• Ik maak dit topic maar aan aangezien ik deze nog nergens gezien had hier.

    Zijn er nog mensen zoals ik die hun kans willen wagen met het toelatingsexamen geneeskunde in juli/augustus in België? Zo ja, dan kunnen we elkaar wat steun/tips/hulp geven c;

    Of misschien zelfs mensen die een van de vorige jaren geslaagd zijn en nu al dan niet geneeskunde/tandheelkunde volgen.

    Ik ben nog niet meteen iemand tegengekomen op Quizlet die dit gaat doen, dus ik ben benieuwd ;p

    [ bericht aangepast op 21 juni 2015 - 20:49 ]


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    StephenFry schreef:
    Mijn zus gaat er aan meedoen, ik ga zelf de ijkingstoets doen :)


    *Vuistje*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Orvieto schreef:
    (...)

    *Vuistje*


    Waar ga jij? :D


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    (...)

    Waar ga jij? :D


    Gent, jij? ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Orvieto schreef:
    (...)

    Gent, jij? ^^


    Leuven, dat is wel een eindje uit elkaar.


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    (...)

    Leuven, dat is wel een eindje uit elkaar.


    Feit. :') Ga je ook woensdag?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Orvieto schreef:
    (...)

    Feit. :') Ga je ook woensdag?


    Ja, ik geloof dat het voor iedereen hetzelfde is, die van geneeskunde hebben hun examen de achtste denk ik, he?


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    (...)

    Ja, ik geloof dat het voor iedereen hetzelfde is, die van geneeskunde hebben hun examen de achtste denk ik, he?


    Ja, maar je hebt ook een toets in september, daarmee. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Aan sommige universiteiten in Vlaanderen kan je voorbereidende cursussen volgen. Bij KU Leuven verkopen ze ook het cursusboek van die sessies, met de oplossingen erbij. Dit boek kan je nog kopen voor het examen in augustus 2015 ook. Hier is de pagina: http://med.kuleuven.be/nl/algemeen/toelatingsexamen/vs.

    Eén van mijn beste vriendinnen heeft ook eerst een jaar biomedische gedaan om het nu weer opnieuw te proberen. Ik weet zeker dat het haar gaat lukken, en moest dat niet zo zijn, weet ik zeker dat dat examen prut is. Ze s ervoor gemaakt!

    Ik wens jullie veeeeel succes en probeer vooral niet te stressen. Het lukt jullie wel (:


    Mhm?

    Sorry voor 't omhoogkikken, maar wie is er allemaal door? (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik was er niet door jammer genoeg :/

    In augustus nog eens proberen :)


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Ik heb ambities om het te gaan doen (krul)

    Mag ik vragen welke studierichting je nu doet? Want dat heeft er vaak veel mee te maken ^^ Zo zie je dat mensen in de richtig Latijn - Wiskunde het erg moeilijk hebben met de wetenschapsvakken, daarom ga ik dus Latijn - Wetenschappen - Wiskunde doen :') Of Wetenschappen - Wiskunde, ik ben er nog niet uit.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    Ik heb ambities om het te gaan doen (krul)

    Mag ik vragen welke studierichting je nu doet? Want dat heeft er vaak veel mee te maken ^^ Zo zie je dat mensen in de richtig Latijn - Wiskunde het erg moeilijk hebben met de wetenschapsvakken, daarom ga ik dus Latijn - Wetenschappen - Wiskunde doen :') Of Wetenschappen - Wiskunde, ik ben er nog niet uit.


    Little bit kort door de bocht, is 't niet? Het is niet omdat ik Moderne Talen - Wetenschappen ga doen, dat ik het erg moeilijk heb met wiskunde - ik heb gewoon absoluut geen zin om te leren voor mijn wiskunde in een zevenuursrichting. Daarbij bestaat LaWeWi officieel niet, dat is geen officiële richting en op je diploma staat dan nog steeds Latijn - Wiskunde.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Baelor schreef:
    (...)

    Little bit kort door de bocht, is 't niet? Het is niet omdat ik Moderne Talen - Wetenschappen ga doen, dat ik het erg moeilijk heb met wiskunde - ik heb gewoon absoluut geen zin om te leren voor mijn wiskunde in een zevenuursrichting. Daarbij bestaat LaWeWi officieel niet, dat is geen officiële richting en op je diploma staat dan nog steeds Latijn - Wiskunde.


    Dat is niet wat ze bedoelt volgens mij ;) Ik denk dat ze nu al heeft besloten dat ze graag mee zou doen aan het ingangsexamen en ze vraagt zich af welke richting daar het best op aansluit en haar het best voorbereid. Persoonlijk zou ik dan gaan voor Wetenschappen - Wiskunde, omdat die vakken toch zwaar bevraagd worden op het examen. Daarnaast kan je ook verschillende buitenschoolse voorbereidingscursussen volgen. Zo is er bijvoorbeeld een vijfdaagse in Leuven die ieder jaar opnieuw gehouden wordt.

    En ze had het over wetenschappen, niet wiskunde ;) Wat denk ik wel logisch is, omdat je in Latijn wel wat minder wetenschappen krijgt dan in de richting wetenschappen. Ook al is de richting misschien niet officieel, wil dat niet zeggen dat je geen extra voorbereiding krijgt als zij daar op school meer wetenschappen bij krijgt dan mensen die in 'gewoon' Latijn wiskunde zitten. Het gaat er niet om wat op je diploma staat, maar op wat je gezien hebt.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2015 - 21:51 ]


    What would Emma do?

    Liopleurodon schreef:
    (...)

    Dat is niet wat ze bedoelt volgens mij ;) Ik denk dat ze nu al heeft besloten dat ze graag mee zou doen aan het ingangsexamen en ze vraagt zich af welke richting daar het best op aansluit en haar het best voorbereid. Persoonlijk zou ik dan gaan voor Wetenschappen - Wiskunde, omdat die vakken toch zwaar bevraagd worden op het examen. Daarnaast kan je ook verschillende buitenschoolse voorbereidingscursussen volgen. Zo is er bijvoorbeeld een vijfdaagse in Leuven die ieder jaar opnieuw gehouden wordt.


    Als ik het herlees zie ik inderdaad dat ik het verkeerd opgevat heb, sorry! Ik zou ook gaan voor WeWi, omdat je daarin nog zwaardere wetenschappen krijgt en je Latijn eigenlijk echt niet nodig hebt voor geneeskunde,


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried