• Goedemiddag lieve mensen,

    Over een kleine twee week ga ik naar Zuid-Afrika. Iedereen die meegaat heeft een taak gekregen, en nu heb ik de taak gekregen om daar foto's te gaan maken. Dat doe ik heel graag en gelukkig heb ik ook al een goede spiegelreflex camera (Canon 400D), maar eigenlijk wil ik er graag een nieuwe lens bij kopen. Geen nieuwe, want dat is veel te duur, maar 'gewoon' eentje van marktplaats.
    Nu is mijn oog gevallen op een Sigma zoom objectief 18-200 1:3.5-6.3 (die benaming zegt mij als amateurfotograaf niet zoveel, maar goed), maar ik hoor er verschillende dingen over (o.a. dat er vervorming voorkomt door de lens, die je weg kunt krijgen met fotoshop, wat me toch wel een beetje afschrikt).
    Er zitten vast niet veel professionele fotografen op Quizlet die mij even kunnen vertellen over hoe en wat, maar misschien is er wel iemand die ervaring heeft met deze specifieke lens of een andere (niet al te prijzige) lens. Wat raden jullie aan?

    Nou heel erg bedankt alvast
    Liefs

    (Geen idee of dit topic goed staat... multimedia leek me wel passen bij fotografie(?))

    Als je alles zeker wilt weten kun je het best gewoon even naar de mediamarkt gaan ( of zo iets), en daar vragen voor een sigma lens. De zoom 13-200 is gewoon de afstand, en ik ga ervanuit dat de 1:3-5.6-6.3 de hoek is, dus die zou inderdaad wat kunnen gaan verbuigen voor, bijvoorbeeld, een heel landschap.

    Laat je bij de mediamarkt niet afschrikken door zo'n verkoper en blijf gewoon zeggen dat je écht écht ééécht een sigma wilt - dan helpen ze je daar wel! (:


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Morata schreef:
    Als je alles zeker wilt weten kun je het best gewoon even naar de mediamarkt gaan ( of zo iets), en daar vragen voor een sigma lens. De zoom 13-200 is gewoon de afstand, en ik ga ervanuit dat de 1:3-5.6-6.3 de hoek is, dus die zou inderdaad wat kunnen gaan verbuigen voor, bijvoorbeeld, een heel landschap.

    Laat je bij de mediamarkt niet afschrikken door zo'n verkoper en blijf gewoon zeggen dat je écht écht ééécht een sigma wilt - dan helpen ze je daar wel! (:


    Dankjewel! Dat zal ik ergens in de komende dagen maar eens gaan doen dan! (:

    Ehm een standaard lens is 18-55 mm en nou ja dan is 13-200 dus een behoorlijk zoom, ik zou idd gewoon naar een foto winkel gaan en daar om advies vragen, want ik moet zeggen dat ik de basis weet, maar ik je geen specifieke lens kan geven die goed zou zijn c; Ik heb het geluk dat ik mijn klasgenoten om hulp kan vragen haha, maar ja... ik zou dus gewoon advies vragen in een foto winkel en meestal hebben ze in foto zaken ook tweedehands spullen. Ik zou een beetje uitkijken met marktplaats voor dit soort aankopen, maar lenzen zijn gewoon duur dus als je een goede lens wil, zal je sowieso redelijk wat uit moeten geven c;

    En heel veel plezier in Afrika! I'm jelly, het lijkt me echt gaaf!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.