• House of Glycias.



    De tijd waarin slaven, mannen in jurken, intriges, gladiatoren en driehoeksverhoudingen volkomen normaal was, is één familie te vinden, de Glycias familie, een immens rijk gezin dankzij hun prijsgladiatoren. Dit gezin met twee ouders — die beiden hun eigen geheim dragen — en hen kinderen, die zelf ook niet heilig blijken te zijn.
          Een groot huis is echter niet enkel gebouwd op de familie zelf, maar ook op degene die hen helpen — niet iedereen even vrijwillig — zoals hun slaven en gladiatoren, die ook ieder een uniek verhaal hebben.
          Zal de familie in gaan zien dat slaven soms ook gevoelens hebben, en dat hun rebelsheid hen ook in de problemen zou kunnen brengen. Vooral nu er word gesproken over Spartacus en zijn Ludus die aangevallen is door hem en de andere slaven..


    Rollen.
          Familie Glycias.
    » Tatyana Aquilia Glycias. || Dochter. || DarkAng3l || 1.2
    » Livia Vesni Glycias. || Dochter. || Mhyresa || 1.3
    » Aurelia Agnesca Glycias. || Dochter. || Malachai || 1.8

    » Alistair Deborus Glycias. || Zoon. || Dumbledore || 1.5
    » Castor Remus Glycias. || Zoon. || C6H12O6 || 1.5
    » Horatius Bonito Glycias || Zoon. || TonyTurtlePerry || 1.5

          Slaven.
    » Charis. || Slavin. || Wrestler || 1.1
    » Nymeria. || Slavin. || Dionysia || 1.6
    » Varinia. || Slavin. || Eavan || 16
    » Nerissa. || Slavin. || Iraious || 1.6
    » Kalani. || Slavin. || Dumbledore || 1.7
    » Canace. || Slavin. || McCarthy || 1.11
    » Kalindi. || Slavin. || Sereine || 1.11

    » Dionysius. || Gladiator. || Wrestler || 1.1
    » Saul. || Gladiator. || Blurryface || 1.1
    » Egan. || Slaaf. || Esca || 1.2
    » Mitxel. || Gladiator. || DarkAng3l || 1.2
    » Todor. || Gladiator. || Dionysia || 1.7
    » Cord. || Gladiator. || Wrestler || 1.8
    » Thorn. || Gladiator. || LakeTown || 1.11

          NPC'S.
    » Hadriana Glycias. || Moeder. || 1.6

    » Faustus Glycias. || Vader. || 1.6
    » Caius Augustus Quintillus || Doctore. || 1.11


    Invullijst.
    Naam: Slaven hebben enkel een voornaam.
    Leeftijd: Familie? Geen leeftijdsgrens. Slaven? Minimaal 14.
    Innerlijk:
    Uiterlijk: Gladiator? Wapens noteren.
    Geschiedenis: Slaaf? Hoe diegene dat is geworden.
    Extra:
    Relaties: Worden pas besloten in het praattopic.


    Regels.
    » Doe alsjeblieft niet mee als je denkt dat je er geen tijd voor hebt.
    » Er is een maximum van twee rollen per persoon.
    » Minimum van 200 woorden, dit moet gemakkelijk haalbaar zijn.
    » 16+ is toegestaan voor schelden of seksueel getinte onderwerpen.
    » Naamsveranderingen graag doorgeven in het praattopic.
    » Geen OOC in het speeltopic, daar is het praattopic voor.
    » Geen ruzies rondom dit RPG.
    » Relaties worden besproken in het praattopic, en ik wil ook dat iedereen met iedereen een relatie noteert.


    [ bericht aangepast op 26 april 2015 - 0:54 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    McCarthy schreef:
    (...)

    Lief dat ik welkom ben.

    Ik heb een idee voor een slavin, dus mede daardoor twijfel ik. Ik weet niet of nog een slavin handig is?


    Ja hoor, natuurlijk. c: Vooral als het een leuk idee is.


    I'm your little ray of pitch black.

    Wrestler schreef:
    (...)

