• 'Hoe gaat het met je?' Een simpele vraag. Maar eigenlijk is die vraag helemaal niet zo simpel. Het kan namelijk twee betekenissen hebben. Soms stellen mensen je die vraag en is het de bedoeling dat je 'goed' zegt. Het is de start van een (kort) gesprek. Een openingszin. Mensen willen dan niet een heel verhaal horen over hoe jet echt met ke gaat. Met name de mindere dingen, waar je veel over kwijt kunt, willen ze niet weten. Van de week was er een docent uit Amerika in onze klas, een uitwisselingsproject met onze docent Engels. Zij vertelde er over dat dat in Amerika precies zo werkt. Meestal is het gewoon een openingszin waar je 'goed' op moet zeggen. Of 'good' dan, in het Engels
    Op andere momenten willen mensen daadwerkelijk weten hoe het met ke gaat. Goed, slecht, gewoon, en waarom.

    En soms is het best lastig in te schatten wanmer je 'goed' moet zeggen en wanneer je mag zeggen wat er zich afspeelt in je hoofd.
    Soms zeg ik ook automatisch 'goed', terwijl ik denk, oh wacht eens, eigenlijk os dat niet helemaal waar en zou ik nu best kunnen zeggen wat me bezig houdt.

    Zeg jij automatisch 'goed?' of gooi jij vaak je verhaal over iemand heen die daar waarschijnlijk niet echt in is geinteresseerd?

    Lastig hoor, sociale interacties x) ik ben trouwens meestal wel echt geinteresseerd in hoe het met anderen gaat. En jullie?

    Ik vind ''De mens'' echt raar.

    Ligt heel erg aan met wie ik praat, maar de laatste tijd gaat het ook gewoon echt goed, dus dan vertel ik ook de waarheid. Het ligt er dan weer aan met wie ik praat of ik een heel verhaal ga vertellen over de afgelopen dagen/weken/maanden of dat ik gewoon "Goed, met jou?" zeg. Of ik moet geen zin hebben in een conversatie en dan zeg ik ook vaak hetzelfde.


    Deep inside, I've never felt alive

    Velleity schreef:
    Ik zeg eigenlijk standaard ''goed'', maar dat is eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat het de ander toch niet echt interesseert.

    dit. of ik zeg 'het gaat wel,'


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Hangt van persoon tot persoon af. Is het een persoon waaraan ik iets wil vertellen, dan zeg ik het of het echt goed gaat of dat er iets op mijn maag ligt. Maar is het een persoon waar ik niet goesting voor heb om het aan te vertellen of omdat ik aanvoel dat het enkel maar een ijsbreker is, dan zeg ik mwah/goed/iets kort.
    Dus bij mij is het afhankelijk van persoon en situatie.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik zeg niet altijd direct "goed", maar soms ook "wel prima", "gaat wel" of "prima, al ben ik wel best moe". Ik zal niet zo snel helemaal uitleggen wat er precies in me omgaat. En het hangt natuurlijk van de persoon af.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2015 - 16:58 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Smileypup schreef:
    Ik vind ''De mens'' echt raar.


    Mee eens


    tiptoe through the tulips...

    Als het iemand is waarmee ik oppervlakkige praatjes maak, zeg ik meestal 'goed', dan heb ik ook niet de intentie om met iemand over mijn privéleven te praten. Maar als ik met iemand praat waar ik wat dichterbij sta, reageer ik zoals ik me voel (meestal als het antwoord 'slecht' is, zeg ik: 'Ik sta nog overeind', dat maakt het wat makkelijker voor de ander om erop in te gaan)


    Searching heavens for another earth

    Velleity schreef:
    Ik zeg eigenlijk standaard ''goed'', maar dat is eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat het de ander toch niet echt interesseert.


    Tru


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Velleity schreef:
    Ik zeg eigenlijk standaard ''goed'', maar dat is eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat het de ander toch niet echt interesseert.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Breadstick schreef:
    Dat ligt er heel erg aan met wie ik praat, maar meestal is het ook gewoon een: "goed hoor, met jou?"


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik zeg standaard goed. Behalve bij een geselecteerde aantal mensen dan, bij wie ik weet dat ik de waarheid wel bij hun kwijt kan. Het rare is dat men vaak wel alles tegen me kwijt willen, terwijl ik weet dat als het niet zo goed met mij gaat, ik mijn verhaal niet bij hun kwijt kan. Gewoon omdat het hun niet interesseert of ze doen alsof het 'zo klein' is.


    -

    Ligt eraan hoe goed ik de persoon ken eigenlijk... Als ik diegene goed ken ben ik meestal wel redelijk eerlijk, maar ook lang niet altijd.


    Life is hard and then we die

    Ik vind het vooral heel erg graag als mijn dokter vraagt hoe het met me gaat. Dan zeg ik altijd dat alles goed gaat om me daarna te bedenken dat ik daar helemaal niet zou zijn als daadwerkelijk alles goed zou zijn. (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Yeoubi schreef:
    Ik zeg meestal dat het goed gaat, ook al gaat het slecht. Ik zadel anderen liever niet op met mijn problemen.


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Hoi leuk topic! Ik zeg vaak automatisch al ja het gaat goed of heel goed! Maar meestal hoort men mam of zoet men mam dat het soms ook noet goed gaat.

    X in ieder geval nu gaat het goed want ik heb weer al is een verlengd weekend
    Nice!!!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful