• Welkom bij de Q Bookstore !


    Beste users,

    Van vele mensen waren hun goede voornemers dit jaar vrij simpel: meer schrijven op Q of opnieuw meedoen aan de Story of the Year 2015. Ondertussen zijn er al aardig wat story’s online gekomen en staan er weer opnieuw deelnemers klaar om hun verhaal neer te pennen. Er zijn veel personen die het dan jammer vinden dat ze een ijzersterk verhaal hebben geschreven maar dat het weinig of niet gelezen wordt omdat er misschien de weg er naar toe moeilijk is?

    Maar daar zal nu voorlopig verandering in komen. Een tijdje geleden was ik van plan geweest om een blog op het internet te beginnen waar verschillende recensies in kwamen van de boeken die ik had gelezen, maar dit kon ik niet alleen dus gaf ik het al vrij snel op. Ook op Q zijn er vele mooie verhalen aanwezig die ook zeker een recensie waard zijn, vandaar heb ik besloten om niet bij de pakken te blijven zitten en wou graag een soort van ‘Q bookstore’ starten op Q, waar recensies over verhalen of laatste nieuwtjes aan de users kan meegedeeld worden.

    Nadat ik dit overlegd heb met een mod (en zij met de andere mods) heb ik de toestemming gekregen om een Q bookstore te open waar recensies inkomen te staan over story’s die actief op Q. zijn! Ik heb ook de forum pagina gezien over de reviews en daar heb ik gezien dat er verschillende meningen zijn maar ik vind dat de bookstore toch wel een kans mag krijgen?

    Maar geen bookstore zonder regels natuurlijk!

    Hoe kan ik tonen dat mensen een recensie over mijn verhaal mag schrijven?

    • In een hoofdstuk of in je beginpost onder een spoiler knop zet je: ‘Mijn verhaal mag gerecenseerd worden’. Zo kunnen wij nazien dat jij duidelijk toestemming geeft dat er gerecenseerd mag worden.
    • Vanaf heden mag je jouw verhaal hier achterlaten + jouw naam. De verhalen die gerecenseerd mag worden komen dan hier in een lijst te staan. Gelieve geen klikbare link te gebruiken maar een gewoon kopie van de link, (zodat ik het gewoon over kan kopieëren) + de titel van je boek. Bv: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=171029&page=last#6030008 - Q Bookstore


    Wanneer mag er een recensie geschreven worden?

    • Er mogen enkel recensies geschreven worden als de schrijver in kwestie dit toelaat door de badge die je zal zien in hun story(‘s). Dit zal ook nagetrokken worden door ons.
    • Het verhaal moet minstens 10 geschreven hoofdstukken bevatten. Hiermee bedoel ik dat er letterlijk geschreven hoofdstukken moeten zijn. Géén hoofdstukken waar de personages in beschreven/uitgelegd staat of trailers.
    • Je moet een abo hebben op de story.
    • De recensie mag niet minder dan 300 woorden bevatten.

    Wat mag, wat mag niet?

    • Men mag GEEN afkrakende recensies schrijven! Wij lezen de recensie ook na en als we zien dat de recensie niets anders is dan afkrakende zinnen, zullen ze gewoon niet online komen.
    • Opbouwende kritiek is toegestaan.
    • Het is toegestaan om meerdere recensies te schrijven over een verhaal waar al eerder een recensie is over verschenen, maar voor aller de tweede recensie online komt moet er een tijd van twee weken tussen zitten i.v.m de vorige recensie.
    • Men mag sterren geven. Enkel van 1 tot 5 sterren.

    Waar kan ik de recensies vinden?


    • De recensies zullen in een story komen/maar ook op deze forum zullen jullie op de hoogte worden gehouden als er opnieuw een recensie verschijnt met een link aan gekoppeld.

    Hoe dien ik een recensie in?

    • Je stuurt het bericht naar mij (Aserah)
    • Als eerst als je een bericht verstuurd moet je bericht getiteld worden als: Recensie ‘naam van story’.
    • In jouw bericht plaats je als eerst(e) de link naar de story waar jouw recensie over gaat. Als vervolg komt jouw geschreven recensie.
    • Wij brengen de persoon in kwestie waar een recensie over geschreven is, op de hoogte dat er een recensie is over haar/zijn story is verschenen.

    Ik wil een recensie schrijven over een 4-shots, wat nu ?

    • Geen probleem. Dit vermeld je gewoon tussen haakjes in de titel als het bericht wilt versturen. Vb: Recensie *naam van story (4-shots).

    Mag de recensie die over mijn story is geschreven, gekopieerd worden naar mijn story?

    • Natuurlijk, het is over jouw verhaal geschreven dus heb je ook het recht dat het in jouw verhaal mag gebundeld worden.

    Ik heb meer dan 1 story lopen en het is enorm veel werk om op alles toestemming te geven?

    • Op je profiel kan je onder een spoiler knop zetten dat je toestemming geeft voor alle verhalen die je geschreven hebt/of schrijft.
    (Dit is voor mij erg handig want als ik het niet vindt in jouw verhaal dan weet ik dat ik moet zoeken op het profiel)

    Ik sta open voor alles!


    • Omdat ik het voor iedereen aangenaam wil maken zijn suggesties altijd welkom!


    Nog even voor de verduidelijking dit is op eigen initiatief.



    Recensielijst:


    Verhalen die gerecenseerd mogen worden:
    Stories van Puellae:
    - Some Nights

    Stories van Remo:
    - Silence is The Most Powerful Scream - Sirius Black

    Stories van Meiiore:
    - Dwalend door de nacht (OP - Herschreven)

    Stories van Diplodocus:
    - Undead Desires

    Stories van Vikings:
    - Ashes of The Innocent -- The Hobbit
    - Bevroren Watervallen
    - Chaos
    - Courage• Thorin Oakenshield
    - Creature of the Night * LOTR
    - Eclipse of Hearts • Thorin Oakenshield
    - Fear
    - Geketend - The Hobbit
    - Gezworen vijanden? || HP
    - Guilt
    - Hersenspinsels • DM
    - Hunters • Diaval
    - Into The Light - Loki
    - Leviathan
    - Lost -- The Hobbit
    - Mission Impossible -- The Hobbit
    - Orks
    - Scars
    - So Far Away - The Hobbit
    - Vendetta
    - When Daylight dies
    - Your Betrayal -- The Hobbit

    [ bericht aangepast op 12 dec 2015 - 11:13 ]


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Dit vind ik een heel leuk initiatief! Zodra er wat meer verhalen zijn waar recensies over geschreven mogen worden ga ik zeker een recentie schrijven :3.


    We've lived in the shadows for far too long.

    katl1 schreef:
    Oh, en nog een opmerking/vraag: Over die tien hoofdstukken, persoonlijk zou ik zeggen dat kortere afgelopen verhalen ook gerecenseerd mogen worden (vb 4-shots e.d.)
    Niet dat ik er zelf heb, maar toch. Zou dat mogelijk zijn, of hou je het liever zoals het is. Het is natuurlijk jouw idee ;)


    Goede opmerking ! Daar ga ik nog een regeling voor maken. Zodat er ook zeker en vast 4shots gerecenseerd mag worden.
    - ik hou jullie daarbij op de hoogte omtrent de nieuwe regel over 4-shots (:


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Leuk idee Kimberly.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Is er een kans dat alle verhalen die gerecenseerd mogen worden ergens komen te staan? Al Is dat waarschijnlijk veel te veel werk. Maar ik heb het idee dat je soms anders best wel even moet gaan zoeken of alleen maar recensies over al wat bekendere verhalen krijgt.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ainigma schreef:
    Is er een kans dat alle verhalen die gerecenseerd mogen worden ergens komen te staan? Al Is dat waarschijnlijk veel te veel werk. Maar ik heb het idee dat je soms anders best wel even moet gaan zoeken of alleen maar recensies over al wat bekendere verhalen krijgt.


    Zelf ben ik gewoon van plan om een berichtje te sturen naar de schrijver van een verhaal dat ik heb gelezen en haar daarin op dit topic te wijzen, met de vraag of ze openstaat voor recensies of niet. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bronn schreef:
    (...)

    Zelf ben ik gewoon van plan om een berichtje te sturen naar de schrijver van een verhaal dat ik heb gelezen en haar daarin op dit topic te wijzen, met de vraag of ze openstaat voor recensies of niet. c;


    Daar had ik niet zo snel aangedacht, dat is inderdaad wel een goed idee^^.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ylimielisyys schreef:
    Supertof idee! ^^


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Wat een leuk idee!


    16 - 09 - '17

    Leuk idee! Als ik aan de tien hoofdstukken zit zou ik ook wel gerecenseerd willen woorden haha. Is het misschien een idee dat je hier ook je verhaal neer kan zetten wanneer je graag een recensie wil?


    oh darling

    MLQNT schreef:
    Leuk idee! Als ik aan de tien hoofdstukken zit zou ik ook wel gerecenseerd willen woorden haha. Is het misschien een idee dat je hier ook je verhaal neer kan zetten wanneer je graag een recensie wil?

    Ik vraag me alleen af of het dan niet onoverzichtelijk gaat worden. Dan wordt het zo'n reclamehoekje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb wel een verhaal dat ik wil doorgeven, (mag je je eigen verhaal btw doorgeven?) maar deze bevat nog maar 2 hoofdsrukken omdst die nieuw is.. Dus kan ik m dan nog doorgeven als deze wel 10 hoofdstukken bevat?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Ik heb wel een verhaal dat ik wil doorgeven, (mag je je eigen verhaal btw doorgeven?) maar deze bevat nog maar 2 hoofdsrukken omdst die nieuw is.. Dus kan ik m dan nog doorgeven als deze wel 10 hoofdstukken bevat?

    Je moet gewoon dat bovenstaande zinnetje in je verhaal plakken, dat is alles. :"D
    Daarmee geef je al de toestemming dat anderen er een recensie over mogen schrijven. (:

    [ bericht aangepast op 4 mei 2015 - 23:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bronn schreef:
    (...)
    Je moet gewoon dat bovenstaande zinnetje in je verhaal plakken, dat is alles. :"D
    Daarmee geef je al de toestemming dat anderen er een recensie over mogen schrijven. (:


    Oke top!! Dan zie ik wel verder na 10 hoofdstukken hihi


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Oke top!! Dan zie ik wel verder na 10 hoofdstukken hihi

    Je kunt het er altijd alvast bijzetten. Heb ik in elk geval wel gedaan ;D.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ainigma schreef:
    Dit vind ik een heel leuk initiatief! Zodra er wat meer verhalen zijn waar recensies over geschreven mogen worden ga ik zeker een recentie schrijven :3.


    Can't control my second personality