• "Happy Hunger Games, and May the odds be ever in your favour"





    Voor deze versie van Weerwolven van Wakkerdam zoek ik dertig active kandidaten die bereid zijn om deel te nemen net zolang totdat hun sterven of winnen. Indien je jezelf opgeeft, geef dan zowel je naam/schuilnaam op.


    Rollen ( onder de spoiler )

    15 Tributen
    De tributen vervangen de burgers in het normale weerwolven van wakkerdam, elke dag stemmen ze op de persoon van wie zij denken dat hij/zij een beroepstribuut is. Stem verstandig want ook als degene met de meeste stemmen onschuldig is, dan zal diegene alsnog sterven. Overdag doet iedereen alsof hij/zij een tribuut is.

    5,Beroepstributen
    De beroepstributen vervangen de weerwolven van het originele spel, elke nacht zullen zij onder vergadering in een inactive story die ik voor hun aanmaak overleggen wie de volgende dode is. Overdag doen ze alsof ze volkomen onschuldig zijn in de hoop om niet gedood te worden.
    De volgende namen van tributen zijn beroepstributen:
    ~ Cato
    ~Clove
    ~Marvel
    ~Brutus
    ~Enobaria

    Vossensnuit
    Vossensnuit vervangt de rol van de ziener, elke nacht zal ze een van de tributen bespioneren en zo zal zij ook zijn/haar rol weten, elke nacht stuurt vossensnuit de spelleider een PB met de naam van wie zie zij de rol wilt weten. Overdag kan ze er gebruik van maken om een beroepstribuut te elimineren, wat nogal riskant is want dan is de kans dat je de volgende dag niet meer ontwaakt nogal groot.

    Peeta
    Peeta is de beschermengel van het originele spel, elke nacht mag hij twee personen uit kiezen die die nacht niet dood kunnen gaan. Hij mag niet twee dagen achter elkaar dezelfde personen beschermen, zichzelf beschermen is ook mogelijk. Als hij een geliefde beschermt is de andere geliefde automatisch ook beschermt, tenzij hun beide eigenlijk doodgaan, dan is het voor beide geliefde niet effectief en gaan ze beiden dood.

    Glimmer en Cashmere
    Glimmer en Cashmere zijn de sletten van het originele spel, elke nacht kiezen ze de persoon uit bij wie ze de nacht door wilt brengen. Als de beroepstributen Cashmere of Glimmer wilt doden, mislukt dat omdat ze beide ergens anders slapen. Kiest Cashmere of Glimmer ervoor om te slapen bij de persoon die die nacht zal sterven, dan gaat zij ook dood. Ze zal ook sterven als ze slaapt bij een beroepstribuut.

    Gloss
    Gloss vervangt Cupido in het originele spel, in de eerste nacht stuurt hij een pb met daarin de twee personen die hij gaat koppelen. Nadat hij dat heeft gedaan wordt hij weer een normale tribuut.

    Katniss
    Katniss vervangt de jager in het originele spel, ze is eigenlijk een normale tribuut totdat ze sterft ( op welke wijze dan ook) mag ze een persoon mee het graf in nemen, als ze gedood wordt, krijgt ze een pb en dan moet ze opgeven wie degene is die ook sterft.

    Beetee
    Beetee vervangt de heks in het originele spel, elke nacht krijgt hij een pb met daarin de naam van de volgende doden, met deze informatie kan hij kiezen of hij haar/hem redt en/of hij een vergif gaat gebruiken. Elk drankje kan hij eenmalig gebruiken.

    Wiress
    Wiress vervangt de rol van de dorpsgek, Wiress kan niet gedood worden door de stemming, indien ze de meeste stemmen krijgt, sterft ze niet maar dan kan ze niet meer meestemmen en haar rol is dan bekend. Alle andere manieren van moorden kunnen Wiress wel doden.

    Mags
    Mags vervangt de rol van de dorpsoudste, ze kan niet gedood worden door de eerste beroepstributenaanval, maar de tweede keer sterft ze wel.

    De District 3 Jongen
    De district 3 jongen vervangt de rol van de kleine wilde. In het begin van het spel stuurt hij een pb met daarin de naam van een andere speler die aandient als zijn voorbeeld. Als zijn voorbeeld sterft, wordt het wilde kind een weerwolf.



    De Regels ( onder de spoiler )

    ~de huisregels van quizlet
    ~hou je rol geheim
    ~Naamswijzigingen en vakanties etc. doorgeven
    ~indien je geen beroepstribuut bent, werk niet samen
    ~ geen vriendjes-vijanden politiek
    ~Speel eerlijk
    ~Dood is Dood, nadat je op welke wijze gestorven ben, mag je niet meer reageren, uiteraard mag je nog wel de wedstrijd volgen maar af is af
    ~ Er is geen prijs, dit spel is enkel voor de plezier




    Deelnemers
    1. Marijsel|| Annemarije||Vossensnuit||Nacht1
    2. 199|| Levi||Tribuut||Nacht2
    3. Khronos|| Sav||Glimmer||Dag 4
    4. Unshadowed||Jente||Tribuut||Nacht2
    5. Involved|| Elly||Tribuut||Dag 1
    6. Furiosa||Nikki||Beetee||Nacht 5
    7. Painkiller|| Qing||Clove||Nacht 5
    8. Gunnulfsen||Dore
    9. Tsundoku|| Marjolein||Tribuut||dag 5
    10. MrsWhitesides|| Fay||Tribuut||Nacht 1
    11. Sibyl||Julia
    12. Black|| Lisa||Cato||Dag 6
    13. Grohl||Elia
    14. Edilio|| Ness||Gloss||Nacht 6
    15. Frenchcore|| Lotte
    16. Hazy|| Bianca
    17. Hermelien16|| Hermelien
    18. Gailsel||Gail||Cashmere||Nacht 1
    19. Fictionalworld|| Vera
    20. Sociopaths|| Marie||Tribuut||Nacht 6
    21. JBarakat||Sarita
    22. SadisticElz||Elz||Katniss||Dag 2
    23.Dylazing||Sylvester
    24.Audora|| Ruskow
    25.Backbiter||Wendy||Tribuut||Nacht 6
    26. Orvieto|| District 3 Jongen||Dag 3
    27. Liopleurodon||Felicia
    28. Spotgaai||Marlies||Brutus||Dag 7
    29. IamSherlocked||Sharon
    30.Shank||Rani||Tribuut||Dag 2






    Toestemming (onder spoiler)
    Beste Sublatti,
    Hierbij geef ik je toestemming om te gaan beginnen met je Weerwolven van Wakkerdam The Hunger Games wedstrijd. Ik wens je heel veel plezier met het organiseren!

    Groetjes,
    Marijsel
    Wedstrijdmoderator


    De Story

    [ bericht aangepast op 21 juli 2015 - 7:20 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Fictionalworld schreef:
    Jee ik leef nog!


    Super!


    16 - 09 - '17

    Waren er nog theorieën? (cat)


    What would Emma do?

    Liopleurodon schreef:
    Waren er nog theorieën? (cat)


    Goeie vraag, ik heb geen idee


    16 - 09 - '17

    Ik had denk rond dag 4/5 daar ergens iets over Hermelien staan, waar nooit meer wat mee is gedaan #JustSaying


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    De laatste twee stemmen waren voor Sibyl||Julia, is daar een bepaalde reden voor? Ik vertrouw Vera nu wel, omdat ze een aanval overleefd heeft, maar misschien stemt ze random, dus wil ik liever eerst de reden weten voor ik volg ;)


    What would Emma do?

    Backbiter schreef:
    Ik had denk rond dag 4/5 daar ergens iets over Hermelien staan, waar nooit meer wat mee is gedaan #JustSaying


    Ik ben de reden vergeten :O staat die nog in het vorige topic?


    What would Emma do?

    Liopleurodon schreef:
    De laatste twee stemmen waren voor Sibyl||Julia, is daar een bepaalde reden voor? Ik vertrouw Vera nu wel, omdat ze een aanval overleefd heeft, maar misschien stemt ze random, dus wil ik liever eerst de reden weten voor ik volg ;)


    De overgebleven mensen in de lijst zijn niet echt altijd even actief en Julia wel, dus ik denk dat zij wel een mogelijke weerwolf kan zijn, zo denk ik dan.


    16 - 09 - '17

    Liopleurodon schreef:
    Waren er nog theorieën? (cat)


    Ik stem voor Vera. (cat) Stiekem hebben de beroeps eentje gedood van zichzelf omdat ze wisten dat de beschermer daar langs ging (omdat de beschermer gekoppeld is met één van de beroeps) en zodat Vera uit de spotlights kan. //nietvergezocht


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Ik stem voor Vera. (cat) Stiekem hebben de beroeps eentje gedood van zichzelf omdat ze wisten dat de beschermer daar langs ging (omdat de beschermer gekoppeld is met één van de beroeps) en zodat Vera uit de spotlights kan. //nietvergezocht


    Absoluut niet ver gezocht, en als dode beroeps ben je helemaal te vertrouwen, omdat je insight hebt in iedereen!


    What would Emma do?

    Liopleurodon schreef:
    (...)

    Absoluut niet ver gezocht, en als dode beroeps ben je helemaal te vertrouwen, omdat je insight hebt in iedereen!


    Als ik nog leefde en gekoppeld was met de beschermer dan zou ik het nog doen, ja. :'D Gewoon omdat het zo onlogisch is, ghehe.

    Wat bedoel je dáármee. (cat) Stiekem haal ik nu de spot ook van Vera door haar te verdenken. //confusedyet


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Liopleurodon schreef:
    (...)

    Ik ben de reden vergeten :O staat die nog in het vorige topic?


    Waarschijnlijk wel ja. Onder dag 5 heb ik ook wel wat gezet. Wat de eerste reden was, weet ik niet meer, maar ik kan me nog wel herinneren dat ze niet actief is, tot ik opeens op haar stemde. Toen reageerde ze opeens. (Zo uit mn hoofd. Hoe het precies zat, moet ik ff terug kijken.)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Wat ik trouwens ook opvallend vind, is dat Hermelien eigenlijk nooit iets zegt, maar de hoofdstukken e.d. blijkbaar wel leest. Ze houdt zich onopvallend, lijkt het. Betekend dit misschien iets?

    - nadat ik dit heb gezegd, heeft Hermelien binnen een paar uur gestemt. Ze houdt het dus blijkbaar in de gaten, wat het extra verdacht maakt. Of is het gewoon "toeval"?


    Zo achteraf vind ik mn eerste reden niet heel sterk. Alleen dat tweede gedeelte zit me nog steeds dwars :')


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Gevonden. Ik zet het hier even voor de rest :)

    Backbiter
    Ik ga nu toch maar voor:

    17. Hermelien16|| Hermelien

    Gezien ze in het topic als excuus geeft dat ze nu opeens stemde, omdat ze het anders zou vergeten, terwijl ik al eerder had gezien dat ze het wel gelezen heeft. Ze stemt random, dus dan had ze het ook al eerder kunnen doen, lijkt me. Ik geloof haar daarom niet. De rest van m'n theorie is hier en (nog uitgebreider) in het topic te vinden.


    What would Emma do?

    Ik heb nog een vraagje aan Liopleurodon. Bij dag 4 ging je stemmen tellen en zei je dat het 4 personen waren, maar noemde er maar 3 op. (Backbiter, Edilio en Bluck.) Toen heb ik je gevraagd of de 4de persoon Spotgaai/Marlies was want zij had net zoals de 3 die je wel opnoemde ook 2x gestemd op een onschuldige. En Tsundoku ook, maar die was je misschien vergeten. (Ikzelf iig wel.) Toen zei je dit nog bij dezelfde stemronde.


    Liopleurodon
    2 weken geleden


    Oh, nog even over waarom ik er drie opnoemde: Een iemand was dood en die heb ik niet genoemd :'D

    Het leek er niet op dat je mijn bericht had gelezen. Het kan dat je mijn bericht in de story over het hoofd zag, maar het lijkt me een beetje gek als je zo'n grote tekst over het hoofd hebt gezien, aangezien je veel bezig bent met theorieën uit te zoeken.

    Maar ik heb nog eens teruggekeken en geen van de slachtoffers die toen al dood waren, had 2x gestemd op een onschuldige. Kun je me even zeggen wie je precies bedoelde? Dan kan ik het nachecken want ik maak wel eens een foutje met de stemmen bij te houden.

    Nu is dus gebleken dat Backbiter, Edilio onschuldig zijn, maar je stem wel naar hen uitging. En nu blijkt dat Spotgaai/Marlies een weerwolf was, zou het kunnen dat je haar bewust uit de theorie hebt gelaten.


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    Ik heb nog een vraagje aan Liopleurodon. Bij dag 4 ging je stemmen tellen en zei je dat het 4 personen waren, maar noemde er maar 3 op. (Backbiter, Edilio en Bluck.) Toen heb ik je gevraagd of de 4de persoon Spotgaai/Marlies was want zij had net zoals de 3 die je wel opnoemde ook 2x gestemd op een onschuldige. En Tsundoku ook, maar die was je misschien vergeten. (Ikzelf iig wel.) Toen zei je dit nog bij dezelfde stemronde. (...)
    Het leek er niet op dat je mijn bericht had gelezen. Het kan dat je mijn bericht in de story over het hoofd zag, maar het lijkt me een beetje gek als je zo'n grote tekst over het hoofd hebt gezien, aangezien je veel bezig bent met theorieën uit te zoeken.

    Maar ik heb nog eens teruggekeken en geen van de slachtoffers die toen al dood waren, had 2x gestemd op een onschuldige. Kun je me even zeggen wie je precies bedoelde? Dan kan ik het nachecken want ik maak wel eens een foutje met de stemmen bij te houden.

    Nu is dus gebleken dat Backbiter, Edilio onschuldig zijn, maar je stem wel naar hen uitging. En nu blijkt dat Spotgaai/Marlies een weerwolf was, zou het kunnen dat je haar bewust uit de theorie hebt gelaten.


    Dat laatste is een goed punt!


    16 - 09 - '17