• Ik wed dat een hoop mensen dit wel zullen kennen, maar ik kwam het vandaag weer tegen in een college en ik blijf het erg interessant vinden. Het is een filmpje van iets meer dan een minuut met een simpele test. Let goed op. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Worick schreef:
    Die heb ik eens op school gehad :'D Ik had de gorilla gezien, want door dat was ik afgeleid en zat ik 2 passen ernaast :')


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hypnotise schreef:
    Ik ken hem al! Maar ik heb hem al gehad tijdens college (ik studeer psychobiologie en ik moet alles van de hersenen weten voor aankomende vrijdag. HALP ME). Ik weet nog wel een leuk testje, haha. Probeer van het volgende plaatje de kleuren op te noemen van de woorden. Vervolgens de woorden. (Spreek het uit, dan merk je het verschil.)



    De informatie hierachter:
    Ons brein leest alles automatisch. Dat is letterlijk het eerste wat we doen als we woorden zien. Vooral als je die ook kan lezen. Bij dit testje moet letterlijk je "Broca's area", zoals dat heet uitzetten zodat je alleen naar de kleuren kijkt.


    Ugh, ja, die ken ik ook. Bijzonder frustrerend, haha. :'D
    Mijn docent verwees trouwens ook nog naar deze test, maar hij beweerde dat we per ongeluk de kleur van de letters zouden zeggen, niet het woord. Dat klopte niet eens. :p


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ugh, ja, die ken ik ook. Bijzonder frustrerend, haha. :'D
    Mijn docent verwees trouwens ook nog naar deze test, maar hij beweerde dat we per ongeluk de kleur van de letters zouden zeggen, niet het woord. Dat klopte niet eens. :p

    Slechte docent. (N)

    Ik ken echt al een heleboel mindfuckers, om ze zo te noemen. Nog een leuke: kijk eens in de spiegel naar je ogen. En "verspring" nu van je linker naar je rechteroog. Als het goed is zie je de beweging van je ogen niet, maar kijk je "opeens" naar je andere oog. Als je dan naar iemand kijkt die dat doet, zie je de ogen wel bewegen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Dit soort trucjes zijn echt fantastisch, hoewel ik deze gorilla wel duidelijker vond dan die in het filmpje die ik de eerste keer zag. Ik moet er altijd ontzettend om lachen als ik het andere mensen die proberen, maar zelf is die kleurentest wel echt heel frustrerend.


    For those I love, I will sacrifice

    Ik ben zo trots op mezelf; ik zag de gorilla! Hiephoi :Y)


    I don't understand that reference. - Castiel