb je met CoC maar één Hero in je base en met CC heb je er zoveel je wilt.
    En je kan raids doen met die Hero's en je gewone troops.

    [ bericht aangepast op 13 april 2015 - 20:17 ]

    McCarthy schreef:
    (...)

    Als je een screenshot/plaatje hebt, dan wil ik graag je dorp zien. Weet jij toevallig of er ook een zoekfunctie in het spel zit?


    Je kan alleen clans zoeken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    FoxAngel schreef:
    (...)
    Ik denk omdat het zo'n strategische game is. Op sites sla ik meestal die categorie over. Soms vind ik strategische games wel leuk als ik eenmaal goed bezig ben. : )


    Vandaar dus. Om goed bezig te kunnen zijn, moet je helaas toch beginnen.


    Physics is awesome

    Blackthorn schreef:
    (...)

    Je kan alleen clans zoeken.


    Dat is dan wel jammer.


    Physics is awesome

    Takeru schreef:
    (...)
    Volgens mij heb je met CoC maar één Hero in je base en met CC heb je er zoveel je wilt.
    En je kan raids doen met die Hero's en je gewone troops.


    Wat is een Hero? Want die ben ik nog niet tegen gekomen.

    En wat zijn raids?


    Physics is awesome

    Singer schreef:
    (...)
    Ik zal denk ik van de week het eens proberen en laten weten hoe mijn spel-skills zijn ^^


    O, spannend. Ik ben benieuwd wat je ervan vind en hoe je spel-skills zijn.


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    (...)

    Als je een screenshot/plaatje hebt, dan wil ik graag je dorp zien. Weet jij toevallig of er ook een zoekfunctie in het spel zit?


    Ik zal straks even voor je kijken. Zoekfunctie naar personen is er volgensmij niet


    Treat people with kindness

    McCarthy schreef:
    (...)

    Wat is een Hero? Want die ben ik nog niet tegen gekomen.

    En wat zijn raids?

    De Hero's zijn de grotere poppetjes, niet de dingen die zoveel tijd kosten om te trainen. In CoC heten ze Barbarian King en Archer Queen.

    Raids zijn dat je andere spelers hun dorp aanvalt of anderen jou.