• Ik was even benieuwd wat fijner is om te lezen, tegenwoordige tijd of verleden tijd?
    Ik schrijf automatisch in de verleden tijd, soms irriteert mij dit nogal. Maar ik weet niet zo goed hoe je in de tegenwoordige tijd schrijft.
    Wat vinden jullie fijner?

    Ik lees allebei wel, al vind ik verleden tijd iets prettiger, ook omdat ik zelf altijd in de verleden tijd schrijf.


    16 - 09 - '17

    Ik vind verleden tijd persoonlijk fijner, maar als een verhaal in de tegenwoordige tijd geschreven is dan laat ik me hierdoor niet weerhouden om het te lezen. Verleden tijd voelt voor mij natuurlijker aan, maar het is in geval van tegenwoordige tijd dan slechts even wennen.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2015 - 20:46 ]


    She's imperfect but she tries

    Ik heb geen voorkeur, maar ik merk wel dat ik meer in het verhaal word getrokken als het in de tegenwoordige tijd geschreven is.


    Take risks and conquer your fears.

    Verleden tijd. Verhalen en boeken in de tegenwoordige tijd kunnen me meestal niet zo boeien. Voor in het Nederlands niet. Ik kon 'De Hongerspelen' zo bijvoorbeeld niet echt verder dan de eerste helft uitlezen terwijl ik 'The Hunger Games' amper kon neerleggen.


    Ex astris, sciencia

    Verleden tijd vind ik fijner om te lezen, alleen als het verhaal me aanspreekt, lees ik het ook zeker in de tegenwoordige tijd.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Scira schreef:
    Ik lees allebei wel, al vind ik verleden tijd iets prettiger, ook omdat ik zelf altijd in de verleden tijd schrijf.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind tt fijner. Maar vt lees ik ook.

    Het maakt mij op zich niet veel uit, maar het meeste wat ik lees is in de verleden tijd, dus dat ben ik wat meer gewend. Ik schrijf ook bijna altijd in verleden tijd. ^^
    Het belangrijkste is dat je niet per ongeluk switcht tussen de tijden binnen je verhaal. Dat is een fout die heel veel wordt gemaakt en behoorlijk storend is voor lezers, want het valt vaak wel erg op.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind de verleden tijd fijner om te lezen :)


    Hurry up, We're dreaming!

    Scira schreef:
    Ik lees allebei wel, al vind ik verleden tijd iets prettiger, ook omdat ik zelf altijd in de verleden tijd schrijf.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Bij mij ligt het een beetje aan de manier waarop het gehele verhaal wordt verteld. Soms is het in de verleden tijd dan mooier, soms in de tegenwoordige tijd. Ik heb dus niet echt een voorkeur voor één van de twee. Het ligt aan het totaalplaaje voor mij.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Mignon schreef:
    Ik vind verleden tijd persoonlijk fijner, maar als een verhaal in de tegenwoordige tijd geschreven is dan laat ik me hierdoor niet weerhouden om het te lezen. Verleden tijd voelt voor mij natuurlijker aan, maar het is in geval van tegenwoordige tijd dan slechts even wennen.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.