• Hoi!
    Mijn geliefde Kerstman-Cactus is vandaag helaas overleden (het potje leek een beetje op deze Kerstman, maar dan moet je je voorstellen dat er aan de motor een potje vastzat waar de cactus in zat):



    Nou, aangezien ik een enorme fan ben van cactussen (wauw, dat klinkt triest, haha, maar ik vind ze gewoon leuk), heb ik meteen een nieuwe gehaald. Dit keer besloot ik ze zelf te kweken, dus ik heb een zakje met cactuszaden gehaald en een kleine kweekbak. Hopelijk heb ik over een jaartje weer een nieuwe cactus!
    Nu is mijn vraag aan jullie; hebben jullie ook al eens cactussen gezaaid? Hoe ging dat, lukte het een beetje of werd het een regelrechte ramp?

    Xx

    [ bericht aangepast op 12 aug 2015 - 17:12 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Cactussen heb ik nog nooit gezaaid, maar ik heb wel een klein moestuintje. Jammer genoeg is alles een beetje mislukt met het droge weer, zeker de plantjes die ik gezaaid heb. Vorig jaar was het echt goed gelukt.

    Ik denk er wel aan volgend jaar een te kopen of voor een vleesetend plantje te gaan. Ik ben zelf een grote fan van orchideeën, dus daar haal ik er ook een paar van. Ik ben nogal een redelijk grote liefhebber van planten over het algemeen eigenlijk :')


    What would Emma do?

    Wat naar dat je cactus is dood gegaan. Maar wel mooi dat je nu zelf een cactus wilt kweken.

    Cactussen zelf zaaien heb ik nog nooit geprobeerd, maar met een vetplantje wel. Er valt regelmatig een blaadje af van mijn ene vetplant en twee jaar geleden (denk ik) heeft mijn moeder een blaadje in een potje met aarde gestopt. Nu is het een vetplant en rondom staan kleine vetplantjes.


    Physics is awesome

    Liopleurodon schreef:
    Cactussen heb ik nog nooit gezaaid, maar ik heb wel een klein moestuintje. Jammer genoeg is alles een beetje mislukt met het droge weer, zeker de plantjes die ik gezaaid heb. Vorig jaar was het echt goed gelukt.

    Ik denk er wel aan volgend jaar een te kopen of voor een vleesetend plantje te gaan. Ik ben zelf een grote fan van orchideeën, dus daar haal ik er ook een paar van. Ik ben nogal een redelijk grote liefhebber van planten over het algemeen eigenlijk :')

    Moestuinen heb ik opgegeven. Die gaan bij mij allemaal dood, hahaha. Ik ben niet zo goed met echte planten/kruiden/weet ik veel, daarom blijf ik maar bij de cactussen... Maar mijn cactussen zijn wel hartstikke gegroeid!

    Quokka schreef:
    Wat naar dat je cactus is dood gegaan. Maar wel mooi dat je nu zelf een cactus wilt kweken.

    Cactussen zelf zaaien heb ik nog nooit geprobeerd, maar met een vetplantje wel. Er valt regelmatig een blaadje af van mijn ene vetplant en twee jaar geleden (denk ik) heeft mijn moeder een blaadje in een potje met aarde gestopt. Nu is het een vetplant en rondom staan kleine vetplantjes.

    Hmm, oké. Op internet staan overal ingewikkelde dingen over je eigen grond maken etc, gaatjes in de kweekbak prikken, allemaal van die dingen. Heb jij dat ook gedaan bij de vetplant?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Hmm, oké. Op internet staan overal ingewikkelde dingen over je eigen grond maken etc, gaatjes in de kweekbak prikken, allemaal van die dingen. Heb jij dat ook gedaan bij de vetplant?


    Nee, gewoon in zo'n plastic bruin potje met zaaigrond en toen een gaatje gemaakt met een vinger (wijsvinger, maar met zaadjes is je pink misschien handiger). Dan aarde er over heen en wat mijn moeder ook deed, is water geven en dan een plastic bakje boven op het potje.


    Physics is awesome

    Oh help, ik las even dat je een cactus had geaaid. >.<
    Maar neen, ik heb het niet zo met planten of bloemen...alles sterft bij mij.
    Al kan ik Boris, mijn vleesetend plantje, vreemd genoeg wel in leven houden.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik vind cactussen wel leuk en zou er ook wel eentje als decoratie willen op mijn kamer, maar zelf zaaien zou ik echt niet kunnen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik zou waarschijnlijk tien potjes zaaien, in de angst dat het zou mislukken en dan met tien cactussen zitten waar ik niet van af raak. :'D


    What would Emma do?

    Rasalhague schreef:
    Oh help, ik las even dat je een cactus had geaaid. >.<
    Maar neen, ik heb het niet zo met planten of bloemen...alles sterft bij mij.
    Al kan ik Boris, mijn vleesetend plantje, vreemd genoeg wel in leven houden.

    Hahahaha, ik heb hem wel een keer met mijn elleboog omgestoten, om vervolgens met een pincent alle stekeltjes eruit te halen... Dat was ook niet echt top. :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Niet gezaaid, wel gekocht. Ik heb er eentje van de Intratuin, met sombrero. 8D


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."