    Ja hoor, natuurlijk. c: Vooral als het een leuk idee is.


    Zelf vind ik het een leuk idee, ik weet niet wat jij beschouwt als leuk idee.


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    (...)

    Zelf vind ik het een leuk idee, ik weet niet wat jij beschouwt als leuk idee.


    Ik ook niet. ;D


    I'm your little ray of pitch black.

    AURELIA AGNESCA GLYCIAS
    ''Why have mercy when we have pride?''


    ''Do not test my power and do not tempt my fury.''







                NAAM •
          Aurelia –– Afkomst; Latijns • betekenis; goud
          Agnesca –– Afkomst; Grieks • betekenis; puur, heilig

                LEEFTIJD •
          Aurelia is eenentwintig winters jong, geboren op een ijskoude winterdag – 29 december. Net voor de jaarwisseling.

                INNERLIJK •
          • Haast gevoelloos, maar toch niet helemaal
    Aurelia past zich aan bij de situatie waarin ze zich bevindt en zal dat altijd doen. Zo kan is ze kil bij de slaven en iets meer losjes bij haar eigen familie. Het hangt er zeker van af je indruk op haar maakt bij de eerste ontmoeting. Aurelia is iemand die gelijk vooroordelen trekt van de meeste mensen – wat hun houding is, hoeveel ze lachen en hoeveel ze serieus zijn. Toch is ze meestal een gevoelloze vrouw als ze door de gangen loopt. Haar mond in een rechte streep en zo nu en dan een klein minuscuul glimlachje rond haar lippen.
          • Trots
    Aurelia is trots op haar status, wat ook de rede is dat ze soms ietwat arrogant over kan komen. Ook al heeft ze zelf niets bereikt, maar ze is ze trots dat ze een volbloed Glycias is. Dat is ook de rede dat ze met een rechte rug en haar mond als een rechte streep door de gangen loopt – ze wilt niet zwak lijken. Aurelia wilt niet dat iedereen van haar denkt dat ze zwak is en nutteloos voor de familie is. Daarom probeert ze ook zoveel mogelijk voor haar familie te doen, maar veel laten ze haar niet doen. Merendeel omdat ze denken dat ze nog jong en naïef is.
          • Strategische denker
    Over het algemeen is ze meer een denker dan een doener. Ze denkt eerst goed na over haar acties, bedenkt daarna dat het geen goed plan is en laat het zitten. Daarbij is ze meer een strategische denker, wat eigenlijk bedoelt dat ze alles tot in de puntjes wilt bedenken totdat ze het echt werkelijk doet. Dit leidt vaak tot vertragingen, maar het maakt haar niet uit. Aurelia wilt namelijk alles tot in de puntjes tiptop perfect hebben, ze kan er niet tegen als het niet perfect is. Aurelia denkt zo nu en dan na over de zaken van haar familie, hoe alles beter zou kunnen worden en bedenkt dan haar eigen strategie. Soms maakt ze dan ook strategieën als er oorlog uitbreekt, om haar tijd gewoon te verdoen als ze niks beter te doen heeft.
          • Beschermend
    Aurelia is erg, maar dan ook erg beschermend over haar geliefden. Ze zal letterlijk door het vuur gaan voor haar geliefden, maar het is alleen een kleine kring die ze vertrouwt. Het kan zo zijn dat ze bereid is om iemand te vermoorden met haar eigen handen om een geliefde te redden. Alhoewel er een kleine kans is dat ze je vertrouwt. Ze laat een kleine kring in haar leven, dus is over het algemeen erg wantrouwig over de meeste mensen die ze ontmoet.
          • Mannen
    Aurelia is niet echt een slet te noemen, maar rein is ze ook niet. Ze gaat zo nu en dan met een man in bed, maar toch is ze voorzichtig omdat ze geen kind wilt op deze leeftijd. Ze wilt het liefst onafhankelijk zijn, iets zelf oprichten, maar ze weet zelf dat dat moeilijk gaat lukken eigenhandig. Aan de andere kant vindt ze de veiligheid en status van haar familie fijn, maar aan de andere kant wilt ze erg graag onafhankelijk zijn.
          • Verliezen
    Als je Aurelia zou vragen wat ze het meest haat, is het verliezen wel. Ze kan absoluut niet tegen haar verliezen en zal dan ook gelijk haar zelfbeheersing kwijtraken als ze echt verliest. Dit weerspiegelt weer het beeld dat ze niet wilt denken dat ze zwak en nutteloos is, ze wilt zichzelf bewijzen voor iedereen. Ook kan ze nogal snel haar zelfbeheersing kwijtraken, maar dan is het meestal bij een verloren strijd.


