• Ja, dat raast op dit moment door me heen. Ik weet niet waarom, maar altijd als ik begin te schrijven krijg ik ideeën voor andere verhalen. Vaak gaat het alleen maar om prologen of oppervlakkige scenes, maar toch... Het grote probleem nu is dat ik ze niet kan uitwerken, juist omdat ze vaak zo oppervlakkig zijn. En daarnaast heb ik dan ook altijd de neiging om mijn huidige verhaal wat links te laten liggen.

    Hebben jullie dat soms ook? Dat je boordevol ideeën zit om neer te schrijven, maar dat je eigenlijk nooit verder geraakt dan een proloog of een flaptekst?


    The soul needs autumn.

    Dat heb ik ook wel eens, ja. Is het misschien om deze ideeën in een verhaal op te schrijven? Zo vergeet je ze niet en kunnen ze misschien als inspiratie dienen voor een van je verhalen die je wel uit schrijft.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    Dat heb ik ook wel eens, ja. Is het misschien om deze ideeën in een verhaal op te schrijven? Zo vergeet je ze niet en kunnen ze misschien als inspiratie dienen voor een van je verhalen die je wel uit schrijft.


    Dat doe ik meestal, maar het zijn vaak heel verschillende ideeën. Vandaag heb ik bijvoorbeeld iets over een Kelpie geschreven en een science-fiction verhaal. Totaal verschillend dus. (:


    The soul needs autumn.

    Man, tell me all about it. :') Halverwege verhalen houd ik altijd op om een nieuw verhaal te beginnen en nooit raakt iets af. Echt fantastisch.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Exact! Het is vreselijk wanneer je een concept hebt en dan tijdens het schrijven al afhaakt omdat een ander concept je toch interessanter lijkt en och god, ik word er werkelijk waar gestoord van.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik probeer altijd alle ideeën die ik krijg toch op te schrijven, ook al is het maar iets kleins. Op een gegeven moment heb ik zo veel ideeën dat ik dingen kan gaan combineren, waardoor het één groot idee wordt.

    Maar ja, of dat echt een goede manier is, weet ik ook niet. Net als Jip begin ik ook iedere keer aan iets anders en komt er nooit iets af...


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel