• En voor het het weet zijn we al weer bij topic nummer 37 aangekomen.

    Raad eens wie er won bij de poll? Niet Doll ;D :'D D: ..
    Oh well, Doll staat op de 2e plek? :') (samen met Beast)
    De eerste plek is gedeelt door 3 mensen :'D.. Joker, Snake en Dagger!
    Wacht, Dagger boven Doll? Ok that's it.. Doll is leuker dan Dagger!
    Arme Jumbo staat op 3..

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Worick/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Frosch (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 22 - MAL
    53 - ROWYSO (Hade) - 15 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - MetalUpYoureAss (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    1- Hiiragi (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Xerxes (Kevin) - 21 - MAL
    3- Worick (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Kuroha (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Theon (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Haruyuki (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- Itsuka (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13- Kirie (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:


    Dinsdag:
    High School Star Musical

    Woensdag:
    Gintama
    Dance with Devils

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Subete ga F ni Naru: The Perfect Insider

    Vrijdag:
    Noragami Aragoto

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Ushio to Tora (TV)
    K: Return of Kings
    Owari no Seraph 2

    Zondag:
    God Eater
    Kowabon
    Diabolik Lovers 2nd Season


    Alrighty right. Time for some gifs!
    Met dank aan Shinoa voor de bovenste plaatjes!




    Rechtsboven: Aoharu x Kikanjuu
    Linksboven: Classroom Crisis
    Rechtsonder: Junjou Romantica 3
    Linksonder: Gangsta

    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 18:09 ]

    Sinds dat het nieuwe seizoen zo 3 weken nu is begonnen. Leek het me wel leuk om te vragen wat jullie favoriet van dit seizoen is. Natuurlijk paste niet alles erin.. Sorry.. :'D

    20.0% (3 stemmen)
     
    Aoharu x Kikanjuu

    20.0% (3 stemmen)
     
    Gangsta

    6.7% (1 stem)
     
    Gakkou Gurashi!

    6.7% (1 stem)
     
    Ranpo Kitan: Game of Laplace

    6.7% (1 stem)
     
    Rokka no Yuusha

    40.0% (6 stemmen)
     
    Anders :') (Ok er paste echt veel te weinig..)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Even over Charlotte.
    Ik kan niet geloven dat de anime niet goed is.
    I know Maeda to well for that.
    Ik moet vanaf epi 2 nog bij kijken, maar ik weet dat er al een onderliggend plot achter zit.
    En anders moet ik Maeda eens op het matje roepen :d


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin Mee eens ik heb ook zo'n gevoel dat er zeker nog een onderliggend plot is ook al is het tot nu toe vooral een beetje school/slice of life comedy achtig met superpowers en zijn de episodes wat voorstelbaar maar ik denk dat er wel nog iets moet komen dus ik blij braaf afwachten. Maar het begint misschien wel vervelend te worden dat het best tegen valt.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Weer even heel rustig hier al een paar dagen. Even weer wat posten haha.



    Jeej weer nieuwe awesome drama's gevonden om te kijken!
    When I see you again: Een Taiwanse drama. Zo leuk het gaat over een nerdie jongen die in junior high school verliefd werd op een meisje. Ze worden vrienden. Later verklaard hij haar de liefde en wijst ze hem af. 10 jaar later is die jongen uitgegroeid tot een knappe rijke zakenman en dan komen ze elkaar weer tegen . Zij herkend hem niet ,maar hij haar wel. Tussen veel up en down door is er echt een schattige relatie dus An Xi en You Qain. Genre: Comedy & Romance.


    Koinaka (Love Relationship): Ik heb tot nu toe alleen ep 1 gezien maar het lijk me erg veel belovend. Het gaat over er jongen Aoi Miura die close vrienden is met Akari. Ze zijn altijd samen. Tot dat Akari na de vuurwerk avond van hun 3de high school jaar opeens verdwenen is. Als hoofdpersoon volgt de serie Aoi oudere zelf en d eerste ep was ook een beetje de introductie episode van het verhaal. Genres: Melodrama & Romance.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2015 - 13:52 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Oeehhh looks like awesome drama series :d
    Miss dat ik binnenkort ook meer live action ga proberen te volgen xd
    Hoewel.. ik heb nu zelfs even geen zin/tijd om anime te kijken hehe xd
    I have vacation too you know! xd
    Maar ik kijk alles binnenkort wel bij.

    Trouwens de manga van Pandora Hearts is echt awesome! :o
    Die lees ik nu wel ^^ It's really good.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik raad het zeker aan om drama te gaan kijken!! Als je wil beginnen met het kijken van drama/ Live action drama series of film kun je altijd ff in mijn lijstje hier boven in de beginpost mijn MDL kijken als je wilt.
    MDL is ook erg handig om alles bij te houden wat je kijkt en je kunt er ook alle drama opzoeken. Een beetje het zelfde al MAL. Het enige wat beter is aan MDL dan bij MAL vind ik vooral dat je ook halve punten kunt geven.

    Haha ik kijk nu ook minder anime maar dat komt omdat mijn interesse de laatste tijd meer uit gaat naar Aziatische drama series en manga.
    Verder ben ik bezig met story's schrijven die ik misschien ooit een keertje op Quizlet wil gaan zetten.

    Oh Pandora Hearts ! Ik moet die manga nog steeds eens lezen ga het waarschijnlijk binnenkort doen. Want ben op MAL bezig met een reading Challenge.

    Nog een paar Gifjes :






    Anime:
    Sakamichi no Apollon
    Shigatsu wa Kimi no Uso


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Voor de mensen die van Hunter x Hunter houden (of als je toch al niks te doen hebt), ik heb een quiz gemaakt! Welk nen-type heb jij?


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Akari schreef:
    Ik raad het zeker aan om drama te gaan kijken!! Als je wil beginnen met het kijken van drama/ Live action drama series of film kun je altijd ff in mijn lijstje hier boven in de beginpost mijn MDL kijken als je wilt.
    MDL is ook erg handig om alles bij te houden wat je kijkt en je kunt er ook alle drama opzoeken. Een beetje het zelfde al MAL. Het enige wat beter is aan MDL dan bij MAL vind ik vooral dat je ook halve punten kunt geven.

    Haha ik kijk nu ook minder anime maar dat komt omdat mijn interesse de laatste tijd meer uit gaat naar Aziatische drama series en manga.
    Verder ben ik bezig met story's schrijven die ik misschien ooit een keertje op Quizlet wil gaan zetten.

    Oh Pandora Hearts ! Ik moet die manga nog steeds eens lezen ga het waarschijnlijk binnenkort doen. Want ben op MAL bezig met een reading Challenge.

    Nog een paar Gifjes :






    Anime:
    Sakamichi no Apollon
    Shigatsu wa Kimi no Uso


    Jaaa, I know xd
    Ik begin wss ook eerst met wat verfilming van anime voor ik bij de diehard drama ga starten.
    Dan ga ik ook wel een MDL maken ja ^^ Oehhh halve punten :o Dat mis ik echt heel erg bij MAL xd
    Ik wil echt graag kommagetallen bij Mal xd want dan kun je de anime veel beter beoordelen.

    Jaaa, Pandora moet je echt lezen!
    Every legend that has been told in the otaku topic's is true.
    It really is so awesome and I really enjoy the manga ^^
    Mijn favo personage is echt Break :)

    Is dat trouwens een profielplaatje van shin chan? :d


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Kent iemand de drama "The Lover"?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nope, maar hij lijkt me interessant, dus ik heb hem bij me lijstje gezet ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Kevin: Ja klopt je kunt het liefste eerst met een live action beginnen en dan pas ook normale drama gaan kijken.
    Als je een MDL account heb stuur me dan even een vv. Ja van die halve punten vind ik erg fijn kun je ook veel beter beoordelen.
    Ga het binnenkort zeker doen ! PH staat al op PTR dus komt snel aan de buurt.
    Ja haha van Shin chan keek het laatst weer net mijn jongere nichtje en lol ik ben er weer een beetje in blijven hangen vooral Daisy vind ik zo grappig haha (:

    @Maia: Nee maar ik heb hem op gezocht ziet er leuk uit ik hem op ptw gezet (: Bedankt dat je even deelt heb ik weer een nieuwe leuke drama !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Akari schreef:
    @Kevin: Ja klopt je kunt het liefste eerst met een live action beginnen en dan pas ook normale drama gaan kijken.
    Als je een MDL account heb stuur me dan even een vv. Ja van die halve punten vind ik erg fijn kun je ook veel beter beoordelen.
    Ga het binnenkort zeker doen ! PH staat al op PTR dus komt snel aan de buurt.
    Ja haha van Shin chan keek het laatst weer net mijn jongere nichtje en lol ik ben er weer een beetje in blijven hangen vooral Daisy vind ik zo grappig haha (:

    @Maia: Nee maar ik heb hem op gezocht ziet er leuk uit ik hem op ptw gezet (: Bedankt dat je even deelt heb ik weer een nieuwe leuke drama !


    Hehe, sorry dat ik zo laat reageer, maar little bit druk gehad de laatste tijd.
    Als ik een account heb aangemaakt, laat ik het je weten ^^
    En die halve punten zijn echt een voordeel, man, die nieuwe eigenaar mag dat ook weleens in MAL introduceren.
    Hehe, yeah ik vind shin chan ook echt geweldig xd

    Het was mijne eerste tekenfilm/anime serie die eigenlijk over de grens ging xd
    Maar ja, toen wist ik nog niet af hoe erg japan over die grens kan gaan xd
    Wel geweldig tho xd ik kijk ze nog altijd gwn in het nederlands xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Maak niks. Ik ben ook druk hoor. Veel gewerkt deze week.
    Oké is goed !
    Ja dat moeten ze bij MAL echt invoeren.
    Ja Shin Chan is awesome !
    Ik kijk het zo nu en dan voor de lol.
    De Japanse versie is echt erg.
    De Nederlandse valt nog mee.






    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Akari schreef:
    Maak niks. Ik ben ook druk hoor. Veel gewerkt deze week.
    Oké is goed !
    Ja dat moeten ze bij MAL echt invoeren.
    Ja Shin Chan is awesome !
    Ik kijk het zo nu en dan voor de lol.
    De Japanse versie is echt erg.
    De Nederlandse valt nog mee.







    o.o
    Japanse is echt erg ja
    In Nederland hebben we nog een soort van grens wat uitgezonden mag worden en wat niet xd
    Maar in Japan gelden die grenzen volgens mij niet echt xd
    Haha, miss ooit eens kijken hoe de japanse is
    Heb atijd willen weten hoe het verder ging met dat knulletje xd
    Maar er kwamen nooit nieuwe afleveringen D:


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik heb vandaag Helter Skelter opnieuw gekeken. En het gaf mij weer een ontzettende mindfuck als de eerste keer. Was wel een goede film dus dat was geluk :')



    Trouwens ik ben ontzettend trots op Ansatsu Kyoushitsu fandom, we waren op het nieuws :'D Trouwens de media en alle leraren in Amerika haten ons nu. :Y)

    Ik ben wat meer begonnen aan drama's en ik heb nu Pieces gekeken, When I see You Again en Boku no Ita/The hours of my life. De laatste was een die dicht bij thuis aankwam maar ik wist dat al voordat ik er aan begon. Dus iemand die wat drama's kan aanraden?


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Shuuya schreef:
    Nope, maar hij lijkt me interessant, dus ik heb hem bij me lijstje gezet ;o

    Ja, het is echt een geweldige drama. Eerst zat ik wel iets van 'wat is dit nou weer', omdat een aflevering soms rare, seksistische opmerkingen heeft en anders in elkaar zit, maar het wordt heel grappig uitgebeeld. Meerdere malen heb ik stuk gelachen om de situaties erin. Het is even wennen, maar het is het absoluut waard.

    Akari schreef:
    @Maia: Nee maar ik heb hem op gezocht ziet er leuk uit ik hem op ptw gezet (: Bedankt dat je even deelt heb ik weer een nieuwe leuke drama !

    No problem! Als er drama's zijn die jij me aan wilt raden, mag dat natuurlijk. :Y)

    Hunt schreef:
    Ik ben wat meer begonnen aan drama's en ik heb nu Pieces gekeken, When I see You Again en Boku no Ita/The hours of my life. De laatste was een die dicht bij thuis aankwam maar ik wist dat al voordat ik er aan begon. Dus iemand die wat drama's kan aanraden?

    Heb je nog een voorkeur ergens naar? Anders: Dr. Frost! Dat is één van mijn favoriete drama's, alleen is het jammer dat er weinig episodes zijn. Mimi is ook wel goed, overigens. Je kan ook op mijn MDL kijken (:


    Quiet the mind, and the soul will speak.