    ''Fear is not in my dictionary.''


    ''Losing bothers me.''


    ''Trust is luxury I can no longer afford.''


                UITERLIJK •
          Aurelia is een prachtige vrouw en dat weet ze zelf ook goed. Haar bruine haren golven over haar schouders en reiken tot haar rug. S' zomers kan het net iets naar donkerblond neigen, maar zelf heeft ze het liefst gewoon haar gewoonlijke bruine lokken. Ze verzorgt haar lichaam met liefde, want ze heeft geen zin in littekens of dergelijke. Niet dat ze die niet heeft natuurlijk, als klein kind rende ze vrolijk door het huis en dat leidde vaak op een klein ongelukje.
                GESCHIEDENIS •
                EXTRA •
                RELATIES •


    [ bericht aangepast op 26 april 2015 - 12:59 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Wrestler schreef:
    (...)

    Ik ook niet. ;D


    xD

    W(ik heb een willekeurige letter gekozen) is een slavin, ze is een dochter van een slavin en gladiator. Ze is dus van jongs af aan gewend aan het slaven zijn en gladiatoren. Haar vader en moeder hebben samen nog vijf kinderen. Omdat haar vader een goeie gladiator was, stond zijn meester/dominus toe dat hij een gezin kreeg. Iets wat niet slecht uit pakte, aangezien er drie slavinnen en drie gladiatoren bij kwamen. W is haar meester/dominus altijd trouw geweest, totdat hij op reis ging en zijn jongste zoon op het huis en gladiatoren liet passen. Aangezien de zoon een deel van de gladiatoren heeft laten sterven en een van haar broers zwaar gewond liet terug keren uit de arena, mocht W hem alles behalve. Vandaar dat ze hem heeft proberen te vergiftigen. Daarna is ze verkocht, omdat ze geen bewijzen hadden maar wel een vermoeden.

    Stiekem wil ze nog steeds die man vermoorden. Toch wil ze ook de liefde vinden en een gezin stichten.


    Ik heb het idee even onder een spoiler gezet. Natuurlijk kan ik het veranderen, maar ik wil graag weten wat je ervan vind.


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    (...)

    xD

    W(ik heb een willekeurige letter gekozen) is een slavin, ze is een dochter van een slavin en gladiator. Ze is dus van jongs af aan gewend aan het slaven zijn en gladiatoren. Haar vader en moeder hebben samen nog vijf kinderen. Omdat haar vader een goeie gladiator was, stond zijn meester/dominus toe dat hij een gezin kreeg. Iets wat niet slecht uit pakte, aangezien er drie slavinnen en drie gladiatoren bij kwamen. W is haar meester/dominus altijd trouw geweest, totdat hij op reis ging en zijn jongste zoon op het huis en gladiatoren liet passen. Aangezien de zoon een deel van de gladiatoren heeft laten sterven en een van haar broers zwaar gewond liet terug keren uit de arena, mocht W hem alles behalve. Vandaar dat ze hem heeft proberen te vergiftigen. Daarna is ze verkocht, omdat ze geen bewijzen hadden maar wel een vermoeden.

    Stiekem wil ze nog steeds die man vermoorden. Toch wil ze ook de liefde vinden en een gezin stichten.


    Ik heb het idee even onder een spoiler gezet. Natuurlijk kan ik het veranderen, maar ik wil graag weten wat je ervan vind.


    Oeh lekker wraakzuchtig. I like! En is ook weer nieuw, want volgens mij heeft niemand tot nu toe een slavin die gewend is vanaf kinds af aan al zo te leven.


    I'm your little ray of pitch black.

    Wrestler schreef:
    (...)

    Oeh lekker wraakzuchtig. I like! En is ook weer nieuw, want volgens mij heeft niemand tot nu toe een slavin die gewend is vanaf kinds af aan al zo te leven.


    Gelukkig, ik was al bang dat je dat deel niet zo'n goed idee zou vinden.

    O, ik had wel verwacht dat iemand dat zou hebben. Wel leuk dat ze dan iets nieuws heeft.

    Als het kan, werk ik haar vandaag of morgen verder uit aan de hand van het lijstje.


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    (...)

    Gelukkig, ik was al bang dat je dat deel niet zo'n goed idee zou vinden.

    O, ik had wel verwacht dat iemand dat zou hebben. Wel leuk dat ze dan iets nieuws heeft.

    Als het kan, werk ik haar vandaag of morgen verder uit aan de hand van het lijstje.


    Ik ook, aangezien ik daar ook tussen aan het twijfelen was. Maar het is vooral leuk omdat zij nu echt een doel heeft als de opstand komt. c:

    Prima hoor, ik zat er namelijk over na te denken om morgen of maandag al te beginnen. Als dat voor iedereen een beetje uitkomt tenminste.


    I'm your little ray of pitch black.

    "To some people I'll always be the bad guy."

    Geboorteplaats. — Italië.
    Nationaliteit. — German.
    Talen. — Germaans, Engels.
    Stem. — Half binnensmonds.
    Accent. — Haast onverstaanbaar Germaans.

    Geaardheid. — Biseksueel.
    Angsten. — Afgewezen worden, slangen.
    Motivatie. — Winnaar worden.
    Likes. — Menselijk lichaam, seks.
    Dislikes. — Klagers, ja-knikkers.

    Scholing. — Nee.
    Werk. — Gladiator / Lijfwacht Faustus.
    Hobby’s. — Seks, vechten.
    Woning. — De Ludus.
    Huisdieren. — Geen.



    C O R D.

    I'm not a bad guy —”
    people who know me know who I am.”

    — Naam. —
          Cord.
                Door de lengte waarin hij een slaaf is inmiddels weet hij zijn echte naam niet eens meer.

    — Leeftijd. —
          Drieëntwintig jaar.

    — Innerlijk . —
          • Zelfverzekerd. •
                Cord ziet zichzelf eerder als zelfverzekerd dan arrogant, maar iedereen zou het uiteraard anders kunnen bekijken. Hij weet wat zijn sterkte kwaliteiten zijn — zowel in de ring als zijn uiterlijk en karakter — en zal er dan ook altijd mee pronken omdat hij nou zo eenmaal is. Cord is dol op complimenten, al zal hij dat uiteraard nooit toegeven. Wanneer hij er echter eentje krijgt reageert hij daar vervolgens nonchalant op, alsof hij het al wist.
          • Egoïstisch. •
                Misschien was het dit leven, of misschien zat het altijd al in hem, maar zijn egoïsme is per Dominus erger geworden, hij vecht enkel voor zichzelf en doet enkel wat hij zelf van plan is en wil doen. Naar anderen luisteren is hij niet zo'n held in, en dat zal wel snel op te merken zijn. Wanneer hij iets doet denkt hij niet aan de gevoelens of emoties van de ander, enkel aan die van zichzelf.
          • Ingenieus. •
                Cord heeft iets meer intelligentie dan er van zijn ras wordt verwacht, aangezien zij zo laag ingeschat worden — en het merendeel ook echt onder dat vooroordeel valt. Hij is erg snel met oplossingen bedenken, of erg snel met reageren omdat zijn hersenen sneller werken dan bij anderen, al valt er dan weer niet te zeggen dat zijn IQ enorm hoog is, want zulke vragen hoef je hem echt niet te stellen.
          • Scherpzinnig. •
                Als er iets is waar hij goed in is, dat niet al te negatief is, dan zou je wel zijn opmerkzame kant kunnen noemen. Cord is een jongeman die snel dingen opmerkt, en dit gaat vooral richting andere personen en hun karaktereigenschappen. Hij is een held in mensen lezen, wat hem erg goed uit kan komen in de arena, evenals erbuiten. Zijn oren pikken ook vaak dingen op die anderen niet kwijt willen.
          • Charmant. •
                Cord is een charmante man, maar dan ook echt enkel tegen de personen die hij wel ziet zitten en waar hij wel eens een potje mee wil rollebollen. De anderen zal hij zo echt niet behandelen, tenminste niet opzettelijk. Er zit iets charmants aan zijn bewegingen, alsof hij degene tegen wie hij praat / vecht altijd probeert te verleiden, dat is ook gelijk iets dat natuurlijk bij hem komt.
          • Temperamentvol. •
                Wanneer er iets verkeerd gaat, of iemand valt hem aan om kan Cord erg temperamentvol uit de hoek komen, wat hem een niet al te positief beeld geeft. Dit is echter niet altijd zo, maar zodra het gebeurd dan weet iedereen er binnen de kortste keren van, dat de 'German' weer eens tekeer is gegaan, dit is ook iets dat bekend is onder zijn ras, en eigenlijk iets erfelijke, om het gemakkelijk te maken.
          • Stoutmoedig. •
                Cord is moedig en laat overduidelijk blijken dat hij niet bang is voor de dood, personen óf wapens. Hij leeft zonder zulke natuurlijke angsten, en dat maakt hem wel een goede bedreiging in de ring. Hij weet dat hij echter moet vechten voor een kans, en maakt daarmee niet altijd vrienden. Zijn stoutmoedigheid zal hem daarom vast nog wel eens in de problemen brengen in huize Glycias.
          • Lawaaierig. •
                Positief? Negatief? Het maakt Cord allemaal niet uit, hij zal zichzelf laten horen en komt dan ook het liefst boven de anderen uit. Misschien is het een vorm van onzekerheid, of misschien is het gewoon zijn ras, maar het is geen stil persoon dat van een hoekje zijn plek maakt. Onverstaanbaar? Wie zegt dat dat hem tegenhoudt. Als hij wat wil schreeuwen doet hij dat, ongedacht de taal.

    — Uiterlijk. —
          • Gezicht. •
                Cord is in het bezit van een enorm mannelijke kaaklijn die hem een wat stuurser uiterlijk zal geven dan dat hij daadwerkelijk over wil doen komen, mara daar is weinig aan te doen. Zijn ogen zijn een lichte kleur blauw die donkerder worden wanneer erg enige emotie in af te lezen is. Deze zijn omringt door een waaier aan gitzwarte wimpers en een stel dikke wenkbrauwen die deze goed uit doen laten komen, en hem een open uiterlijk weten te geven. Zowel aan zijn neus als lippen is niet echt wat opmerkelijks aan de hand. Wanneer hij lacht heeft hij enkel eerder een scheve grijns.
          • Haar. •
                Deze jongeman is in het bezit van kort, zwart, warrig haar dat alle kanten op kan springen zodra hij eens een wasbeurt heeft overgeslagen. Zodra het vet wordt is er echt geen doen aan. Hij heeft in zijn verleden al verschillende lengtes gehad, van over zijn schouder tot kaal, maar dit vind hij toch wel het fijnste, aangezien het kale zijn hoofdhuid laat verbranden, en het lange hem in de weg zit tijdens het vechten.
          • Lichaam. •
                Cord is van nature in bezit van een brede bouw, vooral zijn schouders hebben hier vooraan gestaan. Ook zijn lengte werkt mee, al is het niet collosaal of iets dergelijks, hij is zo'n één meter tweeëntachtig lang en vind het wel prima. Verder zijn zijn armen echt wel gegroeid sinds zijn jeugd, maar daar zat wel wat werk in. Overigens is deze Germaan ook iemand die alles kan eten maar niet dikker kan worden, maar spiermassa kan hij wel goed trainen — uiteraard doet hij dit dan ook.
          • Kleding. •
                Hetgeen dat alle gladiatoren dragen, een doek en eventuele bescherming wanneer dit nodig is, verder heeft hij geen enkele bezittingen meer. Eronder heeft hij een stel afgetrapte sandalen die waarschijnlijk al door vier verschillende mensen gedragen zijn.
          • Kenmerken. •
                Cord is nog niet echt in het bezit van vele littekens, het was enkel zijn vorige Dominus die hem betrapt had op een schandaal en hem bij zijn schaamstreek enkele malen verbrand heeft met een kaars. Hier zijn overduidelijk de derdegraads verbrandingen nog zichtbaar. Zijn zaakje is overigens nog veilig.

    — Geschiedenis . —
          • Gezin. •
                Cord weet helemaal niets van zijn ouders, iedereen heeft dat vroeger uit zijn geheugen gewist. Elke Dominus heeft een deel van zijn herinneringen eruit weten te krijgen waardoor hij niet eens meer een idee had hoe zijn moeder eruit zag, of hoe ze was. Hetgeen dat Cord nog het rotst laat voelen over deze gehele situatie is het feit dat de man geen idee heeft of hij broers of zussen heeft, en dat hij dat altijd had willen hebben. Dit idee heeft hem altijd pijn gedaan, ondanks dat hij weet dat daar niets meer aan te doen is. Verder is hij vooral van slavendrijver naar slavendrijver gegaan en zo nu en dan als slaaf aan het werk gegaan bij bekende Ludus', waarna hij bij de laatste twee getraind werd als gladiator.
          • Keuzes. •
                Eigenlijk weet Cord niet eens meer hoe het voelt om zelf keuzes te maken, tenminste, niet de grootste keuzes in het leven. Hij weet niet of hij een vrouw wil, of misschien een man. Hij heeft geen idee of hij kinderen wil, hij heeft geen idee of hij wil sterven in de arena. Dat Cord doet wat hij wil betekend niet dat hij precies weet wat hij wil in zijn leven.

    — Relaties. —
          • Eén. •
                Uitleg.


    Ik neem er nog een gladiator bij. c:

    [ bericht aangepast op 25 april 2015 - 17:23 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Wanneer komt eigenlijk het speeltopic? :Y)


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Iraious schreef:
    Wanneer komt eigenlijk het speeltopic? :Y)


    Ik zat aan morgen of maandag te denken, ik weet nog niet wat beter is voor jullie allemaal.


    I'm your little ray of pitch black.

    Wrestler schreef:
    (...)

    Ik ook, aangezien ik daar ook tussen aan het twijfelen was. Maar het is vooral leuk omdat zij nu echt een doel heeft als de opstand komt. c:

    Prima hoor, ik zat er namelijk over na te denken om morgen of maandag al te beginnen. Als dat voor iedereen een beetje uitkomt tenminste.


    Mooi dat het aansluit als het ware.

    Zodra ik vandaag achter de laptop zit, dan vul ik het lijstje in. Ik word nu nog even gegijzeld door mijn kat.

    En Ian Somerhalder als faceclaim, goeie keuze! Hij is een van mijn favoriete acteurs en ik vind hem zo knap.


    Physics is awesome

    Wrestler schreef:
    (...)

    Ik zat aan morgen of maandag te denken, ik weet nog niet wat beter is voor jullie allemaal.

    Ik kan beiden, maar het liefst morgen omdat ik maandag waarschijnlijk ga moeten studeren en morgen zijn mijn ouders weg de hele dag :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Wrestler schreef:
    (...)

    Ik zat aan morgen of maandag te denken, ik weet nog niet wat beter is voor jullie allemaal.


    Ik kan op allebei, ik heb vakantie. Maar leuk! Ik verheug me er echt op.


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Wrestler schreef:
    (...)

    Ik zat aan morgen of maandag te denken, ik weet nog niet wat beter is voor jullie allemaal.

    Het liefste zo snel mogelijk natuurlijk. Ik heb er zin in. :Y)


    Caution first, always.