• Misschien een domme vraag.
    Ik heb al enkele jaren geen taal meer gehad.
    Ik ben klaar met mijn eerste boek en ben bezig met zelf te verbeteren.
    Heb keer op google gezocht voor tips voor zelf te verbeteren;
    Op een website staat er dat elke paragraaf een cijfer moet geven.
    Heb ook keer op internet gekeken wat betekend maar, begrijp niet helemaal.

    Sorry voor de domme vraag :/

    Volgens mij betekent paragraaf hetzelfde als hoofdstuk, maar ik weet het niet zeker. Alleen hoeft een hoofdstuk niet perse genummerd te worden dacht ik.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2016 - 16:41 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Een paragraaf is een deel van een tekst dat kleiner is dan een volledig hoofdstuk maar ook groter dan een alinea. Over het algemeen bestaat een paragraaf uit meerdere alinea’s. Een paragraaf is een groep zinnen die een losstaand onderdeel vormen. In boeken begint een paragraaf op een nieuwe regel en heeft het een kleine inspringing. Een nieuwe paragraaf wordt begonnen als je gaat van een hoofdpunt naar een ander hoofdpunt, als je naar een andere locatie gaat, een nieuwe stap begint, of een nieuw persoon aan het woord laat.

    Hopelijk deze tekst duidelijk genoeg. (:

    (van internet)

    Is het niet een soort hoofdstukje binnen een hoofdstuk?
    In mijn schoolboeken heten het paragrafen wanneer een hoofdstuk wordt opgedeeld in stukken, dus ik denk dat het zoiets is.
    Op internet kreeg ik dat het kleiner is dan een hoofdstuk, maar groter dan een alinea haha


    chaos makes the muse

    Nythe schreef:
    Een paragraaf is een deel van een tekst dat kleiner is dan een volledig hoofdstuk maar ook groter dan een alinea. Over het algemeen bestaat een paragraaf uit meerdere alinea’s. Een paragraaf is een groep zinnen die een losstaand onderdeel vormen. In boeken begint een paragraaf op een nieuwe regel en heeft het een kleine inspringing. Een nieuwe paragraaf wordt begonnen als je gaat van een hoofdpunt naar een ander hoofdpunt, als je naar een andere locatie gaat, een nieuwe stap begint, of een nieuw persoon aan het woord laat.

    Hopelijk deze tekst duidelijk genoeg. (:

    (van internet)



    Dus is zoals Nieuwe regel en nieuwe dingen open staan zoals nieuwe locatie

    Nythe schreef:
    Een paragraaf is een deel van een tekst dat kleiner is dan een volledig hoofdstuk maar ook groter dan een alinea. Over het algemeen bestaat een paragraaf uit meerdere alinea’s. Een paragraaf is een groep zinnen die een losstaand onderdeel vormen. In boeken begint een paragraaf op een nieuwe regel en heeft het een kleine inspringing. Een nieuwe paragraaf wordt begonnen als je gaat van een hoofdpunt naar een ander hoofdpunt, als je naar een andere locatie gaat, een nieuwe stap begint, of een nieuw persoon aan het woord laat.

    Hopelijk deze tekst duidelijk genoeg. (:

    (van internet)

    Dit dus.


    † Love? I want to sleep.

    Basisvoorbeeld:
    Boek: De geschiedenis van Duitsland
    Hoofdstuk: Duitsland tussen 1900 en 2000
    Paragraaf 1: De Eerste Wereldoorlog
    Paragraaf 2: De Tweede Wereldoorlog
    Paragraaf 3: De BRD en DDR
    Paragraaf 4: De val van de muur

    Etc.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Eigenlijk wat al uitgelegd is. Een hoofdstuk kan over verscheidene dingen gaan, verscheidene onderwerpen en om duidelijk te maken dat je naar een nieuw onderwerp overgaat, gebruik je paragrafen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Een paragraaf is een hoofdstuk van een hoofdstuk.

    Biologie Hoofdstuk : Voortplanting
    Paragraaf 1 : Geslachtsdelen
    Paragraaf 2 : Enzovoorts.



    Laat ik het zo zeggen...

    [ bericht aangepast op 15 juli 2016 - 21:11 ]