• Sinds de brugklas ben ik bevriend met een toffe meid, E. Op de middelbare school heeft onze vriendschap zo z'n ups en downs gehad, maar het heeft het overleeft. Toen onze school failliet ging, gingen we samen naar een andere middelbare school, zij ging VWO doen en ik ging HAVO doen. Nu ik er zo over nadenk, begon het hier heel erg af te takelen, wat niet geheel haar schuld was. Een aantal van haar VWO vriendengroepje, sloot mij heel erg buiten, waardoor ik minder met E om ging. Maargoed, ook deze drie laatste jaren heeft onze vriendschap het overleeft en zijn ze zelfs samen naar dezelfde HBO gegaan, want toevallig wilden we beide dezelfde opleiding doen. Hier gingen we weer iets meer met elkaar om, en dat vond ik heel tof. Maar nu sinds het tweede jaar is begonnen lijkt het alsof ik niet meer voor haar besta. Ze praat niet meer, ze negeert me, loopt langs me heen als ik bij de trein sta te wachten, dan gaat ze ergens anders staan en kan af en toe best chagrijnig kijken. En ik weet niet waarom. Naar mijn weten heb ik niets verkeerds gezegd of gedaan. Ze doet zo van de een op de andere dag... En ik voel me hier best rot om, zeg... :/

    [ bericht aangepast op 28 sep 2015 - 20:47 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik herken het wel van bij een aantal oude vriendschappen, die verwateren namelijk ook wel eens. Sommige vrienden blijven gewoon geen vrienden voor het leven, hoe erg dat ook is. Je kan haar altijd eens proberen aanspreken en vragen of er wat aan de hand is? Heb je haar niet op Facebook, of kan je haar geen smsje of appje sturen of zo?


    16 - 09 - '17

    Delfino schreef:
    Ik herken het wel van bij een aantal oude vriendschappen, die verwateren namelijk ook wel eens. Sommige vrienden blijven gewoon geen vrienden voor het leven, hoe erg dat ook is. Je kan haar altijd eens proberen aanspreken en vragen of er wat aan de hand is? Heb je haar niet op Facebook, of kan je haar geen smsje of appje sturen of zo?

    Dat weet ik inderdaad, en dat kan ook zeker gebeuren, helaas, maar ik heb dan wel zo m'n vraagtekens bij het gedeelte dat het zo van de een op de andere dag zo veranderd is.

    Toevallig zie ik haar bij een filmavondje bij andere middelbare schoolvrienden, dus ik zal haar daarna misschien even wat kunnen vragen. Vind ik toch wel een beetje... eng haha


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Het is naar ja, maar vriendschappen op de middelbare school kunnen nu eenmaal snel verwateren omdat je natuurlijk in de puberteit zit en verandert. Misschien is het ook door groepsdruk dat die meden jou niet mogen en haar pushen om ook niet met jou om te gaan omdat ze er anders niet bij hoort. Het is het beste als je gewoon duidelijk aangeeft wat je dwars zit en vraagt waarom ze zich zo gedraagt. En als ze er omheen draait en je weigert te vertellen waarom ze zo doet, is het misschien tijd om de vriendschap op een laag pitje te zetten of het helemaal af te kappen.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    OPETH schreef:
    Het is naar ja, maar vriendschappen op de middelbare school kunnen nu eenmaal snel verwateren omdat je natuurlijk in de puberteit zit en verandert. Misschien is het ook door groepsdruk dat die meden jou niet mogen en haar pushen om ook niet met jou om te gaan omdat ze er anders niet bij hoort. Het is het beste als je gewoon duidelijk aangeeft wat je dwars zit en vraagt waarom ze zich zo gedraagt. En als ze er omheen draait en je weigert te vertellen waarom ze zo doet, is het misschien tijd om de vriendschap op een laag pitje te zetten of het helemaal af te kappen.

    Groepsdruk zou me eigenlijk nog niet eens zo verbazen. Ze gaat met een andere meid van de opleiding om die mij overduidelijk niet mag en die ook nog wel eens wat over mij tegen E kan zeggen (dit heeft E mij zelf verteld).
    Ik zal in ieder geval vrijdag vragen wat er aan de hand is, thanks. c:


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.