• House of Glycias.




    De tijd waarin slaven, mannen in jurken, intriges, gladiatoren en driehoeksverhoudingen volkomen normaal was, is één familie te vinden, de Glycias familie, een immens rijk gezin dankzij hun prijsgladiatoren. Dit gezin met twee ouders — die beiden hun eigen geheim dragen — en hen kinderen, die zelf ook niet heilig blijken te zijn.
          Een groot huis is echter niet enkel gebouwd op de familie zelf, maar ook op degene die hen helpen — niet iedereen even vrijwillig — zoals hun slaven en gladiatoren, die ook ieder een uniek verhaal hebben.
          Zal de familie in gaan zien dat slaven soms ook gevoelens hebben, en dat hun rebelsheid hen ook in de problemen zou kunnen brengen. Vooral nu er word gesproken over Spartacus en zijn Ludus die aangevallen is door hem en de andere slaven..


    Rollen.
          Familie Glycias.
    » Faustus en Hadriana Glycias. || Ouders. || 1.6

    » Tatyana Aquilia Glycias. || Dochter. || DarkAng3l || 1.2
    » Livia Vesni Glycias. || Dochter. || Mhyresa || 1.3
    » Aurelia Agnesca Glycias. || Dochter. || Malachai || 1.8

    » Alistair Deborus Glycias. || Zoon. || Dumbledore || 1.5
    » Castor Remus Glycias. || Zoon. || C6H12O6 || 1.5
    » Horatius Bonito Glycias || Zoon. || TonyTurtlePerry || 1.5

          Slaven.
    » Charis. || Slavin. || Wrestler || 1.1
    » Nymeria. || Slavin. || Dionysia || 1.6
    » Varinia. || Slavin. || Eavan || 16
    » Nerissa. || Slavin. || Iraious || 1.6
    » Kalani. || Slavin. || Dumbledore || 1.7
    » Canace. || Slavin. || McCarthy || 1.11
    » Gereserveerd. || Slavin. || Sereine

    » Dionysius. || Gladiator. || Wrestler || 1.1
    » Saul. || Gladiator. || Blurryface || 1.1
    » Egan. || Slaaf. || Esca || 1.2
    » Mitxel. || Gladiator. || DarkAng3l || 1.2
    » Todor. || Gladiator. || Dionysia || 1.7
    » Cord. || Gladiator. || Wrestler || 1.8
    » Thorn. || Gladiator. || LakeTown || 1.11


    Regels.
    » Doe alsjeblieft niet mee als je denkt dat je er geen tijd voor hebt.
    » Er is een maximum van twee rollen per persoon.
    » Minimum van 200 woorden, dit moet gemakkelijk haalbaar zijn.
    » 16+ is toegestaan voor schelden of seksueel getinte onderwerpen.
    » Naamsveranderingen graag doorgeven in het praattopic.
    » Geen OOC in het speeltopic, daar is het praattopic voor.
    » Geen ruzies rondom dit RPG.
    » Relaties worden besproken in het praattopic, en ik wil ook dat iedereen met iedereen een relatie noteert.


    Relatielijst. Verplicht!
    Familie Glycias.
    × Tatyana Aquilia Glycias. »
    × Livia Vesni Glycias. »
    × Aurelia Agnesca Glycias. »
    × Alistair Deborus Glycias. »
    × Castor Remus Glycias. »
    × Horatius Bonito Glycias. »

    Slaven.
    × Charis. »
    × Nymeria. »
    × Varinia. »
    × Nerissa. »
    × Kalani. »
    × Gereserveerde slavin McCarthy. »
    × Gereserveerde slavin Sereine. »
    × Dionysius. »
    × Saul. »
    × Egan. »
    × Mitxel. »
    × Todor. »
    × Cord. »
    × Thorn. »

    Dit zijn enkel de rollen die al af zijn, hiermee mogen relaties al bepaald worden. c: Iedereen moet zo'n lijst invullen, de keus is aan jou of je nu al een begin maakt of dat je wacht tot iedereen klaar is. ;D


    Shipnamen.
    Namen.
    Dionysius × Tatyana.
    Egan × Castor.
    Saul × Charis.

    Shipnaam.
    Dionaya,
    Cagan.
    Chaul.

    Slavenlijst.
    Familielid.
    Tatyana Aquilia Glycias.
    Livia Vesni Glycias.
    Aurelia Agnesca Glycias.
    Alistair Deborus Glycias.
    Castor Remus Glycias.
    Horatius Bonito Glycias.

    Lijfslaaf.
    Charis.
         
         
    Nerissa.
    Egan.
    Varinia.

    Namen.
    Gebruikersnaam.
    Wrestler
    Mhyresa
    C6H12O6
    Iraious
    Sereine
    Blurryface
    LakeTown
    Esca
    DarkAng3l
    Malachai
    Dumbledore
    Dionysia
    Eavan
    McCarthy
    Naam.
    Cherona.
    Nien.
    Kyle.
    Anaïs.
    Maia.
    Newt.
    Lieke.
    Xanthe.
         
         
         
    Amber.
         
         

    [ bericht aangepast op 25 april 2015 - 22:57 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Esca schreef:
    (...)
    Niks ok 99% :'D


    Hahahah :W


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    C6H12O6 schreef:
    (...)

    Hahahah :W

    #Vaagheid. Ok Egan wordt sowieso gay :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dag lieve gebakjes van me, ik ben voor Livia nog op zoek naar wat leuke relaties
    Zijn er gegadigden?


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Alleen nog verleden wat bijwerken, de extra nog schrijven en relaties (mocht er interesse zijn, vraag het zeker!) en dan is Egan af ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mine.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mijn topics!


    Big girls cry when their hearts are breaking



    Egan
    "My soul is Northern, and will stay that way."

    Naam:
    Egan heeft altijd zijn voornaam gehouden, het is tevens ook zijn slavennaam. In een ver verleden had hij ook een tweede naam en een achternaam en heette hij eigenlijk Egan Téadóir Vaughn.

    Leeftijd:
    29
    Hij is geboren op 26 december op een koude winternacht.


    Innerlijk:
    De meesten zullen Egan kennen als een koude, maar sterke en temperamentvolle persoonlijkheid. Ondanks zijn tengere voorkomen is en blijft hij wel een hard iemand die veel fysieke en mentale obstakels kan doorstaan. Ook door zijn uiterlijk komt het wel voor dat men hem onderschat. Dat is echter zeer gevaarlijk aangezien zijn gedachtegang eerder donker en mysterieus is. Hij is ook één van de grootste rebellen omdat hij met eigen ogen heeft gezien hoe zijn vader gruwelijk afgeslacht werd en hij is niet iemand die snel vergeet. Hij beseft ook maar al te goed dat hij zijn leven aan niemand schuldig is, en is daarmee één van de meest arrogante slaven, wat meestal niet in goede aarde valt. Wat zijn meesters niet weten, deels omdat hij ook geen gladiator is, is dat hij eigenlijk erg goed inzicht heeft in gevechten, iets dat hij eigenlijk van zijn vader geërfd heeft. Egan is ook een eerder kalm persoon in stressvolle situaties, maar daag hem zeker niet uit want dat zal zeker slecht aflopen. Hij is ook een realist en ziet de dingen dus als ze zijn, niet zoals ze worden voorgesteld, zoals Romeinen soms te idealistische ideeën hebben naar zijn mening. Maar ondanks zijn koude façade heeft hij geen koud hart en geen verkeerd oog. Hij is ook een opmerkzaam persoon en ziet dingen in zijn stilte die niemand ziet, wat hem de ideale spion maakt. Hij verbaasd mensen ook vaak als hij eens agressief uit de hoek komt omdat hij altijd zo kalm en beheerst blijft en als hij weerwoord geeft, dit ook altijd op een bedaarde manier. Hij is ook een ware sarcast (het zal ook niet de eerste keer zijn dat hij hier lijfstraffen voor krijgt) en een echte zwartkijker, hij kan zelfs in iets vrolijks dood en verderf zien, een minder goede eigenschap van hem. Ondanks dit kan hij wél een romantisch persoon zijn als hij iemand echt leuk vindt. Hij hoopt ooit zijn vrijheid te vinden al is hij zich er van bewust dat dit een heel moeilijke opgave zal zijn, maar hij heeft al lang een ontsnappingsplan klaarliggen in zijn hoofd waar hij nog volop mee bezig is. Egan is ook een persoon die heel veel informatie opneemt en verwerkt op een dag, wat hem een intelligente man maakt die zich eigenlijk niet kan en mag ontplooien.

    Uiterlijk:
    Egan is geen opvallend man uiterlijk gezien. Hij is ten eerste niet erg groot: met zijn 170 centimeter komt hij nogal klein uit, al heeft hij wel een eerder trotse houding. Zijn gezichtskenmerken laten ook zien dat hij niet uit het Zuiden komt: hij heeft kort vuilblond haar wat al een eerste trek uit het noorden is. Daarnaast heeft hij twee lichtblauwe kijkers die meestal passief agressief en bedenkelijk staan. Hij heeft een minder opvallende neus en zijn bovenlip is net iets te smal voor zijn vollere onderlip. Hij heeft meestal ook stoppels en hij heeft toch wel opvallende oren, hij is ook licht van huidskleur en bruint zo goed als niet, zon of geen zon. Zijn jukbeenderen echter zijn minder zichtbaar, maar zijn kaaklijn is iets strakker en opvallender. Zoals eerder al vermeldt, is hij niet opvallend gespierd, maar alles wat hij heeft zijn echter wel spieren, hij is gewoon tenger dor genetica en zal er nooit uitzien als een spierbundel. Maar hierdoor onderschatten mensen hem wel vaak en heeft hij al voordelen. Egan is ook een heel soepel,elegant en snel persoon. Zijn figuur helpt hem hier ook bij en hij lijkt een sierlijke wilde kat als hij wandelt. Hij is ook iemand die weinig lawaai met zich meebrengt als hij handelt. Wat wel opvallend is, zijn de tekeningen op zijn huid. Ten eerste heeft hij de 'ketting' waar hij mee gemerkt werd op zijn arm om te laten zien dat hij een slaaf is. Ten tweede: de drie punten die zich net onder zijn sleutelbeenderen bevinden, gemaakt door zijn clan voor hij gevangen werd genomen. Het staat voor de drie proeven die hij moest afleggen om als een 'man' aanschouwd te worden de lijn over zijn borstbeen toont aan dat hij de volgende in lijn was voor het leiderschap over de Venicones-clan.
    [FC: Jamie Bell]


    Geschiedenis:
    Egan is van oorsprong een Brit, en gevangen genomen in Brittannië, waar in het Zuidelijke deel ook Romeinen zitten. Egan echter komt uit het Noorden waar zijn toenmalige stam is uitgemoord door deze Romeinen. Zijn vader werd voor zijn ogen de keel overgesneden, zijn moeder sprong naar verluidt van de 'dodenklif' zoals zijn volk het noemde. Hijzelf werd gevangen genomen en uit Brittannië weggevoerd. Voor de rest heeft hij een 'normale' jeugd gehad en was hij volgende in lijn om de leider van de Venicones-clan te worden. Daar werd hij opgevangen door de familie die hij nu dient, de familie Glycias.

    Extra:
          Geaardheid
    Egan is homo, al zal hij dit nooit luidop zeggen. Hij kijkt meestal wel, maar probeert dit zo onopvallend mogelijk te doen. Het feit dat hij een slaaf is maakt dat zijn hoop op liefde zeer klein blijft.

          Tweehandig
    Egan is tweehandig, iets wat heel praktisch is voor hem als hij herhaaldelijk en relatief zwaar werk moet doen, hij kan gewoon afwisselen tussen zijn linkerhand en rechterhand. Daardoor werkt hij ook sneller dan andere slaven.

          Wapens
    Ondanks het feit dat Egan geen gladiator is weet wel hoe hij met wapens moet omgaan, en dus is het geen goed idee om ze hem in de handen te drukken. Hij is namelijk extreem vaardig met een boog (hij is een uitstekend jager). Hij is ook vaardig met een slagzwaard, iets dat hij al enige tijd niet meet gebruikt heeft, maar waar hij wel mee werd getraind in vroegere tijden.



    Relaties:
          Naam
    Uitleg.

    Egan is af iemand die in is voor relaties?

    [ bericht aangepast op 23 april 2015 - 22:06 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik begin asap aan mijn personage.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat betreft relaties, voor Livia heb ik het maar even wat concreter gemaakt:

    Livia
    Eigenlijk is ze op zoek naar een slaaf die dag en nacht bij haar is, weet wat ze nodig heeft en dat bezorgt zonder dat ze dat hoeft te vragen. Anderzijds wil ze het liefst ook een mannelijke slaaf die ze kan laten 'boeten' voor alles wat fout gaat, dit door middel van haar befaamde 'straffen'. Die kan je zo slecht maken als je zelf wil.
    Tevens lijkt het haar handig om een vertrouweling te hebben( eerder een vrouw dan een man) en iemand waar ze de lakens mee deelt - het geslacht maakt daarbij niet uit.
    En allicht een favoriete gladiator die ze wel eens bezoekt met een speciaal cadeau.

    Als iemand nog iets anders weet dat origineel is, breng het voort.


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Mhyresa schreef:
    Wat betreft relaties, voor Livia heb ik het maar even wat concreter gemaakt:

    Livia
    Eigenlijk is ze op zoek naar een slaaf die dag en nacht bij haar is, weet wat ze nodig heeft en dat bezorgt zonder dat ze dat hoeft te vragen. Anderzijds wil ze het liefst ook een mannelijke slaaf die ze kan laten 'boeten' voor alles wat fout gaat, dit door middel van haar befaamde 'straffen'. Die kan je zo slecht maken als je zelf wil.
    Tevens lijkt het haar handig om een vertrouweling te hebben( eerder een vrouw dan een man) en iemand waar ze de lakens mee deelt - het geslacht maakt daarbij niet uit.
    En allicht een favoriete gladiator die ze wel eens bezoekt met een speciaal cadeau.

    Als iemand nog iets anders weet dat origineel is, breng het voort.

    Tot nu toe lijkt bij die slaaf Egan nog het beste en ze kan hem veel straffen aangezien hij een nogal opstandig karakter heeft :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik zoek ook alvast een slaaf voor Alistair. (: Ik sta open voor ideeën!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik ga zien als hij af is (like the fc btww) ^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik had eigenlijk twee vragen voor jullie. c:

          Eén.
    Willen jullie het relatielijstje invullen alsjeblieft? Aangezien het één groot huis is heeft iedereen wel een mening over een ander of een relatie ergens verborgen. Ik weet dat het veel werk is, maar er is tijd zat. c: Mijn lijstje is by the way weer up to date, maar erg creatief zijn de relaties niet, als iemand wat anders ziet, speak your mind.

          Twee.
    Ik zat eraan te denken dat ik eventueel een opstand wil starten in de villa, dat de slaven er genoeg van hebben en willen ontsnappen, omdat dat ergens in het RPG met Spartacus ook gebeurd is. Als dit jullie aanspreekt kunnen we altijd na gaan denken over wat we met de familie gaan doen, en mijn gedachten gingen eerst in de richting van een soort kidnapping of zo, maar als iemand wat beters weet, spreek. ;D Als dit het eventueel wordt, dan hebben we wel even mensen nodig die de opstand leiden, zowel in de villa zelf als beneden, waar de gladiatoren zitten. Egan vind ik zelf wel een perfecte kandidaat om de opstand vanaf boven te leiden en te communiceren met de man beneden, maar die keus is allemaal aan jullie. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik vind beide ideeën prima! c:
    Ik zal mijn relatielijstje na lopen als ik Alistair wat verder af heb.


    Big girls cry when their hearts are breaking