• Ik zag een tijdje geleden dit artikel, en vond het gewoon zo lief en verrassend.

    Even zelf in het Nederlands vertaald, voor als dat makkelijker is voor sommigen. :Y)

    Deze geredde rat en hond zijn de beste maatjes ooit

    (Huisdier rat, geen straatrat.)

    Osirs en Riff Rat zijn een ongewoon vertrouwd duo; de 3 jaar oude Hollandse Herder die therapie hond is, laat de 3 maand oude rat (ondertussen 4,5 maand) in zijn mond kruipen en zijn tanden schoonmaken - Hollandse Herders staan bekend voor hun gehoorzaamheid en trainingsvermogen. Riff Rat werd gered toen hij ongeveer 4 weken oud was en genas door een spuitje.

    "Riff Rat vindt het heel leuk om de binnenkant van Osiris mond schoon te maken. Ik ben er zeker van dat jullie je allemaal afvragen of wij niet bang zijn dat Osiris Riff zal opeten - NOPE! Osiris heeft tientallen dieren helpen verzorgen en is de vriendelijkste hond die ik ooit heb ontmoet," schrijft hun baasje op de @osirisandriff Instagram.


    Toch wel gek dat een hond die normaal vijandig zou reageren op ratten en andere kleine beestjes, vrienden is met een rat, niet? En dat een rat die normaal doodsbang zou zijn voor zo'n groot dier, gewoon in zijn mond durft te kruipen!


    Neem een kijkje in het artikel voor meer schattige foto's en een filmpje van 15 sec. ;3

    Kennen jullie nog van die merkwaardige vriendschappen tussen totaal verschillende dieren?


    Ik wil een tuin vol egels

    Dit doet me denken aan Sirius en Peter in animus vorm.
    How cute haha


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Wat gaaf!

    Mijn vorige kat kon altijd met mijn vorige hamster overweg. Ze lagen altijd samen en zo.
    Zolang je een dier maar opvoed met een ander dier gaat het meestal wel goed. Ik hoor mensen ook vaak zeggen; heb je een kat en een hond? Gaat dat wel goed?
    Wel, ja. Dat gaat goed. Waarom zou het niet goed gaan. Stomme vooroordelen over katten en honden -.-


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lizor schreef:
    Dit doet me denken aan Sirius en Peter in animus vorm.
    How cute haha

    Haha, nu je het zegt. :'D
    En inderdaad. :3


    Ik wil een tuin vol egels

    Aww, wat schattig. Vriendschappen tussen dieren waarvan je dat niet meteen zou verwachten zijn altijd leuk om te zien. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Larkin schreef:
    Wat gaaf!

    Mijn vorige kat kon altijd met mijn vorige hamster overweg. Ze lagen altijd samen en zo.
    Zolang je een dier maar opvoed met een ander dier gaat het meestal wel goed. Ik hoor mensen ook vaak zeggen; heb je een kat en een hond? Gaat dat wel goed?
    Wel, ja. Dat gaat goed. Waarom zou het niet goed gaan. Stomme vooroordelen over katten en honden -.-

    Oh, dat is leuk. ;D
    En inderdaad, vooral als je ze van jongs af aan samen opvoedt kunnen ze prima met elkaar overweg. ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    Larkin schreef:
    Wat gaaf!

    Mijn vorige kat kon altijd met mijn vorige hamster overweg. Ze lagen altijd samen en zo.
    Zolang je een dier maar opvoed met een ander dier gaat het meestal wel goed. Ik hoor mensen ook vaak zeggen; heb je een kat en een hond? Gaat dat wel goed?
    Wel, ja. Dat gaat goed. Waarom zou het niet goed gaan. Stomme vooroordelen over katten en honden -.-

    Haha, hangt er maar vanaf hoe je ze hebt opgevoed ;D Ik weet dat één van de redenen dat katten en honden soms niet zo leuk met elkaar zijn, simpelweg miscommunicatie is. Een kat steekt zijn staart in de lucht omdat hij zich op zijn gemak voelt, en een hond ziet dat (als hij dus niet beter weet) juist als een uitdagend gebaar.
    Katten en konijnen loopt ook nog wel grappig af. Mijn eerdere, nu overleden, konijn, joeg ze regelmatig weg. Maar het konijn dat ik nu heb is een schijterd :p

    En wat een grappige functie voor zo'n rat, gebitten schoonmaken.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    _failure_ schreef:
    (...)
    Haha, hangt er maar vanaf hoe je ze hebt opgevoed ;D Ik weet dat één van de redenen dat katten en honden soms niet zo leuk met elkaar zijn, simpelweg miscommunicatie is. Een kat steekt zijn staart in de lucht omdat hij zich op zijn gemak voelt, en een hond ziet dat (als hij dus niet beter weet) juist als een uitdagend gebaar.
    Katten en konijnen loopt ook nog wel grappig af. Mijn eerdere, nu overleden, konijn, joeg ze regelmatig weg. Maar het konijn dat ik nu heb is een schijterd :p

    En wat een grappige functie voor zo'n rat, gebitten schoonmaken.

    Klopt, er zijn veel dingen waarin katten en honden tegenovergesteld reageren wat tot miscommunicatie leidt. ;o Zoals dat als een hond op zijn rug gaat liggen, het betekent dat hij zich over geeft. Bij een kat kan dat juist een defensieve houding zijn. Ik las dat ze zo dan beter hun tegenstander konden krabben. :p

    Je vorige konijn joeg katten weg? :'D Haha, dapper konijn. :p


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    (...)
    Klopt, er zijn veel dingen waarin katten en honden tegenovergesteld reageren wat tot miscommunicatie leidt. ;o Zoals dat als een hond op zijn rug gaat liggen, het betekent dat hij zich over geeft. Bij een kat kan dat juist een defensieve houding zijn. Ik las dat ze zo dan beter hun tegenstander konden krabben. :p

    Je vorige konijn joeg katten weg? :'D Haha, dapper konijn. :p


    Haha, dat doen mijn katten altijd als ze vechten. Ik heb me altijd al afgevraagd waarom. (:


    What do we say to the god of death? ''Not today.''