• House of Glycias.




    De tijd waarin slaven, mannen in jurken, intriges, gladiatoren en driehoeksverhoudingen volkomen normaal was, is één familie te vinden, de Glycias familie, een immens rijk gezin dankzij hun prijsgladiatoren. Dit gezin met twee ouders — die beiden hun eigen geheim dragen — en hen kinderen, die zelf ook niet heilig blijken te zijn.
          Een groot huis is echter niet enkel gebouwd op de familie zelf, maar ook op degene die hen helpen — niet iedereen even vrijwillig — zoals hun slaven en gladiatoren, die ook ieder een uniek verhaal hebben.
          Zal de familie in gaan zien dat slaven soms ook gevoelens hebben, en dat hun rebelsheid hen ook in de problemen zou kunnen brengen. Vooral nu er word gesproken over Spartacus en zijn Ludus die aangevallen is door hem en de andere slaven..


    Rollen.
          Familie Glycias.
    » Faustus en Hadriana Glycias. || Ouders. || 1.6

    » Tatyana Aquilia Glycias. || Dochter. || DarkAng3l || 1.2
    » Livia Vesni Glycias. || Dochter. || Mhyresa || 1.3
    » Aurelia Agnesca Glycias. || Dochter. || Malachai || 1.8

    » Alistair Deborus Glycias. || Zoon. || Dumbledore || 1.5
    » Castor Remus Glycias. || Zoon. || C6H12O6 || 1.5
    » Horatius Bonito Glycias || Zoon. || TonyTurtlePerry || 1.5

          Slaven.
    » Charis. || Slavin. || Wrestler || 1.1
    » Nymeria. || Slavin. || Dionysia || 1.6
    » Varinia. || Slavin. || Eavan || 16
    » Nerissa. || Slavin. || Iraious || 1.6
    » Kalani. || Slavin. || Dumbledore || 1.7
    » Canace. || Slavin. || McCarthy || 1.11
    » Gereserveerd. || Slavin. || Sereine

    » Dionysius. || Gladiator. || Wrestler || 1.1
    » Saul. || Gladiator. || Blurryface || 1.1
    » Egan. || Slaaf. || Esca || 1.2
    » Mitxel. || Gladiator. || DarkAng3l || 1.2
    » Todor. || Gladiator. || Dionysia || 1.7
    » Cord. || Gladiator. || Wrestler || 1.8
    » Thorn. || Gladiator. || LakeTown || 1.11


    Regels.
    » Doe alsjeblieft niet mee als je denkt dat je er geen tijd voor hebt.
    » Er is een maximum van twee rollen per persoon.
    » Minimum van 200 woorden, dit moet gemakkelijk haalbaar zijn.
    » 16+ is toegestaan voor schelden of seksueel getinte onderwerpen.
    » Naamsveranderingen graag doorgeven in het praattopic.
    » Geen OOC in het speeltopic, daar is het praattopic voor.
    » Geen ruzies rondom dit RPG.
    » Relaties worden besproken in het praattopic, en ik wil ook dat iedereen met iedereen een relatie noteert.


    Relatielijst. Verplicht!
    Familie Glycias.
    × Tatyana Aquilia Glycias. »
    × Livia Vesni Glycias. »
    × Aurelia Agnesca Glycias. »
    × Alistair Deborus Glycias. »
    × Castor Remus Glycias. »
    × Horatius Bonito Glycias. »

    Slaven.
    × Charis. »
    × Nymeria. »
    × Varinia. »
    × Nerissa. »
    × Kalani. »
    × Gereserveerde slavin McCarthy. »
    × Gereserveerde slavin Sereine. »
    × Dionysius. »
    × Saul. »
    × Egan. »
    × Mitxel. »
    × Todor. »
    × Cord. »
    × Thorn. »

    Dit zijn enkel de rollen die al af zijn, hiermee mogen relaties al bepaald worden. c: Iedereen moet zo'n lijst invullen, de keus is aan jou of je nu al een begin maakt of dat je wacht tot iedereen klaar is. ;D


    Shipnamen.
    Namen.
    Dionysius × Tatyana.
    Egan × Castor.
    Saul × Charis.

    Shipnaam.
    Dionaya,
    Cagan.
    Chaul.

    Slavenlijst.
    Familielid.
    Tatyana Aquilia Glycias.
    Livia Vesni Glycias.
    Aurelia Agnesca Glycias.
    Alistair Deborus Glycias.
    Castor Remus Glycias.
    Horatius Bonito Glycias.

    Lijfslaaf.
    Charis.
         
         
    Nerissa.
    Egan.
    Varinia.

    Namen.
    Gebruikersnaam.
    Wrestler
    Mhyresa
    C6H12O6
    Iraious
    Sereine
    Blurryface
    LakeTown
    Esca
    DarkAng3l
    Malachai
    Dumbledore
    Dionysia
    Eavan
    McCarthy
    Naam.
    Cherona.
    Nien.
    Kyle.
    Anaïs.
    Maia.
    Newt.
    Lieke.
    Xanthe.
         
         
         
    Amber.
         
         

    [ bericht aangepast op 25 april 2015 - 22:57 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik ga maar ook mijn lijstje maken. (;


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Blurryface schreef:
    (...)
    Ik had Saul's relatiedingetje met Charis wat aangepast trouwens. ^^


    Awe, cute! Ik heb het nog beter beschreven bij mijn rollen. Beetje langer, beetje gevoeliger en zo. ;D


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik heb Varinia der relaties ook weer wat aangepast. De lijstjes die hier stonden ben ik gewoon afgegaan en waar ze opstond heb ik bij haar rol haar visie toegevoegd.
    Ik hoop dat dat oke is. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Wrestler schreef:
    (...)

    Oeh, speak up. ;D

    En ik zet zo iedereen op elk lijstje erbij... even de laptop opstarten.

    Ik heb net gevonden dat Iers zeeeeer hard op Gaelisch lijkt, dus nu kan ik hem 'Gaelische' dingen laten zeggen die niemand verstaat :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Eavan schreef:
    Ik heb Varinia der relaties ook weer wat aangepast. De lijstjes die hier stonden ben ik gewoon afgegaan en waar ze opstond heb ik bij haar rol haar visie toegevoegd.
    Ik hoop dat dat oke is. (:


    Jaa hoor, zolang straks alle relaties er maar een beetje opstaan. c: Dat komt wel naarmate meerde jou op hen lijstjes zetten. c:

    Esca schreef:
    (...)
    Ik heb net gevonden dat Iers zeeeeer hard op Gaelisch lijkt, dus nu kan ik hem 'Gaelische' dingen laten zeggen die niemand verstaat :Y)


    Dat is inderdaad wel interessant. ;D


    I'm your little ray of pitch black.

    Esca schreef:
    (...)
    Ik heb net gevonden dat Iers zeeeeer hard op Gaelisch lijkt, dus nu kan ik hem 'Gaelische' dingen laten zeggen die niemand verstaat :Y)


    Laat 'm A'ghra zeggen tegen Castor :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wrestler schreef:
    (...)

    Dat is inderdaad wel interessant. ;D

    Jup jup :Y) Ik vind dat hij ze ook naar hartenlust kan verwensen :Y)

    @C6H12O6/Kyle I s'pose?: lurachas is ook een optie? ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Esca schreef:
    (...)
    Jup jup :Y) Ik vind dat hij ze ook naar hartenlust kan verwensen :Y)

    @C6H12O6/Kyle I s'pose?: lurachas is ook een optie? ^^

    Kan ook wel ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    C6H12O6 schreef:
    (...)
    Kan ook wel ^^

    Hehe jup jup jup ^^ Found something :3


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Esca schreef:
    (...)
    Hehe jup jup jup ^^ Found something :3

    Ik hou van Iers =3


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

          Familieleden
    » Tatyana Aquilia GlyciasNerissa ziet de persoon niet al te vaak, al heeft ze niets tegen haar op te brengen - alleen door het gegeven dat ze elkaar niet vaak zien, weet Neris niet echt hoe Tatyana in elkaar steekt.
    » Livia Vesni Glyciasook zij is voor Nerissa moeilijk te ontraadselen, gezien ze niet altijd de vriendelijkste is - maar Nerissa heeft grote respect voor haar en zou ook niet tegen haar ingaan. Nerissa bewonderd de witte lokken, aangezien het grootste deel van de Glycias familie donkerharig is.
    » Alistair Deborus GlyciasNerissa is zijn slaaf, voor een lange tijd al - gezien ze erg vroeg bij de familie kwam. Echter is er bij haar een probleem, gezien ze gevoelens voor de jongeman hecht - alhoewel ze weet dat het onmogelijk is, en ze heeft in vermoeden dat het niet wederzijds is. Het maakt het moeilijk voor haar nog serieus te denken bij hem in de buurt, alhoewel ze meestal redelijk goed haar gevoelens ver weg kan stoppen.
    » Castor Remus Glyciasze respecteert hem zoals alle leden van de familie, echter heeft ze hem nog nooit vaak in zicht gehad en Nerissa weet dan ook niet hoe deze jongeman in elkaar zit.
    » Horatius Bonito GlyciasNeris ziet hem als één van de vriendelijkste leden uit de Glycias familie, en ze vindt hem daardoor een stuk sympathischer - hij lijkt op de meeste moment niet zo op de andere leden, en dat weet Nerissa wel te schatten.

          Slaven
    » Chariszij ziet Neris als iemand die een paar karaktertrekken van haar weerspiegelt, ze mag deze slavin dan ook heel erg - ook omdat ze erg behulpzaam en positief is, iets wat anderen totaal niet hebben. Nerissa zou het goed met haar kunnen vinden.
    » Nymeriavoor Nerissa is Nymeria een erg goede vriendin, en ze zien allebei ook als er iets aan de hand is met elkaar - Nerissa vindt dit erg fijn gezien ze iemand kan vertrouwen in huize Glycias. Neris hecht veel waarde als vriendin aan haar.
    » VariniaNerissa denkt dat Varinia wel vriendelijk is, echter kan ze haar niet goed doorgronden doordat ze onzeker is en op Neris komt ze als niet zo praatzaam over - Nerissa doet wel vriendelijk tegenover haar.
    » Kalani Nerissa helpt Kalani, gezien zij nog maar een beginnende slaaf is - en Neris weet precies hoe dat is, gezien ze er ook bijkwam toen ze jonger was. Ze probeert Kalani zoveel mogelijk te helpen en haar karakter te temmen, omdat ze niet wil dat de jonge meid in problemen komt - ze ziet haar dan een beetje als een jonger zusje.
    » Dionysiuszij ziet niet echt wat er achter die sterke, gespierde man ziet - maar ze vindt hem wel iets uit stralen wat Nerissa niet bang voor hem maakt. Ze vindt hem sympathisch op een vreemde manier, en heeft dan ook niets tegen hem te zeggen.
    » Saul Nerissa ziet hem als een normaal persoon en ze is ook erg vriendelijk tegenover hem, gezien hij soms wat stressig of onzeker lijkt te zijn - ze zou in zijn buurt dan ook gewoon kalm en vriendelijk blijven.
    » Egan Nerissa weet niet wat het is, maar ze kan deze jongeman niet echt uitstaan - al laat ze dat niet al te groot zien, ze praat gewoon niet met hem en krijgt niet echt door wat hij voor karakter heeft.
    » Mitxelze weet niet wat ze van hem denkt, dus praat ze niet erg veel met hem - alhoewel ze denkt dat hij wel vriendelijk is, echter vindt ze hem mysterieus wat haar in tweestrijd brengt.
    » Todorze weet niet wat ze van deze man moet vinden, ze vindt hem degelijk onheilspellend overkomen - alhoewel hij interesse wekt, als vriendschap. Neris zou vriendelijk tegen hem doen, echter weet ze niet hoe hij zou reageren.


    Klaar, roep maar als iemand dit niet goed vindt. x)


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Het valt me nu pas op hoe goed Egan's volledige naam bij hem past :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    ClintonFrancisB schreef:
    Horatius Bonito Glycias
    Familie Glycias.
    × Tatyana Aquilia Glycias. » Ross is heel beschermend over zijn kleine zusje en zal er alles aan doen om haar te beschermen. Is is misschien niet helemaal het toonbeeld wat een Romeinse vrouw hoort te zijn, maar hij wil koste wat het kost voorkomen dat met haar hetzelfde gebeurt als met zijn andere zus. Toch probeert hij haar ook wel een beetje over te halen zich in elk geval in het openbaar iets hoffelijker op te stellen, maar hij zal haar nooit wat opleggen.
    × Livia Vesni Glycias. » Livia is Ross' oogappeltje. Hij vind het verschrikkelijk wat er met haar is gebeurt en heeft zijn ouders er een flinke uitbrander, de enige ooit, voor gegeven. Hij kan zichzelf ook nogsteeds niet vergeven dat hij haar niet heeft kunnen beschermen. Hij hoopt haar ooit weer in te kunnen laten zien dat liefde wel zeker waard is om nog een kans te geven, maar wil het haar niet opdringen, wetend dat ze het toch af zal schieten. Hij neemt altijd presentjes voor zijn familie mee van zijn reizen met het leger, maar altijd iets extra's voor zijn favoriete zusje, zijn zusje die dat het meest nodig heeft. Op dit punt is hij aan het denken dat het misschien beter voor haar is om een Vestaalse Maagd, of een priesteres van Bona Dea, Fenta Fauna, al is ze daar misschien wat oud voor. Daarbij wil hij zijn zusje echt niet kwijt.
    × Gereserveerde dochter Malachai. »
    × Alistair Deborus Glycias. » Ross leeft eigenlijk een beetje langs dit broertje heen. Ze kunnen goed overweg als het nodig is, maar zoeken elkaar niet zo snel op. Ze hebben hun eigen levens en bemoeien zich van dag tot dag niet teveel met elkaar.
    × Castor Remus Glycias. » Ross en Cas hebben een heftige haat-liefderelatie. Om het kleinste meningsverschilletje vliegen de twee broers elkaar fel in de haren. Toch zou Ross zich geen andere broer willen wensen. Hij houd enorm veel van zijn broertje en zal voor hem sterven, voor hij iemand hem wat aan zal laten doen, maar no-way dat hij dat aan Cas zal vertellen. Het is misschien heel kinderachtig, maar het werkt voor de twee.
    × Horatius Bonito Glycias. »

    Slaven.
    × Charis. » Ross ziet Charis een beetje als een van zijn zusjes, omdat ze al zo lang bij de familie is. Hij heeft een zwak voor het meisje en was vroeger goede vrienden met haar. Hij ziet haar zo nogsteeds, maar voelt ook wel dat er wat is verandert sinds hij bij het leger is gegaan. Hij weet dat ze een slavin is, maar zal haar nooit zo kunnen behandelen, juist omdat ze samen zijn opgegroeid.
    × Nymeria. » Ross haar waardeert voor haar harde werk, maar haar wel degelijk gebruikt als slaaf. Hij is streng maar rechtvaardig met haar, zal haar niet snel straffen, of vervelende bevelen geven, maar laat haar wel klusjes voor hem opknappen. In tegenstelling tot Charis, die hij meer als zusje ziet.
    × Varinia. » Dit is de lijfslaaf van Ross. Ze was er nog niet toen Ross de vorige keer thuiskwam, maar hij toen wel een andere lijfslaaf, Aemelia, aan wie hij erg gehecht was. Zonder zijn weten is dat meisje verkocht aan een hoerenhuis, omdat ze maar weinig voor de rest van het gezin deed als Ross weg was. Varinia is de vervanging van haar, maar Ross snapt er eigenlijk niets van en is erg afstandelijk naar haar omdat ze de plek van zijn vriendin inneemt. Toch ziet hij ook wel hoe kwetsbaar ze is en begint langzaam wat naar haar toe te groeien.
    × Nerissa. » Ross is blij met wat Nerissa doet voor de familie, maar harde werk, haar respect, en haar kalmte. Toch is hij wat terughoudend naar haar toe, omdat ze zo nu en dan nog best moeilijk te lezen is en hij niet precies weet wat er allemaal in haar hoofdje omgaat. Toch gelooft hij echt dat ze wel een goed meisje is.
    × Kalani. » Ross beschouwd Kalani niet eens als een zusje, maar zelfs als een dochter, of nichtje. Hij wil het meisje beschermen tegen al het kwaad en een goed leven geven. Nu weet hij ook wel dat het meisje wordt opgeleid tot huishoudster, maar weet ook dat er met slavinnen soms verschrikkelijke dingen gebeuren. Hierom wil hij dan ook absoluut niet dat ze ergens alleen heen gaat, en dat ze zoveel mogelijk in het huis blijft. Misschien brengt hij dit niet altijd handig over, maar hij bedoelt het allemaal goed.
    × Dionysius. » Ross is vrij terughoudend tegenover Dionysius. Hij kan hem moeilijk doorzien, en ondanks dat hij erg ijverig en dapper is, weet hij niet goed hoe hij de man moet benaderen. Hij zou hem graag als soldaat onder hem hebben, zelfs al is hij wat brutaal, maar als gladiator niet. Hij is te dominant en zelfstandig om echt te dienen, in zijn ogen. Ook vind hij het brutale gedrag van hem absoluut niet kunnen
    × Saul. » Ross mag Saul wel. Hij doet hem erg denken aan zichzelf, zeker zichzelf voor het leger, en vreest voor wat er met de lieve jongen kan gebeuren in de ring. Hij is namelijk een van de weinigen met wie hij echt kan praten, vooral omdat ze ongeveer dezelfde leeftijd hebben. Als Ross straks wordt uitgezonden naar Alexandria, wil hij eigenlijk aan Saul vragen of hij opzoek moet gaan naar zijn ouders, om hem te bedanken voor zijn trouwe dienst voor de familie, maar hij weet niet hoe de gladiator erover denkt.
    × Egan. » Ross vertrouwd Egan nog minder ver dan dat hij hem kan gooien. Hij is kil en enorm arrogant, maar loopt als een getrainde vechter. Dit is hem vroeger nooit opgevallen, maar nu hij terug is in Rome zeker wel. Ook kan hij het brutale gedrag van Egan, net als van Dionysius, in geen enkele mogelijkheid waarderen. Ross probeert dan ook zijn ouders zo ver te krijgen om hem te verkopen, of de ring in te sturen.
    × Mitxel. » Ross ziet Mitxel als een prima hardwerkende jongen met een eerlijk hart. Hij hoopt dat hij zijn vrijheid weet bij elkaar te vechten of iemand zijn vrijheid voor hem koopt. Hij zou hem heel graag in zijn legioen hebben, maar weet dat dit niet kan, en als Mitxel eenmaal zijn vrijheid heeft, hij waarschijnlijk niet voor het leger zou kiezen als carrière. Hij is misschien niet zo close met hem als met Saul, maar mag hem zeker.
    × Todor. » Ross vind Todor wat luid en respectloos. Toch weet hij ook dat de jongen erg trouw is, hoe hij zich ook gedraagt, en dat is het belangrijkst voor Ross. Toch kan hij soms flink naar hem uitvallen omdat de gladiator echt erg op zijn zenuwen werkt en hij het niet meer kan hebben, maar dit gebeurt niet vaak.


    Hopelijk klopt Ross zo en zijn de relaties goed voor iedereen. Alles kan nog aangepast worden


    Bowties were never Cooler

    Ik moet nog van enkele personen een bevestiging krijgen, maar ik denk dat ik vanavond de relaties wel af ga hebben ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Cord is klaar, en hij staat ook bij de lijst nu. Hij is eigenlijk ook net met de nieuwe lading slaven meegekomen, dus veel zal er nog niet gezegd kunnen worden over hem. ;D Maar goed; tadaa.


    I'm your little ray of pitch black.