• Lieve users!
    Het is eindelijk weer zover; Quizlet is op zoek naar nieuwe bemiddelaars!

    Net zoals de vorige keer zal de verkiezing uit twee delen bestaan. Eerst wordt je door de moderators en de bemiddelaars gescreend op basis van je aanmelding. Vervolgens wordt een top tien samen gesteld en krijgen de users de kans om kennis te maken met deze tien kandidaten. Deze kandidaten krijgen dan 2 weken de tijd om al jullie vragen te beantwoorden (deze kunnen gaan over bemiddelingszaken tot je leeftijd).
    Iedereen krijgt de kans om zich in te schrijven, hoe jong of oud je ook bent. Zelf de kandidaten die door zijn naar de tweede ronde van de bètaverkiezing mogen een kansje wagen. De deadline voor deze verkiezing blijft namelijk open tot na de bekendmaking van de nieuwe bèta’s. Wij raden je wel aan je kandidatuur pas in te dienen nadat de uitslag is bekendgemaakt zodat een nieuwe bètareader plots geen bemiddelaar wordt.

    Ben je al enthousiast? Mooi zo, maar weet je wel wat deze taak precies inhoudt? Neem snel een kijkje onder de spoilerknop zodat je formulier zeker met de nodige musts is ingevuld.

    Positie van bemiddelaars in de crew
    Bemiddelaars werken veel samen met de moderators maar maken geen deel uit van het modteam en zijn onafhankelijk van hen. We kunnen modtopics zien en daarop reageren maar mod taken kunnen wij niet uitvoeren. Bemiddelaars zorgen dat moderators onpartijdig blijven en adviseren hen. Met betareaders hebben bemiddelaars daarentegen weinig te maken.
    Bemiddelaars zijn een stuk vrijer dan moderators maar hebben ook slechts een adviserende functie ipv een wethoudende functie. Doordat we onafhankelijk zijn maar toch op het modforum kunnen komen zijn de bemiddelaars degene die zowel interne als externe enquetes en dergelijke over de mods inzamelen wanneer ze gehouden worden. Verder houden we ook een oogje in het zeil bij de verkiezingen of die wel eerlijk verlopen.

    Functie van de bemiddelaars
    Bemiddelaars bemiddelen bij ruzie, indien beide partijen ermee instemmen. Als twee mensen zodanig ruzie hebben dat een melding binnenkomt bij de moderators dan geven zij dit aan ons door en nemen wij contact op met de ruziemakers. Soms komen users met ruzie zelf naar ons toe. Als beide partijen instemmen met bemiddeling dan proberen we de ruziemakers rond de tafel te zetten en te begeleiden bij het uitpraten van hun ruzie.
    Let wel: Als er ruzie wordt gemaakt in een topic grijpen wij niet in maar doen de moderators dat. Wij sturen vervolgens wel een berichtje om te kijken of de betrokken partijen gediend zijn van bemiddeling.
    We hebben eenzelfde rol bij conflicten tussen users en het moderatorteam: Aangezien users niet op het modforum kunnen en het gehele moderator team als geheel verantwoordelijk is voor hun beslissingen is het lastig om direct te communiceren tussen de twee partijen. In dat geval spelen wij de vertegenwoordiger van de user.
    Tot slot kunnen de bemiddelaars ook nog helpen als vertrouwenspersoon met een luisterend oor en wellicht met advies.

    Bemiddeling
    Bemiddeling vindt plaats tussen de twee partijen. De bemiddelaar is hierbij slechts een begeleider: Een bemiddelaar lost geen ruzies op maar helpt de twee partijen om samen tot een oplossing te komen. Het is belangrijk dat beide partijen willen bemiddelen. Als een niet wil dan houdt het op. We kunnen iemand proberen te overtuigen maar dwingen gaat niet. Bemiddelen is ook altijd vrijblijvend en vind los van eventuele inmenging van de moderators.

    Bemiddeling aanvragen
    Als je ruzie hebt met een user of om een andere reden denkt een bemiddelaar nodig te hebben kun je een berichtje sturen naar een van ons drieën. De bemiddelaars zijn te herkennen aan de blauwe naam. We staan ook bovenaan bij het tabje "Overige" bij de crew.


    Indien jij denkt dat je de geschikte kandidaat bent voor deze functie, dan kan je inschrijven door op de link hier onder te klikken. Denk goed na over hoe je je formulier invult, want je krijgt maar één kans om eentje in te dienen!

    Indienen kan tot 7 juli om 23:59 uur

    Welke vragen stel je jezelf best tijdens het schrijven van je kandidatuur?
    - Wat motiveert je om bemiddelaar te worden?
    - Waarom vind jij jezelf geschikt voor deze functie?
    - Wat wil je graag bereiken als bemiddelaar?
    - Wat zie je onder de taak van bemiddelaar?


    Indien je nog vragen hebt, voel je vrij ze te stellen.

    Veel succes en wie weet ben jij binnenkort een nieuw crewlid van Quizlet.

    Liefs,
    Krull
    Administrator
    Namens de bemiddelaars

    PS: Het is misschien interessant om tijdens je inschrijving eens stil te staan over hoe jij jezelf naar de users toe zou promoten voor deze functie in maximum 100 woorden. Dit wordt namelijk verwacht van de tien geselecteerde kandidaten voor de tweede ronde.

    Het zou een beetje jammer zijn moest iemand van jullie de kans laten schieten juist omdat je op vakantie gaat. Indien je toch graag wilt deelnemen, maar met een overlap zit tijdens de vragenronde door vakantie raad ik je aan Krull of iemand van de bemiddelaars te contacteren. We zoeken dan samen naar een alternatief.

    Ik vind het eigenlijk jammer dat er tien kandidaten zullen zijn, maar dat iedere user maar op één persoon mag stemmen. Ik snap dat het nou eenmaal zo werkt als je een poll op Q hebt en dat het bij deze verkiezingen misschien niet meer mogelijk is nog iets anders te verzinnen, maar zou er niet overwogen kunnen worden om bijvoorbeeld iedereen een top drie te laten opsturen via pb (of een website daarvoor, want die bestaan vast ook wel)? Dan krijgt nummer één op de lijst drie punten, nummer twee krijgt twee punten en nummer drie krijgt één punt, en je telt alle punten op om een ranglijst te maken van de kandidaten, meeste punten naar minste punten. Één stem voor één kandidaat per user is heel beperkt, zeker aangezien jullie niet naar maar één nieuwe bemiddelaar op zoek zijn. Ik denk dat je daarmee eigenlijk iedereen onbedoeld tekort doet. Stel dat er iemand is die bij bijna iedereen op nummer twee staat, dan zou die kandidaat best toch geschikter kunnen zijn dan de twee personen waar de eerste stemmen over verdeeld werden (de enige die in het huidige systeem geteld worden) en die dus wel worden aangenomen.

    Het is maar een wilde suggestie, en ik heb geen idee of jullie misschien al eens over een alternatieve aanpak van de tweede ronde hebben gebrainstormd. Ik vind het trouwens heel leuk dat users inspraak hebben bij deze verkiezingen, maar het probleem hierboven zie ik wel als een groot nadeel van de manier waarop het nu gaat. Ik wilde dat toch even genoemd hebben. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Painkiller schreef:
    (...)
    Er werd toch drie gezegd?

    Waar?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Painkiller schreef:
    (...)

    Er werd toch drie gezegd?


    Niet officieel, toch?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Square schreef:
    Ik vind het eigenlijk jammer dat er tien kandidaten zullen zijn, maar dat iedere user maar op één persoon mag stemmen. Ik snap dat het nou eenmaal zo werkt als je een poll op Q hebt en dat het bij deze verkiezingen misschien niet meer mogelijk is nog iets anders te verzinnen, maar zou er niet overwogen kunnen worden om bijvoorbeeld iedereen een top drie te laten opsturen via pb (of een website daarvoor, want die bestaan vast ook wel)? Dan krijgt nummer één op de lijst drie punten, nummer twee krijgt twee punten en nummer drie krijgt één punt, en je telt alle punten op om een ranglijst te maken van de kandidaten, meeste punten naar minste punten. Één stem voor één kandidaat per user is heel beperkt, zeker aangezien jullie niet naar maar één nieuwe bemiddelaar op zoek zijn. Ik denk dat je daarmee eigenlijk iedereen onbedoeld tekort doet. Stel dat er iemand is die bij bijna iedereen op nummer twee staat, dan zou die kandidaat best toch geschikter kunnen zijn dan de twee personen waar de eerste stemmen over verdeeld werden (de enige die in het huidige systeem geteld worden) en die dus wel worden aangenomen.

    Het is maar een wilde suggestie, en ik heb geen idee of jullie misschien al eens over een alternatieve aanpak van de tweede ronde hebben gebrainstormd. Ik vind het trouwens heel leuk dat users inspraak hebben bij deze verkiezingen, maar het probleem hierboven zie ik wel als een groot nadeel van de manier waarop het nu gaat. Ik wilde dat toch even genoemd hebben. ^^


    Dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel leuk, maar dan moet je kunnen voorkomen dat mensen dubbel stemmen. Misschien dat je een isername moet ingeven of zo? Als het al mogelijk is natuurlijk :)


    What would Emma do?

    Morticia schreef:
    (...)
    Waar?


    Vorige topic :'D

    @Inge: Daar zat ik ook al over te denken! Want het lijkt me inderdaad wat oneerlijk om maar op één persoon te kunnen stemmen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Palinoia schreef:
    (...)
    Niet officieel, toch?

    Zo'n idee had ik dus. Vandaar dat ik het na vroeg.

    Painkiller schreef:
    (...)
    Vorige topic :'D

    @Inge: Daar zat ik ook al over te denken! Want het lijkt me inderdaad wat oneerlijk om maar op één persoon te kunnen stemmen.

    Dat begrijp ik, ik bedoel welke pagina?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    Dat begrijp ik, ik bedoel welke pagina?


    Pooh, even gezocht hahaha, maar gevonden! Klik.
    Naoko schreef:
    Zou ik trouwens wel mogen vragen waarom er opeens weer verkiezingen zijn terwijl er de voorbije drie jaar niemand is weggegaan en er eigenlijk altijd gezegd werd dat het nog een tijd kon duren - en ze er nu dus opeens wel zijn? Of is dat ook geheimhoudingsplicht?

    We gaan er niet om liegen, de huidige drie bemiddelaars willen graag stoppen met de functie. Vandaar dat deze verkiezing ook zo kort/tijdens de bètaverkiezing komt.
    Vermoedelijk zullen omwille van die reden ook drie nieuwe bemiddelaars komen, maar daar kunnen we jammer genoeg nog geen vast getal op kleven. Alles hangt natuurlijk ook af van de stemming.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2015 - 20:13 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    ^ Thank you voor het opzoeken!
    Maar het is dus niet zeker dat het er drie zullen zijn. (:


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    NaughtyDog schreef:
    MT c:


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Square schreef:
    Ik vind het eigenlijk jammer dat er tien kandidaten zullen zijn, maar dat iedere user maar op één persoon mag stemmen. Ik snap dat het nou eenmaal zo werkt als je een poll op Q hebt en dat het bij deze verkiezingen misschien niet meer mogelijk is nog iets anders te verzinnen, maar zou er niet overwogen kunnen worden om bijvoorbeeld iedereen een top drie te laten opsturen via pb (of een website daarvoor, want die bestaan vast ook wel)? Dan krijgt nummer één op de lijst drie punten, nummer twee krijgt twee punten en nummer drie krijgt één punt, en je telt alle punten op om een ranglijst te maken van de kandidaten, meeste punten naar minste punten. Één stem voor één kandidaat per user is heel beperkt, zeker aangezien jullie niet naar maar één nieuwe bemiddelaar op zoek zijn. Ik denk dat je daarmee eigenlijk iedereen onbedoeld tekort doet. Stel dat er iemand is die bij bijna iedereen op nummer twee staat, dan zou die kandidaat best toch geschikter kunnen zijn dan de twee personen waar de eerste stemmen over verdeeld werden (de enige die in het huidige systeem geteld worden) en die dus wel worden aangenomen.

    Het is maar een wilde suggestie, en ik heb geen idee of jullie misschien al eens over een alternatieve aanpak van de tweede ronde hebben gebrainstormd. Ik vind het trouwens heel leuk dat users inspraak hebben bij deze verkiezingen, maar het probleem hierboven zie ik wel als een groot nadeel van de manier waarop het nu gaat. Ik wilde dat toch even genoemd hebben. ^^
    Het is een heel mooi idee Inge, maar jammer genoeg zijn de functies op Quizlet nog niet geoptimaliseerd daarvoor. Vorige keer is het ook via deze manier verlopen en toen is alles behoorlijk goed verlopen. Misschien dat Rutger naar de toekomst toe, de optie bied om meerdere antwoorden te selecteren, maar dat zal jammer genoeg niet op tijd lukken voor deze verkiezing. Indien we de stemming extern laten gebeuren, kunnen we het helemaal niet meer controleren. Het is een mooi idee, maar jammer genoeg momenteel niet haalbaar.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avandra schreef:
    (...)Het is een heel mooi idee Inge, maar jammer genoeg zijn de functies op Quizlet nog niet geoptimaliseerd daarvoor. Vorige keer is het ook via deze manier verlopen en toen is alles behoorlijk goed verlopen. Misschien dat Rutger naar de toekomst toe, de optie bied om meerdere antwoorden te selecteren, maar dat zal jammer genoeg niet op tijd lukken voor deze verkiezing. Indien we de stemming extern laten gebeuren, kunnen we het helemaal niet meer controleren. Het is een mooi idee, maar jammer genoeg momenteel niet haalbaar.

    Kan je mensen niet gewoon een top 3 laten maken, die ze via pb naar 1 iemand of 2 iemands opsturen en daaruit kijken wie de meeste stemmen krijgen??
    Want ik kan snappen dat je meerdere personen hebt die je aanspreken, en om dan op 1 persoon te mogen stemmen...

    Kun je anders niet via google-formulieren iets doen?
    (Al geloof ik er zelf wel in dat het goed gaat komen, aangezien het vorige keer ook zoals nu is gelukt.)

    [ bericht aangepast op 16 juli 2015 - 12:19 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    ^^Dat is onbegonnen werk. Dit is de poll van 2012. Daar hebben ongeveer 300 mensen op gestemd. Alle stemmen worden gecheckt op echtheid, dus of iemand niet toevallig met 5 accounts op de poll heeft gestemd ongeacht op wie. Zoals we dat nu achter de schermen kunnen zien/doen, is het de aangenaamste manier om na te kijken. Als we dat via pb zouden doen, dan zouden we extra stappen moeten ondernemen om dezelfde waterdichtheid te voorzien qua echtheid van de stemmen ed. Extra stappen betekent ten eerste meer werk (ik geef toe: ik ben lui) en ten tweede ook dat het nog complexer zou worden (terwijl we alles liever zo simpel mogelijk proberen te houden). Dus via pb werken is momenteel geen optie.
    Zoals Nana al zegt: indien Rutger ooit de pollopties verbetert, dan kunnen we over andere systemen gaan denken zoals Inge al heel mooi suggereerde. Maar hoe we het nu doen is het de aangenaamste manier voor achter de schermen om de echtheid van de stemmen na te gaan. =)

    Tijdens mijn nieuwe trip ga ik al eens brainstormen over extra moeilijke vragen en casussen voor de tweede ronde. Even de verveeloor uithangen. Daar ben ik goed in. :Y)

    [ bericht aangepast op 16 juli 2015 - 12:13 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    :Y)


    “A queen will always turn pain into power.”

    Zo, het had wat vertraging in verband met mijn vakantie, maar ik ben ook klaar met nakijken. ^^


    Deep inside, I've never felt alive