• Hoi! Ik maak me vrij zorgen over iets, en ik wil er gewoon even over vragen wat jullie er van vinden.
    Ik praat al een tijdje met een jongen, we hebben vrij veel gemeen (en ook een aantal dingen niet maar dat is oke) en ik vind hem oprecht heel aardig... maar de laatste tijd gaan onze gesprekken een beetje de flirtirige richting op.
    Nu is het niet dat ik denk dat het iets zal worden ofzo, hij komt namelijk uit een ander land en zal waarschijnlijk nooit een voet in nederland zetten, maar hij heeft wel aangegeven mij leuk te vinden. Ik vind hem ook best leuk, maar ik vraag me af of ik dit als een rode vlag moet zijn.
    Buiten illegaal om gezien, vinden jullie 19 te oud voor 16 of valt dat wel mee? Zou ik het contact moeten verbreken nu hij heeft aangegeven me leuk te vinden (niet omdat ik hem niet leuk vind maar omdat hij ouder is dan ik) of valt dat leeftijsverschil wel mee?

    Alvast bedankt!


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Een relatie met iemand die in het buitenland woont is ook niet onmogelijk hoor. Ik ken best wat voorbeelden waarbij dat prima gaat. Al heeft het natuurlijk ook veel nadelen en moet je je afvragen of je daar echt zin in hebt, maar als je elkaar echt leuk vindt...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    Een relatie met iemand die in het buitenland woont is ook niet onmogelijk hoor. Ik ken best wat voorbeelden waarbij dat prima gaat. Al heeft het natuurlijk ook veel nadelen en moet je je afvragen of je daar echt zin in hebt, maar als je elkaar echt leuk vindt...


    True, ik ken ook een voorbeeld van een vriend met een vriendin die in het oosten van Duitsland woont. Ze zien elkaar 2x per jaar, maar ze zijn beide ook al eens de fout in gegaan (vreemdgegaan), wat vrij makkelijk kan gebeuren met een normaal uitgaansleven. Dat is uiteindelijk toch prima afgelopen, alleen zijn zij iets ouder. Ik vind gewoon dat je op 16 jarige leeftijd nog echt veel wijzingen krijgt in je leven, andere scholen/steden/omgeving. Het beperkt je dan gewoon in je keuzes imo

    In het scenario wat ik hoor van topicstarter krijg je een situatie waarbij hij waarschijnlijk nooit in Nederland zal komen, dus als het ook maar iets meer zou moeten worden, dan moet zij daarheen. Sorry maar dat vind ik gewoon gebruiken :x


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    True, ik ken ook een voorbeeld van een vriend met een vriendin die in het oosten van Duitsland woont. Ze zien elkaar 2x per jaar, maar ze zijn beide ook al eens de fout in gegaan (vreemdgegaan), wat vrij makkelijk kan gebeuren met een normaal uitgaansleven. Dat is uiteindelijk toch prima afgelopen, alleen zijn zij iets ouder. Ik vind gewoon dat je op 16 jarige leeftijd nog echt veel wijzingen krijgt in je leven, andere scholen/steden/omgeving. Het beperkt je dan gewoon in je keuzes imo

    In het scenario wat ik hoor van topicstarter krijg je een situatie waarbij hij waarschijnlijk nooit in Nederland zal komen, dus als het ook maar iets meer zou moeten worden, dan moet zij daarheen. Sorry maar dat vind ik gewoon gebruiken :x


    Hmm. Ik weet niet of zij ervan uitgaat dat hij nooit naar Nederland zou komen omdat dat gewoon veel gedoe is of omdat hij inderdaad zoiets heeft laten doorschemeren. In het laatste geval ben ik het in ieder geval helemaal met je eens en ik zou ook zeker niet zomaar daar naartoe gaan.

    De meeste kennissen/vrienden die een relatie met iemand in het buitenland hebben zijn inderdaad iets ouder, maar mijn zwager heeft bijvoorbeeld op zijn vijftiende zijn Venezuelaanse vriendin via Youtube ontmoet en ze zijn nu, zes jaar later, toch getrouwd en ze komt over drie maanden voorgoed naar Nederland. Ik weet ook wel dat het niet gebruikelijk is, maar iedereen zegt altijd zo snel dat een relatie op afstand niet kan en ik heb het toch wel echt anders gezien, ook op een jonge leeftijd. Maar goed, ik weet niet wat ze bedoelt met het feit dat ze denkt dat hij nooit een voet in Nederland zal zetten, dat kan door haar eigen zelfbeeld komen of inderdaad door iets wat die jongen zegt. Dunno, ik ken jullie niet. :'p

    In ieder geval vind ik het nergens op slaan dat je je contact zou moeten breken omdat hij je leuk vindt en toevallig drie jaar ouder is. Dat is, naar mijn mening, niet echt veel. :'d


    Every villain is a hero in his own mind.

    Buiten illegaal om gezien, vinden jullie 19 te oud voor 16 of valt dat wel mee?


    19 - 16 is niet illegaal hoor :]
    Ik vind 19 echt niet te oud voor iemand van 16, mijn vriend is nu 20 en ik ben 17 Eind van de maand 18 though

    [ bericht aangepast op 4 aug 2015 - 15:30 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Als het gesprek goed aanvoelt dan zie ik geen probleem. Vooral omdat je hem dus niet direct in het echt zal zien maakt het ook niet echt uit of het wat flirterig wordt want het is niet dat hij je direct zal bespringen.


    effort never betrays you