• Hallo Q—ers

    Doordat mijn vader en moeder morgen vijfentwintig jaar zijn getrouwd ben ik van plan om ze — naast het "gewone" cadeau — ook een USB stick met daar op wat ebooks voor op vakantie te geven. Voor mijn vader kan ik wel allemaal boeken verzinnen welke hij leuk zal gaan vinden alleen voor mijn moeder is dat wat moeilijker. . . Over het algemeen vindt mijn moeder chicklits en waargebeurde verhalen ontzettend leuk. Nu mijn vraag aan jullie: welke boeken zouden jullie aanraden voor mijn moeder?

    De volgende boeken heb ik al op de USB stick staan:
    — Vijftig Tinten Grijs
    — Hongerspelen (dit is een uitzondering: normaal vindt ze dit soort boeken niets)
    — Jill Mansell
    — Sophie Kinsella
    — Suzanne Vermeer

    Alvast bedankt <3


    •

    Misschien de Reiziger? Is wel fantasie-ish, maar ik geloof dat er ook veel drama in voorkomt. Ben even kwijt wie de schrijver is. Mijn zus en moeder raden het in ieder geval aan. ^^
    HEBBES! De Engelse versie heet Outlander en het is geschreven door Diana Galbaldon.


    Deep inside, I've never felt alive

    Van die zoetsappige romannetjes :W


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jodi Picoult misschien?


    Ex astris, sciencia

    De Vliegeraar, weet niet meer hoe de schrijver heet, iets met hoeseinie ofzo (geen idee hoe je het schrijft). M'n moeder is al jaren op zoek naar dat boek, misschien dat jouw moeder dat ook wel leuk vindt?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Lupton schreef:
    De Vliegeraar, weet niet meer hoe de schrijver heet, iets met hoeseinie ofzo (geen idee hoe je het schrijft). M'n moeder is al jaren op zoek naar dat boek, misschien dat jouw moeder dat ook wel leuk vindt?

    Khaled Hosseini. Wij hebben zowel de Vliegeraar als The Kite Runner, dus ik heb het even nagekeken. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Khaled Hosseini is inderdaad heel goed -- Haruki Murakami ook. Je kunt ook altijd boeken van Stephen King of Camilla Läckberg lezen? (Die laatste is misdaad, voor het geval je dat niet wist. (: Weet niet of je de serie kent, maar er is een serie met de naam "The Fjällbacka Murders" - die serie is gebaseerd op haar boeken.)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik denk dat ze het boek Panty van Mijke Pol leuk zal vinden! En misschien A kiss before dying/Een kus voor je sterft van Ira Levin, Alle dingen zijn schitterend van Alex Boogers, The casual vacancy/Een goede raad van J.K. Rowling en Vechten voor Max/Saving Max van Antoinnette van Heugten.

    Ik weet niet of je moeder ook in het Engels leest, maar sinds een weekje is Grey van E L James uit, een spin off van Fifty shades vanuit Christians perspectief.


    Searching heavens for another earth

    Mijn moeder leest heel veel van die pulp boekjes :') Dat is eigenlijk al wat ze leest.


    What would Emma do?

    Mijn moeder leest ontzettend veel Karen Slaughter en Nicci French. Dat is alleen geen chickflick, maar misschien wil je moeder ook wat ander proberen?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ohkut, ik had dus hele goede boeken! Zelf houd ik echt niet van zulke verhalen, maar deze waren wel goed. Even denken hoor, misschien dat ik ze nog kan vinden op Google. Moet het echt romantische boeken zijn, of mag het ook gemengd met wat actie en/of fantasy (like heksen, tovenaars, etc)?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Esther Verhoef c:


    Spinning around, I'm weightless.

    Als ze van Sophie Kinsella houdt kun je ook Madeleine Wickham erop zetten, dat is haar andere pseudoniem. Chicklits vind ik zelf ook geweldig, dus als ik een beetje in de hoek van Jill en Sophie blijf zou ik ook zeggen boeken van Lauren Weisberger, Helen Fielding en in het Nederlands is Chantal van Gastel ook erg leuk. Verder geen chicklit, maar mijn moeder vond The Help geweldig. Zeg maar als je nog meer chicklits wil horen, dan kijk ik even in m'n kast voor wat aanraders (:


    “Love is a contradiction.”

    Myrthe van der Meer is erg goed!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Mijn moeder leest alleen maar Engelse detectives.


    i put the fun in funeral

    Mijn moeder is helemaal weg van Francine Rivers.
    De boeken Een stem in de wind, Een echo in de duisternis en De onafwendbare dageraad heb ik ook gelezen en vond ik erg goed.


    Every villain is a hero in his own mind.