• cover made/edited by Lolicia


    In 1954 worden een paar mensen die elkaar niet kennen uitgenodigd op een feestje in een landhuis in New England. Daar worden ze opgewacht door de butler, Wadsworth, die hen elk een pseudoniem geeft om hun ware identiteit te verbergen.

    Na het diner onthult Wadsworth de ware reden van het feestje; elke gast heeft een aantal geheimen waar Wadsworth van op de hoogte is, en wordt hiermee gechanteerd.
    Wadsworth is zelf ook slachtoffer van chantage. Hij weet echter dat Mr. Black de man is die hen allemaal chanteert. Mr. Black herinnert hen er echter allemaal aan dat hij hun geheimen makkelijk kan onthullen, ook in de gevangenis. Hij geeft elk van de gasten een wapen en nodigt hen uit om Wadsworth te vermoorden. Dan zal hij hun geheimen niet prijsgeven. Hij doet vervolgens het licht uit, maar wanneer het licht weer aangaat, blijkt niet Wadsworth maar Mr. Black zelf te zijn gedood. Alle gasten ontkennen dit op hun geweten te hebben. In plaats daarvan proberen ze allemaal te achterhalen wie de ware dader is.


    Hoeveel deelnemers zoek je?
          Omdat dit een Cluedo-gerelateerde Weerwolven van Wakkerdam is, is het nog onzeker hoe dit alles zal uitvallen. Daarom hebben we ook voor 6 deelnemers gekozen, echter kan ik dit ook uitbreiden tot 20 deelnemers als er genoeg interesse is.
    Vallen er deelnemers af of blijft iedereen meedoen gedurende de hele wedstrijd?
          Deelnemers vallen af. Het is net in Weerwolven van Wakkerdam dat de moordenaar mag kiezen wie hij/zij vermoordt. Als er uiteindelijk èèn iemand overblijft is diegene de winnaar. Ik heb zelf geen credits om uit te delen, dus het is meer een spel voor de lol dan om echt iets te winnen.
    Organiseer je het met iemand of zoek je nog juryleden?
          Ik organiseer het samen met Maia/Morticia.
    Hoeveel rondes zijn er? Hoe lang duurt één ronde?
          Dit gaat net zoals Weerwolven van Wakkerdam. Overdag stemmen, maar 's nachts wordt er gemoord. Er wordt niet met uitstel gewerkt. Degenen die dus niet hebben gestemd met de deadline aangebroken is, zitten nog wel in de wedstrijd. Echter als het meerdere keren voorkomt dat je niet stemt, zal ik overleggen met Maia of we je eruit halen.
    Elke dag en nacht duurt 3 dagen. Dan hebben jullie genoeg tijd om te stemmen en theorieën te verzinnen.


    Moordenaars: (De hoeveelheid laten we over hoeveel er meedoen.) Deze mensen komen 's nachts tevoorschijn en maken slachtoffers in het landhuis door met elkaar te overleggen. Tijdens de eerste nacht kiezen ze wie de oppermoordenaar wordt, deze staat rechtstreeks in contact met de organisator om steeds het slachtoffer door te geven.
    Arts (1): De arts heeft twee drankjes die ze kan gebruiken, ze is niet verplicht ze te gebruiken. Het levenselixer om slachtoffers weer tot leven te wekken en het dodelijk gif om iemand te vermoorden. Ze kan beide maar één keer gebruiken.
    Dominee (1): Tijdens de eerste nacht kiest de Dominee twee mensen die hij/zij samen vindt horen en deelt dit mee aan de organisator. Sterft het koppel, dan mag de Dominee een nieuw koppel aanduiden en moet hij/zij deze opnieuw doorgeven aan de organisator. Er mogen niet telkens dezelfde gekozen worden.
    Detective (1): De detective is 's nachts het meest waakzaam. Hij/zij mag de organisator elke avond contacteren met welke rol hij/zij wil inkijken, hij/zij mag een rol niet tweemaal inkijken.
    Slet (2-3): De sletten sluipen 's nachts bij iemand anders in bed. Als de persoon waar zij die avond zijn het slachtoffer is, wordt de slet zelf ook een slachtoffer.
    Burgers: Deze personen hebben geen speciale rol, zij kunnen enkel speculeren over wie de moordenaar(s) kunnen zijn.
    Waarom geen burgemeester? Omdat ik die in dit spel de butler maak en niemand die rol op zich zal krijgen, Maia en ikzelf zullen de burgemeester zijn, deze kan dan ook niet sterven doorheen het spel.


    STORY

    Vol!
    Deelnemers:
    StephenFry • Stephen
    Sublatti • Lisanna
    Phxntasia • Jo-Anne Moordenaar
    Marijsel • Annemarije
    Runescript
    FAYZ • Fay Moordenaar
    Furiosa • Nikki Burger
    Evanel • Ruskow
    Athenalove Slet
    Scribe • Tialda
    Complexes • Britt
    Kishimoto • Sarita Burger
    Painkiller • Qing
    Bluck • Julia
    Asil98 • Lisa
    Edilio • Ness
    Spotgaai • Marlies
    Magnus • Fleur
    Orvieto • Melissa
    Khronos • Savannah

    Regels:
    • Aan de huisregels van Quizlet houden. Dit houdt in dat schelden, pesten, ruzie maken en elkaar bedreigen ten strengste verboden is.
    • Rollen mogen niet doorgegeven worden. Houdt deze voor jezelf.
    • Geef naamsveranderingen en afwezigheden alsjeblieft door.

    Beste Lolicia,

    Hierbij geef ik je toestemming om te beginnen met je Weerwolven van Wakkerdam wedstrijd. Erg leuk dat je het over Cluedo doet! Heel origineel. Mijn complimenten. Ik wens je veel plezier met het organiseren van de wedstrijd.

    Met vriendelijke groet,
    Marijsel
    Wedstrijdmoderator

    [ bericht aangepast op 7 juli 2015 - 23:19 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Marijsel schreef:
    Dat is onzin. Ik stemde op jou omdat ik jou als een sterke speler zie, daarbij kan ik de wolf niet zijn, want als je goed hebt gelezen dan zie je dat de wolven mij eruit wilden stemmen bij de eerste nacht. :')


    Het is sarcasme.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Marijsel schreef:
    Dat is onzin. Ik stemde op jou omdat ik jou als een sterke speler zie, daarbij kan ik de wolf niet zijn, want als je goed hebt gelezen dan zie je dat de wolven mij eruit wilden stemmen bij de eerste nacht. :')


    Haha, ik was maar wat aan het plagen. Volgens mij is het toch wel duidelijk dat jij de wolf niet kan zijn, toch? Niet dat anderen nu denken dat jij het bent.


    Your make-up is terrible

    Oh, dan heb ik verkeerd meegekregen. Excuses. x)

    [ bericht aangepast op 3 juli 2015 - 20:40 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Ik meld alvast dat ik soms het spel kan vergeten aangezien ik het zo druk heb en ik het dan per ongeluk vergeet.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Guys, de tweede dag is aangebroken in 't landhuis!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    IK LEEF NOG O.o aight, iemand theorieën? :'D ik heb de mijne al gedaan, maar dat is met m'n schrapmethode, alsnog zijn er nog veel andere buiten deze ^^.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Hoeveel moordenaars zijn er eigenlijk?


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    Hoeveel moordenaars zijn er eigenlijk?

    In het hele spel zijn het er vier, maar jullie hebben al èèn iemand ontmaskerd en dat was Phxntasia.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Omdat ik niets beters te doen heb, deel ik met jullie mijn lijst. Dus okay:

    Painkiller - Stemde Random - Phxntasia (ging dood, was een weerwolf) - Theorie van de weerwolven of een ziener?
    Marijsel - Stemde Random - Furiosa (ging dood, burger) - doordat de wolven in het begin haar op het nippertje niet vermoorden, denken velen dat zij geen wolf is. Toch wil ik t niet uitsluiten.
    Edilio - Wachtte, stemde uiteindelijk random op Furiosa (burger) - Wolf? Wachtte, maar stemde voordat duidelijk was dat de wolf Phxntasia dood zou gaan.
    FAYZ - Wachtte, stemde uiteindelijk als een van de laatste op Furiosa (burger) - Wolf? Stemde nadat Phxntasia duidelijk het meest werd verdacht
    Kishimoto (dood + burger) - Stemde Random op Khronos
    Orvieto - Stemde Random op Khronos
    Sublatti - stemde random op Athenalove (dood + slet)
    Furiosa (dood + burger) - stemde met een theorie tegen FAYZ - ging dood (burger)
    - Toen stemde Edilio -
    Asil98 - Stemde Random? - Magnus
    Phxntasia (dood + ww) - Stemde Random - Orvieto
    StephenFry - Stemde Random op Phxntasia (op ww)
    Spotgaai - Stemde Random? op Complexes
    Complexes - Stemde random? op Phxntasia (ww)
    Evanel - Stemde Random op Sublatti
    Scribe - Stemde random op Khronos
    - hier stemde FAYZ -
    Magnus - Stemde Random? op Athenalove
    Athenalove - Stemde Random? op Furiosa (dood + burger)
    Khronos - Stemde Random? op Phxntasia (ww)
    Larkin - Stemde Random? op Phxntasia (ww)

    Verdenkingen:
    De Theorie dat wolven op elkaar stemmen maken de volgenden verdacht:
    - Painkiller (stemde op de ww Phxntasia, die dood is - als eerste)
    - Complexes (stemde op de we Phxntasia, die dood is - als tweede)
    - Khronos (stemde op de ww Phxntasia, die dood is - als derde)
    - Larkin (stemde op de ww Phxntasia, die dood is - als vierde)
    Die laatste twee zijn minder verdacht omdat als ze niet hadden gestemd, was de ww Phxntasia niet dood geweest
    - Orvieto (werd random op gestemd door Phxntasia(ww). Orvieto stemde ook op Khronos, die in dit lijstje staat.)
    Volgens deze theorie zouden Painkiller, Complexes, Khronos, Larkin en Orvieto evt een we kunnen zijn. Of ze vonden Phxntasia gewoon verdacht xd

    De verdedigingstheorie - Om de ww Phxntasia te verdedigen zouden
    - FAYZ (wachtte eerst)
    en
    - Athenalove
    verdacht zijn. Al zou het ook kunnen dat ze tussen de twee koplopers random kozen (Phxntasia en Furiosa)


    Ik ga nog even wachten met stemmen en hopen dat er nog mensen met betere theorieën komen x)
    Of dat er een theorie komt die zich bij die van mij aan sluit of verdiept zodat er niet 7(?) mensen verdacht zijn.

    En nu ben ik toch wel moe geworden. Nightynight guys (doeg)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2015 - 1:46 ]


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Oh ik word nu verdacht omdat ik al op een wolf stemde? :') Aight, aight. Wat voor een theorieën bedenken jullie. xd Als ik wolf zou zijn, zou ik eerst wachten met stemmen zodat áls ik dan op een medewolf zou stemmen, er geen kans meer zou zijn dat iemand me volgt. But, aight. Je zal het wel zien zeker :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Lol. Dus ik word verdacht omdat ik toevallig, omdat ik een streepje mistelde, een wolf heb weten te doden? :') Oke dan.

    En trouwens, ik was de laatste die stemde.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2015 - 11:24 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Painkiller schreef:
    Oh ik word nu verdacht omdat ik al op een wolf stemde? :') Aight, aight. Wat voor een theorieën bedenken jullie. xd Als ik wolf zou zijn, zou ik eerst wachten met stemmen zodat áls ik dan op een medewolf zou stemmen, er geen kans meer zou zijn dat iemand me volgt. But, aight. Je zal het wel zien zeker :')


    Larkin schreef:
    Lol. Dus ik word verdacht omdat ik toevallig, omdat ik een streepje mistelde, een wolf heb weten te doden? :') Oke dan.

    En trouwens, ik was de laatste die stemde.


    Niet zo chagrijnig xd
    Ik moet iets haha. En ik zag ergens de theorie van dat de wolven op elkaar stemden. Dus mocht die theorie waar zijn, dan zijn al die mensen verdacht.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Oh en even uit verduidelijking.
    Het zijn niet mijn theorieën, maar twee theorieën die ik in dit topic had gevonden en die ik uit verveling heb uitgewerkt x)
    De enige die ik atm verdenk is. Naja. Eigenlijk iedereen, bc ik heb geen idee wie wat is xd


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Bluck schreef:
    Oh en even uit verduidelijking.
    Het zijn niet mijn theorieën, maar twee theorieën die ik in dit topic had gevonden en die ik uit verveling heb uitgewerkt x)
    De enige die ik atm verdenk is. Naja. Eigenlijk iedereen, bc ik heb geen idee wie wat is xd

    Theorieën verzinnen is heel normaal hoor haha. Er zijn er meerderen die het doen. Ik ben wel benieuwd naar wat voor soort theorieën er nog meer zijn. I love your name and pf tho.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2015 - 13:28 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bluck schreef:
    (...)

    Niet zo chagrijnig xd
    Ik moet iets haha. En ik zag ergens de theorie van dat de wolven op elkaar stemden. Dus mocht die theorie waar zijn, dan zijn al die mensen verdacht.


    Ik doe niet chagrijnig jezus.
    Ja nu wel omdat ik weer word beschuldigd van chagrijnig zijn. Leer gewoon eens hoe ik in elkaar zit en dat ik niet alles slecht bedoel.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.