• En die kan ik dus niet besteden aan boodschappen. Dat betekent dat ik boeken moet gaan kopen. Om dit niet het zoveelste 'ik zoek boeken' topic te maken, wil ik van jullie weten welk boek je de laatste tijd hebt gelezen waar je helemaal enthousiast over was en waarom. Een kleine samenvatting erbij zal fijn zijn, zodat ik weet of het iets voor mij is. Dit mag elk soort boek zijn, natuurlijk.

    Ik ben erg benieuwd wat jullie voor me hebben!

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 11:33 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik ben de Mazerunner serie aan het lezen. Maar gezien dat nogal populair is, betwijfel ik of een samenvatting nodig is. :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dit is de reden dus dat ik mijn lijstje heb gemaakt :Y)
    Er staan samenvattingen bij, en het zijn dus de boeken waar ik het meest enthousiast van werd tijdens het lezen ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik ben bezig in de Death gate cycle (poort des doods), een serie die je volgens mij geheel kan kopen voor 35 euro, haha (ik had hem ergens op een markt voor 25 euro gekocht). Ik vind het vooral leuk dat ze vanaf het derde boek ongeveer verwijzingen gaan maken naar bestaande fantasy verhalen, zoals LotR.

    Eeuwen geleden spleten tovenaars een wereld in vier rijken - Hemel, Steen, Vuur en Zee - met elkaar verbonden door de gevaarlijke en geheimzinnige Poort des Doods. Nu weten nog maar enkelen van het bestaan van alle vier de rijken, maar eerst moeten zij de mysteriën van hun eigen wereld doorgronden...


    Samenvatting van het eerste boek:

    DrakeVleugel is het verhaal van Arianus, het Rijk van de Hemel, waar menselijke wezens, elven en dwergen strijden om de heerschappij over het kostbare water. In deze oorlog krijgt huurmoordenaar Hugh de Hand opdracht de zoon van de koning te vermoorden. Maar hij krijgt ernstige twijfels over zijn opdracht wanneer hij beseft dat er veel meer op het spel staat dan het leven van een kind...


    Your make-up is terrible

    The Martian van Andy Weir! Dat is zo'n goed boek! Vol met humor en wetenschap en aardappelen. Oh, en als je ze nog niet gelezen hebt: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, geschreven door Ransom Riggs. (En de vervolgboeken). Waarom? Kinderen met gaven, leuke vertelstijl:

    Korte inhouden:

    The Martian:
    Astronaut Mark Watney wordt door zijn expeditiegenoten voor dood op Mars achtergelaten. Maar Mark blijkt nog in leven, de vraag is of hij de planeet ooit nog zal verlaten...

    Miss Peregrine's Home For Peculiar Children:
    Een mysterieus eiland. Een verlaten weeshuis. Een vreemde verzameling bizarre foto's. Als kind had Jacob een speciale band met zijn grootvader, die hem bizarre verhalen vertelde over zijn jeugd en die een collectie vreemde foto's van bijzondere kinderen bezat. Na het tragische verlies van zijn grootvader reist de zestienjarige Jacob naar een afgelegen eiland in Wales, waar hij de ruïnes ontdekt van een verlaten tehuis voor kinderen. Wanneer Jacob de verlaten kamers van het tehuis verkent, blijkt dat de kinderen van het tehuis meer dan alleen bijzonder waren. Misschien waren ze wel gevaarlijk. Misschien was er een goede reden om hen geïsoleerd op het eiland te laten wonen. En misschien zijn ze nog steeds in leven...


    Ex astris, sciencia

    De laatste boeken die ik heb gelezen zijn We Were Liars, van E Lockhart., Rebel Belle, van Rachel Hawkins en Red Queen, van Victoria Aveyard


    take me back to the basics and the simple life

    Momenteel ben ik bezig met de reeks van The Shining (Stephen King).
    The Shining.
    De pas vijfjarige Danny Torrance heeft een gave: ‘het licht’, zoals de oude meneer Hallorann het noemt. In het Overlook Hotel, waar ze wonen omdat Danny’s vader er als huismeester werkt, nemen Danny’s visioenen angstaanjagende vormen aan. Hevige sneeuwstormen sluiten het hotel volledig af van de buitenwereld. Het hotel zou verlaten moeten zijn, maar wie is de dame in kamer 217 en wie zijn de gemaskerde gasten die maar met de lift op en neer blijven gaan?

    Dr. Sleep.
    Grootmeester Stephen King keert terug naar de personages en de setting van een van zijn populairste thrillers ooit: De Shining.
    Het jongetje Danny Torrance is inmiddels Dan, een man van middelbare leeftijd die nog steeds wordt achtervolgd door de herinneringen aan het Overlook Hotel, waar hij in zijn jeugd een gruwelijke winter doorbracht. Decennialang heeft hij rondgezworven in een poging te ontsnappen aan zijn vaders erfenis van angst, alcoholisme en geweld. Uiteindelijk vestigt Dan zich in een klein stadje om zijn gave voor stervensbegeleiding te gebruiken... ze noemen hem Dr. Sleep.
    Over de snelwegen door Amerika trekt een groep mensen die zichzelf de Ware Knoop noemen. Ze zien er onschuldig uit - de meesten zijn oud en ze rijden rond in campers. Maar Dan Torrance weet wel beter, en ook de twaalfjarige Abra Stone komt tot de bizarre ontdekking dat de leden van de Ware Knoop schijnbaar onsterfelijk zijn. Ze leven van de energie die vrijkomt als kinderen die de Shining, oftewel 'het licht' bezitten, langzaam sterven. Abra en haar spectaculaire gave - het helderste licht ooit - wekken Dans demonen weer tot leven en hij moet vechten voor Abra's ziel en zijn eigen voortbestaan.
    Dr. Sleep is een weergaloos verhaal van goed tegen kwaad, een must-read voor de miljoenen liefhebbers van Stephen King en het zo legendarisch door Stanley Kubrick verfilmde De Shining.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vond Het geestige leven van Lucy Shaw altijd een erg leuk boek.

    De 15-jarige Lucy (ik-figuur) mist haar tienerleven, nu ze als geest voor eeuwig lijkt vast te zitten op de plek waar ze is vermoord: de openbare herentoiletten in een Londens ondergronds metrostation. Dan ontmoet ze Jeremy, die haar kan horen en zien en haar helpt. Ze ontmoet andere tienergeesten en wordt verliefd. Jeremy denkt dat Lucy niet is 'overgegaan', omdat haar moordenaar nooit is gepakt. Samen gaan ze op zoek naar de dader. Eerste deel uit de serie 'Afterlife', waarin de nuchtere Lucy zich staande weet te houden door haar droge, cynische humor en gevatte oneliners. De stoffelijke en niet-stoffelijke karakters zijn herkenbaar en geloofwaardig neergezet in vlotte, op jongeren gerichte taal. Het verhaal is goed opgebouwd, gemakkelijk te volgen en bevat naast de nodige humor ook spanning, romantiek en drama.


    Het boek is voor wat jongere lezers, klopt, maar mijn moeder heeft het ook gelezen en zij heeft er ook erg van genoten. Ik lees het zelfs elke vakantie nog een keer haha




    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Deze zomer heb ik Winner's Curse gelezen en dat vond ik, ondanks het niet volledig historisch correct is en het niet echt mijn genre is, erg goed meegevallen.

    As a general’s daughter in a vast empire that revels in war and enslaves those it conquers, seventeen-year-old Kestrel has two choices: she can join the military or get married. But Kestrel has other intentions.

    One day, she is startled to find a kindred spirit in a young slave up for auction. Arin’s eyes seem to defy everything and everyone. Following her instinct, Kestrel buys him—with unexpected consequences. It’s not long before she has to hide her growing love for Arin.

    But he, too, has a secret, and Kestrel quickly learns that the price she paid for a fellow human is much higher than she ever could have imagined.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 12:56 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    The Martian! De film komt deze week uit, maar het boek is echt zo vet. Verder lees ik heel veel Indie boeken, en die zijn niet echt in de boekenwinkel te koop. Verder vind ik het zelf heel leuk om klassiekers te lezen, ik heb net Dracula en Anna Karenina gekocht. Wel zwaar lezen maar echt de moeite waard. (:


    The truth is out there.

    Fangirl van Rainbow Rowell
    Ik heb hem in het Engels gelezen en hij is echt geweldig. Het beschrijft best wel hoe het voelt om fan van iets te zijn en dan naar de uni te gaan waar mensen je niet altijd begrijpen.

    Cath is a Simon Snow fan.
    Okay, the whole world is a Simon Snow fan...
    But for Cath, being a fan is her life—and she’s really good at it. She and her twin sister, Wren, ensconced themselves in the Simon Snow series when they were just kids; it’s what got them through their mother leaving.
    Reading. Rereading. Hanging out in Simon Snow forums, writing Simon Snow fan fiction, dressing up like the characters for every movie premiere.
    Cath’s sister has mostly grown away from fandom, but Cath can’t let go. She doesn’t want to.
    Now that they’re going to college, Wren has told Cath she doesn’t want to be roommates. Cath is on her own, completely outside of her comfort zone. She’s got a surly roommate with a charming, always-around boyfriend, a fiction-writing professor who thinks fan fiction is the end of the civilized world, a handsome classmate who only wants to talk about words... And she can’t stop worrying about her dad, who’s loving and fragile and has never really been alone.

    For Cath, the question is: Can she do this?
    Can she make it without Wren holding her hand? Is she ready to start living her own life? Writing her own stories?
    And does she even want to move on if it means leaving Simon Snow behind?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb laatst nog maar eens De waarheid over de zaak Harry Quebert gelezen en ik was weer helemaal overdonderd over de uitkomst. Het is een soort moordmysterie oplossen maar dan in een literair jasje. De schrijver heeft het echt zo spannend gehouden, maar het is niet een typisch detectiveverhaal. De hoofdpersoon is namelijk een schrijver die een tweede boek moet schrijven om zijn eerste succes door te zetten. Dan komt zijn leermeester in opspraak doordat het lichaam van een jong meisje in zijn tuin wordt gevonden.

    Lekker dik boek, goede personages met ontwikkeling en spannend.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Bedankt voor al jullie suggesties! Ik ga zo naar de boekwinkel, dus dan zal ik goed opletten of ik ze kan vinden.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik ben momenteel Congo: een geschiedenis van David Van Reybrouck aan het lezen. Ik denk dat de titel wel voor zich spreekt. Hij schrijft echt prachtig vind ik. De geschiedenis wordt aan de hand van de persoonlijke verhalen van Congolezen verteld.

    Het laatste boek dat ik heb gelezen was (als ik het me goed herinner): Steenkoud - Stuart Macbride.
    "Het is zijn eerste werkdag na een lange afwezigheid en een slechter begin kan inspecteur Logan McRae zich niet wensen. In een zompige greppel wordt het lichaam van een driejarig kind gevonden. Het is gewurgd, mishandeld, en al een hele tijd dood. Terwijl de regen in sneeuw overgaat worden er meer lugubere vondsten van dode slachtoffertjes gedaan. De media ruiken bloed en de accurate berichtgeving in een lokale krant duidt op een lek binnen het politiekorps. Maar het is niet alleen de reputatie van het politiekorps in Aberdeen die op het spel staat. Als de kleine Jamie McCreath onder de ogen van zijn moeder wordt ontvoerd, moet Logan alles op alles zetten om een volgende tragedie te voorkomen."

    Het boek van Macbride is een echte aanrader als je dat genre graag leest. (:


    The soul needs autumn.

    Ik lees De naam van de wind van Patrick Rothfuss. Echt een prachtig boek!

    Link naar bol.com voor samenvatting.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    De Test-trilogie



    DE JONGE, AMBITIEUZE CIA VALE IS TOT HAAR VREUGDE EEN VAN DE UITVERKORENEN OM DEEL TE NEMEN AAN DE TEST: EEN JAARLIJKS TERUGKEREND EVENEMENT WAARVOOR ALLEEN DE ALLERBESTE STUDENTEN UIT DE KOLONIËN VAN HET VERENIGD GEMENEBEST GESELECTEERD WORDEN. ZIJ DIE SLAGEN HEBBEN DE WERELD AAN HUN VOETEN LIGGEN EN ZULLEN KLAARGESTOOMD WORDEN TOT TOEKOMSTIGE LEIDERS VAN HUN LAND.

    VOL GOEDE MOED, MAAR MET WAARSCHUWINGEN VAN HAAR VADER IN HAAR ACHTERHOOFD, VERTREKT CIA NAAR DE HOOFDSTAD, WAAR DE TEST ZAL PLAATSVINDEN. ALS BLIJKT DAT DE INHOUD VAN DE DIVERSE BEPROEVINGEN NIET ALLEEN GEESTELIJK, MAAR OOK FYSIEK HET UITERSTE VAN DE KANDIDATEN VRAGEN ONTSTAAT ER EEN ONDERLINGE STRIJD TUSSEN DE DEELNEMERS. CIA KOMT AL SNEL TOT DE ONTDEKKING DAT ZE OP ZICHZELF AANGEWEZEN IS, MAAR DOOR HAAR INTUÏTIE TE VOLGEN EN INTELLIGENTIE EN DURF TE TONEN KOMT ZE STEEDS EEN TESTRONDE VERDER TERWIJL HAAR MEDEKANDIDATEN STUK VOOR STUK HET TONEEL MOETEN VERLATEN, LEVEND OF DOOD...

    HEEFT CIA HET IN ZICH OM OOK DE ALLERLAATSTE HORDE TE NEMEN? KAN ZE OVERLEVEN IN HET SPEELVELD VAN DE VIERDE RONDE: HET VERWOESTE EN VERVUILDE LAND DAT OOIT AMERIKA WAS EN LUKT HET HAAR OM OP TIJD DE HOOFDSTAD TE BEREIKEN? EN KAN ZE DE MENSEN DIE ZE DE MENSEN DIE HET DICHTS BIJ HAAR STAAN WEL ÉCHT VERTROUWEN, OF IS NIETS WAT HET LIJKT?
    MALENCIA VALE WIL NIETS LIEVER DAN UITVERKOREN WORDEN VOOR DE TEST. IEDER JAAR WORDEN UIT DE EINDEXAMENKANDIDATEN DE BESTE STUDENTEN GEKOZEN DIE HUN KOLONIE VIJF MEREN MOGEN VERTEGENWOORDIGEN TIJDENS DE TEST IN DE



    HOOFDSTAD TOSU CITY. VAN DE IN TOTAAL BIJNA TWEEHONDERD KANDIDATEN MOGEN ALLEEN ZIJ DIE SLAGEN TOETREDEN TOT DE UNIVERSITEIT OM KLAARGESTOOMD TE WORDEN TOT DE TOEKOMSTIGE LEIDERS VAN HET VERENIGDE GEMENEBEST, DAT NA DE ZEVEN OORLOGSFASEN WAARIN HET LAND VERWOEST IS DRINGEND NIEUWE LEIDERS NODIG HEEFT.
    TOT HAAR GROTE VREUGDE IS CIA EEN VAN DE UITVERKORENEN, MAAR HAAR BLIJDSCHAP VERANDERT SNEL IN BEZORGDHEID ALS HAAR VADER HAAR DE AVOND VOOR HAAR VERTREK VERTELT OVER ZIJN ERVARINGEN GEDURENDE DE TEST. HIJ HERINNERT ZICH SLECHTS FLARDEN, MAAR HEEFT WEL AL ZIJN LEVEN LANG NACHTMERRIES OVER DE GEBEURTENISSEN VAN VIJFENTWINTIG JAAR EERDER…

    Klik hier voor meer

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 19:07 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry