• Ausilio beteken help voor het geval iemand zich dat afvroeg.

    Moederdag staat er over 7 dagen weer voor de deur. En ik wou een keertje origineel zijn. Vorig jaar heb ik haar een doosje gegeven met daarin een fotolijst met een foto van me van toen ik ongeveer twee jaar was. I was cute, okay? :W

    Anyway, dit jaar wou ik echt origineel zijn. Ik ben verschrikkelijk met gedichten maken voor familieleden. Gewoon een kaartje maken is vet saai. Een keertje is het leuk, maar als ik het elk jaar doet, word het wel saai.

    Eerst dacht ik om haar een flesje wijn te geven. Maar mam is het naam kwijt. Dus helaas, dat wordt het niet. Ik dacht even aan een mandje ofzo met allerlei lekkers, maar mijn moeder is diabeet, dus wil ik haar liever geen suikerproducten geven. Dus, help?


    -

    Mt. Ik zit met hetzelfde probleem en daarbij ben ik moederdag vaker vergeten dus daarom wil ik nu iets extra leuks geven :3.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Dionysia schreef:
    Mt. Ik zit met hetzelfde probleem en daarbij ben ik moederdag vaker vergeten dus daarom wil ik nu iets extra leuks geven :3.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb hetzelfde probleem.


    16 - 09 - '17

    Ik kon een kaartje laten versturen via Kaartenhuis, ghehe. Dus heb ik tenminste iets. Daarbij wil ik haar graag een draagbare CD-speler geven omdat ze haar CD's graag wilt afspelen door het huis en niet weet hoe dat moet via de computer of de DVD speler.
    Misschien kan je een douche/badpakket samenstellen? ;3 Of een cadeaubon, een verwenbon, zulke dingen?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik kon een kaartje laten versturen via Kaartenhuis, ghehe. Dus heb ik tenminste iets. Daarbij wil ik haar graag een draagbare CD-speler geven omdat ze haar CD's graag wilt afspelen door het huis en niet weet hoe dat moet via de computer of de DVD speler.
    Misschien kan je een douche/badpakket samenstellen? ;3 Of een cadeaubon, een verwenbon, zulke dingen?

    Hmm, een douche/badpakket is geen slecht idee. Naast mijn school is er zo'n winkel vol parfum en douchespullen. Ik kan wel een kijkje nemen... Cadeaubonnen vind ik zelf wel saaitjes. xd


    -

    Oh, ik heb vorig jaar wel de verjaardagen van mijn ouders en de moeder/vaderdag samengevoegd en ze een reisje voor twee gegeven, exclusief lunch, diner en vervoer (was gewoon in Nederland, dus ze konden met de auto gaan). Dat was iets van honderd euro, en dan betaalde mijn zusje de helft. Ik weet niet of dat een idee is?

    [ bericht aangepast op 3 mei 2015 - 19:27 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dit jaar viel moederdag voor mij iets eerder dan de werkelijke datum, omdat ik het hele weekend mag werken. Maar ik ben een paar dagen terug samen met mijn moeder naar de primark geweest en heb volgens mij de halve winkel voor haar leeg gekocht. Het is niet heel origineel, maar ze was er wel heel erg blij mee en ik hoefde mijn hersenen niet verder te laten kraken :Y) Maar ik heb nog wel een doos met chocolade als kleinigheidje.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Nou ik heb vorig jaar dit gemaakt en het was niet heel moeilijk ofzo:

    https://instagram.com/p/nyoO3KIL1G/

    [ bericht aangepast op 3 mei 2015 - 19:47 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Nasir schreef:
    Oh, ik heb vorig jaar wel de verjaardagen van mijn ouders en de moeder/vaderdag samengevoegd en ze een reisje voor twee gegeven, exclusief lunch, diner en vervoer (was gewoon in Nederland, dus ze konden met de auto gaan). Dat was iets van honderd euro, en dan betaalde mijn zusje de helft. Ik weet niet of dat een idee is?

    Helaas zal ik alleen een restaurant ofzo kunnen betalen. ;s

    Aleatory schreef:
    Dit jaar viel moederdag voor mij iets eerder dan de werkelijke datum, omdat ik het hele weekend mag werken. Maar ik ben een paar dagen terug samen met mijn moeder naar de primark geweest en heb volgens mij de halve winkel voor haar leeg gekocht. Het is niet heel origineel, maar ze was er wel heel erg blij mee en ik hoefde mijn hersenen niet verder te laten kraken :Y) Maar ik heb nog wel een doos met chocolade als kleinigheidje.

    Awh, das lief!


    -

    SPECS schreef:
    Nou ik heb vorig jaar dit gemaakt en het was niet heel moeilijk ofzo:

    https://instagram.com/p/nyoO3KIL1G/

    Dat ziet er mooi uit! Hoe heb je dat gedaan?


    -

    SPECS schreef:
    Nou ik heb vorig jaar dit gemaakt en het was niet heel moeilijk ofzo:

    https://instagram.com/p/nyoO3KIL1G/


    Oh wow


    16 - 09 - '17

    Ik weet het ook gewoon echt niet, vooral omdat ik er zelf dan niet ben ik ben namelijk 3 dagen aan het helpen op het animal event

    Maar twee jaar terug heb ik haar een kat gegeven. :Y)

    [ bericht aangepast op 3 mei 2015 - 20:01 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik had een foto van mijn mama en twee oma's en daar ga ik een gedicht bij maken voor mijn mama. En ik had een boek wat ze graag wilt besteld en ik ga bloemen kopen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ashler schreef:
    (...)
    Dat ziet er mooi uit! Hoe heb je dat gedaan?


    Dankjewel!(:

    Nou als eerste heb ik natuurlijk gewoon een cakeje gebakken (was een kleine geen grote, maar het kan evengoed met een grote) en die laten afkoelen voordat ik hem ging decoreren.

    stap twee is het uitrollen van fondant of marsepein (marsepein is meestal plakkeriger en lastiger uit te rollen), voor een normale grote van een cake gebruik ik twee pakjes van 250 gram die leg ik dan boven op elkaar en dan begin ik met een deegroller er over heen te rollen om van de twee blokken een geheel te maken. Het is aangeraden om het aanrecht te bestrooien met poedersuiker (dat voorkomt dat de fondant aan het aanrecht blijft plakken en poedersuiker proef je daarna niet meer in de fondant).Nadat het een geheel is begin je een grote lap er van te maken.

    Stap drie is het insmeren van de cake met een dun laagje botter zodat de fondant blijft plakken (je proeft te boter niet).

    Stap vier is de fondant over de cake heen leggen (voorzichtig want het scheurt makkelijk als het dun is) en de randen er grotendeels afsnijden met een mes, een klein beetje kun je voorzichtig onder de cake duwen zodat er geen randen over blijven.

    Stap vijf is het uitrollen van de roze en witte fondant/marsepein (let opnieuw op dat je genoeg poedersuiker op het aanrecht hebt liggen zodat het fondant er niet aan blijft plakken), waarna je met koekvormpjes en koekjes uitstekers de hartjes, vlinders en de letters voor je persoonlijke boodschap uit kan gaan steken (vlinder uitsteek vormpjes zijn voor 1.99 verkrijgbaar bij de xenos, zowel online als in de winkel http://www.xenos.nl/koken-en-bakken/bakbenodigdheden/uitsteekvormpjes-vlinder-set-van-3).

    Stap zes is het bevestigen van de vlinders, hartjes en je boodschap op de cake (BEWAAR ER EEN PAAR!). Dit kun je gemakkelijk doen door een kwastje (waarmee je bijvoorbeeld je champignons schoonmaakt) in water te dopen en hiermee de cake te bevochtigen, daarna bevochtig je ook nog de hartjes,vlinders en letters en plak je ze als waren op en tegen de zijkant van de cake.

    Stap zeven is de overgebleven hartjes en vlinders op ijzerdraad bevestigen, deze hartjes en vlinders moeten niet te dun zijn omdat je anders het ijzerdraad er niet door heen kan steken, maar ze mogen ook niet te dik en te zwaar zijn omdat het fondant anders te zwaar s en gaat scheuren. Steek de ijzerdraad door de vlinders en hartjes heen en steek daarna de ijzerdraad in de cake, zorg ervoor dat het ijzerdraad niet te lang is (dan is het steviger) en buig het een beetje in vorm (naar buiten of recht omhoog, het ligt aan jou voorkeur).

    Stap acht is een aantal strooisels op de cake gooien (De kleine hartjes die in het midden liggen) als finnishing touch. Deze krijg je bij de action in een grotere verpakking waar meerdere strooisels inzitten, dit is een valentijns verpakking.

    Nu lijkt dit heel veel werk, maar je hebt er ongeveer twee uurtjes voor nodig^^

    Wat je dus nodig hebt:

    Cake
    Twee pakjes witte fondant a 250 gram (ik haal ze altijd bij de xenos)
    Een pakje rode fondant a 250 gram
    Een pakje roze fondant a 250 gram
    Botter
    Poedersuiker
    Een kwastje of iets anders om de fondant mee te bevochtigen waardoor het blijft plakken
    ijzerdraad
    verschillende (of een, ligt aan wat je hebt/je voorkeur/of je nog meer geld wilt uitegeven) grote aan hartjes uistekers.
    Een pakketje vlinder uitstekers van de xenos a 1.99 euro.
    Goede schoonmaakskills want je aanrecht is een plakzooi als je klaar bent, dat is een belofte die ik je kan maken.='D


    [ bericht aangepast op 3 mei 2015 - 21:45 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Mijn moeder zei gisteren nog dat ze Moederdag veel te commercieel vond en drukte mijn broer en mij op het hart niets te doen. :')
    Zelf gemaakte cadeautjes vallen altijd wel in de smaak, denk ik, dus misschien kan je iets bakken? Als het lukt om de taart die SPECS heeft gemaakt ook te maken zou het wel heel mooi zijn. Anders zijn er op internet vast wel nog andere recepten te vinden omtrent Moederdag. Desnoods zoek je op taarten voor Valentijnsdag en vervang je de tekst, haha.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."