• De Metro berichtte vandaag dat de Universiteit van Central Lancashire een eenmalige knuffelactie heeft opgezet. Als studenten te gestresst raken voor het leren van hun tentamens kunnen ze voor omgerekend iets meer dan twee euro eventjes met honden gaan knuffelen (die hun trainers en alles bij zich hebben en ook rust hebben). De Metro vond dit heel bijzonder, maar ik niet haha, want dat doen ze hier in Aberdeen al meerdere jaren. Ik ben vorige week ook lekker met honden gaan knuffelen (en hier in Aberdeen is het zelfs gratis). De honden zijn zogenaamde Therapets, therapiehonden en worden ingezet bij zowel basisscholen (kinderen met angst voor honden), bejaardentehuizen (eenzame ouderen) en universiteiten ingezet. De honden zijn allemaal getest op hun gedrag (tenminste hier in Aberdeen wel) en hun baasje vinden het fantastisch dat hun honden zoveel kunnen betekenen. Hoewel ik zelf echt een kattenmens ben, moet ik toegeven dat een halfuur met die hondjes rondhangen mij wel veel goeds heeft gedaan.

    Artikel

    Vinden jullie dit een goed initiatief


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Jaaa dat is zo leuk! En als ze een beetje goede honden hebben uitgekozen, hebben die er echt geen probleem mee dat ze steeds worden geknuffeld. Dat zou voor mijn hond echt de hemel op aarde zijn, denk ik. Die wordt het liefst 24/7 geaaid en geknuffeld.
    Lijkt me ook echt goed om het stressniveau wat omlaag te brengen bij studenten. Het helpt mij in ieder geval altijd als ik even een tijdje met mijn honden doorbreng.

    Oh wauw, dat klinkt echt heel leuk, haha. Ik wist dat honden op zo'n manier voor therapie werden gebruikt, maar het is echt een grappig idee om dat als universiteit voor je studenten te organiseren. ^^

    Al heb ik hier thuis natuurlijk ook nog mijn eigen knuffelhond. (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    WIj hebben een school hond, en die ligt altijd in de klas, en komt ook altijd naar je toe lopen. Daar ga ik altijd mee knuffelen als ik gestrest raak haha