• Voor school moet ik twee artikelen schrijven en het leek me goed om daar even een klein onderzoekje voor te doen. Jullie zouden me geweldig helpen als jullie wat vragen kunnen beantwoorden!

    Inspiratie
    Mijn eerste artikel gaat over inspiratie voor het schrijven van verhalen en daarbij heb ik eigenlijk maar één vraag.
    Waar haal jij je inspiratie om verhalen te schrijven vandaan?

    Privacy in de toekomst
    Mijn tweede artikel moet gaan over privacy in de toekomst en daarbij heb ik ook één vraag.
    Denken jullie dat er in de toekomst nog privacy is en waarom wel/niet?

    Alvast echt heel erg bedankt en als jullie misschien goede filmpjes, artikelen etc. rondom deze onderwerpen hebben, zou ik het heel graag horen! (:
    x


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Inspiratie voor schrijven haal ik meestal vooral bij andere verhalen enzo vandaan, of als ik zel bezig ben met een verhaal krijg ik soms ook nieuwe inspiratie. Muziek en films geven me vaak ook ideeen.
    Ik denk niet dat er later nog echt privacy is, ten minste niet als het zo door gaat.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Waar haal jij je inspiratie om verhalen te schrijven vandaan?
    Meestal van films, series en boeken en/of trailers daarvan. Als iets in een film/boek/serie mij aanspreekt dan ga ik daar automatisch over nadenken en creeër ik een eigen idee rondom deze scene of dit moment. Soms baseer ik het op een geheel plot van iets, of mijn idee ontstaat opeens, gewoon uit het niets. Als ik daadwerkelijk ga schrijven dan gaat het soms vanzelf maar meestal luister ik (film)muziek om daar inspiratie uit op te halen. Het komt dus meestal door dingen om mij heen, wat ik zie of hoor, waar ik dan iets op baseer of helemaal uitwijk zodat ik soms later niet eens meer begrijp hoe ik van die ene foto of die scene uit een serie op een totaal ander spoor ben beland waar nu dat verhaal is.

    Denken jullie dat er in de toekomst nog privacy is en waarom wel/niet?

    Dat hangt naar mijn idee heel erg af van het persoon zelf. Ik denk wel dat je als je privacy belangrijk vindt je daar in de toekomst nog wel voor kan blijven zorgen, door bepaalde dingen te doen of na te laten, zoals misschien niet meegaan in een nieuwe social media die jouw privacy zou kunnen verzwakken (ik heb overigens geen idee hoe die social media er uit zou moeten zien). Het is op het moment soms al moeilijk om je privacy te behouden, maar je kan er nog steeds voor kiezen iets niet of wel te vertellen of te delen. Privacy zal denk ik ook in de toekomst een belangrijp aspect zijn om goed met elkaar te kunnen leven en ik denk dat een groot deel van de samenleving echt wel respect zal blijven hebben voor elkaar, en dus privacy geven.

    Alsjeblieft en succes ;3


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Yay bedankt! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Waar haal jij je inspiratie om verhalen te schrijven vandaan?
    Dat is een hele lastige. Ik denk dat ik mij inspiratie haal uit films, series en boeken. Maar soms ook uit muziek. Als ik me erg voel aangetrokken tot een nummer, dat moment wanneer een nummer voor jou spreekt, of gewoon heel erg mooi is, dan haalt dat ook gevoelens los wat ik weer gebruik in mijn verhalen.

    Denken jullie dat er in de toekomst nog privacy is en waarom wel/niet?
    Dit ligt erg aan de manier hoe je dit kan opvatten. Als je nu naar de wereld om je heen kijkt en hoe dit is geworden, zijn wij onze privacy allang verloren. We hebben nu twitter, facebook, instagram, whatever. Dit is allemaal ´onbewust´ het verlies van privacy. Het respect voor andermans privacy lijkt ook steeds verder te verdwijnen. Roddelen, vooroordelen. Dit heeft ook allemaal met privacy te maken. ´The need´ om in iemands leven te neuzen, dat is al een teken dat men vind dat je geen privacy meer mag hebben. Dus nee, ik vind dat wij onze privacy al lang geleden zijn kwijt geraakt.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.