• 'Hoe gaat het met je?' Een simpele vraag. Maar eigenlijk is die vraag helemaal niet zo simpel. Het kan namelijk twee betekenissen hebben. Soms stellen mensen je die vraag en is het de bedoeling dat je 'goed' zegt. Het is de start van een (kort) gesprek. Een openingszin. Mensen willen dan niet een heel verhaal horen over hoe jet echt met ke gaat. Met name de mindere dingen, waar je veel over kwijt kunt, willen ze niet weten. Van de week was er een docent uit Amerika in onze klas, een uitwisselingsproject met onze docent Engels. Zij vertelde er over dat dat in Amerika precies zo werkt. Meestal is het gewoon een openingszin waar je 'goed' op moet zeggen. Of 'good' dan, in het Engels
    Op andere momenten willen mensen daadwerkelijk weten hoe het met ke gaat. Goed, slecht, gewoon, en waarom.

    En soms is het best lastig in te schatten wanmer je 'goed' moet zeggen en wanneer je mag zeggen wat er zich afspeelt in je hoofd.
    Soms zeg ik ook automatisch 'goed', terwijl ik denk, oh wacht eens, eigenlijk os dat niet helemaal waar en zou ik nu best kunnen zeggen wat me bezig houdt.

    Zeg jij automatisch 'goed?' of gooi jij vaak je verhaal over iemand heen die daar waarschijnlijk niet echt in is geinteresseerd?

    Lastig hoor, sociale interacties x) ik ben trouwens meestal wel echt geinteresseerd in hoe het met anderen gaat. En jullie?

    Ik zeg eigenlijk standaard ''goed'', maar dat is eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat het de ander toch niet echt interesseert.


    Pretty is just a pretty word.

    In Amerika is het inderdaad de bedoeling dat je altijd reageert met 'I'm fine, thanks', heel oppervlakkig eigenlijk. Ik moest daar in het begin heel erg aan wennen toen ik daar was. Hier in Nederland zeg ik heel vaak 'goed' of misschien 'gaat wel'. Het ligt er heel erg aan wie het aan me vraagt.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik zeg altijd 'goed'. Mensen zijn wel geïnteresseerd in hoe ik me voel, maar ik wil ze gewoon niet vertellen dat het soms slecht met me gaat...

    [ bericht aangepast op 22 mei 2015 - 12:59 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Velleity schreef:
    Ik zeg eigenlijk standaard ''goed'', maar dat is eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat het de ander toch niet echt interesseert.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Dat ligt er heel erg aan met wie ik praat, maar meestal is het ook gewoon een: "goed hoor, met jou?"


    Because I love him, do I need another reason?

    Ultron schreef:
    Dat ligt er heel erg aan met wie ik praat, maar meestal is het ook gewoon een: "goed hoor, met jou?"


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ultron schreef:
    Dat ligt er heel erg aan met wie ik praat, maar meestal is het ook gewoon een: "goed hoor, met jou?"


    Precies dit.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ik zeg vaak precies hoe ik me voel :W


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik zeg meestal dat het goed gaat, ook al gaat het slecht. Ik zadel anderen liever niet op met mijn problemen.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2015 - 13:34 ]


    26 - 02 - '16

    Ik zeg meestal gewoon goed of soms "het gaat wel oke". Hier in de UK merk ik soms dat mensen het vragen en dan helemaal geen antwoord verwachten. Bijvoorbeeld als je bij een kassa staat. Meestal antwoord ik dan automatisch good en dam kijken ze je vreemd aan


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Velleity schreef:
    Ik zeg eigenlijk standaard ''goed'', maar dat is eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat het de ander toch niet echt interesseert.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Breadstick schreef:
    Dat ligt er heel erg aan met wie ik praat, maar meestal is het ook gewoon een: "goed hoor, met jou?"


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Velleity schreef:
    Ik zeg eigenlijk standaard ''goed'', maar dat is eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat het de ander toch niet echt interesseert.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik zeg altijd ´goed´
    Maar eerlijk gezegd kan je wel het verschil met 'hoe gaat het?' Standaard zinnetje en: 'Gaat het wel met je?' Met bezorgdheid.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik zeg standaard goed, maar mensen hebben me best wel snel door als het eigenlijk niet goed gaat haha


    -