• House of Glycias.



    De tijd waarin slaven, mannen in jurken, intriges, gladiatoren en driehoeksverhoudingen volkomen normaal was, is één familie te vinden, de Glycias familie, een immens rijk gezin dankzij hun prijsgladiatoren. Dit gezin met twee ouders — die beiden hun eigen geheim dragen — en hen kinderen, die zelf ook niet heilig blijken te zijn.
          Een groot huis is echter niet enkel gebouwd op de familie zelf, maar ook op degene die hen helpen — niet iedereen even vrijwillig — zoals hun slaven en gladiatoren, die ook ieder een uniek verhaal hebben.
          Zal de familie in gaan zien dat slaven soms ook gevoelens hebben, en dat hun rebelsheid hen ook in de problemen zou kunnen brengen. Vooral nu er word gesproken over Spartacus en zijn Ludus die aangevallen is door hem en de andere slaven..


    Rollen.
          Familie Glycias.
    » Tatyana Aquilia Glycias. || Dochter. || DarkAng3l || 1.2
    » Livia Vesni Glycias. || Dochter. || Mhyresa || 1.3
    » Aurelia Agnesca Glycias. || Dochter. || Malachai || 1.8

    » Alistair Deborus Glycias. || Zoon. || Dumbledore || 1.5
    » Castor Remus Glycias. || Zoon. || C6H12O6 || 1.5
    » Horatius Bonito Glycias || Zoon. || TonyTurtlePerry || 1.5

          Slaven.
    » Charis. || Slavin. || Wrestler || 1.1
    » Nymeria. || Slavin. || Dionysia || 1.6
    » Varinia. || Slavin. || Eavan || 16
    » Nerissa. || Slavin. || Iraious || 1.6
    » Kalani. || Slavin. || Dumbledore || 1.7
    » Canace. || Slavin. || McCarthy || 1.11
    » Kalindi. || Slavin. || Sereine || 1.11

    » Dionysius. || Gladiator. || Wrestler || 1.1
    » Saul. || Gladiator. || Blurryface || 1.1
    » Egan. || Slaaf. || Esca || 1.2
    » Mitxel. || Gladiator. || DarkAng3l || 1.2
    » Todor. || Gladiator. || Dionysia || 1.7
    » Cord. || Gladiator. || Wrestler || 1.8
    » Thorn. || Gladiator. || LakeTown || 1.11

          NPC'S.
    » Hadriana Glycias. || Moeder. || 1.6

    » Faustus Glycias. || Vader. || 1.6
    » Caius Augustus Quintillus || Doctore. || 1.11


    Invullijst.
    Naam: Slaven hebben enkel een voornaam.
    Leeftijd: Familie? Geen leeftijdsgrens. Slaven? Minimaal 14.
    Innerlijk:
    Uiterlijk: Gladiator? Wapens noteren.
    Geschiedenis: Slaaf? Hoe diegene dat is geworden.
    Extra:
    Relaties: Worden pas besloten in het praattopic.


    Regels.
    » Doe alsjeblieft niet mee als je denkt dat je er geen tijd voor hebt.
    » Er is een maximum van twee rollen per persoon.
    » Minimum van 200 woorden, dit moet gemakkelijk haalbaar zijn.
    » 16+ is toegestaan voor schelden of seksueel getinte onderwerpen.
    » Naamsveranderingen graag doorgeven in het praattopic.
    » Geen OOC in het speeltopic, daar is het praattopic voor.
    » Geen ruzies rondom dit RPG.
    » Relaties worden besproken in het praattopic, en ik wil ook dat iedereen met iedereen een relatie noteert.


    [ bericht aangepast op 26 april 2015 - 0:54 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Wrestler schreef:
    Ik heb toch besloten dat ik het rollentopic straks ga maken, het spijt me Maia. En ik vind het zelf niet dat je klaagt trouwens - dat heb ik nog niet gezegd namelijk, je mag gerust je mening uiten. Maar inderdaad wat Lieke zegt, niemand is gedwongen al te reageren. En iedereen die nu nog bezig is aan haar rol, of er nog aan moet beginnen maar al een concreet idee heeft mag van mij best al wat posten.
          Nu is iedereen er opgewonden over, en heeft iedereen er nog zin in, als ik nu te lang ga wachten kan dat wegebben. Ik ben daar zelf ook schuldig aan. Nogmaals, ik wil niemand het idee geven alsof ze buitengesloten wordt, aangezien dit mijn oplossing ervoor is. En er mogen ook kortere berichten gepost worden in het begin, simpelweg om even wat kleine dingen aan te duiden, dat is ook geen enkel probleem. Alles om het jullie nu makkelijker te maken.


    *Speeltopic (;
    Fijn. Ik ben halverwege met mijn rol, maar de tweede helft gaat denk ik sneller. Ik zit alleen wat te kutten met die foto's... Hoe in Godsnaam maken jullie van die mooie streepjes om de foto's van de tekst te scheiden? ^^

    LakeTown schreef:
    (...)

    *Speeltopic (;
    Fijn. Ik ben halverwege met mijn rol, maar de tweede helft gaat denk ik sneller. Ik zit alleen wat te kutten met die foto's... Hoe in Godsnaam maken jullie van die mooie streepjes om de foto's van de tekst te scheiden? ^^


    Dat is een quote. Eerst je foto's tussen de [im g][/im g], dan [quot e][/quot e] en dan [righ t][/righ t] ^^

    zonder spaties of course :')

    [ bericht aangepast op 25 april 2015 - 20:40 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Wrestler schreef:
    Ik heb toch besloten dat ik het rollentopic straks ga maken, het spijt me Maia. En ik vind het zelf niet dat je klaagt trouwens - dat heb ik nog niet gezegd namelijk, je mag gerust je mening uiten. Maar inderdaad wat Lieke zegt, niemand is gedwongen al te reageren. En iedereen die nu nog bezig is aan haar rol, of er nog aan moet beginnen maar al een concreet idee heeft mag van mij best al wat posten.
          Nu is iedereen er opgewonden over, en heeft iedereen er nog zin in, als ik nu te lang ga wachten kan dat wegebben. Ik ben daar zelf ook schuldig aan. Nogmaals, ik wil niemand het idee geven alsof ze buitengesloten wordt, aangezien dit mijn oplossing ervoor is. En er mogen ook kortere berichten gepost worden in het begin, simpelweg om even wat kleine dingen aan te duiden, dat is ook geen enkel probleem. Alles om het jullie nu makkelijker te maken.

    Het is eerder dat ik meerdere malen aan een RPG heb meegedaan die begint zonder dat iedereen klaar is, dat geeft geen goed gevoel. Daarbij weet ik van mezelf dat ik, zodra het speeltopic er is, niet veel meer aan mijn rol zal werken, wat zonde is.
    Maar ik vind dit allemaal prima, ik wilde alleen wel mijn mening laten weten in plaats hierover te liegen of het voor me te houden. Ik ben nu bezig aan mijn rol, alleen heb ik weer even hulp nodig met het uiterlijk, dus straks kan je een GB verwachten. :'D


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    ~ Naam ~
    Canace (Grieks - Kind van de wind)

    ~ Leeftijd ~
    23 lentes jong, ze is geboren op een frisse lentedag

    ~ Innerlijk ~
    - Stil -
    Canace is vrij stil. Ze denkt meestal eerst na voordat ze iets zegt. Als ze bij de familieleden is, zegt ze alleen iets als haar iets wordt gevraagd. Dit omdat ze niet ongevraagd haar mening wil geven en liever niet op valt als ze bij de familieleden is. Toch kan ze wel praten en goed ook. Ze is echter geen kletskous, maar kan haar zegje wel doen als ze dit nodig vind om te doen.
    - Teruggetrokken -
    Vooral bij de familieleden is Canace nogal teruggetrokken. Bij de andere slaven, slavinnen en gladiatoren is ze minder teruggetrokken.Vaak zoekt ze toch wel hun aanwezigheid op om een praatje te maken. Bij hen is zij meer zichzelf, hoewel ze zichzelf nooit helemaal laat gaan. Ze is voorzichtig en observeert het liefst de anderen, als ze niet met hen praat. Dit is heel anders dan ze eerst was, voordat de familie Glycias haar kocht.
    - Zelfstandig -
    Canace is zelfstandig van zichzelf. Ze kan het dan ook niet waarderen als ze ergens mee bezig is en iemand ineens zich ermee gaat bemoeien. Dit ziet ze als afpakken van haar taak, iets waar ze nogal chagrijnig van kan worden. Ze doet het liefst alles zelf en geeft liever niet toe dat ze soms echt hulp nodig heeft van iemand anders. Maar hulp aanbieden aan iemand anders is voor haar geen probleem, zeker als ze weet of kan zien dat iemand echt hulp nodig heeft.
    - Luisterend oor -
    Ze luistert graag naar verhalen die andere hebben te vertellen. Vooral verhalen van slaven, slavinnen of gladiatoren die eerst ergens anders woonden vind ze heel interessant, omdat ze op die manier meer van de wereld krijgt te weten. Want ze weet dat ze niet zal kunnen reizen dus neemt ze genoegen met verhalen van mensen die buiten Italië hebben gewoond. Hierdoor kun ze uit haar schulp komen en alles behalve teruggetrokken zijn. Ze wil het liefst alles weten wat die persoon kan vertellen over het land of streek waar hij/zij vandaan komt.
    - Nieuwsgierig -
    Hoewel Canace het niet snel zal toegeven is ze echt wel nieuwsgierig. Vandaar dat ze ook zoveel mogelijk wil weten over alles wat niet binnen de landgrenzen van Italië valt. Het liefst luistert ze met een gesprek mee zonder te laten merken dat ze staat te luisteren. Als ze door heeft dat het een persoonlijk gesprek is, dan is ze wel zo beleefd om niet verder te luisteren tenzij er iets wordt besproken waarvan zij vind dat het haar ook aan gaat.
    - Liefdevol -
    Ze vind de slaven, slavinnen en gladiatoren waar ze nu mee werkt en min of meer leeft voor het grootste gedeelte wel aardig. Mocht Canace vinden dat ze echt slecht worden behandeld dan zorgt ze er zelf wel voor dat diegene ook ineens ergens last van krijgt, bij voorkeur hun maag of darmen. Ze zal het niet toegeven dat ze om hen geeft, omdat ze bang is dat ze haar zwak zullen vinden en ze vind dat ze als stille en teruggetrokken persoon bekend moet staan.
    - Wraak -
    Hoewel Canace geen wraakzuchtig persoon is, kan degene waar ze wraak op wil nemen zich beter ver van Canace bevinden. Canace gaat ver om wraak te nemen en kan voor zichzelf eenvoudigweg niet van wraak af zien, als ze vind dat iemand dat ze wraak moet nemen op iemand. Wraak betekent de dood van degene op wie ze wraak wil nemen, het liefst zo pijnlijk mogelijk.

         


    Uiterlijk:
    - Ogen en haar -
    Haar lichtblauwe ogen hebben een donkere rand aan het einde. Haar ogen staan meestal neutraal en laten dus weinig merken van hoe ze zich voelt. Haar ogen kunnen donkerder worden als ze echt boos is. Haar haren zijn donkerbruin, Canace vind haar haren soms bijna zwart. Het liefst heeft ze haar haren los hangen, behalve als ze eten aan het koken is. Als haar haren los hangen, dan stopt ze altijd een deel achter haar oren zodra het in haar gezicht komt. Haar haren zijn lang genoeg om haar borsten te kunnen bedekken. Ze is trots op haar haren, die stijl zijn en als ze het net heeft gewassen zit er een licht slag in.

    - Lichaam -
    Ze vind van zichzelf dat ze te weinig vrouwelijke rondingen heeft. Ze is vooral ontevreden over haar borsten die volgens haar echt te klein zijn. Met haar billen is ze best tevreden, niet dat ze dat snel zal toegeven.Qua vrouwelijke rondingen was Canace dan ook het buitenbeentje in haar gezin, aangezien haar zussen en moeder meer vrouwelijke rondingen hadden. Haar slanke figuur is dan wel iets waar ze trots op is en wat ze bij haar lengte van 1, 65 meter vind passen. Ze lijkt duidelijk op haar moeder, wat betreft haar figuur. Ze heeft een lichte huid die goed kleurt als ze in de zon komt, iets wat ze van haar vader heeft.

    - Gezicht -
    Haar gezicht vind ze te lief en eigenlijk ook te schattig. Ze vind zichzelf er jonger uit zien dan dat ze werkelijk is. Soms vind ze dat fijn en soms ook niet. Toch vind ze het fijn dat ze een smal gezicht heeft, niet hele dikke lippen heeft en ze is blij met haar neus. Haar neus is niet de smalste, maar dat vind ze prima. Zelf vind ze dat haar gezicht het mooiste is als ze lacht, dan vind ze dat haar gezicht op klaart en dan van zijn beste kant laat zien.


    Geschiedenis:
    - Vroege jeugd -
    Canace is het laatste en dus jongste kind van haar ouders. Met twee oudere zussen en drie oudere broers was er altijd wel iemand die op haar lette. Iets wat Canace nooit echt heeft kunnen waarderen. Ze wilde graag zelf iemand zijn, zonder de bemoeienis van haar zussen of broers. Canace was in de keuken te vinden of bij de gladiatoren. Vooral s'avonds na de laatste maaltijd van de dag was ze bij de gladiatoren te vinden en was ze er bijna niet weg te slaan. Ze eiste min of meer bijna iedere avond een verhaal van een van de gladiatoren. Toen ze merkte dat niet iedere gladiator daartoe bereid was, kocht ze sommige om met extra eten. Ook luisterde ze graag naar de verhalen van slaven en andere slavinnen. De gladiatoren die goed met haar vader konden omgaan, hadden stiekem een streepje voor bij haar. Er was ook een oude vrouw die haar heel wat leerde over kruiden en specerijen.
    - Tienerjaren -
    Ze begon meer te groeien en daarmee dus ook haar vrouwelijke rondingen. Tot haar verbazing toonde geen enkele slaaf of gladiator interesse in haar. Wat ze niet wist, is dat haar broers en vader ervoor zorgden dat geen van de slaven of gladiatoren ook maar iets probeerden met haar. Toen echter Ides kwam, een jonge griek die zou worden getraind als gladiator, kreeg ze de aandacht waar ze eigenlijk op wachtte. Iets waar haar broers en vader niet blij mee waren. Zij konden weinig doen want Ides werd al snel belangrijk voor Canace. Hij heeft haar nooit pijn gedaan of iets gedaan wat ze niet wilde, daardoor kon hij het later goed vinden met haar broers. Haar vader heeft de twee altijd in de gaten gehouden. Canace zag Ides als iemand waarmee ze gelukkig zou kunnen zijn, maar ook als een vriend. Ze beschouwde hem als haar beste vriend.
    - Twintig jaar -
    De jongste zoon - Julius- van haar dominus kwam op de gladiatoren en het huis passen. Canace vond dat in principe prima, hij was een lid van de familie die ze diende en het was zijn bezit waar hij nu de leiding over nam. Totdat ze merkte dat de gladiatoren die ze het liefst zag, in de arena gingen en er nooit meer uit kwamen. Dat was een zware klap voor haar, de meeste beschouwde ze als ooms of als een goede, oudere vriend. Ze snapte niet waarom hij dit deed. Toen ze merkte dat hij samenspande met zijn beste vriend - Octavus - , een zoon van een andere dominus en een gladiator die haar niet mocht, was haar beslissing snel gemaakt. De drie moesten weg zodat ze niet nog meer schade konden aanrichten. Toen Julius haar jongste broer naar de arena stuurde en zwaar gewond terug bracht, was de maat echt vol. Op een avond toen de drie weer plannen gingen maken, heeft ze de wijn voor Julius en Octavus vergiftigd. Octavus stierf en heeft daardoor min of meer het leven van Julius gered. De gladiator kreeg de schuld van Julius en is door hem gemarteld totdat hij dood was. Haar dominus, vader en Ides wisten echter wel dat die gladiator nooit Octavus had kunnen vergiftigen en dat waarschijnlijk Canace wraak had genomen. Omdat haar dominus geen bewijzen had en de "schuldige" al dood was, besloot hij haar te verkopen. Canace heeft hem nooit vergeven dat hij zijn trouwste gladiatoren(in haar ogen) de dood in heeft laten sturen en daar Julius nooit voor heeft gestraft. Eigenlijk was Canace blij dat ze die man niet meer hoefde te dienen. Toch wil ze nog wraak nemen op Julius en zijn vader.


    Extra:
    - Geaardheid -
    Canace is heteroseksueel en geeft haar ogen graag de kost, vooral bij de gladiatoren. Het liefst staart ze zo lang mogelijk naar hen en dan zo onopvallend als mogelijk is.

    - Geheim -
    Toen haar dominus haar verkocht, heeft hij er niet bij verteld dat hij haar ervan verdacht dat ze iemand heeft vergiftigd. Zij heeft het ook niemand vertelt en voor zover zij weet, weet niemand van haar geheim af. Ze houdt dit graag zo, omdat ze in de toekomst misschien nog wel gebruik wil maken van haar kennis over kruiden en giftige planten.

    Relaties:

    [ bericht aangepast op 2 mei 2015 - 23:15 ]


    Physics is awesome

    Malachai schreef:
    (...)

    Dat is een quote. Eerst je foto's tussen de [im g][/im g], dan [quot e][/quot e] en dan [righ t][/righ t] ^^

    zonder spaties of course :')



    Dat dacht ik dus ook, maar dat doettie niet verdorie

    LakeTown schreef:
    (...)

    *Speeltopic (;
    Fijn. Ik ben halverwege met mijn rol, maar de tweede helft gaat denk ik sneller. Ik zit alleen wat te kutten met die foto's... Hoe in Godsnaam maken jullie van die mooie streepjes om de foto's van de tekst te scheiden? ^^


    Volgens mij met rule, tenminste zo doet Esca het.

    [ bericht aangepast op 25 april 2015 - 20:56 ]


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    (...)

    Volgens mij met rule, tenminste zo doet Esca het.


    Dat word eens streep, kijk maar;

    Thorn
    • Finally something my masters can be proud of. •


    Leeftijd: 41 jaren oud.

    Innerlijk: Door zijn lange verleden als slaaf, is alles geheel in zijn systeem vastgeroest. Hij is uit automatisme onderdanig tegenover iedereen, deels om geen ruzie te maken, maar staat zeker zijn mannetje als iemand met hem speelt of hem bedreigt. Hij heeft respect afgedwongen onder de anderen, en is daar trots op. Status betekend een hoop voor hem, ook al is hij een slaaf. Daarom bemoeid hij zich ook meestal niet met de akkefietjes onder de slaven, tenzij het uit begint te lopen op een grote ruzie. Dan hangt hij de big boss uit en sleurt de ruziemakers uit elkaar om een preek te geven. Als slaaf moet men zich gedragen, en vooral zijn meesters niet tot last zijn. Dat is eigenlijk de enige reden dat hij zijn grote bouw (1 meter 92) en zijn gestaalde spieren inzet buiten de arena of zware klussen die hij soms voor het personeel moet doen.
          Door zijn leeftijd, zijn vele meesters en de vele ervaringen en verhalen die hij als slaaf heeft gehoord of meegemaakt, is hij een wijs man geworden. Het komt wel eens voor dat men hem om raad vraagt, wat hij dan ook graag geeft. Hij dient vaak als leermeester voor nieuwelingen en heeft daar veel plezier in. Hij brengt graag de nieuwe generatie wat wijsheden bij.
          Thorn is een streng man, al kan hij hartelijk lachen om onhandigheden of grapjes. Orde en regels zijn een belangrijk onderdeel van zijn leven, maar ook Thorn heeft zijn kleine pleziertjes in het leven. Zo geniet hij van mensen met een mooie stem die goed kunnen zingen (of verhalen vertellen) en heeft hij een voorkeur voor goedlachse mensen die van kletsen houden, al moeten ze niet te veel aan hem vragen. Hij blijft het liefste dan op de achtergrond en luistert naar de verhalen en liederen. Gezelligheid en lachen vind hij prima, als hij zelf maar niet te veel mee hoeft te doen. Ook houd hij van de enorme energie de sommige jongelingen, zowel slaven als leden van de Glycias familie, tonen. Hij heeft veel met jongeren gewerkt die hij hielp met het overleven in de arena en heeft een zwak voor ze. Zij kunnen zijn stijve, door het zware leven gepijnigde, hart weer wat ontdooien.
          Als hij op één manier kan ontspannen, dan is het wel wanneer hij naar verhalen mag luisteren. Deze brengen hem ver weg van zijn wereld vol leed en vertellen hem over plekken waar hij alleen maar van kan dromen. Voor een goed verhaal zal hij een hoop over hebben, en doordat hij zo veel verhalen al heeft kunnen horen, kent hij er zelf ook veel. Al zal hij deze niet snel zelf doorvertellen, hij houd veel meer van de stem van anderen.
          Thorn vind het prima als andere mensen in de spotlight staan, maar heeft er een hekel aan als hij daar moet staan. Mensen moeten niet te lang naar hem kijken of te dichtbij komen. Hij probeert altijd zijn gevoelens zo veel mogelijk te scheiden van zijn 'werk', en als mensen te veel aandacht aan hem schenken, heeft hij het idee dat de muur die hij zorgvuldig heeft opgebouwd afbrokkelt.
          Ondanks zijn leeftijd, is Thorn eigenlijk nog steeds op zoek naar een goede vriend/vertrouweling. Hij doet alsof mensen alles van hem mogen weten, maar liever laat hij ze niet toe in zijn persoonlijke wereldje. Toch wil hij niemand tot last zijn met zijn gezeik, dus wacht hij af tot iemand ooit een stap in zijn richting neemt. Hij kan flink jaloers worden (al verbergt hij dat altijd zorgvuldig) wanneer hij een verliefd stelletje of twee vrienden die zo close zijn dat daar niemand tussen kan komen ziet.

    Samenvatting;
    - Vastgeroest in oude gebruiken/erg onderdanig en wil graag iedereen helpen.
    - Oldie; heeft veel dingen gezien en veel ervaringen opgedaan, die hij graag deelt met jongelingen als hij ze daarmee kan helpen.
    - Heeft de neiging om de big boss uit te hangen wanneer er gevechten of ruzies uitbreken.
    - Geniet van het stuntelen van jonge slaven
    - Is op zoek naar een vriend/vertrouweling, en kan jaloers worden wanneer hij anderen ziet met zo'n goede band die hij niet kan scheppen met iemand.
    - Mensen mogen niet te dichtbij komen, hij wil zijn gevoelens scheiden van zijn 'werk'.
    - Houd van; goedlachse mensen (als hij zelf maar niet te veel hoeft te lachen), goede verhalen en het helpen van nieuwelingen.
    - Haat; niet-onderdanige slaven, mensen met een te groot ego, te veel in de spotlight staan, als mensen te lang naar hem kijken en vrouwen die te dichtbij komen.

    Uiterlijk: Faceclaim; Hugh Jackman.
    Gezicht
    Met zijn diepliggende ogen die veel gezien hebben, oogt hij oud en vermoeid. Niets is overigens minder waar, want hij is nog net zo flexibel als een kind en sterk als in de kracht van zijn leven. De kleur van zijn ogen ligt tussen het bruin en het groen in, afhankelijk van de lichtval. Zijn gezicht staat meestal in een neutrale stand, maar als hij lacht krijgt hij lachrimpeltjes bij zijn ogen en mond. Als hij boos is, krijgt hij een dreigende uitdrukking en vallen de wallen onder zijn ogen extra veel op. Zijn dikke wenkbrauwen en hoge jukbeenderen dragen hier ook nog aan bij.
    Haren
    Thorn heeft korte, donkere haren die hij zelf bijhoud als hij een mes in zijn handen krijgt. Hij draagt meestal een baard in verschillende formaten, maar nooit langer dan een centimeter of zeven vanaf zijn kaken.
    Lichaam
    Ondanks zijn leeftijd heeft Thorn zeker een gespierd lichaam door het vele vechten. Zijn handen zijn groot en hebben lange, slanke vingers en zijn huid is gebruind en leerachtig door de zon.

    Geschiedenis: Thorn is al zijn hele leven een slaaf en is geboren in Willish. Zijn moeder was een prostitue en zijn vader heeft hij nooit gekend. Tot zijn 8ste werkte hij achter de schermen in het hoerenhuis, maar de huisvrouw vond hem op een gegeven moment te oud worden, want dan zou hij misschien zelf wel wat van de vrouwen van het hoerenhuis willen. Hij werd van zijn moeder afgenomen en verkocht als slaaf. Op zijn veertiende kwam hij terecht bij een meester die hem opleidde tot gladiator. Zijn training was na twee jaar voltooid en hij mocht de arena in.
          Voor tien jaar heeft hij voor verscheidende meesters gewerkt, maar toen hij op zijn zesentwintigste probeerde te ontsnappen werd hij gedumpt. Zijn meester was niet op zoek naar een slaaf met een eigen wil, en verkocht hem op de slavenmarkt voor een lage prijs. De meesten hadden niet eens aandacht aan hem besteed, want een slaaf voor zo'n lage prijs zou waarschijnlijk niet veel waard zijn. Zijn meester stond op het punt hem te doden, omdat hij anders toch niet van Thorn af kwam, maar op het laatste moment had de familie Glycias hem opgekocht.
          Ondanks dat ze waarschijnlijk niets wisten van zijn situatie of de reden waarom hij verkocht werd (zijn meester was natuurlijk niet zo dom om dat te vertellen), was Thorn hen ongelofelijk dankbaar. Deels omdat het hem bijna het leven had gekost, maar ook deels uit dankbaarheid, zwoor hij voor altijd trouw te blijven aan de familie Glycias. Sindsdien is hij in dienst van de familie en doet hij alles om ze trots te maken. Vechten voor hun eer doet hij met liefde.

    Extra: Thorn vecht met een lang, tweesnijdend zwaard, maar kan ook overweg met een drietand of speer.

    Relaties:
    Familie Glycias.
    × Tatyana Aquilia Glycias. » Ondanks het loyale karakter van de vrouw, heeft Thorn maar weinig met haar. Haar eigenwijze karakter vond hij ongehoord, zeker voor iemand met haar hoge status. Desalniettemin behandeld hij haar natuurlijk als enig ander lid van de Glycias familie, formeel.
    × Livia Vesni Glycias. » De instelling van Livia bevalt Thorn zeker. Haar intelligentie en gevoel voor macht hadden haar ver gebracht, waar hij respect voor heeft. De prachtige jonge vrouw had flink wat pit, wat hem wel amuseert.
    × Aurelia Agnesca Glycias. » Thorn heeft vrij weinig respect voor dit lid van de familie. Haar onreinheid soort hem, en het feit dat ze niet kan verliezen vind hij ook vervelend. Al moest hij wel zeggen dat ze een groot aandeel bijdroeg aan het inkomen van de familie, wat hij zich voorhield als hij contact met haar niet kon vermijden en zich in moest houden geen ‘slet’ te roepen.
    × Alistair Deborus Glycias. » Thorn en Alis hebben vrij weinig gemeen, behalve hun grote hart, iets dat Thorn bijzonder vind. Maar weinig mensen van zijn status zijn zo gevoelig als deze man.
    × Castor Remus Glycias. » De duidelijke manier van doen en de creatieve kant van Castor vind Thorn een van de weinige goede kanten aan deze man. Want als hij eerlijk is, is hij een beetje bevooroordeeld door het prikkelbare en wispelturige karakter waar hij zich aan irriteert. Al moet hij wel zeggen dat hij af een toe een lachje smoort om de acties van de jonge vent.
    × Horatius Bonito Glycias. » Als de oudste kind van de familie Glycias, heeft Thorn geleerd om de man met het meeste respect (afgezien van de vader en moeder van de man) te behandelen. Hij heeft wel waardering voor zijn vrolijke karakter, maar naar zijn smaak heeft de jongen iets te veel ego.

    Slaven.
    × Charis. » Thorn kan de jonge meid wel waarderen, vooral haar vrolijke gedrag en het feit dat ze voor hem haar kwetsbare kant laat zien. Een tijdje gelden had hij haar leven gered nadat ze een paar keer buiten haar boekje was gegaan, en sindsdien was Charis aan hem blijven plakken, wat hij wel grappig vond. Ze was een van de weinigen die een glimlach op zijn gezicht kon brengen.
    × Nymeria. » Ondanks haar jonge leeftijd valt de knappe slavin Thorn zeker op. Haar overdosis zorgzaamheid bezorgt hem meer dan eens een glimlach op zijn gezicht. Het feit dat ze slimmer was dan ze leek beviel hem ook wel. Een echte vriendschap hadden ze nog niet gesloten, maar hij was graag in haar bijzijn.
    × Varinia. » De felle reacties van deze pittige jongedame verraste hem altijd. Als de oldie wist hij altijd wel kalm te blijven, maar zij was een van de enige vrouwen die het kwaaie uit hem naar boven kon halen. Dit bekoelde hij dan meestal niet op de slavin, maar op de oefenpoppen. Ondanks dat het vast wel een goede vrouw was, had hij moeite met haar scherpe tong en het feit dat ze bijna niemand leek te vertrouwen.
    × Nerissa. » Het feit dat zij en Nymeria bevriend waren bleef altijd in zijn achterhoofd spoken. Beide vrouwen waren erg slim en kenden vele geheimen. Hij vond haar niet onaardig, maar was op zijn hoede als Nerissa in de buurt was. Ze was hem een beetje té mysterieus.
    × Kalani. » Thorn had moeite met de jonge leeftijd van de slaaf. Het deed hem denken aan zichzelf, wat automatisch een soort beschermingsgevoel bij hem naar boven bracht. Al had het meisje wel een flink opstandigheidsgevoel – dat kon hij haar niet echt kwalijk nemen, aangezien hij dat ook had op die leeftijd – ze had een plekje in zijn hart, al liet hij dat niet altijd zo duidelijk merken.
    × Canace » De verhalen die deze jongedame kan vertellen vond hij heerlijk. Het meisje was heel erg stil en teruggetrokken, maar als ze begon te vertellen bloeide ze heel erg op. Soms kwam hij nog wel eens naar haar toe, als ze beiden s’ nachts niet konden slapen. Dan vroeg hij haar om verhalen te vertellen, en tot zijn verbazing maakte ze voor hem vaak een uitzondering.

    × Kalindi » Thorn kan haar doelgerichtheid wel waarderen, maar probeert haar een beetje te ontwijken – vooral als hij uit zijn humeur is – omdat hij het gevoel heeft dat hij haar altijd bang maakt. Als ze toch contact hebben gaat hij altijd heel voorzichtig met haar om, alsof ze van porselein is, zodat ze hopelijk ooit leert dat hij geen kwaad in de zin heeft. Stiekem ziet hij het ook wel als een uitdaging om haar vertrouwen te winnen, want het zweverige meisje integreerde hem.
    × Dionysius. » Ondanks hun slechte start, heeft Thorn geleerd dat ook deze man een goed hart heeft. Als hij eerlijk is geniet hij van de kleine toneelstukjes die hij opvoert, maar daar laat hij maar weinig van blijken.
    × Saul. » Veel contact heeft Thorn niet met Saul, maar hun gezamenlijke liefde voor verhalen gaf hem wel het gevoel dat ze het met elkaar zouden kunnen vinden. Als ze af en toe met elkaar praatten, vond hij het eigenlijk wel een prima man, afgezien van zijn stemmingswisselingen.
    × Egan. » Thorn vind Egan wel een prima vent, vooral zijn talent in het vechten en zijn doorzettingsvermogen kan hij waarderen, maar het feit dat hij een grote rebel is, irriteert hem. Zeker als enige mannelijke slaaf, hij zou onderdaniger moeten zijn dan de gladiatoren, vind hij.
    × Mitxel. » De vechtlust van de man bevalt hem wel, maar veel contact hebben de twee nog niet echt gehad. Hij heeft een neutraal blaadje voor de man, zodat wanneer ze toch nog eens contact zullen hebben, hij een echte kans krijgt.
    × Todor. » Todor haalde een soort respect in hem naar boven. De man was nog niet heel oud, maar werkte net zoals hem al erg lang bij de familie, wat een soort band gaf, voor zijn part dan. Mocht hij zelf ooit behoefte aan raad hebben, dan zal Todor hoog op zijn lijstje staan.
    × Cord. » De arrogantie en vechtlust van Cord begint Thorn steeds meer te irritren. De jonge gladiator is hem te gladjes en hij kan maar weinig waarderen aan deze man. Al kan hij niet ontkennen dat de intelligentie van de man erg hoog is.


    [ bericht aangepast op 21 mei 2015 - 16:36 ]

    LakeTown schreef:
    (...)

    Dat word eens streep, kijk maar;


    Wilde je dat niet?


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    (...)

    Wilde je dat niet?


    Ik wilde een verticale :Y)

    Oehh Lieke. Hugh Jackman. C:


    Caution first, always.

    Blurryface schreef:
    Oehh Lieke. Hugh Jackman. C:



    Ehehe I know, he's awesome ^^ Zat ook nog te denken aan Andy Serkis, maar die heeft niet het goede uiterlijk dat ik in mijn hoofd had hihi

    NPC


    Caius Augustus Quintillus
    "In pace, ut sapiens, aptarit idonea bello."
    "In peace, like a wise man, he appropriately prepares for war."

    A×N×T×H×E×M

    Naam:
    De betekenissen van zijn namen passen eigenlijk totaal niet bij het soort man dat hij is, maar hij heeft geen keuze en leeft
    Caius × Blij zijn × Latijn
    Augustus × Verheven × Latijn
    Quintillus × De Vijfde × Latijn

    Leeftijd:
    35, hij is geboren op een zwoele zomernacht op 7 augustus.

    Innerlijk:
    Caius is een persoon die het altijd met harde hand aanpakt en dat zullen de gladiatoren ook voelen in hun trainingen. Het kan hem dan ook niets schelen of je het goed of slecht doet in de training, hij zal altijd wel iets zien waardoor hij je nog harder laat werken. Je kan hem ook zonder twijfelen wreed noemen , sadistisch zelfs als het moet, hij kent namelijk geen medelijden en vindt het zelfs amusant hoe anderen lijden. Andere mensen zien zwoegen is al sinds zijn vergissing zijn pleziertje geweest. Je ziet hem ook zelden tot nooit lachen en als hij het al doet is het vaak zonder enig spoor van vreugde. Maar hij is ook een tegenstelling, want tegenover dit kille karakter staat een vurig man die weet hij wilt, maar door zijn vergissing is hij echter de mogelijkheid om hogerop te raken kwijtgeraakt. Hij is ook een autoritair iemand die zijn agressiviteit uitstraalt in hoge mate. Hij is echter ook niet iemand die lievelingetjes heeft, iedereen is gelijk in zijn ogen en mensen die een onderscheid maken zijn meestal niet zijn beste vrienden. Als iemand tegen hem komt zeggen dat iemand harder moet trainen zal hij dit ook bot en zelfs kwaad afwimpelen. Hij weet echter wel waar hij mee bezig is, de familie heeft hem niet voor niet deze taak gegeven. Hij is ook iemand die elke avond persoonlijk verslag gaat leveren bij het hoofd van de familie over wie wat gedaan heeft op een dag om dan de keuze te laten of er mensen gestraft horen te worden de dag erop.



    [FC: Luke Evans]

    Uiterlijk:
    Caius is qua lengte een beetje de gemiddelde man met zijn 183 centimeter, niet heel erg groot, maar ook niet uitzonderlijk klein. Maar door zijn gezicht dat 95 procent van de tijd op onweer of oorlog staat, komt hij wel 'groter' over dan hij werkelijk is. Je kan wel aan hem zien dat hij een Romein is: zijn zwarte haar is al een eerste typisch zuiders kenmerk, daarnaast zijn zijn hazelnootbruine ogen ook wel iets dat je vaker in deze streken terug ziet, al stralen ze wel een heel pak minder warmte uit dan bij sommige andere mensen. Hij heeft een relatief grote neus en smalle, lichtroze lippen. Je zal hem ook altijd zien met een snor, maar met een baard minder frequent, zijn oren zijn eerder klein. Zijn huid is eeuwig bronskleurig en Caius' spieren zijn zichtbaar en welgevormd, hij is dus best wel een stevige man met heel wat spiermassa. Zijn tred valt te beschrijven als zwaar maar doelgericht, net als zijn lichaamsbouw. Je ziet hem ook meestal rondlopen in een wapenuitrusting.

    Geschiedenis:
    Ooit was Caius een gelukkig kind en daarna een gelukkig man. Hij schopte het tot centurion en had dus bevel over zijn cohort, maar door een domme fout die hij gemaakt heeft werd hij meteen gedegradeerd en stapte hij uit het leger om zijn technieken in een andere sector te uiten. omdat de Glycias-familie en de Quintillus-familie altijd al op goede voet met elkaar hadden gestaan werd hij aangenomen als trainer van de gladiatoren. Tegen die tijd was hij al verbitterd geworden, verteerd door zijn egoïsme en zijn verborgen zwakke karakter.

    Extra:
          Wapens
    Caius vecht vooral met twee specifieke wapens; een pilum (speer) die hij altijd in zijn linkerhand houdt en een Sica, een gekromd zwaard.

    [ bericht aangepast op 25 april 2015 - 23:41 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque


    “Let those eyes close, heavy as they have been,
    let them sink and in the stillness behind them find peace.
    Let those eyes close, flooded as they have found themselves,
    and feel me lying next to you,
    tracing you to sleep. . .”
    • • •


    Naam— Kalinda, “Kali”
    Leeftijd— 24 lentes
    Likes— Dagdromen, liefde, natuur, zonsondergangen, kaneel, lezen, in de zon zijn, paarden, . . .
    Dislikes— "Netjes" zijn, alleen slapen, de smaak van alcohol, ruige mannen (negatieve wijze), geweld, . . .


    UITERLIJKE VERSCHIJNING—
    De kleur van haar lippen hebben een karmozijnrode kleur, en zijn van zichzelf al redelijk vol. Daarboven heeft ze een mooie, rechte neus––– daarbij heeft ze lange, dikke wimpers die haar ogen omlijsten. Zo nu en dan oogt ze wat onschuldig, gezien ze goedaardig als zowel warm uit haar reebruine poelen blikt. Hoewel ze inderdaad een beminnelijk hart heeft, zal ze haar kijkers liever willen sluiten de helft van de tijd, om haar dagdromen beter in te beelden. Er blijft echter geen enkel raadsel verborgen in haar poelen, haar gezicht is dan ook een open boek voor anderen.
          Haar krullende haarlokken hebben een chocoladebruine kleur, die reiken tot net onder haar lichtelijk gevormde borsten. In het directe zonnelicht schijnt de kleur iets lichter te zijn dan het daadwerkelijk is. Net zoals haar huid, welke een gezonde, bronzen glans heeft doordat ze graag dagen doorbrengt buiten. Alhoewel ze graag verscheidene dingen uit wilt proberen om van het leven te genieten, zal ze haar gewoonlijke taken niet verwaarlozen.
          Kalindi is echter wel klein van stuk met haar 1.6OM en heeft een slank figuur, als dat van een breekbaar popje. Ze heeft tengere vingers en verzorgt zichzelf goed, aangezien ze haar gezondheid wel belangrijk vindt. Verder heeft ze een lichte stem, hoewel ze deze gemakkelijk kan verheffen als je haar boos hebt. Het liefst hult ze zichzelf in witte of lichte kledingstukken, want bij donkere kleuren voelt ze zich al snel ongemakkelijk worden.


    < This may well destroy me,
    and I am entirely,
    completely
    and magnificently alright with that. >


    KARAKTERISTIEKEN—
    Het is niet zo dat Kali het lastig vindt dingen voor zichzelf op te nemen, dat kan ze namelijk prima, echter gaat ze het eerst mentaal na voor ze haar mond opentrekt. Helaas is ze wel snel geïntimideerd door mannen, vooral degenen die duidelijk maken dat ze spieren hebben. Hierdoor kan ze een grijze muis zijn, angstig om vertrappeld te worden door enig ander met kwetsende uitspattingen. Dit gebeurt vooral in de tijden dat ze niet zeker van zichzelf is, want hoewel ze het niet direct laat merken, is ze uiterst onzeker over haar uiterlijke verschijning.
          Desalniettemin is het wel een persoon die vecht voor haar doelen ; zodra ze iets in haar hoofd heeft, zal ze ook niet zo snel stoppen voor ze het bereikt heeft. Echter, wanneer de jonge vrouw immens pijn is gedaan – mentaal ofwel fysiek – kan dit een korte stop zetten op haar plan. Zodra ze zichzelf opgehemeld heeft, kan ze er weer tegenaan, want ze zal niet snel bij een ander aankloppen voor hulp. Alhoewel ze wel graag voor anderen klaarstaat en deze personen een handje helpt, wat ze gemakkelijker doet dan zichzelf blootleggen.
          Kali zou zichzelf niet bestempelen als een naïef iemand, alleen wanneer het erop aankomt, moet ze er toch aan geloven. Doordat ze niet snel doorheeft wie er slechte bedoelingen met haar hebben, is ze het ultieme slachtoffer voor mannen als zowel vrouwen met deze intenties. Personen die een lolletje met haar willen schoppen, gelooft ze al snel – hiervoor moet je echter wel een persoon zijn die dichtbij haar hart staat. Desondanks dit allemaal, wat ze niet per se als een negatief punt ziet, verwacht je het niet snel van haar, maar de jongedame is behoorlijk intelligent. Tijdens haar fantasierijke uitjes naar de verscheidene dagdromen bedenkt ze regelmatig gedichten en verhalen die zich in verre landen zouden afspelen. Zo nu en dan kan ze aanzienlijk rusteloos zijn, waardoor ze net een vlinder lijkt, die overal heen schijnt te vliegen. Er zijn zelfs dagen dat ze wilt wachten tot de nacht valt, zodat ze vervolgens van de sterren zou kunnen genieten. Stiekem droomt ze van een liefde die haar vergezelt onder de sterrenhemel, alleen dit durft ze aan niemand te vertellen.
          De gehele kwestie van hartstocht die gepaard gaat met de liefde is onbekend terrein voor haar, dat stopt haar echter niet ervan om er niet in te geloven. Kalindi wilt niets liever dan een liefde voelen die haar in vlam zal zetten, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurt en daar baalt ze stiekem best van. Verder is er een licht accent te horen wanneer ze praat, waar ze moeite voor doet om deze te maskeren. Kali heeft een hekel aan het gegeven dat ze in feite een enorme perfectionist is, maar als ze deze eigenschap probeert te beteugelen, werkt het enkel averechts.

    “If I am a wave, then you are the sea.
    If you are a flower, then I am your bee.”


    HISTORY—
    Deze jongedame heeft er altijd in gelooft dat ze een lieftallige, respectvolle familie had. Desalniettemin is ze na enige tijd erachter gekomen dat haar moeder, waar ze in haar jongere jaren ongelooflijk tegen opkeek, een affaire heeft gehad met de oude Heer Glycias. Hier heeft ze haar tot op een zeker punt niet voor kunnen vergeven, desalniettemin wilt ze zichzelf niet laten verteren door het gevoel dat je op zo'n moment krijgt. Er broedt een oneindige liefde voor haar familie in haar hart, die nooit ofte nimmer zal verdwijnen, zelfs na dit schandaal. Haar vader is het op geen enkel ogenblik in haar leven te weten gekomen, althans niet dat zij weet.
          Verder hebben haar ouders wel een oudere dochter, Celeste, die een geheel ander contrast heeft met Kali erbij. In tegenstelling tot haar beschikt ze over een grote mond en is ze lichtelijk verwaand, al verdoemd ze zichzelf dat ze soms op zo'n wijze over haar zus denkt. Haar moeder heeft tot op een zekere leeftijd voor de jongedame mogen zorgen, alleen zodra ze haar twaalfde leeftijd zou bereiken, moest ze het kind afgeven. De nacht waarin ze haar tiener af heeft gegeven met een bepaalde droefenis in haar hart zag vrouwe Glycias haar kans schoon en vermoordde haar in blinde afgunst. Al deze tijd heeft ze nog altijd geen idee hoe haar moeder gestorven is, hoewel iedereen vol blijft houden dat ze op een natuurlijke wijze gestorven is.
    OVERIG—
    Relaties: Worden pas besloten in het praattopic.

    [ bericht aangepast op 27 april 2015 - 0:54 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.