• Of ja, toch voor de Belgen, want mocht het geen vakantie zijn, hadden we nu geen school. :Y) Ik ben geen nationalistisch wezen en ik geef ook niet heel veel om de nationale feestdag, maar laat ik toch maar even iedereen veel geluk wensen! ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    (...)

    Hoezo hebben jullie geen avondeten? :c


    De winkels zijn dicht :') en ik vind geen chips...


    What would Emma do?

    Cordon schreef:
    Tja, je kunt veel zeggen over het koningshuis, maar België en regering gaan ook niet zo goed samen op het moment en dan heb ik het niet eens over bestuurlijke maatregelen.:'D


    Hé, het is slechter geweest! Je vergeet de tijdsspanne tussen de verkiezingen en Leterme II. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Liopleurodon schreef:
    (...)

    De winkels zijn dicht :') en ik vind geen chips...


    Jaaa-haaa, maar volgens mij is Emma Nederlands, nietwaar? Oftewel is ze hier op vakantie, kan ook. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    (...)

    Hé, het is slechter geweest! Je vergeet de tijdsspanne tussen de verkiezingen en Leterme II. :Y)


    Dat niet alleen, het feit dat een land fucking drie regeringen nodig heeft. Sorry hoor, maar kom overeen!:'D


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Naoko schreef:
    (...)

    Jaaa-haaa, maar volgens mij is Emma Nederlands, nietwaar? Oftewel is ze hier op vakantie, kan ook. ^^


    Oh, dat wist ik niet :') Niet op gelet.

    We hebben wel een uniek systeem qua regeringen. En ze krijgen ook zó veel gedaan.


    What would Emma do?

    Cordon schreef:
    (...)

    Dat niet alleen, het feit dat een land fucking drie regeringen nodig heeft. Sorry hoor, maar kom overeen!:'D


    Drie? Meer, hoor. Als we ze optellen, hebben we er zes. Federaal, Vlaams gewest, Brussels hoofdstedelijk gewest, Waals gewest, Franse gemeenschap, (Vlaamse gemeenschap niet, want die valt samen met het Vlaamse gewest), Duitse gemeenschap, die samenvalt met de Franse gemeenschap, maar heeft toch nog een regering op zich. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    (...)

    Drie? Meer, hoor. Als we ze optellen, hebben we er zes. Federaal, Vlaams gewest, Brussels hoofdstedelijk gewest, Waals gewest, Franse gemeenschap, (Vlaamse gemeenschap niet, want die valt samen met het Vlaamse gewest), Duitse gemeenschap, die samenvalt met de Franse gemeenschap, maar heeft toch nog een regering op zich. :Y)


    En dat voor een mini-landje als dat van ons...


    What would Emma do?

    Naoko schreef:
    (...)

    Drie? Meer, hoor. Als we ze optellen, hebben we er zes. Federaal, Vlaams gewest, Brussels hoofdstedelijk gewest, Waals gewest, Franse gemeenschap, (Vlaamse gemeenschap niet, want die valt samen met het Vlaamse gewest), Duitse gemeenschap, die samenvalt met de Franse gemeenschap, maar heeft toch nog een regering op zich. :Y)


    Dat slaat toch nergens op?:'D


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Cordon schreef:
    (...)

    Dat slaat toch nergens op?:'D


    Natuurlijk niet. Wat dacht je dan? We zijn België. (krul)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    (...)

    Natuurlijk niet. Wat dacht je dan? We zijn België. (krul)


    Eerlijk gezegd heb ik dan liever een pure monarchie dan duizend regeringen die toch enkel hun zin doordrijven.:'D
    Jep, ik ben een royalist. Alhoewel ik liever Willem Alexander heb dan Philip.(krul)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Cordon schreef:
    (...)

    Eerlijk gezegd heb ik dan liever een pure monarchie dan duizend regeringen die toch enkel hun zin doordrijven.:'D
    Jep, ik ben een royalist. Alhoewel ik liever Willem Alexander heb dan Philip.(krul)


    Liever een absoluut vorst of liever een vorst met één regering? :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    (...)

    Liever een absoluut vorst of liever een vorst met één regering? :')


    Hmm, dat vind ik nog een moeilijke aangezien een regering op zich heel goed kan zijn, maar ook bijzonder slecht.
    Maar dat is met een koning net hetzelfde.

    Ik weet niet, ik zie liever een koning aangezien die meer van het volk lijkt te zijn dan een regering. Tijdens verkiezingen zijn politici de vriendelijkste en menswaardigste personen, maar vanaf ze verkozen worden...


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Cordon schreef:
    (...)

    Hmm, dat vind ik nog een moeilijke aangezien een regering op zich heel goed kan zijn, maar ook bijzonder slecht.
    Maar dat is met een koning net hetzelfde.

    Ik weet niet, ik zie liever een koning aangezien die meer van het volk lijkt te zijn dan een regering. Tijdens verkiezingen zijn politici de vriendelijkste en menswaardigste personen, maar vanaf ze verkozen worden...

    Maar op de regering kan je in ieder geval nog beperkt invloed op uitoefenen, aangezien zij uit de volksvertegenwoordiging worden gekozen. Met een koning zit je er gewoon aan vast. Het systeem van constitutionele monarchie vind ik heel prima, dan heb je een beetje van allebei.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2015 - 18:19 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Cordon schreef:
    (...)

    Hmm, dat vind ik nog een moeilijke aangezien een regering op zich heel goed kan zijn, maar ook bijzonder slecht.
    Maar dat is met een koning net hetzelfde.

    Ik weet niet, ik zie liever een koning aangezien die meer van het volk lijkt te zijn dan een regering. Tijdens verkiezingen zijn politici de vriendelijkste en menswaardigste personen, maar vanaf ze verkozen worden...


    Ja, maar met een absoluut vorst keren we terug naar de tijd van Louis XIV en ik geloof niet dat dat zo'n goed idee zou zijn? Sowieso heeft het volk dan geen inspraak, tenzij het een volksoeversein is, maar dan heb je weer iets dat op een regering trekt. Een regering tekent de democratie en anders kan één iemand doen wat hij of zij wil, hoeft met niets of niemand te overleggen. Om eerlijk te zijn, dan heb ik liever zes regeringen. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ja, een regering wordt gekozen "door het volk" maar maken zij iets van hun campagnes waar? Heel beperkt wel, maar daar houdt het op. Meestal proberen politici en partijen elkaar te blokken en niet samen tot een oplossing te komen.

    En een mooi voorbeeld dat een regering niet altijd democratisch is, is het Griekse referendum waar de stem van het volk gewoon werd verworpen.

    Eigenlijk bestaat er gewoon geen goede leidersvorm voor een land.
    Want de één heeft altijd meer te zeggen dan een ander.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2015 - 19:14 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!