• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    (...)

    Ja dat vind ik ook! En de drie is weer helemaal anders maar ook minder leuk dan de twee, want daar kan je al helemaal geen geheimen ontdekken.

    Echt niet? Pft, dat is juist een van mijn hobby's, haha. Maar ja, ik heb die niet in huis en nooit gespeeld (al kan ik me wel herinneren dat heel lang geleden een vriend van mijn broer het volgens mij had en zij het eens samen gingen spelen)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Founder schreef:
    (...)

    Ja dat vind ik ook! En de drie is weer helemaal anders maar ook minder leuk dan de twee, want daar kan je al helemaal geen geheimen ontdekken.


    Ik vind drie echt fijn. c: Die uitdagingen en de bonuskamer (waarvan ik mijn cheatcode kwijt ben bah) zijn echt briljant. c: En Scheurbekvliegen!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Twee was inderdaad eng vanwege die stem...maar ik vind vier enger en zeker dat stuk dat Jeweetwel herrijst dat is zo vies!


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Grappig dat jullie het over die spellen hebben. Was laatst nog daarnaar op zoek omdat ik ze graag weer zou willen hebben :3
    Foppe heeft me inderdaad behoorlijk op de zenuwen gewerkt x) Eng, dat weet ik niet, maar het werkte me op de zenuwen x)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Hmm, ik vond de derde altijd ontzettend eng. Gewoon de scène waarin Lupin in een weerwolf verandert, echt vreselijk. Ik kijk nu nog altijd weg wanneer dat gebeurt. De vierde heeft ook wel enkele enge stukken, maar drie staat toch nog altijd op nummer één bij mij.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Oneens ik vind de demetors in 3 veel enger !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Stelling van 22 Augustus
          Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.


    I wanna be a wizard!

    Nee. Ik vind van niet. Sure, misschien heeft hij wat goede dingen gedaan, maar hij heeft jarenlang zijn studenten in de klas slecht behandeld, was een death eater, heeft velen vermoord en ervoor gezorgd deels dat de slag op Zweinstein is begonnen. Welke goede daden heeft hij gedaan? Van iemand gehouden? Whao! Aan de orde doorgegeven? Juist, maar ook aan Voldemort, dus ik vind niet dat zijn goede daden zijn slechte overtreffen.
    Dat wilt niet zeggen dat hij niet mijn favoriete personage is, maar hij heeft wel véél fout gedaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Zelf ga ik wel akkoord, want zonder hem was Perkamentus bijvoorbeeld veel sneller doodgegaan (hij genas gedeeltelijk zijn hand), was Lupos elke volle maan pijnlijk weerwolf geworden, was Harry van zijn bezem gevallen door Krinkel, had Harry nooit op tijd het zwaard van Griffoendor gehad en had hij geen hulp gekregen van Grijphaak om Goudgrijp binnen te breken, had Harry nooit al de herinneringen in de hersenpan gezien, en er zijn vast nog meer dingen waar ik niet meteen opkom. Oke, hij is ook dooddoener geweest, maar volgens mij heeft hij Perkamentus beter gediend dan Voldemort.


    I wanna be a wizard!

    Patholoog schreef:
    Nee. Ik vind van niet. Sure, misschien heeft hij wat goede dingen gedaan, maar hij heeft jarenlang zijn studenten in de klas slecht behandeld, was een death eater, heeft velen vermoord en ervoor gezorgd deels dat de slag op Zweinstein is begonnen. Welke goede daden heeft hij gedaan? Van iemand gehouden? Whao! Aan de orde doorgegeven? Juist, maar ook aan Voldemort, dus ik vind niet dat zijn goede daden zijn slechte overtreffen.
    Dat wilt niet zeggen dat hij niet mijn favoriete personage is, maar hij heeft wel véél fout gedaan.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Eigenlijk hè... weet ik na al die jaren, boeken & films nog altijd niet wat ik van hem moet vinden...


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Deze is lastig! Erg goed bedacht, haha. Ik heb toch weer het gevoel dat ik alle boeken gelezen zou moeten hebben om er echt goed over te kunnen oordelen.
    Als ik het echter op de films zou moeten baseren, zou ik het denk ik (nog net) wel eens zijn met de stelling.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Hehehehe.

    Ik ben het zelf niet helemaal eens met de stelling. Snape is nog steeds altijd into the Dark Arts geweest, heeft Harry oneerlijk en onrechtvaardig behandeld, heeft Neville zo erg gepest - terwijl hij Snape nooit wat aangedaan had - dat Snape Neville's grootste angst is. Daarnaast ging het hem allemaal om Líly redden, het maakte hem echt helemaal niets uit of Harry en James wel dood zouden gaan. Daar zijn al zijn 'goede' acties ook op gebaseerd, omdat hij van Lily hield. En omdat hij Dumbledore mocht misschien. Dus niet echt helemaal, nee.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Voiles schreef:
    Eigenlijk hè... weet ik na al die jaren, boeken & films nog altijd niet wat ik van hem moet vinden...


    "Ignite, my love. Ignite."

    Eens , hij is toch wel gewoon goed ! Ook al heeft hij fouten gemaakt.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise