• Ik heb toestemming van Endress.



    Hallo iedereen,

    Bij deze organiseer ik een traditionele WvW-wedstrijd. Ik zoek 30 tot 40 enthousiaste deelnemers die actief willen meedoen. Indien je mee wil doen, gelieve dan ook je (schuil)naam door te geven, dat is aangenamer.
    Ik zoek verder geen medewedstijdhouders.
    Er is ook geen prijs, het is puur voor de eer en het plezier.

    Rollen
    Weerwolven (3):
    De weerwolven kiezen elke nacht een slachtoffer uit de inwoners van Wakkerdam.
    Opperwolf (1):
    Staat rechtstreeks in contact met mij. Eens de rollen verdeeld zijn, mogen de weerwolven onderling beslissen wie hun opperwolf wordt. Die persoon geeft elke nacht door wie het slachtoffer is.
    Slet (1):
    Zij brengt elke nacht bij iemand anders de nacht door. Indien ze overnacht bij het slachtoffer van de wolven, zal de slet zelf ook gedood worden. De slet kan nooit tweemaal bij dezelfde persoon slapen, dus niet enkel tweemaal na elkaar.
    Cupido (1):
    In de eerste nacht beslist cupido welke twee inwoners hij aan elkaar koppelt. De twee personen in kwestie weten hiervan en proberen samen te overleven. Als één van beiden sterft, dan sterft de andere van liefdesverdriet. Indien dit gebeurt, kiest cupido twee andere geliefden.
    Heks (1):
    Zij heeft twee drankjes die ze beide slecht eenmaal kan gebruiken. Eentje om een slachtoffer van de wolven te redden en eentje om iemand te vermoorden. Elke nacht zal ik de heks een berichtje sturen met daarin het slachtoffer van de wolven.
    Jager (1):
    Als de jager sterft, reikt hij uit naar zijn jachtgeweer en kan in een laatste wanhoopsdaad nog een schot aflossen en iemand naar keuze mee vermoorden. Dit kan 's morgens zijn als hij ontdekt dat hij sterft, maar ook wanneer de burgers besluiten hem te verbranden.
    Ziener:
    De ziener mag 's nachts de rol van een inwoner vragen.
    Genezer (1):
    Dit personage mag elke nacht iemand beschermen tegen de weerwolven, ook zichzelf. Het mag niet twee nachten na elkaar dezelfde persoon. Als de genezer een geliefde beschermt, kan deze nog steeds sterven uit liefdesverdriet.
    Zondebok (1):
    Als bij een stemming gelijkspel is, wordt de zondebok automatisch gedood (ook als er zondebok niet een van de verdachten is). Als hij doodgaat mag de zondebok speler(s) (maximaal drie) aanduiden die de volgende dag niet mag of mogen stemmen.
    Burgers (9):
    Zij hebben geen speciale rol en hoeven enkel tijdens de dagen te stemmen.


    Info
    Het spel wordt verdeeld in dagen en nachten. Het begint met de eerste nacht, nadat jullie je rol gekregen hebben. Wolven weten wie de andere wolven zijn en kiezen een opperwolf uit. Die overlegt met de andere over welk slachtoffer ze kiezen en laat dat ook aan mij weten. 's Nachts kiest ook de slet bij wie ze blijft slapen, de ziener mag iemands rol inkijken, cupido kiest een koppel uit, de genezer beschermt iemand en de heks kan een van haar drankjes gebruiken, nadat ze van mij te horen heeft gekregen wie het slachtoffer is. De gewone burgers hoeven 's nachts niets te doen. Iedereen die een van de vorige rollen heeft, PB't mij. De volgende dage komt dan hoofdstuk online met de keuze van de wolven, het slachtoffer.
    In dat hoofdstuk mogen alle nog levende spelers hun stem uitbrengen in reacties om een wolf aan te duiden. Degene met de meeste stemmen wordt in het volgende hoofdstuk op de brandstapel geworpen en sterft. Tezelfdertijd moeten alle mensen met een 'speciale' rol weer een PB sturen. Zo loopt het voort tot ofwel de wolven, ofwel de burgers gewonnen hebben.

    Elke dag en nacht duren drie tot vier dagen.


    Deelnemers Gesloten
    1. McFlurry - Monteriggioni
    2. Spence - Fillion
    3. Lotte - Mignon • Burger • In relatie met McFluffy
    4. Anne - hermelien16 • Burger
    5. Xantheve - Wastelander
    6. Livia - Livton
    7. Sarita - Gayle
    8. Alyse - Melizsa • Burger
    9. McFluffy - Hazy • Cupido • In relatie met Lotte
    10. Ness - Calibraska
    11. Lisa - Asil98 • Burger
    12. Lucca - Facilier
    13. Madelon - Noledam • Burger
    14. Puck - Ashallayn • Opperwolf
    15. Noek - McStonem
    16. Sylvester - Delfino • Burger
    17. Marjolein - VaIe • Burger
    18. Danique - Cleiona • Weerwolf
    19. Eva - Allies
    20. Newtmas - Kangster

    Regels
    - De huisregels van Quizlet.
    - Houd je rol voor jezelf.
    - Afwezigheden en naamsveranderingen doorgeven.
    - Gelieve niet samen te werken, tenzij je een wolf bent.
    - Ik verwacht dat je elke dag stemt en dat mensen met een speciale rol elke nacht hun beslissing doorsturen.


    Veel speelplezier!

    Groetjes,
    Melissa

    [ bericht aangepast op 30 okt 2015 - 17:46 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Ik kan me niet herinneren dat ik er zeker van was dat Sylvie een wolf was?
    Anyway, ik vind het ergens wel.. grappig, hoe Herakles er toch altijd doorheen komt, ondanks mijn theorie. Al moet ik zeggen dat ik het gegeven dat zij als eerst op Vale stemde en daarin werd gevolgd, voor haar vindt pleitten om het maar even zo te zeggen. Het lijkt me geen wolvenactie. Eerder van de mensen die dan met haar "random" zouden volgen o.i.d. Ik wil verder nog wel eens een blik werpen op de stemmen van de vorige dagen, maar naar mijn idee is het gewoon een feit dat er weinig "opvallend" wordt gestemd.


    Opvallend stemmen word nu eenmaal vermeden in dit soort spellen, dus dat kan ik vast wel begrijpen dat je dit niet snel gaat vinden.
    En bij mijn weten heeft Herakles helemaal niet als eerste op Vale gestemd maar was Hexagon dat. Er waren er ook niet veel die volgenden, dus waar je deze van haalt snap ik niet zo goed.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2015 - 21:52 ]


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Kangster schreef:
    Ik twijfel enorm tussen McFlurry - Monteriggioni en Eva - Velvetoscar. Ik heb niet echt zeer goede theorieën om deze echt te verdenken. Ik ben bijna zeker dat Herakles een gewone burger is of een speciale rol heeft en ook helemaal geen verdacht ritme heeft om een wolf te zijn. McFlurry - Monteriggioni beweert dat ze het is doordat ze random heeft gestemd, maar herinneren jullie je ook dat ze zeker was dat Delfino - Sylvester een wolf was doordat ze random stemde. Nou, naar mening liep dat verhaaltje ook niet goed af. Eva - Velvetoscar deed net hetzelfde wat haar ook tussen mijn verdachten zet. De andere dagen heeft ze niet gestemd en daar kan ik voorlopig niet veel uit halen. Maar vinden jullie het nu ook niet vreemd dat er deze nacht niemand gestorven is? Dit komt doordat de genezer de juiste heeft beschermd en uit de acties van de vorige dag kan ik wel bijna raden wie het slachtoffer hoorde te zijn. Ook de heks kan hier voor iets tussen zitten natuurlijk, dat sluit ik natuurlijk niet uit. Maar wat denken jullie?

    Ik stemde alleen op Delfino - Sylvester omdat er toen alleen voor haar bewijzen waren die ik enigszins kon begrijpen. Ik kon natuurlijk ook random gaan stemmen, maar dat leek me niet zo logisch, aangezien ik tegen haar stemde omdat ze random stemde. Ik snap deze verdenking tegen mij niet helemaal tbh. :'D


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Kangster schreef:
    (...)

    Opvallend stemmen word nu eenmaal vermeden in dit soort spellen, dus dat kan ik vast wel begrijpen dat je dit gaat vinden.
    En bij mijn weten heeft Herakles helemaal niet als eerste op Vale gestemd maar was Hexagon dat. Er waren er ook niet veel die volgenden, dus waar je deze van haalt snap ik niet zo goed.


    Dan zal ik die van Hexagon over het hoofd hebben gezien, mijn excuses.
    Maar desondanks, pardon? Nee, er waren niet veel die volgden, maar genoeg om Vale eruit te stemmen. Ik zeg juist dat ik dit maakt dat ik over mijn stem ben gaan twijfelen? Ik snap nu niet helemaal waar je op doelt.
    En nee, er wordt nergens opvallend gestemd. Toch is er op den duur vaak wel een bepaald patroon te vinden, waardoor je wel een hint zou kunnen krijgen. En dan is er nog de ziener. Dat de beschermer trouwens degene beschermd heeft die als slachtoffer werd gekozen hoeft ook niet, want de slet zit ook nog in het spel.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Velvetoscar schreef:
    (...)
    Ik stemde alleen op Delfino - Sylvester omdat er toen alleen voor haar bewijzen waren die ik enigszins kon begrijpen. Ik kon natuurlijk ook random gaan stemmen, maar dat leek me niet zo logisch, aangezien ik tegen haar stemde omdat ze random stemde. Ik snap deze verdenking tegen mij niet helemaal tbh. :'D


    Dus jij gaat met de leute mee, terwijl je niet zeker bent of het slachtoffer werkelijk een wolf, om zo toch het random stemmen te ontkomen? Beetje raar vind ik.


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Kangster schreef:
    (...)

    Dus jij gaat met de leute mee, terwijl je niet zeker bent of het slachtoffer werkelijk een wolf, om zo toch het random stemmen te ontkomen? Beetje raar vind ik.

    Niemand weet zeker of het slachtoffer werkelijk een wolf is en ik vond de theorie die werd gebruikt redelijk logisch. Zo raar vind ik dat niet.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Kangster schreef:
    (...)

    Dus jij gaat met de leute mee, terwijl je niet zeker bent of het slachtoffer werkelijk een wolf, om zo toch het random stemmen te ontkomen? Beetje raar vind ik.


    Maar dat is toch het risico dat we allemaal moeten nemen? Je weet nooit zeker of iemand een wolf is tot degene ontmanteld word. En er zijn behoorlijk veel mensen die niet random willen stemmen en dus volgen met de theorie (hoe 'slecht' die ook mag zijn), het is dus eerder jouw reactie die ik raar vind.. maar misschien ligt dat aan mij.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Calibraska schreef:
    (...)

    Maar dat is toch het risico dat we allemaal moeten nemen? Je weet nooit zeker of iemand een wolf is tot degene ontmanteld word. En er zijn behoorlijk veel mensen die niet random willen stemmen en dus volgen met de theorie (hoe 'slecht' die ook mag zijn), het is dus eerder jouw reactie die ik raar vind.. maar misschien ligt dat aan mij.


    Wat is er raar aan? Als je een slechte of onlogische theorie hebt, ga jij dan volgen? Nou ik niet, dan ga ik liever opzoek naar een eigen theorie of dan stem ik liever random, die dan misschien één stem, dan een eventueel een onschuldige persoon eruit te stemmen. Sorry als dat raar voor je klinkt.


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Vergeet niet te stemmen, één stem is maar triestig. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Vergeet niet te stemmen, één stem is maar triestig. :')


    Komt goed, alleen twijfel ik dus nog.. :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Komt goed, alleen twijfel ik dus nog.. :/


    Ik ben heel benieuwd wie deze dag de meeste stemmen krijgt. ^^

    [ bericht aangepast op 9 okt 2015 - 20:11 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Laatste dag om te stemmen!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Is Kangster alleen een weerwolf omdat je haar theorie niet begrijpt?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wauw, wat origineel van jullie. Ik doe nog zo hard mijn best om achter de wolven te komen, ik kom telkens met theorien en dan ga je nog denken dat ik een wolf ben? Of is het omdat ik jullie verdenk en je gewoon wraak wil nemen? Althans vind ik het heel flauw, maar ja ik weet wat ik ben en ik weet alvast dat je keuze niet zo verstandig is.


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Kangster schreef:
    Wauw, wat origineel van jullie. Ik doe nog zo hard mijn best om achter de wolven te komen, ik kom telkens met theorien en dan ga je nog denken dat ik een wolf ben? Of is het omdat ik jullie verdenk en je gewoon wraak wil nemen? Althans vind ik het heel flauw, maar ja ik weet wat ik ben en ik weet alvast dat je keuze niet zo verstandig is.


    Ik stem op je, omdat je op Vale stemde vorige dag, random. Daarnaast weet ik niet wat er tussen jou en Herakles is, maar jullie zijn behoorlijk aan elkaar te koppelen op moment, betreft elkaar verdedigen. Iets dat ik niet vertrouw.
    En daarnaast, moet ik dan ook boos worden omdat ik de hele tijd een soort theorie had (die ik even sterk acht) en jij mij verdenkt daardoor? Want dat lijkt me hetzelfde.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 20:45 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Ik stem op je, omdat je op Vale stemde vorige dag, random. Daarnaast weet ik niet wat er tussen jou en Herakles is, maar jullie zijn behoorlijk aan elkaar te koppelen op moment, betreft elkaar verdedigen. Iets dat ik niet vertrouw.
    En daarnaast, moet ik dan ook boos worden omdat ik de hele tijd een soort theorie had (die ik even sterk acht) en jij mij verdenkt daardoor? Want dat lijkt me hetzelfde.


    Waarom is random stemmen z'n crime? Bijna iedereen doet het, waarom mij daarvan verdenken? Ik ben trouwens niet boos. Ik verdedig mezelf alleen maar.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 20:47 ]


    '' Type Sangster if you can see this. "