• Ik maak dit topic maar aan aangezien ik deze nog nergens gezien had hier.

    Zijn er nog mensen zoals ik die hun kans willen wagen met het toelatingsexamen geneeskunde in juli/augustus in België? Zo ja, dan kunnen we elkaar wat steun/tips/hulp geven c;

    Of misschien zelfs mensen die een van de vorige jaren geslaagd zijn en nu al dan niet geneeskunde/tandheelkunde volgen.

    Ik ben nog niet meteen iemand tegengekomen op Quizlet die dit gaat doen, dus ik ben benieuwd ;p

    [ bericht aangepast op 21 juni 2015 - 20:49 ]


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Ik weet dat DrDashy ofwel Alwin iets in de geneeskunde doet, maar verder kan ik je helaas niet helpen. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Toelatingstoets waar? België? Want daar heb ik vorig jaar aan meegedaan maar niet doorgekomen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    ^ Jup, van België c:

    I feel you... Ik heb zelf vorig jaar al 2x meegedaan en ook 2x niet geslaagd;..


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Ah oke, dus dan hoef ik je allemaal zo'n dingen als "wees heel erg op tijd" niet te zeggen. ^^ Er is een site, maar ik weet niet meer waar, waarop je allemaal oefeningen kunt maken. Maak gewoon heel erg veel oefeningen. En bij de tweede helft gewoon je kijken wat het beste is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Haha nee, ben al een aantal maanden terug bezig geweest met oefeningen maken en theorie herhalen dus hopelijk komt het dit keer wel goed...

    Ik heb nu een jaar biomedische wetenschappen gedaan en dat gaat me toch niet zo goed af, alleen is het wel handig dat ik nu een hoop wetenschappen (chemie vooral) heb gekregen, dus heb ik al wat meer achtergrond c:

    Ga je het dit jaar terug opnieuw proberen?


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Nee, ik denk het niet. Ik studeer nu biologie (Leuven) en dat bevalt me prima. Het blijft wel prikkelen, maar ik maar zeker mijn bachelor af. Misschien ga ik na mijn bachelor nog eens proberen. En na een jaar biomedische gaat dat toch zeker wel moeten lukken?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Een vriendin van me studeert nu geneeskunde. Zij was de eerste keer niet door met het toelatingsexamen. Na een jaar biomedische wetenschappen had ze nog eens deelgenomen en was toen wel geslaagd. Verder kan ik er ook niet veel over zeggen. :')


    Take me to wonderland

    Ik ga volgend jaar een gok wagen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik ga het ook volgend jaar proberen!
    Ik wil eerst proberen in Nederland bij een universiteit erin te komen, maar al die decentrale selecties.. ik heb er zelf niet zoveel vertrouwen in.
    Toen ik naar Leuven was was daar een Nederlandse jongen die 3x (3 jaar!!) was uitgeloot in Nederland (toen geneeskunde nog een lotingssysteem had) en toen pas naar Belgie was gegaan. Als tip kreeg ik om heel veel oefenopgaven te maken ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik doe mee dit jaar ^-^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Veel succes toekomstige gezondheidszorg-brûhs!

    En pot alvast koffie op want coschappen zijn vermoeiend *.*


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb vorig jaar meegedaan, dat is me niet gelukt, augustus heb ik dan ook niet meer gedaan.
    Ik studeer nu biologie in Gent en ik ben verliefd.
    Ik vind het toelatingsexamen nogal nutteloos, ik heb veel overlappende vakken en kan deze perfect aan, dus ik zie niet waarom geneeskunde me niet gelukt zou zijn, maar ah, dat is mijn mening.
    Maar als je dit jaar aankon, gaat het je zeker lukken. Denk eens aan het examen van vorig jaar, nu kan je zoveel meer dan je toen gevraagd werd!

    [ bericht aangepast op 22 juni 2015 - 20:35 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Ik heb vorig jaar meegedaan, dat is me niet gelukt, augustus heb ik dan ook niet meer gedaan.
    Ik studeer nu biologie in Gent en ik ben verliefd.
    Ik vind het toelatingsexamen nogal nutteloos, ik heb veel overlappende vakken en kan deze perfect aan, dus ik zie niet waarom geneeskunde me niet gelukt zou zijn, maar ah, dat is mijn mening.
    Maar als je dit jaar aankon, gaat het je zeker lukken. Denk eens aan het examen van vorig jaar, nu kan je zoveel meer dan je toen gevraagd werd!


    *biologie high five* ;p


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Cresseyde schreef:
    Ik heb vorig jaar meegedaan, dat is me niet gelukt, augustus heb ik dan ook niet meer gedaan.
    Ik studeer nu biologie in Gent en ik ben verliefd.
    Ik vind het toelatingsexamen nogal nutteloos, ik heb veel overlappende vakken en kan deze perfect aan, dus ik zie niet waarom geneeskunde me niet gelukt zou zijn, maar ah, dat is mijn mening.
    Maar als je dit jaar aankon, gaat het je zeker lukken. Denk eens aan het examen van vorig jaar, nu kan je zoveel meer dan je toen gevraagd werd!


    Ik heb ook lang getwijfeld of ik biologie zou doen, maar ben uiteindelijk toch naar biomedische gegaan. Misschien, in het slechtste geval als ik er nu weer geen twee keer doorgeraak, dat ik dan ga overschakelen naar Biologie, maar dat zie ik dan nog wel. Hopelijk moet het zo ver niet komen ;p

    En ik hoop dat het zal lukken, ook voor de anderen hier die mee gaan doen c: Intussen ben ik weer volop oefeningen aan het maken ter voorbereiding want het komt steeds dichter...


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Mijn zus gaat er aan meedoen, ik ga zelf de ijkingstoets doen :)


    What would Emma do?