• Hoi,
    Ik heb al een tijdje last van diarree. Heeft iemand tips om dit te stoppen?

    Groetjes van Kira :$


    "Just because you've got the emotional range of a teaspoon, doesn't mean that we all have" Hermione Granger

    Norrit, bananen eten verder weet ik het niet


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Diarreeremmers. Je moet ook iets beter opletten op wat je eet. Als je veel dingen eet die je normaal niet eet kan je lichaam ook wat van slag raken. Anders even naar de dokter gaan. Ik heb zelf toevallig ook al een paar weken daar last van, maar het kan van alles zijn.


    The truth is out there.

    Wit brood eten hielp ook dacht ik.


    Pretty is just a pretty word.

    • Eet banaan, banaan heeft een 'stoppende' werking! (niet teveel ervan gaan eten natuurlijk) Daarom kun je bij verstopping het beste weer GEEN banaan eten.
    • Bij diarree een halve theelepel gemalen nootmuskaat droog door zien te slikken. Niet lekker of makkelijk, maar werkt gegarandeerd.
    • Bij dunne ontlasting kun je "oude "cola drinken, dus zonder prik.
    • Bij dunne ontlasting: rasp een appel wacht tot hij helemaal bruin ziet, strooi er een klein beetje kaneel over, en eet dat langzaam op. Het liefst op je nuchtere maag, je kan dat een paar keer herhalen, over de verdere dag.
    • 1 glas coca-cola opwarmen in een pannetje voeg hier bij een beetje suiker en dit lekker opdrinken. Het is wel vies maar helpt wel dit staat in spanje op nummer 1 voor diarree.
    • Om van de diaree af te komen bestaat een heel simpel en goedkoop middel: eet elke dag een schaaltje droge havermoutvlokken!!! gewoon in de supermarkt te koop. Werkt het beste als je het op je nuchtere maag al inneemt.

    Oma weet raad


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Veel zouten om het water in je diaree the absorberen in je lichaam en wat hierboven staat ongetwijfeld.
    -bouillon dus.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2015 - 14:51 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je kan een banaan, brood of iets met zout erin zoals gezouten crackers eten. Vergeet niet te drinken! Je houd namelijk veel minder vocht vast en je kan sneller uitgedroogd raken. Vermijd zwarte thee en koffie, want daar zit cafeïne in en dat maakt het alleen maar erger
    Je kan altijd nog diarreeremmers gebruiken.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2015 - 14:54 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Inderdaad banaan eten en op het moment dat je te veel banaan hebt gegeten en je raakt toch verstopt ontbijtkoek eten.
    Dit doen we altijd met de kinderen op scouting als ze een week niet naar de wc willen na dag 2 raken ze al verstopt dus elke morgen ontbijtkoek en ze gaan al na een uur XD Echt supergrappig.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Bedankt!


    "Just because you've got the emotional range of a teaspoon, doesn't mean that we all have" Hermione Granger

    Cola werkt als een trein! It saved my ass in de Filipijnen. En bananen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Norit.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Rijst helpt ook.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Schraeder schreef:
    Rijst helpt ook.


    En het water waarin je rijst kookt. (Naar 't schijnt.)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Tokugawa schreef:
    Cola werkt als een trein! It saved my ass in de Filipijnen. En bananen.


    Da's nou pittig want ik drink niks waar prik in zit. Vandaar dat we er nu zout aan hebben toegevoegd en ik nu wacht tot er geen prik meer in zit.


    "Just because you've got the emotional range of a teaspoon, doesn't mean that we all have" Hermione Granger

    Diarreeremmers, bruin brood, bananen, cola.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.