• Ik begin het een beetje zat te worden om rollen te maken voor RPG's, waar vervolgens nooit een speeltopic van gemaakt wordt of het speeltopic snel doodloopt. Nu had ik het volgende bedacht, namelijk dat een user een bepaalde periode geen RPGs mag opstarten wanneer hij/zij een rollentopic open heeft staan zonder een speeltopic te openen. Nu kan het natuurlijk zijn dat er geen animo voor de RPG was, waardoor het speeltopic niet geopend is, maar het gebeurd ook vaak genoeg dat een user simpelweg geen tijd meer besteed aan zijn/haar geopende RPG. Ik denk dat met zo'n soort maatregel mensen er beter over nadenken voor ze klakkeloos een aantal rollentopics openen.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2015 - 19:17 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dat vind ik al mooi. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Needles schreef:
    Mijn idee is dan vooral: 'Je mag maar één geopend rollentopic zonder speeltopic tegelijk hebben.'

    Met deze regel kan je zoveel lopende RPG's hebben als je wilt, het legt alleen een beperking op hoeveel rollentopics je geopend mag hebben tegelijk, zonder een limiet per maand.


    Maar wat doe je dan als je het idee toch niet leuk genoeg vindt? Ik neem aan dat ze het topic dan laten sluiten en alsnog een nieuw rollentopic openen...
    Of er moet dan verplicht een bepaalde tijd tussen zitten dat je een nieuwe poging mag doen.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2015 - 17:10 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    (...)
    Dat is op zich wel waar. Maar het lijkt mij gewoon heel erg lastig om users op een gegeven moment een RPG-aanmaak-ban op te leggen. Het probleem dat RPGs niet starten kun je naar mijn mening makkelijk verhelpen door zelf het RPG speeltopic te starten (of iemand anders die zich heeft ingeschreven) als de TS een bepaalde tijd niet heeft gereageerd. Moeilijker is voorkomen dat het niet weer gebeurt. Ik zou dan gewoon niet meer meedoen met topics die die user aanmaakt, maar dat ben ik. :')

    Volgens mij waren we al eens begonnen om hier oplossingen voor te bedenken, maar uiteindelijk waren er te weinig mensen die er écht iets aan wilden doen.


    Dat is ook wel eens geopperd in een van de RPG's waarin het gebeurde, maar daarbij was het probleem ook een beetje dat degene die eraan mee deden niet de tijd hadden om een hele RPG bij te houden en eventueel een nieuw rollentopic te openen. Zelf doe ik dat sowieso niet meer omdat de meeste mensen gewoon vervelend zijn.


    Your make-up is terrible

    Vikings schreef:
    (...)

    Maar wat doe je dan als je het idee toch niet leuk genoeg vindt? Ik neem aan dat ze het topic dan laten sluiten en alsnog een nieuw rollentopic openen...


    Ja, dat kan gewoon. Maar dan zit je als speler niet met het: 'gaat hij geopend worden, wordt er iets aan gedaan?' want hij wordt gewoon gesloten en dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.


    Your make-up is terrible

    Needles schreef:
    (...)

    Dat is ook wel eens geopperd in een van de RPG's waarin het gebeurde, maar daarbij was het probleem ook een beetje dat degene die eraan mee deden niet de tijd hadden om een hele RPG bij te houden en eventueel een nieuw rollentopic te openen. Zelf doe ik dat sowieso niet meer omdat de meeste mensen gewoon vervelend zijn.

    Ah, dat is inderdaad wel jammer. Ik ben doorgaans niet zoveel tijd kwijt aan het bijhouden van de beginpost/MSV, maar ik houd het om die reden alleen bij een personagelijst en de namen van de schrijvers. (Geen usernames want die veranderen te vaak xD)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Needles schreef:
    (...)

    Ja, dat kan gewoon. Maar dan zit je als speler niet met het: 'gaat hij geopend worden, wordt er iets aan gedaan?' want hij wordt gewoon gesloten en dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.

    Maar dat lijkt mij net zo frustrerend, als het topic opeens gesloten wordt terwijl jij daar rollen hebt aangemaakt en wel verder wilt, maar de TS 'er geen zin meer in heeft' en het helemaal voor iedereen verknalt. :S
    Want dan kan niemand er meer wat mee, toch?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    (...)

    Maar wat doe je dan als je het idee toch niet leuk genoeg vindt? Ik neem aan dat ze het topic dan laten sluiten en alsnog een nieuw rollentopic openen...
    Of er moet dan verplicht een bepaalde tijd tussen zitten dat je een nieuwe poging mag doen.

    Het laten sluiten en dan kan je gewoon een nieuwe beginnen, maar dan heb je niet onnodig veel lopende RPG's lopen. Dat is het verschil. Dat vind ik al een mooi begin.

    Maar dan praktisch: stel dat dit er door komt: hoe kunnen mods/jullie het organiseren dat we een overzicht hebben van wie er teveel heeft of wie er al een heeft lopen zonder speeltopics? Of is het met de natte vinger af en toe iemand melden die de pan uit rijst?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Het laten sluiten en dan kan je gewoon een nieuwe beginnen, maar dan heb je niet onnodig veel lopende RPG's lopen. Dat is het verschil. Dat vind ik al een mooi begin.

    Maar dan praktisch: stel dat dit er door komt: hoe kunnen mods/jullie het organiseren dat we een overzicht hebben van wie er teveel heeft of wie er al een heeft lopen zonder speeltopics? Of is het met de natte vinger af en toe iemand melden die de pan uit rijst?


    Zo gaat het met regels, niet iedereen houdt zich eraan en als je dat opmerkt, meld je dat bij een moderator. :Y)


    Your make-up is terrible

    Vikings schreef:
    (...)
    Maar dat lijkt mij net zo frustrerend, als het topic opeens gesloten wordt terwijl jij daar rollen hebt aangemaakt en wel verder wilt, maar de TS 'er geen zin meer in heeft' en het helemaal voor iedereen verknalt. :S
    Want dan kan niemand er meer wat mee, toch?

    Misschien dat je dan een reden moet opgeven als je het laat sluiten. Dan zetten de mods als laatste post wat de reden is en of er eventueel nog iets anders met de RPG/MSV mag gebeuren?
    Bijvoorbeeld dat je aangeeft dat er te weinig animo is. Dan zullen de potentiële spelers daarmee moeten leven.
    Maar je kan bijvoorbeeld ook aangeven dat je er geen tijd of geen zin meer voor hebt. Dan geef je aan of je toestemming geeft dat iemand anders het idee mag overnemen of niet. En dan staat er bijvoorbeeld als laatste post: "Indien spelers dit graag willen overnemen, krijgen ze in dit topic 24u de tijd om een opvolger aan te duiden. Indien je 24u niet genoeg tijd is, kan je vragen om uitstel."
    Zoiets is misschien een optie?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Misschien dat je dan een reden moet opgeven als je het laat sluiten. Dan zetten de mods als laatste post wat de reden is en of er eventueel nog iets anders met de RPG/MSV mag gebeuren?
    Bijvoorbeeld dat je aangeeft dat er te weinig animo is. Dan zullen de potentiële spelers daarmee moeten leven.
    Maar je kan bijvoorbeeld ook aangeven dat je er geen tijd of geen zin meer voor hebt. Dan geef je aan of je toestemming geeft dat iemand anders het idee mag overnemen of niet. En dan staat er bijvoorbeeld als laatste post: "Indien spelers dit graag willen overnemen, krijgen ze in dit topic 24u de tijd om een opvolger aan te duiden. Indien je 24u niet genoeg tijd is, kan je vragen om uitstel."
    Zoiets is misschien een optie?


    Dat vind ik eigenlijk wel een goed idee.


    Your make-up is terrible

    Vikings schreef:
    (...)
    Maar dat lijkt mij net zo frustrerend, als het topic opeens gesloten wordt terwijl jij daar rollen hebt aangemaakt en wel verder wilt, maar de TS 'er geen zin meer in heeft' en het helemaal voor iedereen verknalt. :S
    Want dan kan niemand er meer wat mee, toch?


    Het is al frustrerend omdat het al gebeurd, alleen worden de topics niet gesloten omdat niemand een idee heeft wat de TS nou wilt.


    Your make-up is terrible

    Scandal schreef:
    (...)
    Misschien dat je dan een reden moet opgeven als je het laat sluiten. Dan zetten de mods als laatste post wat de reden is en of er eventueel nog iets anders met de RPG/MSV mag gebeuren?
    Bijvoorbeeld dat je aangeeft dat er te weinig animo is. Dan zullen de potentiële spelers daarmee moeten leven.
    Maar je kan bijvoorbeeld ook aangeven dat je er geen tijd of geen zin meer voor hebt. Dan geef je aan of je toestemming geeft dat iemand anders het idee mag overnemen of niet. En dan staat er bijvoorbeeld als laatste post: "Indien spelers dit graag willen overnemen, krijgen ze in dit topic 24u de tijd om een opvolger aan te duiden. Indien je 24u niet genoeg tijd is, kan je vragen om uitstel."
    Zoiets is misschien een optie?


    Bij MSVs mogen de spelers na 48 uur 'stilte' altijd een speel- of vervolgtopic aanmaken, waardoor dit bijna nooit voorkomt, maar voor de RPGs, waarbij het idee van de TS toch iets meer beschermd blijft, zou dat denk ik wel een goed idee zijn. :)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Needles schreef:
    (...)

    Het is al frustrerend omdat het al gebeurd, alleen worden de topics niet gesloten omdat niemand een idee heeft wat de TS nou wilt.

    Oké, nou ik heb er natuurlijk niet zoveel ervaring mee, maar als jullie een gesloten topic fijner vinden dan een 'dood' topic, moet het vooral gedaan worden. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    ^Ik ben nog altijd niet helemaal mee met wat een MSV nu eigenlijk is. Ik ben daar echt blind. Gelukkig zijn er RPG mods die dat wel kennen. =P
    Dus ik ken ook niets van regels rondom MSV. Ook omdat die niet in de huisregels staan. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    ^Ik ben nog altijd niet helemaal mee met wat een MSV nu eigenlijk is. Ik ben daar echt blind. Gelukkig zijn er RPG mods die dat wel kennen. =P
    Dus ik ken ook niets van regels rondom MSV. Ook omdat die niet in de huisregels staan. ^^

    Er zijn in principe regels voor de MSV's, ook al zijn ze niet officieel. Maar daardoor heb je wel altijd iets om op terug te vallen.


    Every villain is a hero in his own mind.