• http://newsmonkey.be/article/54287

    Na dit gezien te hebben, heb ik wel respect voor de betareaders die dit dagelijks tegenkomen, sommige zijn écht ergerlijk.

    Maar mijn vraag is dus hoe schrijf je nou sowieso (dit is de speling die ik door de jaren heb geleerd.)?

    Om het topic nuttig te houden: wat is volgens jou de meest ergerlijke taalfout?



    Sorry als het fout staat.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Toch hebben ze niet alle varianten van sowieso. Want ik ken ook de variant zoizo of er werd iets anders bedoelt, dat kan ook.


    Physics is awesome

    Sowieso schrijf je sowieso als sowieso (':


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Needles schreef:
    Ah, ik maak me er meestal niet zo druk over. Het komt ook omdat ik vaak zie dat er fouten de wereld in worden geholpen, zoals het fabeltje dat er een komma of koppelteken tussen twee dezelfde woorden in een zin moet, zoals dit: 'Heb je, je ...' Dat hoeft helemaal niet, maar iemand besloot ineens van wel en nu zie ik het overal. Als ik me eraan ga storen, ben ik morgen nog bezig, haha. Maar ik maak zelf ook vaak genoeg fouten als ik niet oplet en het is hypocriet om er dan wat van een ander te zeggen (behalve als je bèta bent).

    (trouwens Sharon, tussen haakjes zet je geen punten neer)


    Oeps, sorry hahaha


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Sowieso is zo'n makkelijk woord maar zoveel mensen schrijven het verkeerd, zelfs docenten. En wat ik dodelijk irritant vind is mensen die een spatie zetten tussen het laatste woord uit hun zin en het leesteken. Een klasgenootje van mij (6V) doet dat altijd en ik snap het niet. Waarom zou je zo typen ?
    En word(t), je vult toch gewoon loop(t) in en dan zie je of er een t aan moet of niet?
    Of -t of -d aan 't einde van een woord. Simpele regeltjes...


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    Sowieso is zo'n makkelijk woord maar zoveel mensen schrijven het verkeerd, zelfs docenten. En wat ik dodelijk irritant vind is mensen die een spatie zetten tussen het laatste woord uit hun zin en het leesteken. Een klasgenootje van mij (6V) doet dat altijd en ik snap het niet. Waarom zou je zo typen ?
    En word(t), je vult toch gewoon loop(t) in en dan zie je of er een t aan moet of niet?
    Of -t of -d aan 't einde van een woord. Simpele regeltjes...


    van 6 VWO vind ik het best schandalig hoor


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    van 6 VWO vind ik het best schandalig hoor


    Er zijn volwassenen die nog steeds niet eens het verschil tussen jou en jouw kennen, of mensen op 't VMBO die met een 9 slagen maar niet eens weten dat het niet 'groter als mij' is. Verschilt per school en streek denk ik, dit is Twente dus ach.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik kan niet tegen dt woorden wanneer het foute woord niet eens bestaat.
    Ik kan bijvoorbeeld nog wel tegen 'Hij geloofd,' omdat 'Ik heb geloofd,' ook bestaat.
    'Hij dansd,' dat is is afschuwelijk, vooral omdat het sowieso 'Hij heeft gedanst,' is...


    Mhm?

    Hij omringd zich met...
    Staat hemelsbreed in de krant.


    No growth of the heart is ever a waste

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Er zijn volwassenen die nog steeds niet eens het verschil tussen jou en jouw kennen, of mensen op 't VMBO die met een 9 slagen maar niet eens weten dat het niet 'groter als mij' is. Verschilt per school en streek denk ik, dit is Twente dus ach.


    Ja oke true, point made


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    BlueJays schreef:
    Sowieso schrijf je sowieso als sowieso (':

    Voordat ik het ooit geschreven had zien staan en enkel gehoord had, schreef ik maar gewoon wat ik dacht. Ik weet niet meer met zekerheid te zeggen hoe ik het nou precies schreef, maar ik denk zoiezo. Toen kwam er een vriendin die zei dat het sowieso was en ik heb het toen meteen afgeleerd.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Needles schreef:
    Ah, ik maak me er meestal niet zo druk over. Het komt ook omdat ik vaak zie dat er fouten de wereld in worden geholpen, zoals het fabeltje dat er een komma of koppelteken tussen twee dezelfde woorden in een zin moet, zoals dit: 'Heb je, je ...' Dat hoeft helemaal niet, maar iemand besloot ineens van wel en nu zie ik het overal. Als ik me eraan ga storen, ben ik morgen nog bezig, haha. Maar ik maak zelf ook vaak genoeg fouten als ik niet oplet en het is hypocriet om er dan wat van een ander te zeggen (behalve als je bèta bent).

    (trouwens Sharon, tussen haakjes zet je geen punten neer)


    Eindelijk eens iemand die het zegt, dankjewel!

    Waar ik me zelf werkelijk dood aan erger, is het gebruik van teveel/te veel. Ik zie zoveel mensen die fout maken. Zelfs mijn leerkracht Nederlands kende het verschil niet. :')
    Ik erger me eigenlijk aan elke fout die ik tegenkom, maar het is al veel minder dan vroeger. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Jouw is je xD


    tiptoe through the tulips...

    Deze is echt leuk voor mijn Nederlands docente, haha


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Ik kan er echt niet tegen wanneer mensen dingen schrijven als "wordt jij" of "ik wordt" of nog erger "ik wort". Ooh, en "ik zal dat is gaan doen". No, just no.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 0:10 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    I gotta admit: aan de meeste punten heb ik me vooral vroeger (en soms zelfs hedendaags) schuldig gemaakt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.