• "Happy Hunger Games, and May the odds be ever in your favour"





    Voor deze versie van Weerwolven van Wakkerdam zoek ik dertig active kandidaten die bereid zijn om deel te nemen net zolang totdat hun sterven of winnen. Indien je jezelf opgeeft, geef dan zowel je naam/schuilnaam op.


    Rollen ( onder de spoiler )

    15 Tributen
    De tributen vervangen de burgers in het normale weerwolven van wakkerdam, elke dag stemmen ze op de persoon van wie zij denken dat hij/zij een beroepstribuut is. Stem verstandig want ook als degene met de meeste stemmen onschuldig is, dan zal diegene alsnog sterven. Overdag doet iedereen alsof hij/zij een tribuut is.

    5,Beroepstributen
    De beroepstributen vervangen de weerwolven van het originele spel, elke nacht zullen zij onder vergadering in een inactive story die ik voor hun aanmaak overleggen wie de volgende dode is. Overdag doen ze alsof ze volkomen onschuldig zijn in de hoop om niet gedood te worden.
    De volgende namen van tributen zijn beroepstributen:
    ~ Cato
    ~Clove
    ~Marvel
    ~Brutus
    ~Enobaria

    Vossensnuit
    Vossensnuit vervangt de rol van de ziener, elke nacht zal ze een van de tributen bespioneren en zo zal zij ook zijn/haar rol weten, elke nacht stuurt vossensnuit de spelleider een PB met de naam van wie zie zij de rol wilt weten. Overdag kan ze er gebruik van maken om een beroepstribuut te elimineren, wat nogal riskant is want dan is de kans dat je de volgende dag niet meer ontwaakt nogal groot.

    Peeta
    Peeta is de beschermengel van het originele spel, elke nacht mag hij twee personen uit kiezen die die nacht niet dood kunnen gaan. Hij mag niet twee dagen achter elkaar dezelfde personen beschermen, zichzelf beschermen is ook mogelijk. Als hij een geliefde beschermt is de andere geliefde automatisch ook beschermt, tenzij hun beide eigenlijk doodgaan, dan is het voor beide geliefde niet effectief en gaan ze beiden dood.

    Glimmer en Cashmere
    Glimmer en Cashmere zijn de sletten van het originele spel, elke nacht kiezen ze de persoon uit bij wie ze de nacht door wilt brengen. Als de beroepstributen Cashmere of Glimmer wilt doden, mislukt dat omdat ze beide ergens anders slapen. Kiest Cashmere of Glimmer ervoor om te slapen bij de persoon die die nacht zal sterven, dan gaat zij ook dood. Ze zal ook sterven als ze slaapt bij een beroepstribuut.

    Gloss
    Gloss vervangt Cupido in het originele spel, in de eerste nacht stuurt hij een pb met daarin de twee personen die hij gaat koppelen. Nadat hij dat heeft gedaan wordt hij weer een normale tribuut.

    Katniss
    Katniss vervangt de jager in het originele spel, ze is eigenlijk een normale tribuut totdat ze sterft ( op welke wijze dan ook) mag ze een persoon mee het graf in nemen, als ze gedood wordt, krijgt ze een pb en dan moet ze opgeven wie degene is die ook sterft.

    Beetee
    Beetee vervangt de heks in het originele spel, elke nacht krijgt hij een pb met daarin de naam van de volgende doden, met deze informatie kan hij kiezen of hij haar/hem redt en/of hij een vergif gaat gebruiken. Elk drankje kan hij eenmalig gebruiken.

    Wiress
    Wiress vervangt de rol van de dorpsgek, Wiress kan niet gedood worden door de stemming, indien ze de meeste stemmen krijgt, sterft ze niet maar dan kan ze niet meer meestemmen en haar rol is dan bekend. Alle andere manieren van moorden kunnen Wiress wel doden.

    Mags
    Mags vervangt de rol van de dorpsoudste, ze kan niet gedood worden door de eerste beroepstributenaanval, maar de tweede keer sterft ze wel.

    De District 3 Jongen
    De district 3 jongen vervangt de rol van de kleine wilde. In het begin van het spel stuurt hij een pb met daarin de naam van een andere speler die aandient als zijn voorbeeld. Als zijn voorbeeld sterft, wordt het wilde kind een weerwolf.



    De Regels ( onder de spoiler )

    ~de huisregels van quizlet
    ~hou je rol geheim
    ~Naamswijzigingen en vakanties etc. doorgeven
    ~indien je geen beroepstribuut bent, werk niet samen
    ~ geen vriendjes-vijanden politiek
    ~Speel eerlijk
    ~Dood is Dood, nadat je op welke wijze gestorven ben, mag je niet meer reageren, uiteraard mag je nog wel de wedstrijd volgen maar af is af
    ~ Er is geen prijs, dit spel is enkel voor de plezier




    Deelnemers
    1. Marijsel|| Annemarije||Vossensnuit||Nacht1
    2. 199|| Levi||Tribuut||Nacht2
    3. Khronos|| Sav||Glimmer||Dag 4
    4. Unshadowed||Jente||Tribuut||Nacht2
    5. Involved|| Elly||Tribuut||Dag 1
    6. Furiosa||Nikki||Beetee||Nacht 5
    7. Painkiller|| Qing||Clove||Nacht 5
    8. Gunnulfsen||Dore
    9. Tsundoku|| Marjolein||Tribuut||dag 5
    10. MrsWhitesides|| Fay||Tribuut||Nacht 1
    11. Sibyl||Julia
    12. Black|| Lisa||Cato||Dag 6
    13. Grohl||Elia
    14. Edilio|| Ness||Gloss||Nacht 6
    15. Frenchcore|| Lotte
    16. Hazy|| Bianca
    17. Hermelien16|| Hermelien
    18. Gailsel||Gail||Cashmere||Nacht 1
    19. Fictionalworld|| Vera
    20. Sociopaths|| Marie||Tribuut||Nacht 6
    21. JBarakat||Sarita
    22. SadisticElz||Elz||Katniss||Dag 2
    23.Dylazing||Sylvester
    24.Audora|| Ruskow
    25.Backbiter||Wendy||Tribuut||Nacht 6
    26. Orvieto|| District 3 Jongen||Dag 3
    27. Liopleurodon||Felicia
    28. Spotgaai||Marlies||Brutus||Dag 7
    29. IamSherlocked||Sharon
    30.Shank||Rani||Tribuut||Dag 2






    Toestemming (onder spoiler)
    Beste Sublatti,
    Hierbij geef ik je toestemming om te gaan beginnen met je Weerwolven van Wakkerdam The Hunger Games wedstrijd. Ik wens je heel veel plezier met het organiseren!

    Groetjes,
    Marijsel
    Wedstrijdmoderator


    De Story

    [ bericht aangepast op 21 juli 2015 - 7:20 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Ik vind het een beetje raar dat je je er niet mee bezig houdt en het toch kinderachtig noemt. De hele discussie ging nou juist om dat mensen elkaar onjuist bejegenden en het was net weer rustig, misschien is het niet het beste moment om mensen/users kinderachtig te noemen. :')


    die discussie is uit een voorgaande situatie gekomen, die situatie vond ik nogal kinderachtig en wat er allemaal is gezegd geworden. En als je hebt kunnen lezen heb ik die discussie gemist. Dus niet daarover beginnen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Naoko schreef:
    Ik wilde alvast even melden dat ik t.e.m. zondag afwezig ben.



    Oke


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    MT


    16 - 09 - '17

    Nakama schreef:
    MT


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:

    Goed, nog eens geteld en nu heb ik ook met Shank als dode rekening gehouden, zoals ik al dacht blijven er twee over.

    Backbiter
    Bluck

    Zij hebben als enige twee op drie personen gestemd die uiteindelijk gestorven zijn (door stemming of jager). Bluck is een keer vergeten te stemmen, maar ik weet niet helemaal wat ik daar uit moet opmaken.
    Verdere theorie: Backbiter en Hazy hebben een foutieve, fataal aflopende theorie geopperd. Hazy had op twee onschuldigen gestemd. Als er nog theorieën waren, zeg het even, want ik vind er voor de rest geen.
    Voor mij is de hoofdverdachte in ieder geval Backbiter.

    PS, veel mensen verdenken blijkbaar Sharon, kan iemand dat even verduidelijken?

    Bij mijn eerste theorie stemden mensen op Orvieto en ik snapte zelf niet waarom zij juist. Zelf had ik niet op haar gestemd, maar op Lizor. Geen enkele theorie is waterdicht, de kans is er altijd dat er onschuldigen tussen zitten.

    Mijn 2 stemmen die op onschuldigen bleken te zijn waren op SadisticElz en Tsundoku. De eerste was via Randomizer. Er was toen nog niet echt iets waar je een theorie uit kon opmaken. Anderen begonnen mee te stemmen op SadisticElz zag ik toen... Had ik niet verwacht, maar je hebt altijd van die mensen die mee stemmen met de meerderheid.
    Bij Tsundoku had ik nadat ik naar de stemmen keek niet meer het gevoel dat zij een wolf kon zijn, omdat 1 van haar stemmen uitging naar Painkiller. Wel zag ik dat ze 3 stemmen had op onschuldigen, maar ik dacht dat dit waarschijnlijk het gevolg is van meestemmen of random stemmen met de meerderheid. Omdat het gelijkstand kon worden, vond ik het misschien beter om SamWinchester erin te laten. Ik hield het nog altijd in mijn achterhoofd dat SamWinchester een wolf kon zijn vanwege mijn eerste theorie. Maar in die theorie zei ik erbij dat er mogelijk Glimmer en Peeta tussen zaten. Glimmer is ondertussen bekend. Omdat sommigen een gevoel hadden dat ze ook een speciale rol kon hebben ipv wolf te zijn, ging ik ook daarvoor.. Ja, dit is weer meer uit gevoel.Maar het was zij of Tsundoku. Bij Tsundoku had ik minder het gevoel dat ze Peeta kon zijn, maar eerder een gewone tribuut. Wat dus achteraf bleek. Nu ben ik gewoon bang dat de wolven ook zo gaan denken en haar doden, daarom zei ik het niet meteen. Maar goed, nu zeg ik het toch om mijn stem op Tsundoku te verduidelijken. Ik hoop echt dat SamWinchester geen wolf is, anders had ik natuurlijk beter op haar gestemd, maar dat kan niemand op voorhand weten. (Buiten de wolven natuurlijk.) Ik ga er dus nog niet meteen van uit dat ze schuldig of onschuldig is.

    Ik vroeg me wel af waarom BackBiter Orvieto uitkoos, dat helaas leidde tot een kettingreactie van stemmen op haar. Ik denk wel dat 1 van de wolven op haar heeft gestemd. En bij mijn 2de theorie koos ze voor Kishimoto en daar vraag ik me ook af waarom zij. Kan random zijn geweest, geen idee. Dus hierbij vraag ik aan Backbiter: Kun je je stemmen op hen motiveren, aub? ^^

    Iedereen mag zijn stem motiveren, graag zelfs!


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    (...)
    Bij mijn eerste theorie stemden mensen op Orvieto en ik snapte zelf niet waarom zij juist. Zelf had ik niet op haar gestemd, maar op Lizor. Geen enkele theorie is waterdicht, de kans is er altijd dat er onschuldigen tussen zitten.

    Mijn 2 stemmen die op onschuldigen bleken te zijn waren op SadisticElz en Tsundoku. De eerste was via Randomizer. Er was toen nog niet echt iets waar je een theorie uit kon opmaken. Anderen begonnen mee te stemmen op SadisticElz zag ik toen... Had ik niet verwacht, maar je hebt altijd van die mensen die mee stemmen met de meerderheid.
    Bij Tsundoku had ik nadat ik naar de stemmen keek niet meer het gevoel dat zij een wolf kon zijn, omdat 1 van haar stemmen uitging naar Painkiller. Wel zag ik dat ze 3 stemmen had op onschuldigen, maar ik dacht dat dit waarschijnlijk het gevolg is van meestemmen of random stemmen met de meerderheid. Omdat het gelijkstand kon worden, vond ik het misschien beter om SamWinchester erin te laten. Ik hield het nog altijd in mijn achterhoofd dat SamWinchester een wolf kon zijn vanwege mijn eerste theorie. Maar in die theorie zei ik erbij dat er mogelijk Glimmer en Peeta tussen zaten. Glimmer is ondertussen bekend. Omdat sommigen een gevoel hadden dat ze ook een speciale rol kon hebben ipv wolf te zijn, ging ik ook daarvoor.. Ja, dit is weer meer uit gevoel.Maar het was zij of Tsundoku. Bij Tsundoku had ik minder het gevoel dat ze Peeta kon zijn, maar eerder een gewone tribuut. Wat dus achteraf bleek. Nu ben ik gewoon bang dat de wolven ook zo gaan denken en haar doden, daarom zei ik het niet meteen. Maar goed, nu zeg ik het toch om mijn stem op Tsundoku te verduidelijken. Ik hoop echt dat SamWinchester geen wolf is, anders had ik natuurlijk beter op haar gestemd, maar dat kan niemand op voorhand weten. (Buiten de wolven natuurlijk.) Ik ga er dus nog niet meteen van uit dat ze schuldig of onschuldig is.

    Ik vroeg me wel af waarom BackBiter Orvieto uitkoos, dat helaas leidde tot een kettingreactie van stemmen op haar. Ik denk wel dat 1 van de wolven op haar heeft gestemd. En bij mijn 2de theorie koos ze voor Kishimoto en daar vraag ik me ook af waarom zij. Kan random zijn geweest, geen idee. Dus hierbij vraag ik aan Backbiter: Kun je je stemmen op hen motiveren, aub? ^^

    Iedereen mag zijn stem motiveren, graag zelfs!




    Really....
    wat heb ik nou gezegd?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    IamSherlocked schreef:
    (...)



    Really....
    wat heb ik nou gezegd?

    Neem het allemaal niet te persoonlijk, jij zat gewoon tussen dat lijstje met 5 mensen die het hoofdstuk niet hadden gelezen toen. Misschien herinner je het nog wel want je had erop gereageerd. Maar je begrijpt toch dat ik bij de laatste stemming wilde voorkomen dat jij doodging, hé? Het was gelijkstand tussen jou en Tsundoku, totdat Backbiter haar stem veranderde naar Tsundoku, maar ze zou haar stem nog eens terug naar hermelien16 veranderen als iemand nog op jou stemde. Ik zeg erbij dat ik echt nog niet weet of je schuldig of onschuldig bent want ja, dat weet toch niemand zolang je geen wolf bent? Stel dat je nu wel doodgaat, en je blijkt een wolf te zijn, dan ben ik verdacht natuurlijk. Maar je hebt van mij het geluk dat ik denk dat je Peeta bent, iemand die ik (eigenlijk alle tributen natuurlijk) zeker in het spel wil houden, maar laat maar.

    Aan iedereen trouwens, het is niet persoonlijk bedoelt als je voorkomt in een theorie. Iedereen probeert gewoon theorieën boven te halen want zo hoort het spel. Ook al zijn het maar kleine of zwakke theorieën, alle beetjes helpen. Behalve als je echt zonder reden wordt beschuldigd, snap ik dat je boos kan worden. Ik snap wel dat het raakt hoor, maar er zijn meerderen die het te persoonlijk opvatten. Het is toch een spel waarin je de wolven moet zoeken? Alle anderen weten toch niet of je schuldig of onschuldig bent?
    Het raakte me ook even hoor toen StephenFry me noemde in een theorietje, maar moet ik dit persoonlijk opvatten? Nee. Ik heb pech dat ik gestemd heb op 2 die onschuldig bleken. Dat kan iedereen overkomen. ik heb haar uitleg gegeven waarom ik op die onschuldigen heb gestemd. Dat is het enige dat ik kan doen om toch te overtuigen van mijn onschuld. Ik weet dat zij gewoon haar best doet om de wolven te vinden, en niet mij doelbewust eruit pikt. Want ze heeft een motivatie eraan gegeven. En zo gaat het spel nu eenmaal.


    Ik wil een tuin vol egels

    Kunnen alle theorieën die nu nog lopen (dus echt verdachten) nog eens in het topic gepost worden, want ik ben helemaal de draad kwijt en ik vind niets meer terug :')


    What would Emma do?

    Ik zou me graag uit willen schrijven. Het spijt me Sublatti :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    Ik zou me graag uit willen schrijven. Het spijt me Sublatti :/



    Oke, jammer dat er weer iemand kapt :(


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ik ben van 23 juli tot 12 augustus weg, maar ik geloof dat er wel wifi is. Als ik in die periode dus niet reageer zap dat dus komen door de afwezigheid van wifi.


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    Tsundoku schreef:
    Ik ben van 23 juli tot 12 augustus weg, maar ik geloof dat er wel wifi is. Als ik in die periode dus niet reageer zap dat dus komen door de afwezigheid van wifi.


    Marjolein, je bent al dood hier ;)


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Whoops cx


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    Tsundoku schreef:
    Whoops cx


    Geef niet :)


    Btw: Ik kan nu even geen mensen beantwoorden want ik ga als waarschijnlijk een van de jonkies van quizlet nu slapen :) hopelijk wordt ik wakker met geen uitschrijven of ruzies op het topic wat ik een beetje betwijfel :)


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Vandaag is de laatste dag om dingen door te geven voor speciale rollen.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina