• Voor alle onzin en off-topic posts
    Niet te veel spammen a.u.b.
    Heb niet zoveel zin om elke dag een nieuw topic te maken :'D


    Voldemortx - Roww
    Croodle - Lau
    Tsundoku - Marjolein
    Copterus - Yu


    [ bericht aangepast op 24 mei 2015 - 10:21 ]


    Little do you know

    Voldemortx schreef:
    (...)

    Uwh, ja dat kan, maar dan moet een heel deel van de rpg weer anders :')
    Aangezien het nu al zo is dat Lily weg gaat, en het lastig word om dat om te draaien :')


    Nee dat zou wel kunnen toch? Dat Lily weggaat en met haar ouders overlegd en ze desnopds bij Silena komt wonen? Ik vind het een goed idee.


    take me back to the basics and the simple life

    xBooBear schreef:
    Sorry mensen, ik was gaan slapen (A)


    Hehe c: Dalyssa.


    I just caught the wave in your eyes

    MaxiIena schreef:
    (...)

    Nee dat zou wel kunnen toch? Dat Lily weggaat en met haar ouders overlegd en ze desnopds bij Silena komt wonen? Ik vind het een goed idee.


    Ja das wel een goed idee
    Had ik niet aan gedacht :'D
    Maar met de tijdsprong is dat wel mogelijk, dat ze gewoon weg was de hele tijd maar na veel zeuren terug gekomen is.


    Little do you know

    Oke, ik heb een voorstel:
    Wat nou als ik de uitwisseling een beetje meer 'actie' geef? Er valt niet heel veel meer te doen dus ik zit te denken aan een soort Tournament zoals in Hp Goblet of Fire. Maar dan wel een beetje anders. Alleen dan heb ik ideeën voor opdrachten enzo nodig...
    Dus als jullie het leuk lijken om er wat meer spanning enzo in te gooien: bedenk maar wat opdrachten voor het tournament -ik ben zelf zo creatief niet x'D-


    Little do you know

    Voldemortx schreef:
    Oke, ik heb een voorstel:
    Wat nou als ik de uitwisseling een beetje meer 'actie' geef? Er valt niet heel veel meer te doen dus ik zit te denken aan een soort Tournament zoals in Hp Goblet of Fire. Maar dan wel een beetje anders. Alleen dan heb ik ideeën voor opdrachten enzo nodig...
    Dus als jullie het leuk lijken om er wat meer spanning enzo in te gooien: bedenk maar wat opdrachten voor het tournament -ik ben zelf zo creatief niet x'D-

    I will. Maar ik heb nu atletiekwedstrijd. Naja zo. Maar als mn phone t lang genoeg
    Uithoid datna ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Voldemortx schreef:
    Oke, ik heb een voorstel:
    Wat nou als ik de uitwisseling een beetje meer 'actie' geef? Er valt niet heel veel meer te doen dus ik zit te denken aan een soort Tournament zoals in Hp Goblet of Fire. Maar dan wel een beetje anders. Alleen dan heb ik ideeën voor opdrachten enzo nodig...
    Dus als jullie het leuk lijken om er wat meer spanning enzo in te gooien: bedenk maar wat opdrachten voor het tournament -ik ben zelf zo creatief niet x'D-


    Ik vind t goed ik zal dr over na denken.


    I just caught the wave in your eyes

    Okeyy fijn (:


    Little do you know

    MT.
    Croodle went Samota.
    Ik had niet eens gemerkt dat het topic vol was. Haha.
    Ik zou het echt heel, heel, heel erg geweldig vinden als Lily terugkomt. Het spijt me dat ik best wel lang niet heb gepost, ik vond/vindt het hele 'Lily gaat weg' gebeuren een beetje lastig. Dus toen heb ik mezelf voorgenomen om na de tijdsprong weer te gaan schrijven.
    Ik vindt het Tournament wel een heel gaaf idee. Mijn eigen RPG die allang is doodgelopen bevatte dat ook, maar hij was allang doodgelopen voordat we daaraan toe kwamen. Die opdrachten heb ik toen best wel uitgebreid gemaakt, dus misschien dat daar wel iets tussenzit? Ik zet ze hieronder wel neer en dan kijk je maar of je er iets leuks bij vindt zitten. Ik had er twee gemaakt, gezien dat ik daarna een beetje inspiratieloos was, met het idee om hem later nog te maken, wat dus nooit is gebeurd. Ik vindt ze zelf wel een beetje vaag omschreven nu ik ze teruglees, maar ik heb ze even aangepast voor wat hier van toepassing is.
    De opdrachten zijn alleen wel rondom Hogwarts gemaakt, en ik weet niet of er dingen zijn die er niet op Oxford zijn. Je hoeft ze echt niet te gebruiken als je ze niets vindt, ik heb ze voornamelijk toch alleen maar gekopieerd en geplakt.


    Eerste opdracht:
    De eerste opdracht begint in de Great Hall. Op de verhoging waar de leraren altijd zitten staan nu in plaats van de lerarentafel vier stoelen. Op elke stoel zit een kampioen. De toeschouwers zitten zoals gewoonlijk aan de afdelingstafels en voor de verhoging staat een tafel waar de jury aan zit. Pas als het startsein van de opdracht klinkt mogen de kampioenen hun stoel verlaten. Overal in de Great Hall staan een aantal drankjes op een rij, toverdranken. Ze staan op pilaren en goed in het zicht. Er hoeft dus niet naar gezocht te worden. Van elke toverdrank is er maar één soort en de kampioenen zullen deze moeten opdrinken voordat ze kunnen beginnen aan de werkelijke opdracht. Sommigen toverdranken zijn handig om te hebben, anderen zullen alleen maar een last zijn. De kampioenen worden verteld dat ze zoveel mogelijk van deze drankjes moeten zien te pakken voordat de andere drie kampioenen dat doen. De kampioenen moeten de drankjes opdrinken. Je zou denken dat bijvoorbeeld de drankjes die de kampioen van Oxford heeft weten te bemachtigen moeten worden opgedronken door de kampioen van Hogwarts, maar niets in minder waar. De kampioen van Oxford mag het drankje aan iedere kampioen geven, behalve aan zichzelf. Zodra het toverdrankje door een kampioen is gepakt verschijnt de naam van het drankje op het flesje. Nu de kampioen weet wat het voor toverdrank is kan hij of zij beslissen aan welke kampioen hij of zij het geeft en welke tactiek daarvoor het handigst is. Zodra hij of zij heeft besloten aan wie De toverdranken zijn:
    ~ Amortentia
    ~ Baruffio’s Breinelixer
    ~ Beuzelvocht
    ~ Flegmaflip
    ~ Krachtwater
    ~ Veritaserum
    Zodra de drank is ingewerkt kan de opdracht pas echt beginnen.
    De kampioenen worden in een droomloze slaap gebracht, voor even. Daarna worden ze geplaatst in een speciale kamer die enkel is gebouwd voor het toernooi. De toeschouwers kunnen niet toekijken en wachten op spanning. De kamer is donker. Zo donker dat de kampioenen voor even blind zullen zijn. Naast het feit dat de toverdranken die de kampioenen hebben ingenomen nadelig kunnen werken moeten ze ook heel het doolhof zien uit te komen. De tijd waarin ze er uit hebben kunnen komen gecombineerd met hoe licht of hoe erg hun verwondingen zijn bepalen de punten van de jury. In het doolhof zijn de kampioenen dus blind. In het midden ervan zit een gat waar de kampioenen doorheen vallen als ze er komen. Daarna komen ze terug in the Great Hall. Dit is het eindpunt, maar er valt genoeg moeite te doen voordat ze het bereiken. Het doolhof is niet hoog en ook niet breed. De muren zijn vernauwd en de hoogte van het plafond staat niet hoger dan een halve meter, wat betekent dat de kampioenen kruipend erdoorheen moeten gaan. Ook is het er gevaarlijk. Aan sommigen muren hangen obstakels. Het kunnen bijvoorbeeld puntige speren zijn en zodra je ertegen aanbotst raak je gewond. Het is al genoeg moeite om in het donker iets te mijden wat je niet kan zien en waarvan je niet weet waar het is, maar dan is er ook nog iets anders. De ruimte lijkt te bewegen. Hij kan naar boven en naar beneden schuiven. Naar links en naar rechts. En dat kan op elk moment gebeuren en vaak ook. Maar de kampioenen moeten er natuurlijk ook ongeschonden vanaf komen. En hoe zal het zijn als je net de uitgang hebt gevonden, maar dan weer omlaag wordt geschoven? Daarnaast is er ook nog iets wat de kampioenen moeten vinden om überhaupt aan de tweede opdracht te kunnen beginnen. Een medaillon. Er liggen er vier in het doolhof en als je zonder terug keert ben je gediskwalificeerd voor de tweede opdracht, wat uiteraard niemand wilt. Het is dus noodzaak om het te vinden. Elke kampioen heeft een medaillon dat speciaal voor hem of haar is bedoeld. Het zou natuurlijk ook kunnen dat de kampioen van Durmstrang het medaillon van de kampioen van Oxford vindt, maar hij zal snel genoeg wel merken dat dat medaillon niet voor hem of haar is bedoeld. Als je een medaillon vindt wat niet de jouwe is zal hij gloeiend heet zijn als je het aanraakt. Je moet het dus laten liggen en opzoek gaan naar die van jouw zelf. Onder de spoiler die hieronder staat staat een tekening van het doolhof, om iedereen een beetje een idee te geven van hoe het eruit ziet en waar wiens medaillon ligt.


    De beginpunten van de kampioenen staan in de afdelingskleuren aangegeven, net zoals de medaillons. In het midden is het vlak wat lichtblauw is het gat waar de kampioenen doorheen moeten vallen om weer terug te komen en waarna ze klaar zijn met de opdracht.


    Tweede opdracht:
    In de tijd die voorafgaat aan de tweede opdracht moet heel wat gebeuren. Dat heeft allemaal te maken met het medaillon dat de kampioenen als het goed is hebben meegenomen uit het doolhof van de eerste opdracht. Wat erin zit is verborgen in het medaillon zelf en je kan er alleen bij komen als je hem openmaakt. Hij zit namelijk helemaal dicht en is met geen mogelijkheid te openen, of eigenlijk toch wel. De kampioenen weten alleen niet hoe. Het enige wat ze wordt verteld is dat het moet gebeuren met een spreuk. Op de voorkant van het medaillon staat wel een kleine aanwijzing, al is die in het begin nog niet zichtbaar. De letters verschijnen pas als je er iets voor doet. Dat is wel erg lastig want de kampioenen weten niet eens van de aanwijzing of van wat ze ervoor moeten doen. Het moet per toeval gebeuren. Het kan sowieso enkel gebeuren als de kampioen het medaillon draagt. De sleutel is oprecht geluk. Er moet een moment zijn waarop de drager van de ketting heel erg blij is. Zo blij dat hij even de rest van de wereld inclusief het medaillon vergeet. Het moet oprecht geluk zijn. Als dat gebeurt komen er letters en woorden tevoorschijn op de voorkant van het medaillon. Er zal staan: 'Het water weet.' Op zich zegt dit natuurlijk niet veel, maar net zoals bij alle dingen zich ook hier een diep verscholen boodschap achter. Met het water wordt het meer voor de school bedoeld. En ook de wezens die in dit meer leven spelen een grote rol. Daar gaat het eigenlijk om. Hun leider is verteld met welke spreuk je het medaillon kan openen. En de leider is ook gelijk de enige die die spreuk kan zeggen. Het komt van magie die alleen voor Meermensen is bestemd. Het enige wat moet worden gedaan om de leider te roepen is het medaillon in het water te laten zakken, al moet het uiteraard wel goed worden vastgehouden omdat hij anders in de diepte van het meer valt en hij nooit meer terug komt. Als het je niet lukt om deze opdracht te voltooien ben je gediskwalificeerd. Dat wilt dus niemand. In het medaillon zit een klein sleuteltje verborgen. Het is noodzakelijk dat die wordt meegenomen naar de tweede opdracht.
    Als het hopelijk iedereen is gelukt begint de tweede opdracht dan eindelijk. In deze opdracht moet worden bewezen of de kampioenen een held kunnen zijn. De opdracht begint voor het meer. Hier zullen alle toeschouwers samen met de jury afwachten in gebouwde tribunes. De opdracht zelf vindt plaats in een tovenaarsdorpje, maar daar moeten de kampioenen natuurlijk wel zien te komen en dat moet volgens de instructies via het meer. Hun vervoer voor over het meer wacht bij de waterkant op hun. Het zijn Terzielers. Hierop zullen de kampioenen het meer over zien te komen. Als ze het over het meer hebben gered zijn ze hopelijk voor hun aangekomen bij het dorpje, wat ongeveer de enige plek waar muggles niet kunnen komen. Het is de bedoeling voor de kampioenen om het dorpje te redden van zijn zogenaamde ondergang. Deze opdracht gaat namelijk helemaal over fabeldieren. Er zitten erg veel soorten magische dieren opgesloten in het dorpje, elk in een apart huis. De kampioenen moeten hun zien weg te krijgen voordat ze de kans hebben om het huis te vernielen. Op deze dag is het dorpje verlaten en alle bewoner zijn op de tribunes bij het meer zodat de kampioenen in alle rust de magische wezens kunnen wegjagen. Iedere kampioen heeft zes fabeldieren om te overmeesteren. Iedereen heeft dezelfde zes, maar die zitten in andere huizen. In het begin weten de kampioenen uiteraard niet welk huis voor wie is bedoeld. Toch komen ze er hopelijk snel genoeg wel achter. De deuren zitten namelijk allemaal op slot en zijn alleen open te krijgen met één enkel voorwerp, een sleutel. Vanaf dit punt wordt duidelijk waarom de sleutel uit het medaillon zo ontzettend belangrijk is, want als je die niet zou hebben, zou je de fabeldieren niet eens kunnen verjagen. Het is wel belangrijk dat ze niet worden gedood. De kampioenen moeten ze alleen uit het huis verjagen, of zorgen dat ze zo onschadelijk zijn dat het niet erg is dat ze zich in het huis bevinden. Als ze maar niet gevaarlijk zijn. Om iedereen een beetje een idee te geven van welke dieren er zijn en welke huizen bij welke kampioen hoort staan de dieren en een plattegrond van een aantal huizen van Hogsmeade hieronder:
    ~ Aswinder
    ~ Delfstoffer
    ~ Demiguise
    ~ Kappa
    ~ Kelpie
    ~ Runespoor


    De jury berekent de kampioenen door middel van hun verwondingen en hun tijd, net zoals bij de eerste opdracht. De kampioenen zullen dus zo snel mogelijk alle dieren willen hebben verjaagd. Dit is de minst gevaarlijke opdracht, omdat er veel gevaarlijkere fabeldieren bestaan. Deze opdracht gaat dan ook meer over hoe lang de kampioenen erover doen en om de kennis van deze fabeldieren. Als ze dit hebben gedaan kunnen ze weer met hun Terzieler over het meer vliegen.


    She was always looking for more..

    Ik vind je opdrachten een beetje langdradig uitgetypt
    en het doolhof idee is goed, maar ik zou dan zegmaar een gewoon doolhof doen waar ze gewoon kunnen staan en een meter voor zich kunnen zien. Verder vind ik het een goede opdracht,
    De tweede opdracht vind ik iets minder, en die is ook niet heel erg van toepassing aangezien Oxford geen meer heeft zoals Hogwarts. Maar als we die opdracht iets aanpassen kan die ook gebruikt worden.


    Little do you know

    Voldemortx schreef:
    Ik vind je opdrachten een beetje langdradig uitgetypt
    en het doolhof idee is goed, maar ik zou dan zegmaar een gewoon doolhof doen waar ze gewoon kunnen staan en een meter voor zich kunnen zien. Verder vind ik het een goede opdracht,
    De tweede opdracht vind ik iets minder, en die is ook niet heel erg van toepassing aangezien Oxford geen meer heeft zoals Hogwarts. Maar als we die opdracht iets aanpassen kan die ook gebruikt worden.


    Ik weet het, ik ben echt heel erg langdradig. Haha.
    Ik zat idd ook al te denken aan het meer, maar ik dacht dat het vast geen kwaad kon om ze te posten zoals ik ze ooit had geschreven.


    She was always looking for more..

    Samota schreef:
    (...)

    Ik weet het, ik ben echt heel erg langdradig. Haha.
    Ik zat idd ook al te denken aan het meer, maar ik dacht dat het vast geen kwaad kon om ze te posten zoals ik ze ooit had geschreven.


    Ja klopt, aanpassen kan later nog wel :p

    [ bericht aangepast op 17 mei 2015 - 17:50 ]


    Little do you know

    Naar wie kan ik Belle sturen? Aangezien ze nog niet echt een vast groepje heeft ofzo.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    xBooBear schreef:
    Naar wie kan ik Belle sturen? Aangezien ze nog niet echt een vast groepje heeft ofzo.


    Jonah is vrij? x'D


    Little do you know

    Voldemortx schreef:
    (...)

    Jonah is vrij? x'D


    Okaaay, she's coming


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Kan ik Aiden of Stuart ergens naartoe sturen?
    hi ik ben Sterre


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels