• Ik begin het een beetje zat te worden om rollen te maken voor RPG's, waar vervolgens nooit een speeltopic van gemaakt wordt of het speeltopic snel doodloopt. Nu had ik het volgende bedacht, namelijk dat een user een bepaalde periode geen RPGs mag opstarten wanneer hij/zij een rollentopic open heeft staan zonder een speeltopic te openen. Nu kan het natuurlijk zijn dat er geen animo voor de RPG was, waardoor het speeltopic niet geopend is, maar het gebeurd ook vaak genoeg dat een user simpelweg geen tijd meer besteed aan zijn/haar geopende RPG. Ik denk dat met zo'n soort maatregel mensen er beter over nadenken voor ze klakkeloos een aantal rollentopics openen.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2015 - 19:17 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rhysre schreef:
    (...)

    Maar iemand kan er wel zelf wat aan doen als hij/zij geen tijd meer besteed aan een rpg terwijl er wel interesse is, daar gaat het hier om. Nu is er helemaal Niks tegen dus in principe zou iemand gewoon meerdere rpgs per maand kunnen op starten en er vervolgens geen hol mee doen.

    Voor mensen die daadwerkelijk hun RPG/MSV verwaarlozen kan dat een goede regel zijn, daar ben ik helemaal met mee. Maar ik zeg gewoon dat je dan ook de mensen straft die wel moeite doen, maar waarbij het niet wil vlotten bijvoorbeeld. Daarom dat ik het persoonlijk geen goed plan vind om zo'n regel in te voegen. Ik zou eerder naar andere oplossingen willen zoeken.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Voor mensen die daadwerkelijk hun RPG/MSV verwaarlozen kan dat een goede regel zijn, daar ben ik helemaal met mee. Maar ik zeg gewoon dat je dan ook de mensen straft die wel moeite doen, maar waarbij het niet wil vlotten bijvoorbeeld. Daarom dat ik het persoonlijk geen goed plan vind om zo'n regel in te voegen. Ik zou eerder naar andere oplossingen willen zoeken.


    Dan kan degene wiens RPG/MSV niet van de grond af komt ook gewoon naar een moderator toestappen en de situatie uitleggen en zeggen dat hij/zij graag een andere aanmaakt. Dat is toch geen probleem?


    Your make-up is terrible

    Scandal schreef:
    (...)
    Voor mensen die daadwerkelijk hun RPG/MSV verwaarlozen kan dat een goede regel zijn, daar ben ik helemaal met mee. Maar ik zeg gewoon dat je dan ook de mensen straft die wel moeite doen, maar waarbij het niet wil vlotten bijvoorbeeld. Daarom dat ik het persoonlijk geen goed plan vind om zo'n regel in te voegen. Ik zou eerder naar andere oplossingen willen zoeken.


    Ik heb ook in de beginpost gezegd dat die regel dan ook enkel doelt op mensen die geen moeite doen :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rhysre schreef:
    (...)

    Ik heb ook in de beginpost gezegd dat die regel dan ook enkel doelt op mensen die geen moeite doen :')

    Ja, maar je kan geen regel maken voor 'mensen die geen moeite doen', begrijp je? Iedereen valt dan onder die regel. Want waar trek je de lijn dat iemand genoeg moeite doet? Wij kunnen niet zien hoeveel pb's die persoon al gestuurd heeft achter de schermen, daar kunnen we ons al niet op baseren. We kunnen alleen zien dat die persoon een paar berichten heeft gepost (of net niet) in gb's of in het topic. Als we niet alles kunnen zien, kunnen wij daar geen lijn in trekken, dus we kunnen ook niet vastleggen wat precies 'geen moeite doen' is. Dus dan wordt het een regel voor iedereen.

    Nikki heeft wel een punt, je kan altijd om uitzonderingen vragen bij ons.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Tsja, ik vind toch dat er iets aangedaan moet worden, en aan de poll in de beginpost te zien ben ik niet de enige die zo denkt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rhysre schreef:
    Tsja, ik vind toch dat er iets aangedaan moet worden, en aan de poll in de beginpost te zien ben ik niet de enige die zo denkt.

    Ik zeg ook niet dat er niets aan gedaan mag worden hé. Ik zei dat ik liever eerst andere opties wil uitproberen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dan moeten die opties eerst verzonnen worden :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik vind het wel een optie als men bij een RPG aan een moderator vraagt of iemand anders toestemming krijgt om het speeltopic van een RPG te openen, zoals Nikki zegt. Bij MSVs gebeurt dat zelfs zonder toestemming en dat gaat prima.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Ik vind het wel een optie als men bij een RPG aan een moderator vraagt of iemand anders toestemming krijgt om het speeltopic van een RPG te openen, zoals Nikki zegt. Bij MSVs gebeurt dat zelfs zonder toestemming en dat gaat prima.


    Nee, ik doelde op hun eigen RPG of MSV die niet van de grond af zou komen omdat er iets mis gaat (te weinig animo oid) niet op mensen die het willen overnemen.


    Your make-up is terrible

    Needles schreef:
    (...)

    Nee, ik doelde op hun eigen RPG of MSV die niet van de grond af zou komen omdat er iets mis gaat (te weinig animo oid) niet op mensen die het willen overnemen.

    Oh, zo. Maar dan kan iedereen met allerlei 'smoesjes' naar een moderator stappen waarom hij/zij vindt dat het is misgegaan en dan valt er toch evenzogoed niet echt een lijn te trekken?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    (...)
    Oh, zo. Maar dan kan iedereen met allerlei 'smoesjes' naar een moderator stappen waarom hij/zij vindt dat het is misgegaan en dan valt er toch evenzogoed niet echt een lijn te trekken?


    Moderators zijn echt niet dom. Als zij zien dat er meerdere keren door users in het topic gevraagd wordt of het nog wel door gaat en of de topicmaker kan reageren, zien zij ook wel dat het niet komt omdat er niet genoeg animo voor was.


    Your make-up is terrible

    Vikings schreef:
    (...)
    Oh, zo. Maar dan kan iedereen met allerlei 'smoesjes' naar een moderator stappen waarom hij/zij vindt dat het is misgegaan en dan valt er toch evenzogoed niet echt een lijn te trekken?


    Maar je kan in principe wel aan een RPG topic zien of er animo is of niet. En als iemand dan nog een RPG opent en de eerste dus verwaarloost, dan kan die persoon niet aankomen zetten met "geen tijd", want als die persoon geen tijd zou hebben, zou hij/zij de tweede RPG ook niet geopend hebben.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik wil wel graag de denkoefening doen van wat er zou gebeuren indien iemand die regel overtreed. Misschien dat een limietenregel of een andere regel wel op een andere manier kan geformuleerd worden ofzo dat je de juiste doelgroep 'raakt' die constant nieuwe RPG's aanmaken en andere RPG's verwaarlozen. Op ieder potje past een deksel, maar op dit probleem past 'je mag maar 3 lopende RPG's tegelijkertijd hebben' niet als deksel, dit is te beperkend. Maar als we misschien de oefening doen en zien wat er aan verschillende mogelijke regels/opties wel en niet werkt, kunnen we misschien tot een goede regel komen die voorkomt dat RPG's zomaar verwaarloosd worden of de personen die zich daar aan schuldig maken

    Dus stel, we gaan zo'n soort regel maken. Hoe zouden jullie deze formuleren? Meerdere mogelijkheden mogen, zelfs regels waarvan je denkt: dat kan niet want dan dit/dat. Daar kunnen we alleen maar van leren. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Mijn idee is dan vooral: 'Je mag maar één geopend rollentopic zonder speeltopic tegelijk hebben.'

    Met deze regel kan je zoveel lopende RPG's hebben als je wilt, het legt alleen een beperking op hoeveel rollentopics je geopend mag hebben tegelijk, zonder een limiet per maand.


    Your make-up is terrible

    Needles schreef:
    (...)

    Moderators zijn echt niet dom. Als zij zien dat er meerdere keren door users in het topic gevraagd wordt of het nog wel door gaat en of de topicmaker kan reageren, zien zij ook wel dat het niet komt omdat er niet genoeg animo voor was.

    Dat is op zich wel waar. Maar het lijkt mij gewoon heel erg lastig om users op een gegeven moment een RPG-aanmaak-ban op te leggen. Het probleem dat RPGs niet starten kun je naar mijn mening makkelijk verhelpen door zelf het RPG speeltopic te starten (of iemand anders die zich heeft ingeschreven) als de TS een bepaalde tijd niet heeft gereageerd. Moeilijker is voorkomen dat het niet weer gebeurt. Ik zou dan gewoon niet meer meedoen met topics die die user aanmaakt, maar dat ben ik. :')

    Volgens mij waren we al eens begonnen om hier oplossingen voor te bedenken, maar uiteindelijk waren er te weinig mensen die er écht iets aan wilden doen.


    Every villain is a hero in his own mind.