• Ik heb een beetje vreemd probleem, maar ik weet niet zo goed met wie ik erover kan praten, dus dump ik het maar even hier want ik denk dat jullie wel goed advies voor me hebben.
    Afgelopen november ben ik naar een nieuwe school gegaan. Hier werd ik al redelijk snel vrienden met een jongen, M. We zijn in de kerstvakantie op een date geweest en dat was toen wel leuk enzo. De volgende date kon toen door omstandigheden niet doorgaan en een andere date heb ik afgezegd omdat ik liever met een vriendin een dagje wegging (ja, ik weet , heel lullig, maar ik zie die vriendin heel weinig). Hij whatsappte me echt heel vaak en ik ergerde me er nog al aan dus ik ben hem gaan negeren enzo en uiteindelijk hebben we een soort van ruzie gehad. Hierin heb ik heel eerlijk gezegd dat ik geen tijd heb voor hem omdat ik gewoon heel veel voor school moest werken met profielwerkstuk enzo. Hij heeft dit geaccepteerd en me met rust gelaten. Inmiddels is mijn profielwerkstuk ingeleverd en al en M kwam al gelijk weer naar me toe enzo. Nu dacht ik dat ik hem toch wel leuk vond en we hebben een soort van relatie sinds donderdag, maar ik weet helemaal niet of ik wel een relatie wil met hem of zoiezo met iemand op het moment. En wel om de volgende serie redenen
    1. Een vriendin van mij, R (zit ook in mijn nieuwe klas) heeft wat met M gehad en ik weet dat zij het niet leuk vind als wij wat krijgen en ik vind vriendinnen eigenlijk belangrijker dan vriendjes.
    2. Ik heb er geen tijd voor. Mijn examens komen eraan en ik moet heel veel leren om ze te halen. De vrije tijd die ik daartussen heb besteed ik liever met mijn vriendinnen.
    3. Ik ben bang dat ik hem alleen leuk vind omdat hij mij overduidelijk heel leuk vind en ik niet ben gewend dat mensen mij leuk vinden en omdat hij heeft gezegd dat hij zich best kwetst voelde toen ik hem de eerste keer 'afwees.'
    4. Hij heeft zelf gezegd dat zijn moeder en zijn vrienden het niet leuk vinden als wij een relatie krijgen
    5. Ik zie hem over ong 4 maanden wrs nooit meer en daarvoor heb ik het steeds heel druk
    6. Ik ben er niet eens zeker van of ik wel op jongens val.
    7. Ik heb gezegd dat ik hem leuk vind, maar eigenlijk weet ik niet eens zo goed wat dat is want ik ben heel slecht met gevoelens en dingens (autisme)
    8. Ik ben bang om met hem te zoenen
    Ja, veel redenen, ik weet het. We zouden eigenlijk vandaag op tweede date gaan, maar dat ging niet door omdat ik het hele weekend griep heb gehad.
    Vinden jullie dat ik eerlijk moet zeggen dat het toch niks kan worden tussen ons of dat ik het maar gewoon moet laten voor 4 maanden?
    Ik vind het ook lullig om zijn hart weer te breken enzo want we zitten nog wel tot half Juli met elkaar in de klas en anders wordt het zo awkward,
    Ik zou het liefst gewoon vrienden met hem zijn, maar ik denk dat hij dat niet kan.

    Oké , lang zeurtopic (en ik ben 17, dus het is geen 12 jarig kinder gedoe).
    Wat vinden jullie dat ik moet doen?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    SarahXDavid schreef:
    Dat was bij mij ook ik was er nog maar een dagen of twee en had al meteen een kameraad.
    Jurgen was dat en hij wou ook meteen vanalles weten. En hij vroeg wel steeds om af te spreken.
    Maar ik kon bijna nooit of wel was het mijn paardrijden of wel was het mijn vaders verjaardag.
    En nu vorige week zei hij mij nog een kans te geven terwijl hij er zelf niets meer voor doet.
    En dan dacht ik gisteren ook al met die stagiare van mijn school dat hij hem daar meer ging op richten.
    En ik was er natuurlijk kwaad om. Ze heeft hem goed in geplamd. Maar ben blij dat ze maar drie weken stage komt doen.
    Die gevoelens voor Jurgen zijn steeds harder beginnen komen. En ja bij hem ook. Tot plots zei kwam.
    Dus ik begrijp jou ook wel. We zitten ongeveer in hetzelfde. Ik weet eerlijk gezegd ook niet meer wat doen.
    Hem die drie weken laten doen? Er voor vechten?Hoe moet ik er voor vechten?

    Dat puntje past ook goed bij mij :

    7. Ik heb gezegd dat ik hem leuk vind, maar eigenlijk weet ik niet eens zo goed wat dat is want ik ben heel slecht met gevoelens en dingens (autisme)


    Laat haar haar drie weken maar gewoon lopen, niet al te druk in maken. (:
    Als je zegt dat hij gevoelens voor jou heeft, zal hij wel niet,ineens, inwendig van gedacht veranderen, omdat zij nu even langskomt hoor. (;
    Ik denk dat jij er een beetje mee inzit, vanwege je eigen gevoelens. Straks is ze gewoon weer weg. Niets aan de hand.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dit, precies dit, heb ik gehad. Mijn enige advies is:
    Zeur niet zo veel. Beslis wat JIJ wilt en wees daar eerlijk in. Als je zijn hart daarme breekt dat is dan jammer voor hem. Bedenk eens hoe hij zich zou voelen als hij er achter kwam dat je 4 maanden met hem hebt gehad zonder hem echt leuk te vinden!


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.