• G U I D E L I N E S      &&.      R U L E S

    — De vertrouwenspersonen zijn er vooral om te luisteren en een beetje advies te geven.
    — Quizlet. Rutger, de crew en de vertrouwenspersonen zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor wat jij doet met het advies of informatie die je krijgt van een vertrouwenspersoon.
    — Vertrouwenspersonen luisteren vrijwillig naar anderen en doen dit in hun eigen vrije tijd. Ze kunnen dus op je reageren wanneer ze willen. Als je vind dat het te lang duurt mag je altijd een andere aanspreken.
    — Als een vertrouwenspersoon helemaal niet reageert, stuur dan een berichtje naar Chachki.
    — Vertrouwenspersonen mogen niks doorvertellen van wat jij ze vertelt. Alles gebeurd in vertrouwen. Als de vertrouwenspersoon het toch doorvertelt, wordt deze uit de lijst gehaald.
    — Als de vertrouwenspersoon ergens een vraag over heeft, een bericht dat ze gekregen hebben of iets anders, mogen ze een bericht sturen naar Chachki
    — Als de vertrouwenspersoon vindt dat je probleem te serieus is, mogen ze altijd voorstellen dat je echt hulp zoekt en zeggen dat ze liever geen advies op dit onderwerp geven.
    — Als een vertrouwenspersoon denkt dat het onderwerp van je problemen niet geschikt is om aan te horen om wat voor reden dan ook, mag deze
    vertrouwenspersoon altijd afwijzen om naar je te luisteren en je aan te raden iemand anders te zoeken.
    — Voor een luisterend oor kan je ook altijd terecht bij een bemiddelaar.
    — Geef het door als je voor langere tijd afwezig bent of gewoon geen tijd hebt.
    — Naamsveranderingen graag doorgeven.


    D E      V E R T R O U W E N S P E R S O N E N

    TIJDELIJKE STOP OP AANMELDINGEN

    Vikings • Natas • 25
    Eavan • Jennifer • 25
    Duivelsgebroed • Thomas • 23
    AngelFall • Filiz • 22
    Facilier • Lucca • 22
    Stones • Maia • 22
    Myrdie • Myrthe • 21
    GossipGirl21 • Sarah • 21
    HalfBloodPrince • Sharon • 21
    Dauth • Mitchell • 21
    Laleah • Leah • 20
    Cliffordz • Laurianne • 20
    Scribe • Tialda • 20
    Himax • Sara • 20
    1iemand • Ciska • 20
    Mignon • Lotte • 19
    Meraki • Marleen • 19
    Chryseis • Zsofie • 19
    Histoire • Marie • 19
    NicoleStyles • Nicole • 18
    Hooverphonic • Sarah • 18
    Potions • Rosalie • 18
    Cersei • Veerle • 18
    Savages • Megan • 17
    Charisse • Charisse • 17
    Dormiveglia • Naomi • 17
    Ledecky • Melissa • 17
    Hagane • Xanthe • 17
    Coliver • Sanne • 16
    Loky • Daniëlle • 16
    Aveyard • Leonie • 15
    Storiefan • Aragorn • 15
    Allmilla • Sarah • 15
    Amatis • Ilona • 15
    Ashallayn • Froukje • 15
    Fictionalworld • Vera • 14
    xeroptic • Floor • 14
    Gummie • Evelijn • 13
    Mikko • Ava • 12

    V E R T R O U W E N S P E R S O N E N

    Dankzij Laleah is het aan bod gekomen dat sommige users graag gebruik zouden maken van een vertrouwenspersoon en dat er veel users zijn die zich wel als vertrouwenspersoon op willen stellen. In dit topic komt een lijst met users die zich aangemeld hebben als vertrouwenspersoon (aanmelden kan je ook in dit topic doen) en kan je natuurlijk ook aangeven dat je een vertrouwenspersoon zoekt als je ze zelf niet graag aanspreekt. Dan kunnen deze vertrouwenspersonen jou een berichtje sturen. Je bent natuurlijk ook geheel vrij om iemand naar keuze een berichtje te sturen!
    Suggesties voor het topic zijn ook altijd welkom!

    Als je vertrouwenspersoon wilt worden, vul het volgende lijstje dan in: TIJDELIJKE STOP OP AANMELDINGEN (we accepteren momenteel alleen nog een 24 jarige)

    Username:
    Naam/Alias:
    Leeftijd:






    [ bericht aangepast op 27 nov 2015 - 23:26 ]


    Your make-up is terrible

    Hooverphonic schreef:
    Hey, ik heb ooit een keer een lijst gemaakt met een overzicht voor online hulpverlening.
    Is daar interesse voor? Misschien kan het een mooie toevoeging zijn namelijk, hij is best wel uitgebreid.

    Als in waar je op moet letten, handig is, hoe aan te pakken, etc? Ik denk dat bij dit topic wel handig is naar mijn mening en anders zou ik het alsnog graag willen lezen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Er zijn wss al genoeg aanmeldingen haha, but still

    Username: Monteriggioni
    Naam/Alias: Wendy
    Leeftijd: 17


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Hooverphonic schreef:
    Hey, ik heb ooit een keer een lijst gemaakt met een overzicht voor online hulpverlening.
    Is daar interesse voor? Misschien kan het een mooie toevoeging zijn namelijk, hij is best wel uitgebreid.


    Heel graag!


    Your make-up is terrible

    Herakles schreef:
    (...)
    Als in waar je op moet letten, handig is, hoe aan te pakken, etc? Ik denk dat bij dit topic wel handig is naar mijn mening en anders zou ik het alsnog graag willen lezen.

    Ja, het zijn vooral informatieve sites, dus dat kan voor ons zeg maar handig zijn, maar er is ook een optie om te bellen/chatten/mailen met een meer professioneel iemand.
    Zeg maar, als voorbeeld: stel je raakt in gesprek met iemand die een depressie heeft en last heeft van zelfmoordgedachten. Dat kan heel heftig zijn en kan je diegene ook niet altijd even goed bijstaan. Dan kan je die persoon link geven waar hij/zij meer gerichte hulp kan krijgen.
    Nu heb ik zeg maar een hele lijst liggen, waarbij allerlei onderwerpen aanbod komen zoals zelfbeschadiging, eetstoornissen, misbruik, depressie/angst. Sites voor zowel België, Nederland en ook internationaal. Op grotendeels anonieme basis.
    Dit is natuurlijk géén alternatief voor echte professionele hulp, maar wel misschien een goede aanvulling voor zowel de mensen die hulp zoeken als de mensen die hulp aanbieden.

    Ik zal hem sowieso even naar je PB'en. (:

    [ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 16:06 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Needles schreef:
    (...)

    Heel graag!


    Heb hem ook naar jou verstuurd ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Mag ik de lijst ook?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Penoza schreef:
    Mag ik de lijst ook?


    Hij staat ook in de beginpost ;3


    Your make-up is terrible

    Weet iemand heel toevallig ook zo'n site bij drugsverslaving? Anders ga ik zelf googlen, want het is wel slim ja


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Monteriggioni schreef:
    Weet iemand heel toevallig ook zo'n site bij drugsverslaving? Anders ga ik zelf googlen, want het is wel slim ja

    Er staat er eentje bij ''Overig'', in het kopje van België. (: Klik en ook deze: klik
    Maar wel apart dat er maar twee websites van zijn in alleen België.. Drugs/alcoholisme is toch wel breed, zou denken dat er ook een Nederlandse site voor is. Misschien dat er ook wel info over te vinden valt bij Korrelatie of slachtofferwijzer. Maar dan meer de gevolgen (voor de omgeving) van het gebruik van drugs/alcohol.
    Denk dat ik zelf nog even ga zoeken ernaar. (:

    [ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 18:26 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    (...)
    Er staat er eentje bij ''Overig'', in het kopje van België. (: Klik en ook deze: klik
    Maar wel apart dat er maar twee websites van zijn in alleen België.. Drugs/alcoholisme is toch wel breed, zou denken dat er ook een Nederlandse site voor is. Misschien dat er ook wel info over te vinden valt bij Korrelatie of slachtofferwijzer. Maar dan meer de gevolgen (voor de omgeving) van het gebruik van drugs/alcohol.
    Denk dat ik zelf nog even ga zoeken ernaar. (:


    Jammer dat het niet in Nederland is :/ Maar oke, beter dan niks I guess. Bedankt!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Hooverphonic schreef:
    (...)
    Ja, het zijn vooral informatieve sites, dus dat kan voor ons zeg maar handig zijn, maar er is ook een optie om te bellen/chatten/mailen met een meer professioneel iemand.
    Zeg maar, als voorbeeld: stel je raakt in gesprek met iemand die een depressie heeft en last heeft van zelfmoordgedachten. Dat kan heel heftig zijn en kan je diegene ook niet altijd even goed bijstaan. Dan kan je die persoon link geven waar hij/zij meer gerichte hulp kan krijgen.
    Nu heb ik zeg maar een hele lijst liggen, waarbij allerlei onderwerpen aanbod komen zoals zelfbeschadiging, eetstoornissen, misbruik, depressie/angst. Sites voor zowel België, Nederland en ook internationaal. Op grotendeels anonieme basis.
    Dit is natuurlijk géén alternatief voor echte professionele hulp, maar wel misschien een goede aanvulling voor zowel de mensen die hulp zoeken als de mensen die hulp aanbieden.

    Ik zal hem sowieso even naar je PB'en. (:

    Ja, ik had het gezien. Thanks c: Goed dat je hiermee aankomt ook!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wauw, wat een lijst al. Mooi om te zien dat er zoveel mensen zijn die een luisterend oor bieden. Ik bied me ook aan! :Y)

    Username: Chryseis
    Naam/Alias: Zsofie
    Leeftijd: 19


    Alis volat propriis.

    Username: Histoire
    Naam/Alias: Marie
    Leeftijd: 19


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Username: 1iemand
    Naam/Alias: Ciska
    Leeftijd: 20

    Voor Belgie kan je de Vertrouwenscentra Kindermishandeling nog toevoegen; Dit is de website van dat van Antwerpen, maar die zijn er over heel Vlaanderen.


    Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.

    Username: Leithold
    Naam: Floor
    Leeftijd: 14


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman