• Topic 34! Ok deze ging wat sneller vol dan de vorige :'D..
    Best grappig, zo beetje overal zat 2 stemmen tussen, behalve tussen plek 1 & 2 daar zaten 4 stemmen tussen :'D..
    Op plek 1 stond: +/- 24 episodes
    Op 2: +/- 12 episodes
    en op 3 stond: +/- 50 episodes
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - Jibrill (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Killua (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Miyano (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Hajime (Romy) - 13 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 15
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 13
    48 - Yatogami (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Undine (Maia) - 22 - MAL
    1- Yuuichirou (Dirkje) - 18 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Decim (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Sugasu (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 17 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Daiya no Ace

    Dinsdag:
    Hibike! Euphonium
    Mikagura Gakuen

    Woensdag:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Houkago no Pleiades

    Vrijdag:
    Saint Seiya – Soul of Gold (Biweekly)08:00
    The Disappearance of Nagato Yuki-chan
    Shokugeki no Soma
    Oregairu
    Re-Kan!
    Nisekoi:
    Ansatsu Kyoushitsu
    Danmachi

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season
    Owari no Seraph
    Denpa Kyoushi
    Sidonia no Kishi
    Gunslinger Stratos:
    Plastic Memories
    Uta no Prince-sama: Maji Love Revolutions

    Zondag:
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger
    Arslan Senki
    Yamada-kun and the Seven Witches
    Arslan Senki (TV)
    Kekkai Sensen
    Baby Steps






    Rechtsboven: Pandora Hearts
    Linksboven: Tokyo Ghoul
    Rechtsonder: Owari no Seraph
    Linksonder: Kuroko no Basket

    [ bericht aangepast op 10 mei 2015 - 12:35 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hyakuya schreef:
    (...)

    Ik zal je de link sturen (:
    En nu je het zegt. Haha :'D


    Arigatou gozaimasu :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Hyakuya schreef:
    (...)

    Nee hij is sinds gisteren uit met subs. En het is slechte film kwaliteit maar het is zeker houdbaar om te kijken. Je kan het alleen wel zien via een livestream soort van link. Ik kan het naar je sturen als je wil. (:


    Hmmmm dan ga ik denk ik toch wachten op kissanime etc., want kwaliteit. ;w;
    Maar toch bedankt! Was hij leuk? :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gooood, ik moet echt even kwijt hoe awesome ik de voice actor van Yuu vind. O____o Serieus, hij doet het echt geweldig, zijn manier van voice acting is zo natuurlijk. ;o
    Verder; GEEZ SHIHO GA WEG MET JE ROZE HAAR XD. Ik word echt gek oké. Het is gewoon Tsukki met roze haar en Kageyama's stem. Mijn hoofd wil niet anders denken. XD MAAR SERIEUS HET PAST ECHT NIET WAAROM HEEFT HIJ ROZE HAAR. Loved him tho. :3
    En Shinoa was awesome as always.
    Oh oh oh, en Krul! Ik vond Krul ook zeer awesome, en ook haar voice actor verdient een applausje vind ik. ;o Ik vind de voice acting sowieso enorm goed bij Owari! Me happy. ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    HAAAAH WAIT YUU = SUGA VAN STEM?! IK HOORDE DAT NIET WTFFF XD.
    Heel Haikyuu feest daar. XD Nee even serieus, Yuu klinkt zo anders dan Suga. o___O En hij is ook Syaoran van Tsubasa en dat klinkt weer anders omg. Okay, nieuwe favoriete voice actor erbij. *^*
    Het idee dat qua stemmen dus Kageyama en Suga met elkaar aan het ruziën waren ehehehehee. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh, en last thing. Voordat ik nieuwe Owari ep keek heb ik Aldnoah.Zero afgezien... Ik heb pijn.

    SLAINE IS ZO'N TRAGISCH PERSONAGE OMFG IK HEB ZO GEHUILD AL MIJN FEELS ;WWWWWWWWW; BWAAAAAAAH
    Voor de rest vond ik het plot wat zwakjes. Wat wel enorm enorm enoooooooorm goed was; de OST's. Ze zijn zó mooi. Ik ga straks even een hoop downloads zoeken, ehehe. Oh, en ik vond de art ook heel erg mooi. EN SLAINE OK. SLAINE GOED PERSONAGE YEP. ;W; AL DIE PIJN NOOOOHW
    Hij deed me wat denken aan Lelouch, deze gevoelens had ik bij hem ook. Al had ik vanaf het begin liefde voor Slaine en heb ik met Lelouch altijd een haat-liefde relatie gehad. Maar ze lijken op elkaar, imo. Slaine. TwwwwT

    [ bericht aangepast op 25 april 2015 - 18:10 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yay Ik ben zo fan van Ore Monogatari !!
    De anime is zo kawaii en grappig


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yuuichirou schreef:
    (...)

    Hmmmm dan ga ik denk ik toch wachten op kissanime etc., want kwaliteit. ;w;
    Maar toch bedankt! Was hij leuk? :3


    Hij was geweldig. Had wat Sarumi en tja. :3 Het eindigde wel met een irritante cliffhanger. ;_; Ik wil meer. Veel meer.

    En om even te reageeren op je Haikyuu feest. Er is er nog een hoor. En er zijn ontzettend veel seiyuus die ik herken. :'D Hier een kleine lijst:

    Ferid - Takahiro Sakurai ( Herkenning: Miyuki Kazuya van Daiya no Ace. Ik had echt geen bloedneus toen ik dat hoorde hoor. Nee hoor. *Houd zakdoek dichter tegen haar neus aan* )
    Volwassen Mika - Kensho Ono ( Herkenning: Moet ik hier serieus nog een neerzetten? Oké: Kuroko Tetsuya van Kuroko no- Oh kom op! Iedereen heeft van hem gehoord! )
    Yoichi - Nobuhiko Okamoto ( Herkenning: Nishinoya van Haikyuu!! )
    Shiho - Kaito Ishikawa (Herkenning: Kageyama Tobio van Haikyuu!!)
    Yuu - Miyu Irino ( Herkenning: Sugawara van Haikyuu!! )
    Guren - Yuuichi Nakamura (Herkenning: Kuroo van Haikyuu!! )

    Ow en er zijn ook twee seiyuu's van Kuroshitsuji en twee van Shingeki no Kojin. Van Kuroshitsuji zal 1 de seiyuu zijn van Sebastiaan en de twee van SNK zijn die van Annie en Mikasa. :'D
    Hoe bedoel je bekende seiyuu party? :'D We hoeven alleen nog maar Miyano en het feest is compleet. :Y)


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Hyakuya schreef:
    (...)

    Hij was geweldig. Had wat Sarumi en tja. :3 Het eindigde wel met een irritante cliffhanger. ;_; Ik wil meer. Veel meer.

    En om even te reageeren op je Haikyuu feest. Er is er nog een hoor. En er zijn ontzettend veel seiyuus die ik herken. :'D Hier een kleine lijst:

    Ferid - Takahiro Sakurai ( Herkenning: Miyuki Kazuya van Daiya no Ace. Ik had echt geen bloedneus toen ik dat hoorde hoor. Nee hoor. *Houd zakdoek dichter tegen haar neus aan* )
    Volwassen Mika - Kensho Ono ( Herkenning: Moet ik hier serieus nog een neerzetten? Oké: Kuroko Tetsuya van Kuroko no- Oh kom op! Iedereen heeft van hem gehoord! )
    Yoichi - Nobuhiko Okamoto ( Herkenning: Nishinoya van Haikyuu!! )
    Shiho - Kaito Ishikawa (Herkenning: Kageyama Tobio van Haikyuu!!)
    Yuu - Miyu Irino ( Herkenning: Sugawara van Haikyuu!! )
    Guren - Yuuichi Nakamura (Herkenning: Kuroo van Haikyuu!! )

    Ow en er zijn ook twee seiyuu's van Kuroshitsuji en twee van Shingeki no Kojin. Van Kuroshitsuji zal 1 de seiyuu zijn van Sebastiaan en de twee van SNK zijn die van Annie en Mikasa. :'D
    Hoe bedoel je bekende seiyuu party? :'D We hoeven alleen nog maar Miyano en het feest is compleet. :Y)


    Natuurlijk weet ik Kensho Ono, dat is mijn favoriete seiyuu hahaha. :3
    Deze wist ik overigens allemaal wel - behalve Daiya no Ace persoon - maar ik plaats Nobuhiko Okamoto en Yuuichi Nakamura niet als eerste als Noya en Kuroo. XD Nobuhiko Okamoto blijft voor mij altijd Mizuki en Yuuichi Nakamura Gray. :') Maar nu je het zegt... Stom dat ik die niet opnoemde. o___O


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ohmygod trouwens, als Mamo in Owari mee zou doen dat zou helemaal geweldig zijn ja. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    K: Missing Kings staat nu ook op kissanime! Ik ga vlug douchen en dan kijken. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Voor diegene die gebruik willen blijven maken van Malgraph.
    http://graph.anime.sc/
    Rij is wel erg lang nu, maar kom doordat veel mensen hun account omzetten.
    Schijnen ook nieuwe achievements bij te zitten.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Mensen! Hunter x Hunter is echt zo mega leuk. Ik wil het écht aan iedereen aanraden, omdat het verhaal gewoon geweldig is en het is echt uniek. Ik ben inmiddels bij episode 62 van de 150 aangekomen en het lijkt echt alleen maar leuker te worden! De hoofdpersonen maken echt een ontwikkeling door enzo ^^ Het ene moment is het een lief verhaal over vriendschap tussen twee super schattige jongetjes en het volgende wordt de halve stad afgeslacht. Als voorbeeld; op een gegeven moment komen ze in een soort game terecht die naar mijn mening echt beter is dan SAO. De personages zijn ook echt heel uniek, echt een enorm rariteiten kabinet XD Ik vind Gon en Killua echt zo zo super adorable~ <3
    Ohja en Fleur! Hisoka is echt n creepo! XD en er is ook zo'n gast die echt super erg op Levi van snk lijkt, ik ben even z'n naam vergeten, maar t was 1 van de spiders :'D

    Deze anime hoort zéker weten bij mijn absolute favorieten en ben er echt helemaal gek van hahaha. (Volgens mij spam ik al m'n vrienden er helemaal dood mee de laatste tijd :x) Daarbij staat volgens mij Hunter x Hunter zelfs op nummer 16 van de beste series volgens imdb *^* (Er staat maar 1 andere anime hoger en dat is Avatar)

    EDIT: Ik zou Hunter x Hunter (2011) aanraden mocht je het willen kijken. Het is in principe een remake van de originele versie uit 2000, maar het verhaal gaat verder door.

    [ bericht aangepast op 26 april 2015 - 20:35 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Vandaag toch de tijd genomen om aan Owari no Seraph te beginnen.
    Echt een awesome anime kan niet wachten tot ik meer kan zien!
    Yuu is ook zo awesome personage !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    ~En nog even een paar HxH gifs~




    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Killua schreef:
    Mensen! Hunter x Hunter is echt zo mega leuk. Ik wil het écht aan iedereen aanraden, omdat het verhaal gewoon geweldig is en het is echt uniek. Ik ben inmiddels bij episode 62 van de 150 aangekomen en het lijkt echt alleen maar leuker te worden! De hoofdpersonen maken echt een ontwikkeling door enzo ^^ Het ene moment is het een lief verhaal over vriendschap tussen twee super schattige jongetjes en het volgende wordt de halve stad afgeslacht. Als voorbeeld; op een gegeven moment komen ze in een soort game terecht die naar mijn mening echt beter is dan SAO. De personages zijn ook echt heel uniek, echt een enorm rariteiten kabinet XD Ik vind Gon en Killua echt zo zo super adorable~ <3
    Ohja en Fleur! Hisoka is echt n creepo! XD en er is ook zo'n gast die echt super erg op Levi van snk lijkt, ik ben even z'n naam vergeten, maar t was 1 van de spiders :'D

    Deze anime hoort zéker weten bij mijn absolute favorieten en ben er echt helemaal gek van hahaha. (Volgens mij spam ik al m'n vrienden er helemaal dood mee de laatste tijd :x) Daarbij staat volgens mij Hunter x Hunter zelfs op nummer 16 van de beste series volgens imdb *^* (Er staat maar 1 andere anime hoger en dat is Avatar)

    EDIT: Ik zou Hunter x Hunter (2011) aanraden mocht je het willen kijken. Het is in principe een remake van de originele versie uit 2000, maar het verhaal gaat verder door.


    Haha Hisoka is n creep maar hij is wel tof vind ik ^.^ Met die persoon die op Levi lijkt bedoel je waarschijnlijk Feitan
    Wie is je favo character van HXH??

    Ik kijk altijd maar 1 ep per week van HXH, mn ouders kijken altijd mee, zelfs zij vinden t leuk terwijl ze totaal niks met anime hebben