• Hallo mensen! We zijn alweer aangekomen bij topic nummer 36 ;D Volgens MAL staat deze anime op nummer 36 samen met deze manga.
    Ik persoonlijk ken ze geen van beide :')

    Uitslag Poll Met dank aan Tesla ;D
    Zoals ik al zei heb ik zelf niet gestemd en ik vond niet leuk om op een random iemand te stemmen ;d.
    Maar de uitslag! *tromgeroffel*
    De poodle prijs gaat naar: Guren Ichinose met 0 stemmen! Geweldige prestatie Guren!
    Met een gedeelte vierde plek met wel geteld 1 stem: Krul Tepes & Yoichi Saotome
    De persoon die met brons naar huis gaat met 3 stemmen is: Shiona Hiiragi!
    En met op nummer twee die 1 punt te kort kwam om eerste te worden is: Yuuichirou Hyakuya
    en dat betekent dat met de gouden prijs met 6 punten gaat naar: Mikaela Hyakuya!
    Gefeliciteerd Mika! Ik heb.. Eigenlijk.. Niet.. Echt.. Een prijs... Sorry...
    Misschien als je de Owari fans lief aankijk dat je lieve plaatjes gestuurd krijg.

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Sugawara (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Hunt (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Hajime (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 15
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 22 - MAL
    1- Yuuichirou (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Taka (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- Itsuka (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Daiya no Ace
    Chaos Dragon: Sekiryuu Senyaku
    Akagami no Shirayuki-hime

    Dinsdag:
    Overlord
    Million Doll

    Woensdag:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Ore Monogatari!
    Gangsta
    Okusama ga Seito Kaichou!
    Ranpo Kidan: Game of Laplace

    Vrijdag:
    Shokugeki no Soma
    Gate: Jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakaeri
    Aoharu x Kikanjuu
    Wakaba*Girl

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Denpa Kyoushi
    Rokka no Yuusha
    Shimoneta to Iu Gainen ga Sonzai Shinai Taikutsu na Sekai
    Durarara!! X2 Ten
    Ushio to Tora (TV)
    Charlotte

    Zondag:
    Pri Para
    World Trigger
    Arslan Senki
    Baby Steps
    Kekkai Sensen


    Alrighty right. Time for some gifs!
    Helaas heb ik het afgelopen anime seizoen echt totaal geen anime gekeken.. Dus ik kan geen gifs plaatsen van de nieuwste anime :')
    Misschien dat er toch 1 of 2 plaats.. Maar die ben ik echt random tegen gekomen op Tumblr :')
    Have some of my crushes




    Rechtsboven: Kekkai Sensen (If I rememberd right) (Guess why I wanna see the anime :'D)
    Linksboven: Free! (Haruka)
    Rechtsonder: Sword Art Online 2 (Kirito)
    Linksonder: Kuroko no Basket (Kuroko to Kagami)

    [ bericht aangepast op 8 juli 2015 - 15:16 ]

    Wie heeft Kuroshitsuji: Book of Circus gezien? Want daar gaat de vraag stiekem over. Ik ben heel origineel dus ik vraag naar jullie favoriete Circus Personage. Ik heb Peter & Wendy weggelaten.. Ik mag ze toch niet.

    26.7% (4 stemmen)
     
    Joker

    6.7% (1 stem)
     
    Beast

    33.3% (5 stemmen)
     
    Snake

    0.0% (0 stemmen)
     
    Jumbo

    26.7% (4 stemmen)
     
    Dagger

    6.7% (1 stem)
     
    Doll


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Welkooom! Ik zal je toevoegen op MAL ^^
    Ik vond Death Note en AOT ook leuk ^^. Toevallig zijn mijn favoriete genre's action en adventure. Ik heb er wel een paar die ik je zou willen aanraden van die genre's! Sta je open voor suggesties? (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ja hoor, je mag suggesties geven xD
    Alleen weet ik niet of ik ze rap zal kunnen kijken, aangezien mijn zus nog een hele lijst voor me heeft klaarstaan xD
    En woohooo vrienden :P


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    ROWYSO schreef:
    Ja hoor, je mag suggesties geven xD
    Alleen weet ik niet of ik ze rap zal kunnen kijken, aangezien mijn zus nog een hele lijst voor me heeft klaarstaan xD
    En woohooo vrienden :P


    Mijn favorieten passen allemaal bij het genre dat jij noemt: Bleach, Nanatsu no Taizai, Hunter x Hunter (2011) en Fairy Tail. Het zijn alle 4 shounen. Naast deze vier zijn Ao no exorcist en Magi ook hele leuke. Met Magi ben ik zelf nog bezig, maar ik ben al helemaal fan... Heb al manga volumes aangeschaft namelijk, haha.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Morgiana schreef:
    (...)

    Mijn favorieten passen allemaal bij het genre dat jij noemt: Bleach, Nanatsu no Taizai, Hunter x Hunter (2011) en Fairy Tail. Het zijn alle 4 shounen. Naast deze vier zijn Ao no exorcist en Magi ook hele leuke. Met Magi ben ik zelf nog bezig, maar ik ben al helemaal fan... Heb al manga volumes aangeschaft namelijk, haha.


    Ik heb van Bleach stukjes gezien van de musicals, maar wel de musicals waarvoor je de serie niet perse moet kijken om ze te volgen :)
    En fairy tail en Ao no exorcis ken ik ook van naam.
    Ik zal ze ook op mijn lijstje zetten. Dank je wel ;)


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    Ik vernieuw de lijst trouwens in het nieuwe topic ;d. Dus als mensen ff hun dingen willen zeggen die veranderd moeten worden..
    Tesla, Latan, Romy en Hade heb ik al ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    ROWYSO schreef:
    (...)

    Ik heb van Bleach stukjes gezien van de musicals, maar wel de musicals waarvoor je de serie niet perse moet kijken om ze te volgen :)
    En fairy tail en Ao no exorcis ken ik ook van naam.
    Ik zal ze ook op mijn lijstje zetten. Dank je wel ;)


    Leuk! Ik vind het verhaal dat achter Bleach zit echt geweldig, dus zeker kijken! Sommige fillers zijn soms zelfs ook leuk in de anime, maar de manga blijft het beste. Ik weet niet of je ook manga's leest?

    & graag gedaan!


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    @Hade : Death note is inderdaad erg goed ! Attack on titans moet nog afkijken maar ik vind Eren echt een goed personage.
    Het actie genre niet gelijk mijn favo ben zelf meer van Romcom . Ik heb je bij MAL toegevoegd

    Nog wat gifjes om de laatste pagina van dit topic op te fleuren! Kawaii Couples!






    Anime:
    Ore Monogatari
    Kimi ni Todoke
    Akame ga Kill
    Cardcaptor Sakura


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    @shirley oki ik zal je ook toevoegen :)
    @Morgiana nee ik lees nog geen manga :) ik vind te moeilijk om omgekeerd te leze xD


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    Ik ben met Plastic Memories begonnen... Ik neem even een ticket voor de feels train. Nu al.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    ROWYSO schreef:
    @shirley oki ik zal je ook toevoegen :)
    @Morgiana nee ik lees nog geen manga :) ik vind te moeilijk om omgekeerd te leze xD


    Oh jammer! Ja dat lezen is even wennen haha.

    @Shinoa: Succes ermee!


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    ROWYSO schreef:
    @shirley oki ik zal je ook toevoegen :)
    @Morgiana nee ik lees nog geen manga :) ik vind te moeilijk om omgekeerd te leze xD

    Wacht maar tot je daar aan gewend ben en ineens een gewone strip tegen komt :'D.. Dan is dat ineens heel moeilijk

    Oh maar er zijn trouwens ook manwha's en sommige (of meeste dunno..) is wel op de gewone manier lezen.
    Zoals de manwha Bibi is dat ;d (eerste wat me te binnen schoot)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Wacht maar tot je daar aan gewend ben en ineens een gewone strip tegen komt :'D.. Dan is dat ineens heel moeilijk

    Oh maar er zijn trouwens ook manwha's en sommige (of meeste dunno..) is wel op de gewone manier lezen.
    Zoals de manwha Bibi is dat ;d (eerste wat me te binnen schoot)


    Ik weet nog wel dat ik zo'n manhwa las met het idee dat ik een manga las. Wauw. Manwha is toch de Koreaanse manga?


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Morgiana schreef:
    (...)

    Ik weet nog wel dat ik zo'n manhwa las met het idee dat ik een manga las. Wauw. Manwha is toch de Koreaanse manga?

    Yush ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Volgende reactie is einde van dit topic... Laat mij met gifs het even volspammen?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.


    Plastic Memories


    Attack on Titan


    AnoHana

    There we go. Boem. Hehe.



    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.