• Ik ben een meisje die nooit echt alcohol drinkt. Tot dit weekeind dan.
    Van het weekeind was de laatste dag van stage, met andere woorden een afscheidsborrel. Iedereen bleef maar aandringen voor een drankje en hoewel ik heus wel cola of iets anders kon nemen, koos ik voor wijn.
    Misschien een niet echt al te slimme keuze; maar gezien ik al 19 jaar ben en nooit van alcohol genoten had, kon ik toch niets anders dan nieuwsgierig zijn.
    Zo gezegd zo gedaan; alleen na het tweede glaasje (Chardonnay, witte wijn) was ik al van het padje af. Het derde glaasje kon ik niet eens aanbreken gezien twee normale ingeschonken glazen (ik werk in een restaurant) al te veel was. Ik stond letterlijk ook te duizelen op mijn benen toen ik later opstond om naar huis te gaan. Ik ben daardoor zelfs naar huis gebracht.
    Die avond had ik enome kotsneigingen en een raar gevoel in mijn buik. Het zijn geen liefdes prikkelen maar puur van de alcohol want sindsdien heb ik het in mijn buik... nu dus nog steeds. Ik kan het rare gevoel niet beschrijven maar het is niet bepaald een fijn gevoel.
    Heeft iemand hier nog meer last van gehad of nog steeds?
    - Tips, info en eigen ervaringen zijn welkom -

    -xoxo

    [ bericht aangepast op 31 aug 2015 - 21:09 ]

    Oh ik ben echt al wel stomdronken geweest in mijn verre party verleden. Het heerlijkste is als je het wel kan uitkotsen want dan ben je het tenminste kwijt en is de kater minder. Tja, het verschilt voor iedereen, ik kan best wel veel drinken voordat ik er last van heb, en ik heb nog nooit gehad dat ik zo lang last had van mijn buik. Probeer niet al teveel 'speciale' dingen te eten en te drinken voor een tijdje, een maagzuurremmer doet ook wonderen. Succes!


    The truth is out there.

    Niks mis met een drankje zo nu en dan, hoor. Daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen. ^^
    Als ik zo misselijk ben dat ik niet kan slapen, steek ik eigenlijk gewoon mijn vinger in mijn keel boven de wc. Geen idee of jij daar last van hebt, eerlijk gezegd. Heb je normaal kunnen eten en drinken vandaag?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dat gevoel voel ik maar vaak genoeg, omdat ik wel een wijntje lust. Ik vind de dag erna meestal erger haha.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Van Chardonnay voel ik me altijd de volgende dag mottig en beroerd als ik teveel drink, net zoals met andere 'goedkopere' wijnsoorten. Daarom drink ik nooit meer dan 2/3 glazen gewoon omdat ik er inderdaad kotsmisselijk van wordt als het teveel is.
    Mocht ik me toch laten vangen (wat nog weleens gebeurd als we gezellig bij de bovenbuuf op visite zijn :'D), voel ik me echt de volgende dag beroerd en doodziek, en las ik een off-day in waarbij ik niet veel anders doe dan alleen de noodzakelijke dingen/taken. Een keertje extra overgeven en voornamelijk leven op water en crackers. En dan bedenken en me voornemen: de komende tijd geen wijn meer voor mij en het gewoon weer 'braafjes' houden bij m'n Liefmans (een fruitige biersoort) als ik en m'n vriend er een gezellige avond van maken thuis op de bank :'D

    Ook als we weggaan of ergens iets gaan drinken, kies ik automatisch voor een fruitige biersoort in plaats van wijn, omdat de meeste wijnen die je geserveerd krijgt vaak te droog en zurig zijn naar m'n zin, en ook zo de 'goedkopere' koppijnmakers zijn :'D

    Maar goed, echt tips heb ik niet aangezien ik het zelf dus voornamelijk gewoon uitzit/hang op de bank. In ieder geval, heel veel suc7 ermee (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Je lichaam is drank niet gewend dus deze reactie is helemaal niet raar. Genoeg water drinken om de eventuele resten uit je lichaam te spoelen lijkt me en verder goed naar je lichaam luisteren. Lekker slapen, eventueel een pijnstiller slikken, of een warme douche nemen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik heb dit na zes glazen wijn, nog altijd. Gewoon niet te vaak doen ;)


    Life is hard and then we die

    Ik ben laatst voor het eerst echt dronken geworden op een festival en ik heb hier echt nog wel even last van gehad. Ik heb die nacht heel slecht geslapen en ik had vreselijke dorst. Ook was ik bang dat ik ging overgeven oid, want mijn buik deed ook vreemd. De dag erop was ik ook heel de dag duf en zelfs down. Misschien, zoals mensen hierboven zeggen, dat dit gebeurt als je lichaam het absoluut niet gewend is? Ik drink zelf ook maar soms en dan ook nooit heel veel. Ik weet niet wat ik aan tips zou kunnen geven, maar bij mij was het de dag erop in elk geval weg! Veel water drinken kan nooit kwaad ofc.


    Caution first, always.

    Dankjewel allemaal. De pijn is alleen maar erger geworden op diezelfde plek. Moet net nu ook bij nieuw stagebedrijf beginnen vandaag. Misschien maar even naar de huisarts morgen :c

    Als het aanhoudt is het naar mijn weten niet normaal en zou ik toch even langs de huisarts gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.