• Michael Clifford van de band 5 Seconds Of Summer is tijdens een concert in de Wembley Arena in Londen in brand gevlogen. De gitarist kwam te dicht bij vuurwerk op het podium. Het moment is vastgelegd op video.

    Op foto's en video's van fans is te zien hoe het haar van de 19-jarige man vlam vat. Direct daarna dooft hij het vuur door met zijn handen op de vlammen te slaan. Voordat hij van het podium verdwijnt, dept hij zijn gezicht met een handdoek.

    Na het incident vertelt een bandlid dat de show wordt gestopt, omdat Clifford naar het ziekenhuis moet. Fans van 5 Seconds Of Summer maken zich daarna grote zorgen over de toestand van de gitarist en leven mee op sociale media. "Ik doe het nooit, maar nu moet ik huilen. Hopelijk gaat het goed met Michael", zegt een fan.

    Uren later laat Clifford weer van zich horen. Op Instagram en Twitter plaatst hij een foto waarop zijn gezicht is ingepakt met verband. "Sorry dat ik de show niet kon afmaken, maar gelukkig lijk ik nu op Two-Face (een schurk uit Batman, red.). Dank iedereen voor de zorgen", schrijft Clifford bij zijn tweet, die tienduizenden keren wordt geretweet.


    Bron: nos.nl

    Hiervan ben ik toch wel geschrokken, dat dit überhaupt kan gebeuren en dat het is gebeurt. Daarnaast heb ik zoiets van, waarom kwam hij in vredesnaam te dichtbij het vuurwerk? Hij heeft al aardig wat shows gedaan dus hij zou toch moeten weten dat hij er niet te dichtbij mag komen?

    Hopelijk komt het goed met hem voor zover dat kan en is hij snel weer uit het ziekenhuis.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Vreselijk vind ik het dat het is gebeurt, dat verdient niemand zoiets. En Calum was zo bezorgd om Mikey heb ik gelezen.


    Ja hij was heel bezorgd en mensen gingen foto's plaatsen dat Calum aan het huilen was omdat hij zo geschrokken was maar die foto's zijn nep, gelukkig. Of tenminste, niet van dat concert. Vanavond gaat Mikey trouwens gewoon meespelen op het concert. c:

    Kile schreef:
    Ja, het is erg. Wat vind ik er van? Lomp...


    El Diablo.

    Quokka schreef:
    (...)

    Hoezo vind je het lomp?
    Vuur is iets dat 'loopt' je blijft er best, zeker in zo'n geval, zo ver mogelijk vandaan. Hebben ze die kerel nooit geleerd niet met vuur te spelen? En ik weet dat velen deze mening niet zullen delen, maar ik vind het heel onverantwoordelijk gedrag om zo dicht bij vuur te gaan staan. Maar wie zijn billen brandt, moet op de blaren gaan zitten zeker? :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Kile schreef:
    (...) Vuur is iets dat 'loopt' je blijft er best, zeker in zo'n geval, zo ver mogelijk vandaan. Hebben ze die kerel nooit geleerd niet met vuur te spelen? En ik weet dat velen deze mening niet zullen delen, maar ik vind het heel onverantwoordelijk gedrag om zo dicht bij vuur te gaan staan. Maar wie zijn billen brandt, moet op de blaren gaan zitten zeker? :'D


    Naja, ze hebben zelf niet om het vuur gevraagd dus van beide kanten snap ik het wel.

    Kile schreef:
    (...) Vuur is iets dat 'loopt' je blijft er best, zeker in zo'n geval, zo ver mogelijk vandaan. Hebben ze die kerel nooit geleerd niet met vuur te spelen? En ik weet dat velen deze mening niet zullen delen, maar ik vind het heel onverantwoordelijk gedrag om zo dicht bij vuur te gaan staan. Maar wie zijn billen brandt, moet op de blaren gaan zitten zeker? :'D


    Het is niet dat hij erin is gelopen ofzo. dat ding ging opeens af en schoot zo in zijn gezicht.



    -Het was het eerste wat ik las toen ik terug kwam in nederland gisteravond. Ik vind het echt super sneu voor hem. Het was kantje boord of hij was blind geweest aan zijn linker oog.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2015 - 16:57 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    TylerJoseph schreef:
    (...)

    Hij ging er niet bijstaat. dat ding ging opeens af en schoot zo in zijn gezicht.



    -Het was het eerste wat ik las toen ik terug kwam in nederland gisteravond. Ik vind het echt super sneu voor hem. Het was kantje boord of hij was blind geweest aan zijn linker oog.

    Hij gaat er wel mooi tussen staan :') Al leek die vlam hem wel heel mooi te vinden. But still...


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Quokka schreef:
    (...)

    Eerst dacht ik dat iemand een heel zieke grap wilde uithalen en toen zag ik het nieuwsbericht, toen had ik zoiets van dit is echt. Daarna besefte ik pas en schrok ik echt.


    Precies dat, omg.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Persoonlijk vind ik dat hij er wat achteloos heeft nagedacht. Zelfs al is het een klein vuurtje, het kan alsnog gevaarlijk zijn. Echter vind ik het verder wel erg voor hem, ik luister en ken niet de hele band, maar zoiets is natuurlijk verschrikkelijk als dat met je gebeurd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Kile schreef:
    (...) Vuur is iets dat 'loopt' je blijft er best, zeker in zo'n geval, zo ver mogelijk vandaan. Hebben ze die kerel nooit geleerd niet met vuur te spelen? En ik weet dat velen deze mening niet zullen delen, maar ik vind het heel onverantwoordelijk gedrag om zo dicht bij vuur te gaan staan. Maar wie zijn billen brandt, moet op de blaren gaan zitten zeker? :'D


    Mij lijkt het dat hij wel weet dat hij niet te dichtbij vuur moet komen. Ieder mens die weet wat vuur is en heeft gevoeld hoe warm/heet dat kan zijn, zal niet te dichtbij komen lijkt mij.


    Physics is awesome

    Kile schreef:
    (...)
    Hij gaat er wel mooi tussen staan :') Al leek die vlam hem wel heel mooi te vinden. But still...


    Misschien dacht hij dat daar geen vuur zou komen? Wat ik van vuur ken op podiums komt het vuur alleen bij het midden en blijven de zijkanten meestal zonder vuur.


    Physics is awesome

    Dat risico is er nu eenmaal, die vlammen zijn niet afgezet, enkel aangeduid met een sticker ofzoiets, maar als je bezig bent valt dat niet heel erg op.


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat rot dat dit hem is overkomen. Hopelijk herstelt hij er snel van en heeft hij geen blijvende littekens opgelopen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Fabsel schreef

    Wat rot dat dit hem is overkomen. Hopelijk herstelt hij er snel van en heeft hij geen blijvende littekens opgelopen.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Lolicia schreef:
    Persoonlijk vind ik dat hij er wat achteloos heeft nagedacht. Zelfs al is het een klein vuurtje, het kan alsnog gevaarlijk zijn. Echter vind ik het verder wel erg voor hem, ik luister en ken niet de hele band, maar zoiets is natuurlijk verschrikkelijk als dat met je gebeurd.


    Waarschijnlijk wist hij wel dat het gevaarlijk is.


    Physics is awesome

    Cordon schreef:
    Dat risico is er nu eenmaal, die vlammen zijn niet afgezet, enkel aangeduid met een sticker ofzoiets, maar als je bezig bent valt dat niet heel erg op.


    Dat zou het wel verklaren. Ze lijken soms helemaal op te gaan in de muziek dus.


    Physics is awesome