• Welkom bij de Q Bookstore !


    Beste users,

    Van vele mensen waren hun goede voornemers dit jaar vrij simpel: meer schrijven op Q of opnieuw meedoen aan de Story of the Year 2015. Ondertussen zijn er al aardig wat story’s online gekomen en staan er weer opnieuw deelnemers klaar om hun verhaal neer te pennen. Er zijn veel personen die het dan jammer vinden dat ze een ijzersterk verhaal hebben geschreven maar dat het weinig of niet gelezen wordt omdat er misschien de weg er naar toe moeilijk is?

    Maar daar zal nu voorlopig verandering in komen. Een tijdje geleden was ik van plan geweest om een blog op het internet te beginnen waar verschillende recensies in kwamen van de boeken die ik had gelezen, maar dit kon ik niet alleen dus gaf ik het al vrij snel op. Ook op Q zijn er vele mooie verhalen aanwezig die ook zeker een recensie waard zijn, vandaar heb ik besloten om niet bij de pakken te blijven zitten en wou graag een soort van ‘Q bookstore’ starten op Q, waar recensies over verhalen of laatste nieuwtjes aan de users kan meegedeeld worden.

    Nadat ik dit overlegd heb met een mod (en zij met de andere mods) heb ik de toestemming gekregen om een Q bookstore te open waar recensies inkomen te staan over story’s die actief op Q. zijn! Ik heb ook de forum pagina gezien over de reviews en daar heb ik gezien dat er verschillende meningen zijn maar ik vind dat de bookstore toch wel een kans mag krijgen?

    Maar geen bookstore zonder regels natuurlijk!

    Hoe kan ik tonen dat mensen een recensie over mijn verhaal mag schrijven?

    • In een hoofdstuk of in je beginpost onder een spoiler knop zet je: ‘Mijn verhaal mag gerecenseerd worden’. Zo kunnen wij nazien dat jij duidelijk toestemming geeft dat er gerecenseerd mag worden.
    • Vanaf heden mag je jouw verhaal hier achterlaten + jouw naam. De verhalen die gerecenseerd mag worden komen dan hier in een lijst te staan. Gelieve geen klikbare link te gebruiken maar een gewoon kopie van de link, (zodat ik het gewoon over kan kopieëren) + de titel van je boek. Bv: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=171029&page=last#6030008 - Q Bookstore


    Wanneer mag er een recensie geschreven worden?

    • Er mogen enkel recensies geschreven worden als de schrijver in kwestie dit toelaat door de badge die je zal zien in hun story(‘s). Dit zal ook nagetrokken worden door ons.
    • Het verhaal moet minstens 10 geschreven hoofdstukken bevatten. Hiermee bedoel ik dat er letterlijk geschreven hoofdstukken moeten zijn. Géén hoofdstukken waar de personages in beschreven/uitgelegd staat of trailers.
    • Je moet een abo hebben op de story.
    • De recensie mag niet minder dan 300 woorden bevatten.

    Wat mag, wat mag niet?

    • Men mag GEEN afkrakende recensies schrijven! Wij lezen de recensie ook na en als we zien dat de recensie niets anders is dan afkrakende zinnen, zullen ze gewoon niet online komen.
    • Opbouwende kritiek is toegestaan.
    • Het is toegestaan om meerdere recensies te schrijven over een verhaal waar al eerder een recensie is over verschenen, maar voor aller de tweede recensie online komt moet er een tijd van twee weken tussen zitten i.v.m de vorige recensie.
    • Men mag sterren geven. Enkel van 1 tot 5 sterren.

    Waar kan ik de recensies vinden?


    • De recensies zullen in een story komen/maar ook op deze forum zullen jullie op de hoogte worden gehouden als er opnieuw een recensie verschijnt met een link aan gekoppeld.

    Hoe dien ik een recensie in?

    • Je stuurt het bericht naar mij (Aserah)
    • Als eerst als je een bericht verstuurd moet je bericht getiteld worden als: Recensie ‘naam van story’.
    • In jouw bericht plaats je als eerst(e) de link naar de story waar jouw recensie over gaat. Als vervolg komt jouw geschreven recensie.
    • Wij brengen de persoon in kwestie waar een recensie over geschreven is, op de hoogte dat er een recensie is over haar/zijn story is verschenen.

    Ik wil een recensie schrijven over een 4-shots, wat nu ?

    • Geen probleem. Dit vermeld je gewoon tussen haakjes in de titel als het bericht wilt versturen. Vb: Recensie *naam van story (4-shots).

    Mag de recensie die over mijn story is geschreven, gekopieerd worden naar mijn story?

    • Natuurlijk, het is over jouw verhaal geschreven dus heb je ook het recht dat het in jouw verhaal mag gebundeld worden.

    Ik heb meer dan 1 story lopen en het is enorm veel werk om op alles toestemming te geven?

    • Op je profiel kan je onder een spoiler knop zetten dat je toestemming geeft voor alle verhalen die je geschreven hebt/of schrijft.
    (Dit is voor mij erg handig want als ik het niet vindt in jouw verhaal dan weet ik dat ik moet zoeken op het profiel)

    Ik sta open voor alles!


    • Omdat ik het voor iedereen aangenaam wil maken zijn suggesties altijd welkom!


    Nog even voor de verduidelijking dit is op eigen initiatief.



    Recensielijst:


    Verhalen die gerecenseerd mogen worden:
    Stories van Puellae:
    - Some Nights

    Stories van Remo:
    - Silence is The Most Powerful Scream - Sirius Black

    Stories van Meiiore:
    - Dwalend door de nacht (OP - Herschreven)

    Stories van Diplodocus:
    - Undead Desires

    Stories van Vikings:
    - Ashes of The Innocent -- The Hobbit
    - Bevroren Watervallen
    - Chaos
    - Courage• Thorin Oakenshield
    - Creature of the Night * LOTR
    - Eclipse of Hearts • Thorin Oakenshield
    - Fear
    - Geketend - The Hobbit
    - Gezworen vijanden? || HP
    - Guilt
    - Hersenspinsels • DM
    - Hunters • Diaval
    - Into The Light - Loki
    - Leviathan
    - Lost -- The Hobbit
    - Mission Impossible -- The Hobbit
    - Orks
    - Scars
    - So Far Away - The Hobbit
    - Vendetta
    - When Daylight dies
    - Your Betrayal -- The Hobbit

    [ bericht aangepast op 12 dec 2015 - 11:13 ]


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Ik stuur wel even een berichtje via FB naar haar. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothar schreef:
    Ik stuur wel even een berichtje via FB naar haar. (:


    Bedankt! :'D


    The soul needs autumn.

    Dag mensjes!

    Ik ben zelf helaas weinig online op Quizlet aangezien ik zeer drukke periodes achter de rug heb. De bookstore is weinig geworden aangezien er meer verhalen waren die mochten gerecenseerd worden maar ik krijg eigenlijk zo goed als niks binnen. Ik zie hier wel zeer leuke ideeën voorbij vliegen om er terug leven in te blazen!!


    Today's special moments are tomorrow's memories.



    In The Books, it's written down:
    When a Queen marries a man,
    she will lose her crown.

    On the throne, the husband ascends,
    and she'll have to serve him,
    until his very end.

    Then, and only then,
    she'll be Queen again.


    Deze recensie is geschreven door Saorsa voor het verhaal Kroon van Bloed.


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Ada schreef:
    Om de recensie in het topic te zetten zou een goed idee zijn. Helaas heb ikzelf mijn recensie niet meer (er ging iets fout met het op slaan van het document).


    Ah, jammer dat hij weg is :c

    OT: Volgens mij ben ik echt heel slecht in recensies schrijven, maar misschien probeer ik het nog wel eens, als het helpt om Q levendig te houden c:


    Happy Birthday my Potter!

    GredWeasley schreef:
    (...)

    Ah, jammer dat hij weg is :c

    OT: Volgens mij ben ik echt heel slecht in recensies schrijven, maar misschien probeer ik het nog wel eens, als het helpt om Q levendig te houden c:


    Jep ik baal er zelf ook heel erg van dat ik hem niet meer heb. Ik ga mijn recensie overnieuw maken denk ik.


    i wanna die with you once or twice.

    UPDATE

    Vanaf nu ben ik co-auteur van de Q bookstore-story, recensies en tips/vragen kunnen dus ook naar mij worden gestuurd. Ik ben normaal elke dag wel even online en zal proberen om binnen de twee dagen te antwoorden of je recensie te plaatsen. (:

    Ondertussen is de recensie-lijst al een klein beetje gegroeid:
    1. Recensie: Our Hearts Beat As One ***
    2. Recensie: Kroon van Bloed **
    3. Recensie: De Wilde Jacht ****
    4. Recensie: Beasts *****

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 14:20 ]


    The soul needs autumn.

    Wat betekenen de sterretjes?
    5 is best?

    [ bericht aangepast op 9 aug 2016 - 13:53 ]

    Puellae schreef:
    Wat betekenen de sterretjes?
    5 is best?


    Inderdaad! (de sterretjes zijn enkel mijn persoonlijke mening)


    The soul needs autumn.

    Recensie: Beasts****

    Inzending zijn nog steeds meer dan welkom!


    The soul needs autumn.

    Je hoeft niet alles gelezen te hebben, toch?

    En mogen het ook fanfictions zijn?

    Puellae schreef:
    Je hoeft niet alles gelezen te hebben, toch?

    En mogen het ook fanfictions zijn?


    Dat hoeft niet, maar je moet wel voldoende hebben gelezen om een eerlijke en goede recensie te schrijven. Als een verhaal bijvoorbeeld 30 hoofdstukken bevat, moet je er wel minstens 15 van hebben gelezen.

    Ik heb geen problemen met fanfictions. (:


    The soul needs autumn.

    De eerste recensie is ook van een fanfic.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb mijn verhalen nog niet doorgegeven oops. Ik zal zelf binnenkort ook een recensie schrijven!

    • H_NGM_N: http://www.quizlet.nl/stories/154821/h_ngm_n/
    • Uitgeschreven • Horror Short: http://www.quizlet.nl/stories/152374/uitgeschreven--horror-short/
    • Like snow • Minerva McGonagall: http://www.quizlet.nl/stories/158339/like-snow--minerva-mcgonagall
    • Crazy • Sirius Black: http://www.quizlet.nl/stories/146699/crazy--sirius-black/


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mag je alleen verhalen opgeven die al helemaal klaar zijn?


    Quiet the mind, and the soul will speak.